handdator

Visa fullständig version : New's väg mot 100kg innan 2015


new
2014-08-08, 15:21
Vem är jag?
Jag är en 20 årig kille från de norrländska skogarna, har tränat på gym i ca 1 år totalt. Jag har spelat hockey/fotboll i yngre dagar, och alltid varit väldigt spinkig. Innan jag började träna vägde jag ca 80kg, med inga muskler värda att nämna på kroppen.

Mitt nuvarande mål är att gå från nuvarande 84 kg till 100kg innan jul, och ser helst att det inte bara är fett *flex*.

Jag kör en rullande 3-split, och siktar på att hinna med 4 eller 5 pass per vecka.
Jag tänker börja äta 4500 kcal/dag, och se om jag går upp i vikt av det.

De kosttillskott jag kommer i första hand äta är kreatin och gainer.

Här kommer jag skriva både träningpass, och matlogg.

Fridens!

new
2014-08-15, 00:30
Dagen efter jag öppnade journalen åkte jag på öroninflammation, riktigt passande.

Iallafall, körde igång igår med det första passet. Tränade bröst, axlar och armar, inget pass värt att skrivas ner då det var hyfsat lätt.

Även gårdagens mat:
http://i.imgur.com/aMlJp02l.png

Idag blir det ett tungt benpass och 5000 nya kalorier :)

SethCohen
2014-08-15, 05:57
Om det är du på din avatar så må jag säga att du har en bra grund att stå på. Långt ifrån alla som har det så lycka till!

Vet inte hur lång du är men 4500kcal låter som ett rätt stort överskott. Varför just över 100kg till jul? 1kg/v?

new
2014-08-15, 12:02
Om det är du på din avatar så må jag säga att du har en bra grund att stå på. Långt ifrån alla som har det så lycka till!

Vet inte hur lång du är men 4500kcal låter som ett rätt stort överskott. Varför just över 100kg till jul? 1kg/v?

Tack så mycket! :) Jo det är jag på min avatar, och 100 kg är väl lite som en morot egentligen. Jag är 188cm lång och kcal kommer justeras om jag inte går upp/går upp för snabbt :)

new
2014-08-16, 02:32
Natt uppdatering

Körde alltså ben och vader lite snabbt ikväll, eller igår enligt klockan

Vadpress i maskin
5 set

Benspark
4 set

Lårcurl
4 set

Benpress
3 set

Sedan stapplade jag hem, riktigt effektivt pass! Kommer ha rövknull-träningsvärk imorgon *flex*