Logga in

Visa fullständig version : Bulk & Deff gone apeshit

AirBox
2014-08-12, 05:29
Jag tror vi alla har råkat ut för någon form av fullständig disciplin förlust under deff eller bulk, och man inte har kunnat hålla sig från att trycka in både det ena och det andra. Jag tänkte att det kanske vore roligt att dela med oss av våra mest pinsamma ögonblick då vi gick fullständigt apeshit i kylskåp och skafferi. Vad syndade du allra mest med, som du kommer ihåg?

Mitt ögonblick var nog häromveckan. Allt började bra med frukost, mellanmål och middag (Lax med fullkorns couscous) och proteintillskott. På kvällen kunde jag inte låta bli och gjort en hamburgare. Att frugan sedan kom hem med kroppkakor ifrån svärmor (Dom är GODA!) så slank det ner ett antal av dom.*gah!*

Richter
2014-08-12, 06:32
Jag förstår inte. Vad är det som är så illa med hamburgare och kroppkakor? Bulkar du eller deffar du?

Kommer tyvärr inte på något eget just nu.

Snubben
2014-08-12, 06:53
Jag tror vi alla har råkat ut för någon form av fullständig disciplin förlust under deff eller bulk, och man inte har kunnat hålla sig från att trycka in både det ena och det andra. Jag tänkte att det kanske vore roligt att dela med oss av våra mest pinsamma ögonblick då vi gick fullständigt apeshit i kylskåp och skafferi. Vad syndade du allra mest med, som du kommer ihåg?

Mitt ögonblick var nog häromveckan. Allt började bra med frukost, mellanmål och middag (Lax med fullkorns couscous) och proteintillskott. På kvällen kunde jag inte låta bli och gjort en hamburgare. Att frugan sedan kom hem med kroppkakor ifrån svärmor (Dom är GODA!) så slank det ner ett antal av dom.*gah!*

Om att äta en hamburgare och sedan lite kroppskakor under en deff är väl inget "apeshit". Gjorde 0 skillnad för dig och kommer inte ha någon påverkan på din viktnedgång. Optinojja deluxe.

Pepz
2014-08-12, 07:32
hade du moffat 4kg choklad hade "apeshit" varit en ok benämning.

Pretorian
2014-08-12, 08:11
Jag har ätit kroppkakor och hamburgare hela sommaren (liten överdrift) och det är väl inget fel med den maten?

skyclaw
2014-08-12, 08:47
Tryckte en hel drömtårta på 2 dagar i helgen.
Kombinerat med 300g chips och 200g fazer choklad kändes det sisådär.

Vitkål
2014-08-12, 12:58
För mig som före detta bullimiker så är urspårningar en del av vardagen. Även om jag är frisk så kan det gå åt helvete ibland. Senast jag gick loss var nu i fredags.

Frukost: Ingenting. Fortfarande rätt inställning.
Närmar sig lunch och jag är fortfarande fast besluten om att deffa hela dagen.
Middag: Går till en kebabrestaurang och tänker att jag ska äta vad jag vill där men sedan kompensera med att fasta till middag dagen därpå. Slutar med tre mellanstora kebabtallrikar (buffé). Börjar gå hemåt men svänger in och köper en prinsesstårta på vägen hem. Äter upp hela innan jag visste ordet av det. Ställer mig och slänger ihop en smulpaj och stoppar i mig hela under någon slags minneslucka. Toppar av det hela med en utgång med ca 10 starköl, fyllekäk på Mc.Donalds på vägen hem och slutligen några rostmackor när jag kom hem.

Pepz
2014-08-12, 13:06
För mig som före detta bullimiker så är urspårningar en del av vardagen. Även om jag är frisk så kan det gå åt helvete ibland. Senast jag gick loss var nu i fredags.

