handdator

Visa fullständig version : när ta DAA?


phatboi
2014-08-09, 14:30
Tja,

Köpte hem DAA i piller form. Det står "ta 3st dagligen". Min fråga är när det är bäst att ta dem?? PÅ morgonen innan frukost, till mat, innan gymmet, efter gymmet? Eller är det skitsamma när man tar dem?

BobaFett
2014-08-09, 14:57
Tja,

Köpte hem DAA i piller form. Det står "ta 3st dagligen". Min fråga är när det är bäst att ta dem?? PÅ morgonen innan frukost, till mat, innan gymmet, efter gymmet? Eller är det skitsamma när man tar dem?

Det är aldrig bäst att ta dem. De har ingen effekt. :smash:

Skitprodukt. Satsa på Protein, kreatin och HMB. Tacka mig sen ;)

phatboi
2014-08-09, 15:08
Det är aldrig bäst att ta dem. De har ingen effekt. :smash:

Skitprodukt. Satsa på Protein, kreatin och HMB. Tacka mig sen ;)

Fast nu har jag dem hemma så kan lika gärna testa... + finns dem som säger samma sak om hmb...

cero
2014-08-09, 16:02
Fast nu har jag dem hemma så kan lika gärna testa... + finns dem som säger samma sak om hmb...

Kreatin är det enda som man med säkerhet vet fungerar.

Ekonom
2014-08-09, 22:04
Grub har länkat till studie som visar att det inte höjer testosteronet. Bortsett från sponsrade tränande har jag inte hört någon som har upplevt att det har påverkat deras träningsresultat öht. Därutöver kan jag tänka mig att det kan finnas vissa biverkningar på det neurologiska planet efter längre tids användande. DAA och Ursobol är 2013-2014 års ecdysterone!

watertouch
2014-08-10, 00:30
Grub har länkat till studie som visar att det inte höjer testosteronet. Bortsett från sponsrade tränande har jag inte hört någon som har upplevt att det har påverkat deras träningsresultat öht. Därutöver kan jag tänka mig att det kan finnas vissa biverkningar på det neurologiska planet efter längre tids användande. DAA och Ursobol är 2013-2014 års ecdysterone!

Hur tänker du nu, först säger du att den inte funkar, sen Psykiska biverkningar?
Vilka biverkningar skulle det va/yttra sig?

Ecdysterone, ja det var några år sen. det funkade på insekter om jag inte minns fel...

Ekonom
2014-08-10, 21:43
Ja? Vad är motsägelsen?
Bara för att det är verkningslöst för träningsresultat betyder det ju inte att det inte ger biverkningar. Jag skrev att jag kan tänka mig det - jag vet naturligtvis inte pm det gör det. Att fria aminosyror i höga doser kan inverka på signalsubstansutsöndring och annat i hjärnan är knappast något nytt. Vad exakt asparginsyra isolerat och i hög dos kan orsaka vet jag inte, och kanske är det helt harmlöst, men att hålla på att laborera med hjärnreceptorer sådär, i synnerhet när det är verkningslöst, låter inte särskilt klokt.

vicarious
2014-08-11, 08:39
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=205395

watertouch
2014-08-11, 08:54
Ja? Vad är motsägelsen?
Bara för att det är verkningslöst för träningsresultat betyder det ju inte att det inte ger biverkningar. Jag skrev att jag kan tänka mig det - jag vet naturligtvis inte pm det gör det. Att fria aminosyror i höga doser kan inverka på signalsubstansutsöndring och annat i hjärnan är knappast något nytt. Vad exakt asparginsyra isolerat och i hög dos kan orsaka vet jag inte, och kanske är det helt harmlöst, men att hålla på att laborera med hjärnreceptorer sådär, i synnerhet när det är verkningslöst, låter inte särskilt klokt.

