handdator

Visa fullständig version : hur många gram kolhydrater har jag fått i mig?


Sharkz
2014-08-12, 15:06
Hej:)

Har en fråga angående hur jag skall tolka detta "sammanlagda kolhydrater 45 g varav sockerarter 26 och kostfibrer 20g"-detta är ett utkast från min profil på myfitnesspal.
För att ni ska förstå min fråga på ett bättre sätt så vill jag säga att jag atm kör CLB-carb backloading och vill därför hålla nere carbs till mag 30g till jag kör reload på kvällen.detta för att hålla nere blodsockernivåerna samt insulin och färmed möjliggöra feyyförbränning understörre delen av dagen.

Min fråga är alltså i fall jag fått i mig för mycket kolhydrater eller har jag gått över min limit?
//Sharkz

caro
2014-08-12, 15:17
Hej:)

Har en fråga angående hur jag skall tolka detta "sammanlagda kolhydrater 45 g varav sockerarter 26 och kostfibrer 20g"-detta är ett utkast från min profil på myfitnesspal.


26+20 = 46. Att det inte blir 45 som det borde beror väl på var avrundningar görs i programmet.

Men du har fått i dig 45 g kolhydrater helt enkelt, uppdelat på olika sorters kolhydrater. Ja, och det är mer än 30 då.

Sharkz
2014-08-12, 15:55
26+20 = 46. Att det inte blir 45 som det borde beror väl på var avrundningar görs i programmet.

Men du har fått i dig 45 g kolhydrater helt enkelt, uppdelat på olika sorters kolhydrater. Ja, och det är mer än 30 då.

Ja så långt ör jag med,jag formulerade min fråga lite konstigt
Det jag vill veta är i fall kostfibrer räknas som "aktiva kolhydrater" som har effekt på blodsockret elller inte

hampfuz
2014-08-12, 16:04
Ja så långt ör jag med,jag formulerade min fråga lite konstigt
Det jag vill veta är i fall kostfibrer räknas som "aktiva kolhydrater" som har effekt på blodsockret elller inte

Nej, kostfibrer har i regel ingen eller extremt liten påverkan på blodsockret.

Sharkz
2014-08-12, 17:07
Nej, kostfibrer har i regel ingen eller extremt liten påverkan på blodsockret.

Ok tack för snabbt och enkelt svar:)