Middag: Går till en kebabrestaurang och tänker att jag ska äta vad jag vill där men sedan kompensera med att fasta till middag dagen därpå. Slutar med tre mellanstora kebabtallrikar (buffé). Börjar gå hemåt men svänger in och köper en prinsesstårta på vägen hem. Äter upp hela innan jag visste ordet av det. Ställer mig och slänger ihop en smulpaj och stoppar i mig hela under någon slags minneslucka. Toppar av det hela med en utgång med ca 10 starköl, fyllekäk på Mc.Donalds på vägen hem och slutligen några rostmackor när jag kom hem.

now thats apeshit

har du fått hjälp?

austria
2014-08-12, 13:13

Oj!
Varför äter du inte frukost och lunch? Kör du PF?

Anton Fräs
2014-08-12, 14:06
F.d bulimiker med hetsätning som är kvarvarande, du borde söka hjälp för det Vitkål om du inte redan har hjälp.

JamesD
2014-08-12, 14:08

Det där är din deff gone apeshit? Du har problem..(Eller så har du total avsaknad av problem, hur man nu vill se det)

Har ingen koll hur mina värsta stunder exakt ser ut men jag kan definitivt ligga på 6k kalorier enbart från godis och skräpmat.

Reaper123
2014-08-12, 14:09
Så sent som i lördags åt jag ~1 kg godis och drack 20 öl (utöver mitt vanliga ätande)... räknas det som apeshit? Jag bulkar inte iaf. Den lördagen får dock hela veckan före att framstå som deffvänlig då jag drog en 4-dagarsfylla med tillhörande skärpmat osv...

Tur det bara är semester kombinerat med sommar ett par veckor om året för mig, för har svårt att bete mig. Men turligt nog njuter jag iaf av detta, om än högst tillfälligt.

Sheogorath
2014-08-12, 14:35

Nu ingår ju kompensatoriskt beteende i diagnosen "bulemia nervosa" men att kalla dig frisk med det beteende är ju verkligen hårklyveri.

mattilainen
2014-08-12, 14:42
Hamburgare är ju asbra på deff. Mätt blir man och inte speciellt mycket kalorier, om man nu inte köper mcdonalds med plusmeny ;) Sedan kakorna bidrog nog med lite extra glykogen som du får lite extra energi på nästa träningspass, knappast något dåligt. Hamnade du på kaloriöverskott den dagen tar du igen det nästa dag eller totalt sett på en längre mätperiod.

Depzon
2014-08-12, 18:05
Det var väl förra sommaren då jag inte unnat mig särskilt mycket under flera veckors tid och till slut satt på en pizzeria då det var festival. Åt en kebabpizza, fortfarande vrålhungrig. Beställde in en kebabtallrik, lite småhungrig efteråt. En till kebabpizza, mätt men fortfarande sugen. Buffé dagen efter med kanske fyra stora tallrikar blandad fet mat.

Vivaldi
2014-08-12, 19:57

Jag åt ett halvt kilo renstek, samma mängd potatis, dipmix med kvarg, en gurka, en proteinbar, 100g ahlgrens bilar, en proteinbar samt 300g ugnsbakade chips från OLW idag ... allt inom mina macros

TLDR: Börja räkna kalorier och sluta noja

timoat
2014-08-12, 21:28
Jag åt ett halvt kilo renstek, samma mängd potatis, dipmix med kvarg, en gurka, en proteinbar, 100g ahlgrens bilar, en proteinbar samt 300g ugnsbakade chips från OLW idag ... allt inom mina macros

300g ungsbakade? Vilka chips är det?

Ajemän
2014-08-12, 21:58

Allt du åt?

Deadandlivin
2014-08-13, 02:42
Episka cheatdays i slutet av deff. Hade en 2 dagars period innan där det konsumerades:
* 1 Hel Pizza
* 20 pac donken meny + ett halvt dussin cheesburgare.
* Texas Burgers Knockout meny
* 500g Rostas + Unlimited supply med Pommes, Bea(!) och Barbecue sås
* Angry Whooper plus meny + en Chicken Royale från Burger King.
* Tacobuffé med rikliga mängder Guac, Ost, odränerad köttfärs.
* 1.3 KG lösviktsgodis
* 2 Estrella Chipspåsar + 1 Påse ostbollar med riktig dipp(Inte gjord på kvarg)
* 2 Paket Gifflar
* Diverse bakelser för 50 kronor
* Riktig läsk, passade på att njuta av diverse smaker av Fanta för första gången på månader.

