handdator

Visa fullständig version : Jag har lågt testo???


Sidor : [1] 2

TWSS
2014-07-28, 20:12
Fick idag resultaten på testoundersökning.

Det står i brevet: Normala värden: S-testosteron -11 rederensvärden 2,8-35 har jag för mig.

Men 11 är väl svinlågt? Står inte nmol/l men det är väl det spm menas?

Ångest fan tacksam för snabba svar!

TrixxaRn
2014-07-28, 20:28
Du skriver ju svaret själv? Normalt värde?

Anders The Peak
2014-07-28, 20:42
Ett normalvärde. Värdena varierar. Det är bara när det finns tecken på testosteronbrist som det kan vara av värde att undersöka det vidare annars tillhör man normaliteten.

Animalisk
2014-07-28, 20:57
1 är svinlågt 11 är bra.
Bra att du kan stryka en sak från noja listan :)
Bara kötta på i gymmet och sköta kosten så blir det bra sen.

TWSS
2014-07-28, 21:06
Ni säger att det är bra, men jag läste detta:
"Normalt anges nedre gränsen för S-testosteron till 11 nmol/l. Även patienter som ligger över detta värde kan i vissa fall vara betjänta av testosteronsubstitution (vid värden över 15 nmol/l brukar det dock ej löna sig med substitution)."

Är 17 år, kanske höjs det senare? Har nog inte växt klart än.
Har inget problem med testot i form av symtom.
Det enda är väl att jag inte har spec mörk röst..

Huddex
2014-07-28, 21:21
Ni säger att det är bra, men jag läste detta:
"Normalt anges nedre gränsen för S-testosteron till 11 nmol/l. Även patienter som ligger över detta värde kan i vissa fall vara betjänta av testosteronsubstitution (vid värden över 15 nmol/l brukar det dock ej löna sig med substitution)."

Är 17 år, kanske höjs det senare? Har nog inte växt klart än.
Har inget problem med testot i form av symtom.
Det enda är väl att jag inte har spec mörk röst..


Se till att få det utrett ordentligt, 11 nmol/l kan mycket väl vara tillräckligt för att du ska fungera och må bra. Det är olika från person till person, själv var jag nere på 5.7 nmol/l när jag vart satt på Nebido. Skillnaden mellan dig och mig är att jag är 45+ och inte 17, jag skulle inte vilja gå på trt för resten av mitt liv som 17 åring så se till att alla andra möjligheter är uttömda innan du kämpar dig till trt.

Sparven från Minsk
2014-07-28, 21:22
Du sa att det stod referensvärde i brevet, normalt låg mellan 2,8-35.
Har du 11 så ligger du ju inom ramen för normalt, och inte i botten av skalan heller.

Huddex
2014-07-28, 21:26
Du sa att det stod referensvärde i brevet, normalt låg mellan 2,8-35.
Har du 11 så ligger du ju inom ramen för normalt, och inte i botten av skalan heller.

2,8 måste vara felskrivet, Allt under 8-10 brukar det vara.

TWSS
2014-07-28, 21:37
Jag har inga problem med detta(tror jag) kanske skulle vara annorlunda om jag hade högre testo.

Är orolig för hur bra jag bygger muskler jämfört med andra, för jag vill verkligen bli extremt stor i frantiden. Om någon har t.ex 22 i S-testo, bygger den muskler dubbelt så snabbt som jag?

Kan detta ha med att jag får i mig ganska dåligt med vitaminer att göra? Har dock börjat med multivitamin för ett tag sen
Mvh

King Grub
2014-07-28, 21:54
Nej, det har inte med vitaminer att göra.

whuddafuks
2014-07-28, 21:57
Jag har inga problem med detta(tror jag) kanske skulle vara annorlunda om jag hade högre testo.

Är orolig för hur bra jag bygger muskler jämfört med andra, för jag vill verkligen bli extremt stor i frantiden. Om någon har t.ex 22 i S-testo, bygger den muskler dubbelt så snabbt som jag?

Kan detta ha med att jag får i mig ganska dåligt med vitaminer att göra? Har dock börjat med multivitamin för ett tag sen
Mvh

Om du vill ta kosttillskott som är positiv för teston så är det zink du vill ha (dock har jag för mig att det bara funkar om du har för låga nivåer av zink)

Pepz
2014-07-28, 22:32
Fick idag resultaten på testoundersökning.

Det står i brevet: Normala värden: S-testosteron -11 rederensvärden 2,8-35 har jag för mig.

Men 11 är väl svinlågt? Står inte nmol/l men det är väl det spm menas?

