handdator

Visa fullständig version : Anterior deltoid - Träna med bara pressövningar eller bör man isolera?


Mags
2014-08-04, 00:09
Man får ju rätt mycket träning av den främre deltamuskeln när man pressar (kan ju bli för mycket t o m då den används både i horisontella och vertikala pressar?). Men som med allt så föredrar väl vissa att träna dem med isolationsövningar.


Jag har ganska små muskler där, tror jag. I profil sticker bröstet ut ganska abrupt liksom. Detta trots att jag är relativt stark i press. Jag har visserligen inte tränat så mycket högreps, men å andra sidan har lågreps byggt bra på resten av kroppen.

Bör jag för att få bra (främre) axlar börja prioritera någon isolationsövning, t ex frontlyft?

AronP
2014-08-04, 08:12
Om muskeln inte får tillräckligt med stimulans så kan en övning som frontlyft vara användbart. Huruvida du faktiskt behöver det eller ej är svårt att säga, speciellt utan bilder.

Mags
2014-08-04, 23:20
Om muskeln inte får tillräckligt med stimulans så kan en övning som frontlyft vara användbart. Huruvida du faktiskt behöver det eller ej är svårt att säga, speciellt utan bilder.

Ska fixa bild!

Tror den får ganska bra med stimulans av millitärpress, men å andra sidan har jag prioriterat det länge utan att få märkvärdiga ökningar.