Slutresultat? Fortsatte att gå ner i vikt veckan därpå när deffen fortsatte för att försöka "nollställa" cheatdaysen. Var en riktig fest kan jag lova.

Vad jag kan dela med mig av är ett en cheatday, även om katastrofalt överdriven, gör inte så mycket om du har haft 100 dagar i rad där du legat på underskott, så länge du kanske inte legat på -50 kcal per dag eller något dumt.

Vitkål
2014-08-13, 08:18
now thats apeshit

har du fått hjälp?

Oj!
Varför äter du inte frukost och lunch? Kör du PF?

F.d bulimiker med hetsätning som är kvarvarande, du borde söka hjälp för det Vitkål om du inte redan har hjälp.

Nu ingår ju kompensatoriskt beteende i diagnosen "bulemia nervosa" men att kalla dig frisk med det beteende är ju verkligen hårklyveri.

Fick hjälp för ungefär två år sedan och alla inblandade tyckte det gick riktigt bra så strax ett halv/år därpå ansågs jag vara hyfsat frisk. Det var väl diet i samband med boxningsmatch som utlöste ytterligare en vända och sedan har det inte riktigt gått tillbaka. Spyorna har upphört, bortsett från de som kommer från att jag ätit alldeles för mycket.

Anledningen till att jag fortsätter kompensera är för att jag skulle se grotesk ut utan det. Med bara hetsätningen, utan PF och lågt kaloriintag vissa dagar så skulle jag vara bra fet.

Tack för er omtanke i alla fall.

Trapz
2014-08-13, 08:24
300g ungsbakade? Vilka chips är det?

Dessa:
http://www.olw.se/wp-content/uploads/2012/01/ugnsbakat_scronion_150g-205x320.png

Förbannat goda för att vara endast 8% fett.
Finns på Ica Maxi vad jag vet.

barkiiis
2014-08-13, 11:41
Efter lunchen igår så blev jag lite sugen på nåt gott och ohälsosamt så vandrade iväg och köpte 10 subway kakor, 2 liter chokladmjölk som jag hällde i mig och till de för att få lite protein så blev det en smoothie på gainer, mjölk och banan.

Smakade mycket bra och var mätt ett tag framöver och det blev dessutom ett kanoners bra gympass.

timoat
2014-08-13, 13:11
Efter lunchen igår så blev jag lite sugen på nåt gott och ohälsosamt så vandrade iväg och köpte 10 subway kakor, 2 liter chokladmjölk som jag hällde i mig och till de för att få lite protein så blev det en smoothie på gainer, mjölk och banan.

Smakade mycket bra och var mätt ett tag framöver och det blev dessutom ett kanoners bra gympass.

Är subway kakorna soft baked?

Langster
2014-08-13, 14:05
Jag har ätit tills jag inte kan röra mig och måste ligga ner och svettas och verkligen känt att jag varit nära någon form av kollaps. Det är apeshit, allt annat är bara lite extra snacks.

Clajj
2014-08-14, 17:43
Minns inte exakt vad jag åt men efter 3 månaders deff var det som att en alien tog över mig och jag åt så mkt att jag spydde, och fortsatte äta efter det. Kallsvettades och hade FRUKTANSVÄRDA smärtor i buk och bröstkorg att jag trodde jag skulle dö. Googlade om man kunde dö av överätning o slog in 112 på luren o hade den redo utifall jag skulle börja tuppa av.

Det hände två gånger. Inte vågat återuppta deffen efter det.

Det kallar jag apeshit.

MuskelMasen
2014-08-15, 15:56
Minns inte exakt vad jag åt men efter 3 månaders deff var det som att en alien tog över mig och jag åt så mkt att jag spydde, och fortsatte äta efter det. Kallsvettades och hade FRUKTANSVÄRDA smärtor i buk och bröstkorg att jag trodde jag skulle dö. Googlade om man kunde dö av överätning o slog in 112 på luren o hade den redo utifall jag skulle börja tuppa av.