Ångest fan tacksam för snabba svar!

jag hade också däromkring när jag testade mig.

såsom en herre så fint uttryckte det:
jag har ju en drös ungar och åtskilliga kilo muskler ändå...


och nej om någon har dubbelt så mycket testo som dig så får den inte dubbelt så mycket muskler.
absolut inte!
Testosteron är på intet sätt ensamt avgörande för hur mycket muskler du lägger på dig

TWSS
2014-07-29, 00:43
jag hade också däromkring när jag testade mig.

såsom en herre så fint uttryckte det:
jag har ju en drös ungar och åtskilliga kilo muskler ändå...


och nej om någon har dubbelt så mycket testo som dig så får den inte dubbelt så mycket muskler.
absolut inte!
Testosteron är på intet sätt ensamt avgörande för hur mycket muskler du lägger på dig
Så man behöver inte nojja? Känns konstigt bara eftersom jag är 17 :/
Man har ju hört innan man började träna att som tonåring bygger man snabbt
Vill ju oxå ha den möjligheten *gah!*

Klein
2014-07-29, 04:41
Så man behöver inte nojja? Känns konstigt bara eftersom jag är 17 :/
Man har ju hört innan man började träna att som tonåring bygger man snabbt
Vill ju oxå ha den möjligheten *gah!*

Hade jag lågt testo så skulle jag se över träningen, kosten, kosttillskotten och livssituationen i den ordningen.

Träning: Tung styrketräning 3 gånger i veckan.

Kost: Snåla inte med fettet, ät lever nån gång i veckan (för a-vitamin och järn) och fet fisk kanske 2 gånger i veckan. Ät 200 gram sötmandlar dagligen (för magnesium och spårämnen) och rejält med mejeriprodukter så att du får i dig nog med kalcium.

Kosttillskott: 4000 IU D-vitamin och eventuellt fiskolja eller fiskleverolja dagligen.

Livssituation: Testosteronnivåerna påverkas av psykosociala faktorer. Att gå omkring och noja och oroa sig är dåligt för dina testosteronnivåer. Att lyfta tungt, äta ordentligt med mat, vara framgångrik inom någon form av aktivitet, träffa mycket tjejer, sova gott, och inte stressa är bra för testot.

Hemi
2014-07-29, 05:39
Vet inte hur en test går till men det går upp och ned av olika orsaker också. Sova ordentligt och tillräckligt länge tror jag borde understrykas mer. Kastar man upp något i luften kommer det ned igen och beroende på höjd blir fallet hårdare. Precis som kroppen. Allt detta negativa om skiftarbeten t ex, kan man sova på natten skall man göra det. Vi är väl typ skapta så, svårt att ändra på naturliga system.

Animalisk
2014-07-29, 06:51
Så man behöver inte nojja? Känns konstigt bara eftersom jag är 17 :/
Man har ju hört innan man började träna att som tonåring bygger man snabbt
Vill ju oxå ha den möjligheten *gah!*

Du behöver inte noja, bra insikt.

Henke78
2014-07-29, 06:59
Be om utredning. Dvs mera prover.
LH shbg mm.
11 är riktigt lågt för en 17åring.

Anders The Peak
2014-07-29, 08:44
Jag har inga problem med detta(tror jag) kanske skulle vara annorlunda om jag hade högre testo.

Är orolig för hur bra jag bygger muskler jämfört med andra, för jag vill verkligen bli extremt stor i frantiden. Om någon har t.ex 22 i S-testo, bygger den muskler dubbelt så snabbt som jag?

Kan detta ha med att jag får i mig ganska dåligt med vitaminer att göra? Har dock börjat med multivitamin för ett tag sen
Mvh

Det kan ha med att göra du har en sen pubertet vilket är rätt vanligt hos en del killar.

HenrikJ
2014-07-29, 10:03
Hade jag lågt testo så skulle jag se över träningen, kosten, kosttillskotten och livssituationen i den ordningen.

Träning: Tung styrketräning 3 gånger i veckan.

Kost: Snåla inte med fettet, ät lever nån gång i veckan (för a-vitamin och järn) och fet fisk kanske 2 gånger i veckan. Ät 200 gram sötmandlar dagligen (för magnesium och spårämnen) och rejält med mejeriprodukter så att du får i dig nog med kalcium.

Kosttillskott: 4000 IU D-vitamin och eventuellt fiskolja eller fiskleverolja dagligen.