Ja du har helt rätt, signalsubstanser ska man inte leka med... Men det var mer att den inte gav nån effekt, förstår nu att du menar på muskelbygge!... Så "no flame"!

BobaFett
2014-08-11, 18:32
Fast nu har jag dem hemma så kan lika gärna testa... + finns dem som säger samma sak om hmb...

HMB är det enda kosttillskott som jag märkt av. Det funkar och det funkar jävligt bra.

EiseltUK
2014-08-13, 23:03
Grub har länkat till studie som visar att det inte höjer testosteronet. Bortsett från sponsrade tränande har jag inte hört någon som har upplevt att det har påverkat deras träningsresultat öht. Därutöver kan jag tänka mig att det kan finnas vissa biverkningar på det neurologiska planet efter längre tids användande. DAA och Ursobol är 2013-2014 års ecdysterone!

Den studien var sannolikt den på D-asparaginsyra. Det ska vara D-asparatsalt (Na-D-aspartat) om man nu ska använda DAA. Personligen lite skeptisk i o m att androgener normalt sett i stor omfattning omvandlas till östogener. I DAA's fall troligen till östodiol.

watertouch
2014-08-14, 09:20
Den studien var sannolikt den på D-asparaginsyra. Det ska vara D-asparatsalt (Na-D-aspartat) om man nu ska använda DAA. Personligen lite skeptisk i o m att androgener normalt sett i stor omfattning omvandlas till östogener. I DAA's fall troligen till östodiol.

Jag har läst flera användare som fått "ökad skäggväxt" så aa jag är lite sugen på att testa,+ mina testo-nivåer är rätt låga för att klassas som "normala"...

Så jag är lite sugen på att testa, appropå inget, när får ni in Jarrows B-12- methylkobolamin 4000mcg..?

Snugglez
2014-08-26, 19:21
Är dina testonivåer "rätt låga" så borde du kunna få Nebido utskrivet?

watertouch
2014-08-26, 21:14
Ja värdet ligger i gråzonen och ca 80% av symtomen stämmer in, så skulle behöva ta ett gäng blodprover...

Ja Nebido kanske men tar nog hellre nån Gel, kanske HCG och Clomid oxå. Men man får nog bara testo Iaf är behandlings rekomendationerna bara på Testo...

Beemel
2014-08-27, 07:15
Fast nu har jag dem hemma så kan lika gärna testa... + finns dem som säger samma sak om hmb...

Visst kan du göra det, inget som hindrar dig från att stoppa i dig dem.
Men då din frågan var när det var bäst att ta preparatet så borde svaret
"de är aldrig bäst eftersom de är värkningslösa" vara fullgott.

Det går liksom inte att ge en rekommendation på när man ska ta något som inte ger någon effekt.
Tar du det på morgonen är det noll effekt.
Tar du det innan träning är det noll effekt.
Tar du det efter träningen är det noll effekt
Tar du det i samband med mat är det noll effekt
Tar du det innan du går och lägger dig är det noll effekt.

Alltså som svaret på din fråga:
Det är aldrig bäst att ta dem någon specifik tid. Ska man vara positiv är det heller aldrig sämst.

watertouch
2014-08-27, 12:28
Visst kan du göra det, inget som hindrar dig från att stoppa i dig dem.
Men då din frågan var när det var bäst att ta preparatet så borde svaret
"de är aldrig bäst eftersom de är värkningslösa" vara fullgott.

Det går liksom inte att ge en rekommendation på när man ska ta något som inte ger någon effekt.
Tar du det på morgonen är det noll effekt.
Tar du det innan träning är det noll effekt.
Tar du det efter träningen är det noll effekt
Tar du det i samband med mat är det noll effekt
Tar du det innan du går och lägger dig är det noll effekt.

Alltså som svaret på din fråga:
Det är aldrig bäst att ta dem någon specifik tid. Ska man vara positiv är det heller aldrig sämst.

Var får du det ifrån, räcker med att söka på Pubmed.com.....