handdator

Visa fullständig version : Kick bike - Schmick bike, någon kunnig i ämnet?


ARMSTARK
2014-08-05, 07:40
Grabben har flera sparkcycklar i olika modeller. Nu vill han ha en rickcyckel. Vad är det för speciellt med en sån?
Är det värt att lägga tusen spänn på nåt som är samma samma?
Och om det är värt, vad ska man tänka på när man köper en?

Sheogorath
2014-08-05, 07:43
Måste du ha barn då?

Mental
2014-08-05, 07:47
Måste du ha barn då?

Va?

Mental
2014-08-05, 07:48
Grabben har flera sparkcycklar i olika modeller. Nu vill han ha en rickcyckel. Vad är det för speciellt med en sån?
Är det värt att lägga tusen spänn på nåt som är samma samma?
Och om det är värt, vad ska man tänka på när man köper en?

Är inte en trickcyckel typ en BMX med tjocka täck och sidebars mm, som man kan hoppa, spinna och göra trix med?

Sheogorath
2014-08-05, 07:48
Va?

Jag försökte vara rolig.

http://cdn.meme.li/images/300x/473733.jpg

ARMSTARK
2014-08-05, 07:52
Är inte en trickcyckel typ en BMX med tjocka täck och sidebars mm, som man kan hoppa, spinna och göra trix med?

Det ska tydligen finnas sparkcycklar som är special special för tricks. :confused:

Olegh
2014-08-05, 07:52
Förmodligen inte. Beror väl på hur mycket prylar han har. Vi vet ju inte hur det brukar gå till. Om det är nya grejer i stup och kvarten för pappa är snäll och betalar. Kort därefter så blir det bar liggande och så är det något annat som verkar roligt.

Har du råd att skämma bort honom så kan du ju föreslå att ni börjar spara till en moppe eller något istället.

ARMSTARK
2014-08-05, 07:56
Förmodligen inte. Beror väl på hur mycket prylar han har. Vi vet ju inte hur det brukar gå till. Om det är nya grejer i stup och kvarten för pappa är snäll och betalar. Kort därefter så blir det bar liggande och så är det något annat som verkar roligt.

Har du råd att skämma bort honom så kan du ju föreslå att ni börjar spara till en moppe eller något istället.

Det är många år kvar till moppe. Sen tycker jag att det är kul att alla hans intressen kräver styrka och kondition så jag uppmuntrar gärna. (De flesta av grannungarna sitter inne och gejmar.)

Mental
2014-08-05, 07:59
Det är många år kvar till moppe. Sen tycker jag att det är kul att alla hans intressen kräver styrka och kondition så jag uppmuntrar gärna. (De flesta av grannungarna sitter inne och gejmar.)

Ok, kollade med min kusin som har barn i sparkcykelvänlig ålder. Tydligen så ska trickvarianten ha mindre hjul än de mer transportinrikade varianterna. Och ofta vara gjord i starkare material/bättre kullager mm för att klara mer hårdhänt hantering och hopp mm.

Men det tycks vara mest en fråga om hjuldiameter.

Mental
2014-08-05, 08:01
Sedan ser det ju ut att gå att få ganska billigt? Beroende på hur märkeskåt man är antar jag? ;)

http://www.bamba.se/product.html/stiga-sparkcykel-tx-trick-vit?

G_lund
2014-08-05, 08:40
Jag tror han kommer ha mycket roligare med en bagagnad bmx, speciellt om det finns någon ramp i närheten.
Men det beror ju mycket på vad polarna har också :)

Ignatius72
2014-08-05, 08:54
Vi har en hemma där bakhjulet har svänghjul, dvs man kan få breställ i kurvorna. Plus lite andra tricks. Man måste dock inte köpa det dyraste.

timoat
2014-08-05, 12:19
Jag tror han kommer ha mycket roligare med en bagagnad bmx, speciellt om det finns någon ramp i närheten.
Men det beror ju mycket på vad polarna har också :)

"Jag vet att du ville ha en tricksparkcykel min son , men en kille på kolo sa att du skulle har roligare med en BMX, så varsågod"

G_lund
2014-08-05, 13:02
"Jag vet att du ville ha en tricksparkcykel min son , men en kille på kolo sa att du skulle har roligare med en BMX, så varsågod"

Haha, precis så! ;)

petah
2014-08-05, 19:52
Det är många år kvar till moppe. Sen tycker jag att det är kul att alla hans intressen kräver styrka och kondition så jag uppmuntrar gärna. (De flesta av grannungarna sitter inne och gejmar.)

Bra.

R Scarpa27
2014-08-05, 20:24
Grabben har flera sparkcycklar i olika modeller. Nu vill han ha en rickcyckel. Vad är det för speciellt med en sån?
Är det värt att lägga tusen spänn på nåt som är samma samma?
Och om det är värt, vad ska man tänka på när man köper en?

köp om han vill lära sig att tricka.
ganska kul sak att åka med i ramper osv... är väl kanonbra investering för att grabben ska träna lite.

truckcyklar har ju som sagt förstärkt platta, och alla delar generellt, så den ska hålla att trixa och hoppa med...
dessutom är de flesta delarna utbytbara och man kan köpa nya delar när de slits.

en sådan , vetiga skydd och hjälm. kanongutt ju.