Livssituation: Testosteronnivåerna påverkas av psykosociala faktorer. Att gå omkring och noja och oroa sig är dåligt för dina testosteronnivåer. Att lyfta tungt, äta ordentligt med mat, vara framgångrik inom någon form av aktivitet, träffa mycket tjejer, sova gott, och inte stressa är bra för testot.

Skriv ut det här. Riv sedan sönder lappen och släng allt utom möjligen raden med 'träning'. Helt meningslöst att trycka i sig så mycket vitaminer/mineraler/fetter och annat tjohej om man nu inte tycker att det är för den fasligt goda smakens skull.

HenrikJ
2014-07-29, 10:05
Och nej, noja inte. "Bygga snabbt" som tonåring och ny i gymmet betyder inte från soffan till strongmantävling på två veckor utan snabba ökningar jämfört med erfaren gamling.

Anders The Peak
2014-07-29, 10:08
Skriv ut det här. Riv sedan sönder lappen och släng allt utom möjligen raden med 'träning'. Helt meningslöst att trycka i sig så mycket vitaminer/mineraler/fetter och annat tjohej om man nu inte tycker att det är för den fasligt goda smakens skull.

Personligen tycker jag att det generellt var bra och goda råd för de flesta som vill ha en god hälsa...

Timme
2014-07-29, 10:28
jag hade också däromkring när jag testade mig.

såsom en herre så fint uttryckte det:
jag har ju en drös ungar och åtskilliga kilo muskler ändå...


och nej om någon har dubbelt så mycket testo som dig så får den inte dubbelt så mycket muskler.
absolut inte!
Testosteron är på intet sätt ensamt avgörande för hur mycket muskler du lägger på dig

jag skulle vilja göra ett sådant test bara för att jag är nyfiken på att veta hur mycket jag har. Hur gjorde du?

bakka
2014-07-29, 12:25
jag skulle vilja göra ett sådant test bara för att jag är nyfiken på att veta hur mycket jag har. Hur gjorde du?

Man går väll bara till vårdcentralen och ber om ett, eller? Det är väll bara ett blodprov dem tar.

Pepz
2014-07-29, 13:32
jag skulle vilja göra ett sådant test bara för att jag är nyfiken på att veta hur mycket jag har. Hur gjorde du?

jag gjorde det inte för skojs skull
jag hade många övriga symptom såsom gynekomasti som jag fortfarande "lider" av
därför gjordes en rejäl utredning för en 14-15år sen

förstår mig inte riktigt på alla som vill veta sitt testovärde- till vilken nytta liksom? vad ska ni göra med värdet?

och nej vårdcentralen bör inte göra ett blodprov bara för att ni har lust med det. det är ingen service som ska tillhandahållas er för att ni är nyfikna. gå till en privatläkare och betala för det så kan skattepengarna gå till de som är sjuka istället

watertouch
2014-07-29, 13:32
Man går väll bara till vårdcentralen och ber om ett, eller? Det är väll bara ett blodprov dem tar.

Nja du får besöka en läkare först (190kr), som sen skickar dig till "labbet" finns på dem flesta Vårdcentraler och där tar dem ett blodprov.

Chipsfet
2014-07-29, 13:40
Pepz : kan väl vara lika intressant som att veta "vad tar du i bänkpress?"
Hade jag bara ork skulle jag gå och testa, om man nu får kolla det hur som helst.

20 inch
2014-07-29, 13:42
jag gjorde det inte för skojs skull
jag hade många övriga symptom såsom gynekomasti som jag fortfarande "lider" av
därför gjordes en rejäl utredning för en 14-15år sen

förstår mig inte riktigt på alla som vill veta sitt testovärde- till vilken nytta liksom? vad ska ni göra med värdet?

och nej vårdcentralen bör inte göra ett blodprov bara för att ni har lust med det. det är ingen service som ska tillhandahållas er för att ni är nyfikna. gå till en privatläkare och betala för det så kan skattepengarna gå till de som är sjuka istället

Kan inte hålla med mer.
Är det möjligtvis så att man söker en ursäkt till att tycka synd om sig själv och sedan ligga där med sprutan i häcken?

Starvation
2014-07-29, 13:47
Hur ser TS ut i kroppen då? Är du underviktig?

