Visa fullständig version : Kost & Träning
StarNutrition
2014-08-11, 21:28
Hur pass mycket påverkar kreatinet kroppen vid intag? Om man tränar 4 gånger i veckan 1h per pass med väldigt effektiv träning. Kombinerar även whey-80 i samband med kreatinet och dricker ytterliggare 500ml vatten efter för kreatinets skull. Och min sista fråga är hur kreatinet sätter sig vid hård träning, riktar den in sig på muskelgruppena man tränat, eller sättet det sig likaväl på magen som gör att man kan se uppsvälld ut? Är kreatin bra under deff?k
A
95% av kreatinet i kroppen är i musklerna. Vätskan av kreatin sätter sig inte i huden utan i musklerna. Sen behöver du inte dricka mer, kroppen reglerar enkelt den vätskan genom att du pissar mindre. Hur mycket kreatin påverkar är högst individuelt och enklaste sättet att se hur på påverkas är att testa det och utvärdera själv. Kreatin under deff funkar bra.
Sheogorath
2014-08-11, 21:39
Kreatin lagras i all skelettmuskulatur (den vanliga synliga muskulaturen) men effektivast i musklerna du precis tränat. Efter några veckor är du fulladdad i hela kroppen. Det brukar ge något kilo i viktuppgång genom vätska inne i musklerna (musklerna ser större ut) och man blir lite starkare (några reps här och där). Det är bra under deff eftersom man kan fortsätta belasta musklerna med tunga vikter trots lägre energiintag, vilket är viktigt för att stimulera muskeluppbyggnad, vilket i sin tur är A och O för att inte förlora muskelvikt under deff.
StarNutrition
2014-08-11, 21:51
Tack för snabbt svar! Det lät väldigt bra. Jag brukar dosera med 1 tesked kreatin i 500ml vatten 3 gånger dagligen. Är det för lite, lagom eller för mycket?
Linjedomarn
2014-08-11, 22:04
Tack för snabbt svar! Det lät väldigt bra. Jag brukar dosera med 1 tesked kreatin i 500ml vatten 3 gånger dagligen. Är det för lite, lagom eller för mycket?
För mycket, 1 tesked om dagen räcker.
Det här med uppladdning är mest troligen onödigt, rekommenderad dos är 5 gram. Eftersom det är ett pulver är det svårt att säga exakt hur mycket 5 gram är, står enligt förpackningen att det är en tesked men enligt min labratorievåg krävs det två teskedar för 6 gram.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.