Det hände två gånger. Inte vågat återuppta deffen efter det.

Det kallar jag apeshit.

Thats a fucking shitshit.

cAase
2014-08-15, 17:03
Har haft så många dagar där jag verkligen överdriver. Fuskar jag under diet kan jag tyvärr inte enbart hålla mig till 1 chipspåse och sluta där utan jag spårar tyvärr ur helt. Var under mina 2 sista dietveckor. Var själv hemma, hade haft en lång dag på jobbet och hade tankat ner en av mina favoritfilmer. Det kändes tråkigt dock, inte filmen utan det var något som fattades. Slutade med att jag sprang ner till Willys som en junkie och inhandlade allt detta och åt upp det inom 1 h.

1 hel mikrad kladdkaka
1 hel ballerina-förpackning.
1 hel påse ostbågar
2 bars
2 munkar
1 ben&jerrys
1 skål musli
några rader choklad

hittade också några kycklingspett som man bara behövde slänga in i mikron och så var de färdiga, så blev väl en 5-6 sådana.

Sedan 2 h senare drack jag väl en 6 öl hemma och 2 öl ute på krogen.

När jag kom hem vid 4 på morgonen blev det chipsrester ifrån gammalt chips som smakade skit, som jag ändå åt. Lite mer musli och slutade med att jag stekte 2-3 burgare som jag åt med bröd och mängder utav cheddarost.

Kan säga såhär, aldrig mått så dåligt i mitt liv. Kallsvettningar, puls på max, huvudvärk, dåsighet och allt möjligt. Vågar inte ens tänka på hur mycket kalorier jag åt. Detta var utöver mina 2300 kalorier jag redan hade ätit. Problemet är att trots att jag mår illa och verkligen vill spy, fortsätter jag äta. Därav är jag sjukt förbannat noggrann när personer säger "mähhh, en bit choklad kommer ingen dö av".

Detta skedde också dagen efter min VLCD-dag, så ni kan fatta att kroppen måste blivit vänd upp och ner. Energinivån dagen efter däremot var helt brutal, sov som en påse avföring men var ändå som en amfetaminpåverkad duracell-kanin på jobbet.

Gpajpen
2014-08-15, 18:14
Hur fick du idén att mitt i allt detta gå ut på krogen?

cAase
2014-08-15, 18:26
Hur fick du idén att mitt i allt detta gå ut på krogen?

Grupptryck. ;)

Grazzafukkinrazzi
2014-08-15, 18:36
Grupptryck. ;)

Ah, "Grupptröck"! När man shitloadar så mycket skräpmat på en ätardag att ådrorna och tröcket blir så förbaskat saftigt att man bara måste ut och visa upp det i en stor grupp av individer.

cAase
2014-08-15, 18:43
Ah, "Grupptröck"! När man shitloadar så mycket skräpmat på en ätardag att ådrorna och tröcket blir så förbaskat saftigt att man bara måste ut och visa upp det i en stor grupp av individer.

Jag kan säga såhär, det extrema tryck jag fick hjälpte inom vissa områden.

timoat
2014-08-15, 19:56
Fick hjälp för ungefär två år sedan och alla inblandade tyckte det gick riktigt bra så strax ett halv/år därpå ansågs jag vara hyfsat frisk. Det var väl diet i samband med boxningsmatch som utlöste ytterligare en vända och sedan har det inte riktigt gått tillbaka. Spyorna har upphört, bortsett från de som kommer från att jag ätit alldeles för mycket.

Anledningen till att jag fortsätter kompensera är för att jag skulle se grotesk ut utan det. Med bara hetsätningen, utan PF och lågt kaloriintag vissa dagar så skulle jag vara bra fet.

Tack för er omtanke i alla fall.

Har du testat LCHF ? Fungerar för mig än så länge (3 månader in och har inte haft några episoder alls, innan hade jag minst en gång i veckan, men oftast fre-sön eller i värsta fall flera veckor i sträck varje dag, har hetsätit i ca 15 år, dock ej bulemi)