Man sätter väl bara in behandling om symptom uppkommer?

tlk
2014-07-29, 14:13
Kan inte hålla med mer.
Är det möjligtvis så att man söker en ursäkt till att tycka synd om sig själv och sedan ligga där med sprutan i häcken?

jag gjorde det inte för skojs skull
jag hade många övriga symptom såsom gynekomasti som jag fortfarande "lider" av
därför gjordes en rejäl utredning för en 14-15år sen

förstår mig inte riktigt på alla som vill veta sitt testovärde- till vilken nytta liksom? vad ska ni göra med värdet?

och nej vårdcentralen bör inte göra ett blodprov bara för att ni har lust med det. det är ingen service som ska tillhandahållas er för att ni är nyfikna. gå till en privatläkare och betala för det så kan skattepengarna gå till de som är sjuka istället

Jag tror det hela är influerat en hel del av amerikanska podcasts/bloggar/etc. Dessa "longevity"-doktorer som skriver ut det ena och det andra till höger och vänster. Gärna ska man kolla testovärden och allt möjligt. Sen ska man förmodligen som lekman förskräckas över att ens värde inte är i toppen på normalvärdena... Längst bak i kedjan så misstänker jag att det ligger starkt driv från läkemedelsindustrin som såklart gärna ser att allt annat än testo i övre kantan av normalspannet är "sjukt" så man håva in storkovan på att alla ska medicinera bort sin "sjukdom". Dito med "omg testot sjunker nu när jag är 35". *screwy*


Tacksamt nog så går det ju inte att bara tåga ner till närmsta vårdcentral och få testerna gjorda för skattepengar bara för att man känner för det.

Timme
2014-07-29, 14:44
jag gjorde det inte för skojs skull
jag hade många övriga symptom såsom gynekomasti som jag fortfarande "lider" av
därför gjordes en rejäl utredning för en 14-15år sen

förstår mig inte riktigt på alla som vill veta sitt testovärde- till vilken nytta liksom? vad ska ni göra med värdet?

och nej vårdcentralen bör inte göra ett blodprov bara för att ni har lust med det. det är ingen service som ska tillhandahållas er för att ni är nyfikna. gå till en privatläkare och betala för det så kan skattepengarna gå till de som är sjuka istället

Nej just därför går man ju inte till en vårdcentral för nyfikenhet är inte skäl nog.

TWSS
2014-07-29, 14:56
Jag gjorde det hos min husläkare.

Det konstiga är att värdet är lågt, men jag har inga stora symtom. Det jag har som tyder på det är: långa ben, lagrar en del fett på benen/röv, liiite "puffy nipples" spec under bulk., sedan länge varit trött och haft dåligt självförtroende.

Är det stor skillnad på hur bra man bygger muskler om man ligger i underkant på testo jämfört med högt?

Rent teoretiskt, hur mycket påverkar den naturliga halten testo hur man bygger på en Aas kur?

tlk
2014-07-29, 15:09
Jag gjorde det hos min husläkare.

Det konstiga är att värdet är lågt, men jag har inga stora symtom. Det jag har som tyder på det är: långa ben, lagrar en del fett på benen/röv, liiite "puffy nipples" spec under bulk., sedan länge varit trött och haft dåligt självförtroende.

Är det stor skillnad på hur bra man bygger muskler om man ligger i underkant på testo jämfört med högt?

Rent teoretiskt, hur mycket påverkar den naturliga halten testo hur man bygger på en Aas kur?

Fast du hade ju inte lågt testo? Det var väl inom normalspannet.


Och mig veterligen så gör det ingen mätbar skillnad för byggande oavsett var du ligger i normalspannet. Och ska du plötsligt börja tillsätta exogent testosteron så är din kroppsegna produktion nog rätt så irrelevant.

TheOne1994
2014-07-29, 15:17
Du har snart tränat ett halvår enligt dina andra inlägg. Hur har träningen yttrat sig för din del ? Märker du positiva saker runt träningen ( mentalt ) ?

ceejay
2014-07-29, 17:32
Skriv ut det här. Riv sedan sönder lappen och släng allt utom möjligen raden med 'träning'. Helt meningslöst att trycka i sig så mycket vitaminer/mineraler/fetter och annat tjohej om man nu inte tycker att det är för den fasligt goda smakens skull.
Och vad i helsike har du för grunder att säga det där på?
Personligen tycker jag att det generellt var bra och goda råd för de flesta som vill ha en god hälsa...

Håller med.

Sparven från Minsk
2014-07-29, 20:37
Är fortfarande förvirrad. I brevet du fick stod det ju att dina testo nivåer var normala.
Varför nojar du?!

HenrikJ
2014-07-29, 20:47
Och vad i helsike har du för grunder att säga det där på?

Rimligen ligger bevisbördan på den som lägger fram grundpåståendet. Men att man varje dag inte behöver trycka 10 gånger dagsbehovet av D-vitamin och över 1000 kalorier bara i sötmandel trodde jag var väletablerat (särskilt när han tjocknojar). Och som garnering på de redan feta mandlarna ska han käka fiskoljekapslar??

