handdator

Visa fullständig version : Zinc - morgontrötthet som håller i sig?


Fjrebqll
2014-07-30, 09:38
Är det någon som upplever att det är väldigt svårt att komma igång på morgonen efter zinc supplementering(om det nu beror på detta)? Kör 50mg på kvällen tillsammans med 400mg Magnesium.

Började för ett par veckor sedan med denna kombination och har sovit väldigt gott men varit tung i huvudet som satan när jag vaknar som håller i sig ett par timmar. Var först efter förra veckan då jag var på semester på annan ort och dessa problem försvann samt återkom denna vecka när jag åter är hemma igen och lagt till Zincet igen så börjar ju fundera! :)

Magnesium har jag dock använt i samma dosering innan utan några problem.

BobaFett
2014-07-30, 11:32
Är det någon som upplever att det är väldigt svårt att komma igång på morgonen efter zinc supplementering(om det nu beror på detta)? Kör 50mg på kvällen tillsammans med 400mg Magnesium.

Började för ett par veckor sedan med denna kombination och har sovit väldigt gott men varit tung i huvudet som satan när jag vaknar som håller i sig ett par timmar. Var först efter förra veckan då jag var på semester på annan ort och dessa problem försvann samt återkom denna vecka när jag åter är hemma igen och lagt till Zincet igen så börjar ju fundera! :)

Magnesium har jag dock använt i samma dosering innan utan några problem.

Inget jag tänkt på men om ett kosttillskott gör dig trött kan det vara en ide att sluta med det.

Ulvamal
2014-07-30, 11:43
ZMA ökar mitt sömnbehov. Sover jag inte en extra timme så är jag ur slag halva dagen.
Anekdotiskt FTW, men...

RassK
2014-07-30, 11:45
Ta Mg på kvällen och Zink på morgonen.

exevision
2014-07-30, 11:45
ZMA ökar mitt sömnbehov. Sover jag inte en extra timme så är jag ur slag halva dagen.
Anekdotiskt FTW, men...

Då sover du ju inte bättre....

Ulvamal
2014-07-30, 11:49
Då sover du ju inte bättre....

Rätt grov förenkling det där. Blir piggare per timme sömn? Nej. Men är att göra mig pigg dagen efter det enda viktiga som händer under sömnen? :)