handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott från Amerikat


Mags
2014-08-02, 10:55
Jag har en kompis från USA som kommer hit, så jag tänkte be henne köpa med lite Muscletech-HMB (yay! infinite gains utan cancer) och sånt.

T ex Animal Flex har jag hört är bra och säljs såvitt jag vet inte i Sverige, men är det lagligt att ta in, någon som vet?

På t ex bodybuilding finns ju en del kosttillskott som är ovanliga, till billigare priser dessutom. Något som ni kan rekommendera att man passar på att införskaffa? :)

En del Själen är större än världen-vibbar här. :D

Löpsko
2014-08-02, 11:01
Kolla på innehållsförteckningen på produkten och googla om de är läkemedelsklassade eller inte.

Mags
2014-08-02, 13:58
Kolla på innehållsförteckningen på produkten och googla om de är läkemedelsklassade eller inte.

Jag tror det är lugnt. Dock är väl inte alla otillåtna substanser läkemedelsklassade?

Jag tror jag hade fel (tänkte väl på m stak eller nått), dessutom verkar folk ha positiva erfarenheter (ledhälsa) av flex. :)

Sparven från Minsk
2014-08-02, 17:45
Jag har en kompis från USA som kommer hit, så jag tänkte be henne köpa med lite Muscletech-HMB (yay! infinite gains utan cancer) och sånt.

T ex Animal Flex har jag hört är bra och säljs såvitt jag vet inte i Sverige, men är det lagligt att ta in, någon som vet?

På t ex bodybuilding finns ju en del kosttillskott som är ovanliga, till billigare priser dessutom. Något som ni kan rekommendera att man passar på att införskaffa? :)

En del Själen är större än världen-vibbar här. :D

Kolla innehållsförteckningen och slå den mot FASS samt info på tullverkets hemsida.
Trist att hamna i MR och BR för lite kosttillskott.

PureWhey
2014-08-02, 17:59
Dessutom att "cleara" det åt en polare, självklart bör denne också kolla upp det... Men skulle haft sådana skuldkänslor om något hände, usch.

Mags
2014-08-02, 20:50
Jag hittade samma produkt (bortsett från vad jag tror var ett stavfel i innehållsförteckningen) på "gymnordic" och några andra sidor, och det verkar vara företag som har svenska som valbart språk på hemsidan, ni vet, men verkar vara baserade någon annanstans.
Jag har sökt på tullverkets hemsida men det var alldeles för svårt för mig att tolka... Men jag ska definitivt hitta ett sätt att ta reda på det!


Hursomhelst! Andra tillskott som kan tänkas vara värda att skaffa när priset är nästan hälften av det vanliga svenska?

KalleTeodor
2014-08-02, 21:18
Jag hittade samma produkt (bortsett från vad jag tror var ett stavfel i innehållsförteckningen) på "gymnordic" och några andra sidor, och det verkar vara företag som har svenska som valbart språk på hemsidan, ni vet, men verkar vara baserade någon annanstans.
Jag har sökt på tullverkets hemsida men det var alldeles för svårt för mig att tolka... Men jag ska definitivt hitta ett sätt att ta reda på det!


Hursomhelst! Andra tillskott som kan tänkas vara värda att skaffa när priset är nästan hälften av det vanliga svenska?

Det finns kosttillskott som säljs i Sverige som är lagliga här men där de tagit bort en speciell ingrediens. Sen kan du hitta samma produkt i usa kanske till billigare pris och tänker oj va bra! den köper ja, var ju mycket billigare!

Vad du inte tänker på då är att den olagliga ingrediensen som är laglig i usa men inte i Sverige finns i burken. Kan bli tråkigt för din kompis att fastna med. Tänker främst på pwo och fettförbrännare.

DJJOHANSSON
2014-08-03, 07:42
Beställ flex från pro zis. Gratis frakt vid köp av 499kr

Mags
2014-08-04, 23:24
Jag kollade med någon på gym-varu-huset, som sa att det är glukosamin som är läkemedelsklassad. Synd. :(

Mags
2014-08-07, 01:13
Men min läkarkompis sa att det inte är straffbart att ta in läkemedelsklassade substanser som inte är narkotikaklassade!

Mackie Messer
2014-08-07, 07:35
Du vet att glukosamin kan du köpa receptfritt på apoteket? Vad är det för magiska ingredienser i AnimalbFlex som du inte hittar i Sverige?

Yip_man
2014-08-11, 07:27
Animal Flex inehåller en hel del annat. Det är den ända produkt jag testat som hålle mina leder riktigt fräscha.

Den går dock att köpa i Malmö/Lund i minst 2 butiker. De har inte den framme dock utan man får fråga...