Sniggel
2014-07-29, 20:57
Är fortfarande förvirrad. I brevet du fick stod det ju att dina testo nivåer var normala.
Varför nojar du?!

Han ligger ju "under medel" och har fått höra att man bygger bra som tonåring. han vill också ha den möjligheten. Men tänk om hans normala värde är för lågt för att få lika bra resultat som de som har lite lättare att bygga muskler? Han förtjänar väl att ha det lika lätt som de som har de lätt? Det kan väl sjukvården hjälpa honom med? Inte ska han väl behöva stå ut med att ha medelmåttiga testo-nivåer?
Observera sarkasmen...

Och ja. Att noja lär ju påverka testot neråt om något. Skulle inte förvåna mig om TS testo hade varit högre om han inte oroat sig för att inte kunna bygga lika mycket muskler "som en annan tonåring".

Anders The Peak
2014-07-29, 21:18
Se till att få det utrett ordentligt, 11 nmol/l kan mycket väl vara tillräckligt för att du ska fungera och må bra. Det är olika från person till person, själv var jag nere på 5.7 nmol/l när jag vart satt på Nebido. Skillnaden mellan dig och mig är att jag är 45+ och inte 17, jag skulle inte vilja gå på trt för resten av mitt liv som 17 åring så se till att alla andra möjligheter är uttömda innan du kämpar dig till trt.

Det här är ett bra råd se till att få det ordentligt utrett . Om inte den här läkaren vill göra det tag då kontakt med någon annan. Läkare är som alla andra ser på saker på lite olika sätt.

Pepz
2014-07-29, 22:05
Pepz : kan väl vara lika intressant som att veta "vad tar du i bänkpress?"
.

bänkpressresultatet är ett mått på hur mycket du tränat och vilken talang du har. bänkpressresultatet går att förbättra för alla

testosteron går sällan att förbättra annat än några få procent.
vad ska du med värdet till? Har du inga symptom varför ska du undersöka om du har testo som ligger lågt eller högt inom normalintervallet?



Kan inte hålla med mer.
Är det möjligtvis så att man söker en ursäkt till att tycka synd om sig själv och sedan ligga där med sprutan i häcken?

exakt.
folk vill ha det som en förklaring varför de "bygger dåligt" (eller varför någon annan bygger bättre)
Och vissa kör nog i slutändan det för att legitimera sitt AAS-bruk. -jag hade så orättvist lågt juuuuh

TWSS - dina resultat är beroende på träning, kost och sömn i fallande ordning. du kommer att bygga alldeles utmärkt med det testot du har
Ta det från en som hade samma värde som tonåring.
Jag byggde muskler som ogräs ändå när jag tränade vettigt

PureWhey
2014-07-29, 22:12
Man vill ev kunna skylla sina uteblivna resultat på något såklart!

Vivaldi
2014-07-29, 22:25
Man vill ev kunna skylla sina uteblivna resultat på något såklart!

Har lust att kasta en 15kg eleikovikt i halsen på dig Captain America style ...

Jag har haft ett värde på 0,5-3,5 troligtvis sedan jag var tretton och enbart genom skittråkig och allmänt jobbig terapi har jag nu normaliserat det i underkant, med det sagt är det fortfarande minst ett halvår kvar.

Uttala dig inte om något du inte har ett sus av aning om, du kanske vet hur du tror det är, men du har mig veteligen aldrig forcerat klämt på bröstvårtorna för att de inte skall se helt deformerade ut en dag på stranden, vaknat en varm sommarnatt av att du frusit, tvingats bära tjocka militärvantar vid nollstrecket för att du tappat känseln i dina isblåa händer eller varit konstant hyper och stressad med sömnbrist i över ett halvår, och så länge du inte är diabetiker tvivlar jag på att du regelbundet behöver köpa trots apotekets subventioner dyr medicin och injicera den med nålar...

Jag går just nu på pregnyl, och det är f*n inte för att jag tror jag kommer få brutala gainzzzzzzz, du har troligtvis bättre förutsättningar då min egenproduktion tack vare HCL numera är uppe i 11, vilket fortfarande är lågt.

Jag är finnig över rygg och bröst tack vare detta, dessutom under sommartid och jag kommer fortfarande tvingas operera mina förbannade bröstvårtor då jag mår skit psykiskt över dem då de påminner om min tid som feminin överviktig tonårsparvel i min annars hormonstinna klass.

