handdator

Visa fullständig version : Ett protein med låg användarvänlighet...


Axl
2004-03-25, 15:48
Köpte ett protein av märket "Hardcore". Hade sinat lite i kassan så jag ville testa detta billiga vassleprotein för enbart 111:- kilot.
När jag skulle blanda första drinken så insåg jag varför det var så billigt. Balls helt omöjligt att röra ner i ett glas vatten. Blir enbart en stor klump av allt. Testade även i en shaker men då blir det så mycket skum så man får vänta halva dagen innan det lagt sig.
Smaken på detta var choklad. Eller det skulle nog smaka choklad. Gott var det då inte...

Nä nu blir det till att tvinga ner detta 4,5 kilos felköp i magen snabbt som attan så man kan köpa något godare.


/Axl :insane:

z_bumbi
2004-03-25, 16:05
Använd det som utfyllnad om du kör drinkar i en mixer ibland, så brukar de flesta konstiga protein gå att använda.

Att slå ner en skvätt oboypulver eller annan kolhydrat ökar också lösligheten något i shakern.

raZmus
2004-03-26, 18:35
Varför vänta innan skummet lagt sig? Personligen tycker jag skum är ett bra påfund, ju mer det skummar desto bättre. Vill du inte ha pulvret kan du skicka det till mig så lovar jag att slänga det åt dig ;)

Spike
2004-03-26, 19:52
Finns ju en anledning till varför dom döpte pulvret till hardcore!

Örjan
2004-03-26, 22:59
Originally posted by z_bumbi
Att slå ner en skvätt oboypulver eller annan kolhydrat ökar också lösligheten något i shakern.

En isbit är kanon.

Axl
2004-03-27, 18:37
Originally posted by raZmus
Vill du inte ha pulvret kan du skicka det till mig så lovar jag att slänga det åt dig ;)


Ok det vore toppen om du ville ta på dig det ansvaret...
;)

/Axl

Officer
2004-03-27, 23:29
Jag har själv käkat 5 kg hardcore whey protein från (shoppen som vi inte får länka till).

Riktigt, riktigt, riktigt, jag menar, riktigt uselkasst protein. Jag kunde fanimej inte få i mig drinken efter passen för då blev det kräka!

cheesian
2004-03-28, 08:20
Då blir det en sån då nästa gång :smokin:

Dymion
2004-03-28, 09:20
Varför inte prova Exells vassleprotein? Väldigt prisvärt vassleprotein enligt min mening, 169/kg :hbang:

Garnax
2004-03-28, 21:57
Dumsnålhet straffar sig alltid...

//garnax

Fartman
2004-03-28, 22:39
Originally posted by Spike
Finns ju en anledning till varför dom döpte pulvret till hardcore!

LunaSpice
2004-03-29, 00:06
Originally posted by Dymion
Varför inte prova Exells vassleprotein? Väldigt prisvärt vassleprotein enligt min mening, 169/kg :hbang:

Jag beställde 10 kg, 140:-/kg då. Det går alltid åt :)

andreaz
2004-03-29, 17:08
Jag har precis ätit upp min 20kg's bag med Hardcore. Gillade det inte men hatade det inte heller.. Väldigt prisvärt enligt mig iaf..

Tomten
2004-03-29, 20:38
Originally posted by Dymion
Varför inte prova Exells vassleprotein? Väldigt prisvärt vassleprotein enligt min mening, 169/kg :hbang:

Det finns ju flera andra protein som är minst lika prisvärda och förmodligen minst lika bra som exell. Från privata återförsäljare kan man köpa strength och selfomni nutritions protein för ungefär 170-180 kronor kilot. Inte för att racka ner på exell, men vissa verkar ju vilja påstå att det är det bästa proteinet i sin prisklass, och då kan man ju fråga sig om de testat någon av ovanstående produkter.

Ludvig
2004-03-29, 20:40
har oxå en 4,5kgs hardcore choklad.. dåligt att blanda sig och usel smak.. men priset var väll ok;) fast nu har jag en protec jordgubb oxå.. lär ta tid att få i mig hardcoret..

Axl
2004-03-31, 10:21
Jag kan säga att jag börjar vänja mig vid smaken nu. Är dock lika jobbigt att blanda men man får helt enkelt avsätta lite mer tid när man ska till och blanda det.
Dock blir det nog ett annat märke nästa gång...

/Axl