handdator

Visa fullständig version : Paddy Doyle, en seg liten gubbe


ARMSTARK
2014-07-30, 12:53
En artikel om honom, direkt klippt från Aftonbladet.se nedan. Fast jag tror de har skrivit något fel på hans rekord på flest knäböj i minuten, inte så troligt att han gjorde 78 st i sekunden. Googla och hitta mer...

Artikeln:
Paddy Doyle, 49, kan vara den envisaste mannen i världen.

Han är innehavare av 204 världsrekord i uthållighetsgrenar.

– Du måste ha disciplin, och så tränar jag inte på morgonen då kroppen fortfarande värmer upp, säger han.

Paddy Doyle är en före detta fallskärmsjägare från engelska Sollihull. Nu för tiden slår han världsrekord.

En hobby han började med 1987 och sedan dess har han knipit 204 världsrekord. 55 av dem är godkända av Guinness rekordbok och de resterande av andra organisationer som Record Holders Republic, Record Setters och Record Holders.

Gemensamt för dem alla är att de handlar om uthållighet.

Bara i år har han segat till sig 31 världsrekord, främst i genren att springa terränglopp med vikter på ryggen. Men det brittiska kraftpaketet är även titelhållare i grenar som att göra flest antal situps på ett år (1 500 230), flest squats på en minut (4 708) och flest enhandsarmhävningar på fem timmar (8 794).

Vill inte växa till ett muskelberg
Sex gånger i veckan tränar han i två timmar i gymmet han byggt i sin trädgård, uppger Daily Mail.

Men han har inget intresse av att växa till ett muskelberg.

– Jag kan inte vara byggd som ett kylskåp, jag måste hålla vikten nere eftersom jag tävlar i uthållighetsgrenar, säger Paddy Doyle, enligt Daily Mail.

Paddy Doyle har också en regel han inte bryter mot – ingen träning på morgnarna.

– Titta på stackars Rik Mayall, han dog efter en morgonjogg. Jag tränar på eftermiddagarna.

Komikern och skådespelaren Rik Mayall är känd från bland annat ”Hemma är värst” och ”Svarte orm”. Han dog i början av juni, blev 56 år gammal.
.