Det är ett helvete att ha, ett helvete att fixa så var vänlig stäng munnen tills du läst på...





sorry men detta är ett känsligt ämne för mig som du kanske märkte ...

Pepz
2014-07-29, 22:48
vivaldi - skillnaden är att du var/är sjuk.
de i denna tråd som vill testa sina värden verkar inte ha andra symptom än att de är oroliga för just sina "gainz"

vilket är det som purewhey pekar på.

cero
2014-07-29, 22:56
vivaldi - skillnaden är att du var/är sjuk.
De i denna tråd som vill testa sina värden verkar inte ha andra symptom än att de är oroliga för just sina "gainz"

vilket är det som purewhey pekar på.

+1

PureWhey
2014-07-29, 23:30
Vivaldi
Du missförstod uppenbarligen mitt inlägg.

TWSS
2014-07-29, 23:38
Jag har symtom. Visste inte tidigare att det berodde på lågt testo bara. Är nästan alltid trött. Är ofta väldigt varm/svettas nästan alltid. Har länge mått dåligt. Har "puffy nipples".

Sköter träning mat och sömn i stort sett felfritt. Skyller inga uteblivna resultat på något, för jag har fått resultat. Det handlar INTE om att bli stor lite snabbare än någon annan.. Det handlar om att jag inte vill ha LÅGT TESTO som 17åring... Känner mig jävligt omanlig... Trt hoppas jag på, har bokat tid nu. Dessutom vill jag kunna bli stor i framtiden.

Dessutom känner man sig värdelös när man tränar varje pass så man knappt orkar gå hem(missförstå mig inte, jag tycker att det är jävligt kul) väger vartenda gram man äter, helt slutat dricka och många andra uppoffringar men endå får halvdana resultat(jämfört med "6 month bulk progress" och liknande från bbing forum.

Mår rent ut sagt skit nästan varje dag pga min "storlek" därför är "gains" jävligt viktigt för mig!
Mvh

h051n
2014-07-29, 23:47
Skatte pengar hit skatte pengar dit...
Jag har jobbat och betalat skatt, vill jag ta testet för skoj skull så har jag all rätt i världen att göra det...

Hur som helst ska nog ringa till en privat klinik i morgon för att fråga vad det kostar att ta ett testo test.
Anledningen till att jag tar den vägen är att jag har större förtroende till privat kliniken...

cero
2014-07-29, 23:52
Jag har symtom. Visste inte tidigare att det berodde på lågt testo bara. Är nästan alltid trött. Är ofta väldigt varm/svettas nästan alltid. Har länge mått dåligt. Har "puffy nipples".

Sköter träning mat och sömn i stort sett felfritt. Skyller inga uteblivna resultat på något, för jag har fått resultat. Det handlar INTE om att bli stor lite snabbare än någon annan.. Det handlar om att jag inte vill ha LÅGT TESTO som 17åring... Känner mig jävligt omanlig... Trt hoppas jag på, har bokat tid nu. Dessutom vill jag kunna bli stor i framtiden.

Dessutom känner man sig värdelös när man tränar varje pass så man knappt orkar gå hem(missförstå mig inte, jag tycker att det är jävligt kul) väger vartenda gram man äter, helt slutat dricka och många andra uppoffringar men endå får halvdana resultat(jämfört med "6 month bulk progress" och liknande från bbing forum.

Mår rent ut sagt skit nästan varje dag pga min "storlek" därför är "gains" jävligt viktigt för mig!
Mvh

Tvivlar starkt på att det rör sig om en testobrist, men ring vårdcentralen och beskriv dina symptom så får du väl se.

Att vara varm/svettig, klen, osäker och "omanligt" är i alla fall inte tecken på hormonbrist.

Styrketräning är trögt och tar lång tid, många har svårt för att greppa det. "6 months bulk progress" och likn på olika forum är ofta doping och/eller personer med exceptionella gener.

cero
2014-07-29, 23:53
Jag har jobbat och betalat skatt, vill jag ta testet för skoj skull så har jag all rätt i världen att göra det...

Då har du helt missförstått hur välfärd fungerar.

Klein
2014-07-29, 23:54
Rimligen ligger bevisbördan på den som lägger fram grundpåståendet. Men att man varje dag inte behöver trycka 10 gånger dagsbehovet av D-vitamin och över 1000 kalorier bara i sötmandel trodde jag var väletablerat (särskilt när han tjocknojar). Och som garnering på de redan feta mandlarna ska han käka fiskoljekapslar??

