handdator

Visa fullständig version : Träna lite varje dag, råd?


Peeken
2014-08-10, 21:01
Hej
Ny på forumet, och en del frågor.

Jag har tränat till och från, men har tröttnat efter ett tag, kanske mycket beroende på att "ta" sig till träningen.
Jobbar nu på ett ställe där jag har tillgång till ett gym i samma hus samt att jag kan träna på arbetstid :)

Gymmet är ganska välutrustat, fria vikter, cablecross, lats,smith, peckdec, you name it, allt finns.
Jag har möjlighet att träna 30-40 min per dag, vill fokusera på bröst, axlar, rygg och armar.

Det jag vill ha hjälp med.
1.ett vettigt program som stöder detta.
2.kost, vad ska jag få i mig inkl. kosttillskott för att tillgodoräkna mig den träningen på bästa sätt.

Jag vet att det finns andra trådrar som tar upp detta, men just att träna relativ "lite" varje dag.
Hoppas iaf. på några svar :)

bertbert
2014-08-10, 21:09
Kör Pavel's och Dan John's program "Easy Strength". Välj 5 övningar, kör dem varje dag, kör två set av varje övning per pass. T ex böj, bänk, raka mark, bicepcurl, rodd. Kör på vikter som är bekväma, men höj när det blir för lätt.

400
2014-08-10, 21:10
Hej
Ny på forumet, och en del frågor.

Jag har tränat till och från, men har tröttnat efter ett tag, kanske mycket beroende på att "ta" sig till träningen.
Jobbar nu på ett ställe där jag har tillgång till ett gym i samma hus samt att jag kan träna på arbetstid :)

Gymmet är ganska välutrustat, fria vikter, cablecross, lats,smith, peckdec, you name it, allt finns.
Jag har möjlighet att träna 30-40 min per dag, vill fokusera på bröst, axlar, rygg och armar.

Det jag vill ha hjälp med.
1.ett vettigt program som stöder detta.
2.kost, vad ska jag få i mig inkl. kosttillskott för att tillgodoräkna mig den träningen på bästa sätt.

Jag vet att det finns andra trådrar som tar upp detta, men just att träna relativ "lite" varje dag.
Hoppas iaf. på några svar :)
Försumma för guds skull inte benen.

bertbert
2014-08-10, 21:12
T ex böj, bänk, raka mark, bicepcurl, rodd.

Försumma för guds skull inte benen.

:em::D