handdator

Visa fullständig version : Kommer jag gå upp i vikt igen?


deffhjälp
2014-07-31, 17:30
Tja, jag har nu deffat i 2-4 månader (vet inte exakt) och gått ner från 87 till 78 har ungefär 5kg kvar att gå ner, men jag har läst lite trådar här och där och är lite orolig över att om man en gång har varit överviktig och sen slutar deffen och påbörjar tex en bulk, kommer jag gå upp till 87 igen eller är det en myt? Kan tillägga att jag är 15 år.

AirBox
2014-07-31, 17:33
Tja, jag har nu deffat i 2-4 månader (vet inte exakt) och gått ner från 87 till 78 har ungefär 5kg kvar att gå ner, men jag har läst lite trådar här och där och är lite orolig över att om man en gång har varit överviktig och sen slutar deffen och påbörjar tex en bulk, kommer jag gå upp till 87 igen då eller är det en myt? Kan tillägga att jag är 15 år.

Jag har också läst att om man överäter så kommer jag snabbt återgå till utgångsläget. Däremot så har jag för mig att för att bulka så behöver man inte ligga på något stort energiöverskott. Ligger du bara en bit ovanför +- så skulle en viktuppgång gå relativt långsamt.

deffhjälp
2014-07-31, 17:37
Jo, jag har kämpat ganska mycket dom hära månaderna, så det skulle ju inte vara så roligt om jag går upp igen "bara" för att jag har varit överviktig.

Aliaas
2014-07-31, 17:45
Vad jag vet så är förutsättningarna för att på överskott gå upp i vikt utan fettinlagring försämrade när du tidigare varit överviktig.

Det betyder dock inte att du direkt kommer lägga på dig massa fett vid överskott.

Så jag råder dig att ligga på balans ett tag för att sedan lägga dig på ett så litet överskott som möjligt cirka 200+

lycka till och tänk på att du fortfarande bara är 15år och skynda långsamt .:)

deffhjälp
2014-07-31, 17:50
Vad jag vet så är förutsättningarna för att på överskott gå upp i vikt utan fettinlagring försämrade när du tidigare varit överviktig.

Det betyder dock inte att du direkt kommer lägga på dig massa fett vid överskott.

Så jag råder dig att ligga på balans ett tag för att sedan lägga dig på ett så litet överskott som möjligt cirka 200+

lycka till och tänk på att du fortfarande bara är 15år och skynda långsamt .:)

Tack så mycket :) men om man en gång varit överviktig är det nästan omöjligt att få en rippad kropp?

Aliaas
2014-07-31, 17:55
Tack så mycket, men om man en gång varit överviktig är det nästan omöjligt att få en rippad kropp?
Absolut inte!

Allt handlar om kalorier och under/överskott alla kan bli och förbli rippade om de sköter träning och kost.

Jag var själv överviktig ända tills för cirka 2 år sedan och skulle inye säga att jag är speviellt fet just nu:)

Jag är dock verkligen ingenting gentemot andra på detta forum som tidigare varit feta och nu besitter en helt otrolig fysik

deffhjälp
2014-07-31, 18:03
Absolut inte!

Allt handlar om kalorier och under/överskott alla kan bli och förbli rippade om de sköter träning och kost.

Jag var själv överviktig ända tills för cirka 2 år sedan och skulle inye säga att jag är speviellt fet just nu:)

Jag är dock verkligen ingenting gentemot andra på detta forum som tidigare varit feta och nu besitter en helt otrolig fysik

Skönt att höra! Har sett att folk har skrivit att det är något med fettceller som gör att man automatiskt blir fet igen oavsett om man ligger på kalori balans, men jag antar väl att folk som har varit överviktiga har lättare att äta mer än vad folk som inte har varit överviktiga efter deffen eller något sådant, återigen tack så mycket ! :)

Aliaas
2014-07-31, 18:07
Skönt att höra! Har sett att folk har skrivit att det är något med fettceller som gör att man automatiskt blir fet igen oavsett om man ligger på kalori balans, men jag antar väl att folk som har varit överviktiga har lättare att äta mer än vad folk som inte har varit överviktiga efter deffen eller något sådant, återigen tack så mycket ! :)
Det är sant dock inte på balans utan på överskott.

Antingen ökar man sin muskelmassa långsamt på balans och bibehåller samma kroppsvikt och fettprocent

Eller ökar sin vikt och muskel samt fettmassa på överskott för att sedan vid diet ta bort oönskat fett.

deffhjälp
2014-07-31, 18:08
Det är sant dock inte på balans utan på överskott.

Antingen ökar man sin muskelmassa långsamt på balans och bibehåller samma kroppsvikt och fettprocent

Eller ökar sin vikt och muskel samt fettmassa på överskott för att sedan vid diet ta bort oönskat fett.

Juste, hur många kalorier ska jag få i mig om jag nu ska bulka och hur många kalorier ska jag få i mig om jag vill ligga på balans? 15 år, 177cm, 78kg ute och springer 3 dagar i veckan och gymmar 3 dagar i veckan

Aliaas
2014-07-31, 18:10
Omöjligt att veta. Du får testa dig fram mha kalkyler mwn framföralt vågen och spegeln

deffhjälp
2014-07-31, 18:13
Okej :)

Aliaas
2014-07-31, 19:50
Okej :)
Lägg dig på tyo 2600 och håll koll på vågen i cirka 2-3 veckor väg dig dagligen samma tidpunkt på morgonen efter piss och skitning ;)

deffhjälp
2014-08-01, 10:29
Lägg dig på tyo 2600 och håll koll på vågen i cirka 2-3 veckor väg dig dagligen samma tidpunkt på morgonen efter piss och skitning ;)

Haha okej, tack ;)