handdator

Visa fullständig version : Upplägg för deff.


TWSS
2014-07-30, 16:45
Kör just nu helkropp varannan dag. Dock funderar jag på att byta till 2ggr/vecka eller upper/lower varannan dag.

Upper:
shrugs 3x10
bänk 3x5
militär 3x5-6
skivstångsrodd 3x7-8
Latsdrag 3x8
Sidolyft 4x10
Stångcurl 4x10
Skulls 3x10

Lower: böj 3x6
Vadpress 3x20
Curl och spark 3x10

Känns dock som för hög volym för deff? Byta 3 settarna till 2?

Någon som har bra tips?
Mvh

Sheogorath
2014-07-30, 16:49
Det absolut viktigaste under en deff, förutom att faktiskt skapa ett kaloriunderskott, är att fortsätta sträva efter att bli starkare för att mot slutet av deffen förhoppningsvis åtminstone ha gått +0 i de övningar som gått sämst. Är det någon gång man inte ska byta upplägg är det vid övergång från bulk (eller vad man nu väljer att kalla sin uppbyggnadsperiod) till deff. Det är A och O att veta sitt utgångsläge så att man kan säkerställa att man inte tappar.

Frantic
2014-07-30, 16:49
Trivs du med att träna på sättet du gör nu skulle jag ha fortsatt med det. Känner du under deffen att du inte hinner återhämta dig kan du ju anpassa schemat då.

TWSS
2014-07-30, 16:52
Det absolut viktigaste under en deff, förutom att faktiskt skapa ett kaloriunderskott, är att fortsätta sträva efter att bli starkare för att mot slutet av deffen förhoppningsvis åtminstone ha gått +0 i de övningar som gått sämst. Är det någon gång man inte ska byta upplägg är det vid övergång från bulk (eller vad man nu väljer att kalla sin uppbyggnadsperiod) till deff. Det är A och O att veta sitt utgångsläge så att man kan säkerställa att man inte tappar.

Det gör jag oxå. Fokuserar alltid på att bli starkare. :)

TWSS
2014-07-30, 18:41
Vad tror ni om det jag postade?

Krutpaket
2014-07-30, 22:19
Omöjligt att säga om det är "bra" eller inte. Det finns inget optimalt upplägg som är "det bästa" generellt för alla, utan man får hitta det som funkar bäst för en själv. Det gör man genom att pröva ett upplägg under en period och därefter utvärdera. Det gäller både träning och kost.

Jag hade personligen inte gillat detta upplägg, men det är bara en smaksak. Har testat att köra över/under och det är ok, men inget jag tycker är jättekul. Det viktigaste för mig är att det är kul på gymmet :D