handdator

Visa fullständig version : Nybliven göteborgare söker gym! tipsa!


Vresigg
2014-08-12, 08:53
Jaha, då har man flyttat till "storstan" och är nu på jakt efter ett gym. är inte så noga med vad så länge det är fräscht o "bra". kommer läsa på chalmers och bor mellan kortedala och bergsjön. har ni några tips? :)

Akerhage
2014-08-12, 08:55
Kristinedal i Gamlestan är bra. Finns allt där. Tar typ 5min med vagnen dit för dig. Annars finns nog sportlife ute i kortedala (eller om det skall byggas). Finns även Fitness 24/7 vid SKF i Gamlestan.

Krstinedal: http://www.kristinedal.nu/
De har även swimmingpool som ingår i gymkortet. Ifall du vill simma lite med.

Scratch89
2014-08-12, 09:22
Kristinedal är riktigt nice.

Vresigg
2014-08-12, 09:51
Kristinedal är riktigt nice.

hm..ok, får ta o testa ett pass idag då!

pbiddy
2014-08-12, 10:13
hm..ok, får ta o testa ett pass idag då!

Tja,

Tränade där i två år innan jag flyttade. Riktigt bra! Ganska mycket folk på vid 17:30-tiden men det är ändå inte trångt. Stort plus att simbassängen ingår.

Akerhage
2014-08-12, 10:32
Btw om du drar dit idag, kolla om de har kvar att man får 1v gratis träning där. De hade det innan vet jag och har en kompis som kommer på besök om en månad, så vill veta om det fortfarande gäller. Så kan du la skriva här sen isf? :)

Nils.R
2014-08-12, 10:38
Finns även Life och F&S i Kortedala om du vill ha nåt närmare.
Geråshallen i bergsjön finns med, vet dock inte hur det är där längre med öppetider osv då det var många år sedan jag tränade där.

smeander
2014-08-12, 12:36
Jaha, då har man flyttat till "storstan" och är nu på jakt efter ett gym. är inte så noga med vad så länge det är fräscht o "bra". kommer läsa på chalmers och bor mellan kortedala och bergsjön. har ni några tips? :)


Fysiken ligger nära Chalmers och de har även gym vid grönsakstorget och en Box precis vid kristinedal. Bra utrustning och fräscht, goda möjligheter för att träna på bra plattformar med bra vikter. Om man vill köra tyngdlyftning e.d. En anläggning för klättring ligger precis vid Chalmers, bra förmånliga priser för oss studenter också samt bra öppettider. En gratis provvecka kan du ta och testa alla deras anläggningar.

Kristinedal är helt ok, inga bra plattformar dock. Men alltid på vägen för dig. Dock så har de kassa öppettider på helgerna har jag för mig.

Vresigg
2014-08-12, 14:44
Tack för alla tips! drog ett pass på kristinedal, ritkigt trevligt trots att dom bygger om gymmet! frågade aldrig hur länge jag fick provträna utan jag fick göra de en gång iaf, som jag förstod det :)

Akerhage
2014-08-12, 14:56
Gött du gillade det! =)

Vresigg
2014-08-12, 15:10
tänkte jag skulle prova ett pass på exhale imorrn, måste ju se hur de är iaf ,hehe

Sebbe_H
2014-08-12, 21:00
Ja, hade jag vart du så hade jag åkt in till stan. I Kortedala, bergsjön och gamlestan finns inget att hämta.

Akerhage
2014-08-12, 21:08
Ja, hade jag vart du så hade jag åkt in till stan. I Kortedala, bergsjön och gamlestan finns inget att hämta.

Tydligen fanns det ju det, iom att Kristinedal föll honom (och många andra) i smaken? : )

Vresigg
2014-08-12, 21:17
Ja, hade jag vart du så hade jag åkt in till stan. I Kortedala, bergsjön och gamlestan finns inget att hämta.

vad skulle du rekommendera inne i stan då? :)

InShape
2014-08-12, 22:02
Exhale är grymt utrustningsmässigt, dock väldigt varmt och trångt just nu!

Nordenator
2014-08-12, 22:11
Nordic Wellness är väl kanske rätt standard, men jag gillar flexibiliteten som kommer med ett medlemskort där. Skulle på arbetsintervju i Sisjön i måndags. Var bara att ta med grejerna och träna där istället för vid jobbet eller där jag bor. Sedan är väl musiken inte speciellt intressant, utrustning lämnar bitvis lite att önska och det finns väl gym som är bättre anpassade för lyftare - men all in all är jag nöjd.

Sebbe_H
2014-08-12, 22:19
Tydligen fanns det ju det, iom att Kristinedal föll honom (och många andra) i smaken? : )

Kristinedal får ju vara ett undantag givetvis. Men har för mig att det är lite dyrare att träna där? Och som nån skrev, en hel del folk. Syftade mer på Life, F&S och fitness 24/7.

Faran
2014-08-14, 07:30
Nordic Wellness är väl kanske rätt standard, men jag gillar flexibiliteten som kommer med ett medlemskort där. Skulle på arbetsintervju i Sisjön i måndags. Var bara att ta med grejerna och träna där istället för vid jobbet eller där jag bor. Sedan är väl musiken inte speciellt intressant, utrustning lämnar bitvis lite att önska och det finns väl gym som är bättre anpassade för lyftare - men all in all är jag nöjd.

Jag håller med om NW. Som student betalar du 299 kr/mån och har då tillgång till alla NWs gym, och det några st. Jag trivs bra och kommer förlänga när mitt årskort går ut i nästa vecka.

Fonziie
2014-08-14, 08:31
exhale som sagt, nästan så man skulle kunna flytta till GBG bara för att träna där. Hammer Strength *cupid*