Om kalorier är ett problem så är sötmandlar en lösning på det problemet. Alla studier pekar på att sötmandlar är ett oumbärligt hjälpmedel för metabolisk hälsa och viktreglering. De flesta pallar nog inte att äta 200 gram mandlar eftersom det är så mättande per kalori. De flesta kan antagligen äta sig mätta på mandlar utan att riskera viktuppgång.

D-vitamin och fiskolja har högst vetenskaplig evidens av alla kostillskott. 400 IE d-vitamin är en förlegad rekommendation. 4000 IE har god evidensgrad och är säkert för vuxna personer. Att fiskolja skulle bidra med risk för viktuppgång i rekommenderad dos finns det inga belägg för. Tvärtemot.

Sedan är det ju väldigt troligt att trådskaparen som nojar om både kalorier och test behöver äta mer kalorier för att få upp sitt testo och bättre kalorier än fiskolja och mandlar är nog svårt att hitta.

TWSS
2014-07-30, 00:27
Tvivlar starkt på att det rör sig om en testobrist, men ring vårdcentralen och beskriv dina symptom så får du väl se.

Att vara varm/svettig, klen, osäker och "omanligt" är i alla fall inte tecken på hormonbrist.

Styrketräning är trögt och tar lång tid, många har svårt för att greppa det. "6 months bulk progress" och likn på olika forum är ofta doping och/eller personer med exceptionella gener.
Alltså jag har redan fått veta nivåerna. 11 i S-testosteron :/
Att det tar tid gör mig inget, det är att vara så mycket sämre än andra som ger mig ångest..

T.ex. Det här: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=145652351

Agitator
2014-07-30, 00:31
Det hade inte varit någon skillnad direkt i utvecklingen ifall du haft 27 i värde heller.

Ät och träna är rådet. För det låter inte som du har brist.

Bara optinoja.

Agitator
2014-07-30, 00:37
Pojken du länkade är 160 cm lång. Gått upp 11kg typ på den perioden.

Testa käka upp dig 11 kg och träna 3 helkroppspass i veckan. Återkom om 10 månader och berätta hur det gick/går.

Du har helt normala nivåer, bara träna på och ät.

Sluta upp med optinojanfasonerna.

TWSS
2014-07-30, 00:44
Jag har gått upp över 10kg sedan jag började. Men ser många som fått mycket mer dramatiska hypertrofiökningar.

cero
2014-07-30, 00:45
Alltså jag har redan fått veta nivåerna. 11 i S-testosteron :/
Att det tar tid gör mig inget, det är att vara så mycket sämre än andra som ger mig ångest..

T.ex. Det här: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=145652351

Var testade du och vad sade läkaren?

TWSS
2014-07-30, 00:50
Var testade du och vad sade läkaren?

På vårdcentral. Fick veta på posten, enligt honom normalt, men inte fan är det normalt föe en 17-åring

cero
2014-07-30, 01:00
På vårdcentral. Fick veta på posten, enligt honom normalt, men inte fan är det normalt föe en 17-åring

Så läkaren sade att det var normalt men du har bestämt dig för att det inte är det?

hurril
2014-07-30, 01:03
jag hade också däromkring när jag testade mig.

såsom en herre så fint uttryckte det:
jag har ju en drös ungar och åtskilliga kilo muskler ändå...


och nej om någon har dubbelt så mycket testo som dig så får den inte dubbelt så mycket muskler.
absolut inte!
Testosteron är på intet sätt ensamt avgörande för hur mycket muskler du lägger på dig

Undrar vem fan det var.

Huddex
2014-07-30, 06:00
Tvivlar starkt på att det rör sig om en testobrist, men ring vårdcentralen och beskriv dina symptom så får du väl se.

Att vara varm/svettig, klen, osäker och "omanligt" är i alla fall inte tecken på hormonbrist.

Styrketräning är trögt och tar lång tid, många har svårt för att greppa det. "6 months bulk progress" och likn på olika forum är ofta doping och/eller personer med exceptionella gener.

Håller inte riktigt med dig.

Symtom på testosteronbrist kan vara:

Minskad sexlust
Svårare att få erektion (morgonerektioner upphör)
Depressiva känslor och/eller irritation
Trötthet
Sömnstörningar
Led- eller muskelvärk
Koncentrationssvårigheter
Minskad känsla av välbefinnande
Sämre minne
Plötsliga svettningar och blodvallningar
Minskad skäggväxt

Sverker
2014-07-30, 06:08
Dessutom känner man sig värdelös när man tränar varje pass så man knappt orkar gå hem(missförstå mig inte, jag tycker att det är jävligt kul) väger vartenda gram man äter, helt slutat dricka och många andra uppoffringar men endå får halvdana resultat(jämfört med "6 month bulk progress" och liknande från bbing forum.

