handdator

Visa fullständig version : Känns som att jag inte ökar i vikterna?


Hephox
2014-07-29, 11:16
Hej! jag tränar efter volym och kör efter detta schema
Dag 1: överkropp.
5 set bänkpress
4 set militärpress
5 set stångrodd
3 set av stångcurl
3 set av triceps
Latsdrag 3-4 set

Dag 2: underkropp.
5 set knäböj
2 set marklyft
4 set lårcurl
4 set benspark
5 set vader
3 set mage

knäböj och marklyft byter jag på efter varje pass så att det blir 5 set varannan pass på övningarna.
Men mitt problem nu är att det känns som att jag inte kan öka vikterna? det är inga monstervikter jag kör med typ som i marklyft har jag ungefär 50 kg. Jag kör 10 reps på varje övning då jag är ute efter volym.

XXXL
2014-07-29, 11:30
Du kör antagligen på tok för mycket.

Hephox
2014-07-29, 11:40
Du kör antagligen på tok för mycket.

Hur menar du nu? jag kör så att jag klarar av ungefär 10 reps på alla förutom kanske på bänk och knäböj där det ibland kan bli 9 reps på dom två sista seten.

thure
2014-07-29, 11:48
D1: Knäböj, Bänkpress, Stångrodd, Stångcurl
D2: Militärpress, Latsdrag, Marklyft, Vader

Dra ner till dessa övningar och prova sänk antalet reps till 8 så kommer nog resultaten. Se även till så du äter någorlunda hyffsat bra.

Loke
2014-07-29, 13:02
Du kör antagligen på tok för mycket.

För mycket som för många set? Jisses, det där är ju helt normal volym.

cero
2014-07-29, 14:22
Hur många ggr per vecka tränar du? Om man inte vet det kan man ju omöjligen veta om det är för mycket eller lite.

Jag kör 10 reps på varje övning då jag är ute efter volym.

Alla styrketräning bygger bra med volym.

Hephox
2014-07-29, 16:53
Hur många ggr per vecka tränar du? Om man inte vet det kan man ju omöjligen veta om det är för mycket eller lite.



Alla styrketräning bygger bra med volym.

jag kör på ett rullande schema som ser ut såhär

Måndag-pass 1
tisdag pass 2
onsdag vila
Torsdag pass 1
fredag pass 2
lördag vila
söndag pass 1
måndag pass 2
osv

cero
2014-07-29, 19:41
För dig räcker det att köra igenom kroppen 1 gång per vecka. Titta på 3-dagarsprogrammet i den klistrade tråden så har du en bra mall. Om du tycker om programmet kan du ju byta till det istället.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Hephox
2014-07-30, 07:20
För dig räcker det att köra igenom kroppen 1 gång per vecka. Titta på 3-dagarsprogrammet i den klistrade tråden så har du en bra mall. Om du tycker om programmet kan du ju byta till det istället.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

det vill jag dock helst inte göra.

Men ska jag kanske försöka variera med antalet reps och sets?

bighulken
2014-07-30, 08:31
Självklart ska man variera hela tiden, så att kroppen inte vänjer sig för mycket!
Den som lyfter mest å tyngst på gymet, vinner inte alltid, utan ofta får man bäst gainz av smart träning. Och då får man hålla tillbaka lite i vikter på träningarna. Typ kör @8 till @9 som mest.

Och vad var det där för skriverier?...."känns som jag inte ökar i vikter".....sen skriver du att du kör för volym?.........du får nog välja lite vad du helst är ute efter där. Svårt att äta kakan å ändå ha den kvar, så att säga........Med vänlig hälsning/

Hephox
2014-07-30, 17:10
Självklart ska man variera hela tiden, så att kroppen inte vänjer sig för mycket!
Den som lyfter mest å tyngst på gymet, vinner inte alltid, utan ofta får man bäst gainz av smart träning. Och då får man hålla tillbaka lite i vikter på träningarna. Typ kör @8 till @9 som mest.

Och vad var det där för skriverier?...."känns som jag inte ökar i vikter".....sen skriver du att du kör för volym?.........du får nog välja lite vad du helst är ute efter där. Svårt att äta kakan å ändå ha den kvar, så att säga........Med vänlig hälsning/

hahaha jo men det känns ändå lite som att lite ökningar borde man väll få? är dock endast 15 men tycker att jag borde öka lite ifrån mina 45 kg i marklyft..