handdator

Visa fullständig version : Hård träning = förkylning?


Argeta
2014-08-03, 11:24
Känner mig förkyld hela tiden vilket förstör träningen hela tiden. Kan det bero på att jag pushar kroppen mer än vad den orkar?

Morty
2014-08-03, 11:25
Tvätta händerna oftare.

Sheogorath
2014-08-03, 11:26
Träning sänker immunförsvaret rejält, akut. Lägg på det att man ofta befinner sig i en miljö där människor andas tungt och häftigt (och får alla sina viruspartiklar att cirkulera friskt) och man tar på hantlar och stänger där andra varit och pillat så är det lätt att dra på sig infektioner om man redan är lite infektionskänslig.

Wormzie
2014-08-03, 11:28
Försök att undvika att ta dig i ansiktet.. ffa runt munnen, näsa och ögon.. kan vara svårt när svetten rinner dock ;)

Argeta
2014-08-03, 19:35
Inte tänkt på det. Ska väll börja torka redskapen med papper innan jag änvänder de

mattilainen
2014-08-03, 19:37
Inte tänkt på det. Ska väll börja torka redskapen med papper innan jag änvänder de


Papper spelar ingen som helst roll. Se till att inte ta dig så mycket i ansiktet. Handhygien är såååå viktigt. Tvål och vatten efter gympass! Gnid noga i ca 20 sekunder och om du vill vara extra noga så spritar du händerna med handdesinfektion när du torkat händer efter tvättningen.

Sheogorath
2014-08-03, 20:05
Papper spelar ingen som helst roll. Se till att inte ta dig så mycket i ansiktet. Handhygien är såååå viktigt. Tvål och vatten efter gympass! Gnid noga i ca 20 sekunder och om du vill vara extra noga så spritar du händerna med handdesinfektion när du torkat händer efter tvättningen.

This.