Mår rent ut sagt skit nästan varje dag pga min "storlek" därför är "gains" jävligt viktigt för mig!
Mvh

Skaffa en träningspolare som är mer erfaren, byt gym, lägg lite pengar på en PT, byt inriktning och träna med styrkelyftare ?
Helt enkelt få in nya intryck och förstå att du säkert redan fått fantastiska resultat. Dina 10 kg du skrev om är säkert inte bara fläsk.

tlk
2014-07-30, 06:26
Håller inte riktigt med dig.

Symtom på testosteronbrist kan vara:

Minskad sexlust
Svårare att få erektion (morgonerektioner upphör)
Depressiva känslor och/eller irritation
Trötthet
Sömnstörningar
Led- eller muskelvärk
Koncentrationssvårigheter
Minskad känsla av välbefinnande
Sämre minne
Plötsliga svettningar och blodvallningar
Minskad skäggväxt

Symptom som också kan bero på 1000 andra saker. På den ljusa sidan så diagnostiserar svensk vård inte enbart efter symptom.

Pepz
2014-07-30, 06:30
Jag har gått upp över 10kg sedan jag började. Men ser många som fått mycket mer dramatiska hypertrofiökningar.

posta gärna en!

derko
2014-07-30, 06:41
TS, är du medveten om riskerna med trt? Om du skulle påbörja trt kan du räkna med att du måste fortsätta med det resten av ditt liv.

Pepz
2014-07-30, 07:02
På vårdcentral. Fick veta på posten, enligt honom normalt, men inte fan är det normalt föe en 17-åring

och det vet du bättre än läkaren?


du bara söker efter en ursäkt för att få använda steroider?

finns inte på kartan att du får TRT. är en väldigt lång sträcka innan man får det med andra mediciner först. och då ska man som vivaldi vara rejält sjuk,
inte bara nojja över sina muskelökningar.


Kanske ska upprepa - jag har varit i exakt samma sits som du.
Bara att gilla läget och sluta nojja. att ha en hög testohalt är ingen rättighet om du tror det

Huddex
2014-07-30, 07:10
Symptom som också kan bero på 1000 andra saker. På den ljusa sidan så diagnostiserar svensk vård inte enbart efter symptom.

Självklart kan det bero på andra saker, men när personens testo värden ligger i gräns för att vara medicinskt lågt i kombination med flertalet symptom på testosteron brist så känns det som jag ser det naturligt att göra en ordentlig utredning i den riktningen. Det vore något helt annat om personen inte haft symptom utan enbart en lägre nivå av testosteron.

Sen vad många av er inte verkar tänka på är att gränsvärdena inte är exakta, jag tycker det känns konstigt att en person som har 10.1 nmol/l anses som frisk och med normal nivå medans dom med mindre än 10 lider av en brist. Jag vet hur jag mår när jag ligger på nivåer runt 6 nmol/l och för mig personligen så är det först nu när jag har en morgon nivå på +15 nmol/l som jag på riktigt fått upp näsan över vattnet. Testerna tas för övrigt på morgonen när ens naturliga testo nivå är som högst på dagen så har du en nivå på typ 11 nmol/l på morgonen så är du garanterat under 10 på eftermiddag/kväll (snarare under 7-8).

Skrivet på min LG G3 så sorry om det blev kladdigt skrivet.

Hemi
2014-07-30, 07:17
Kan inget om detta men med ref. till tidigare debatter om vården här så skulle kanske en "second opinion" vara på sin plats. Vad jag menar med det är, testa dig någon annanstans också.

Hemi
2014-07-30, 07:27
Men nojja inte för mycket, för även om man skall medicineras så finns det alltid bieffekter och jag läste nyligen sidoeffekterna i en annons för sådan medicinering för äldre. Jag tar dem inte själv men där finns det mesta med som brukar varnas för angående doping. Alla mediciner kan ha sidoeffekter så är det gränsfall kanske man skall avväga att undvika ändå. Men jag vet inget om vård på detta ämne.

Agitator
2014-07-30, 07:44
Jag har gått upp över 10kg sedan jag började. Men ser många som fått mycket mer dramatiska hypertrofiökningar.

Dramatiska ökningar. Det låter väldigt överdrivet.

Hur mycket tränar du varje vecka?

Ifall du vill ha mer resultat så träna mer.

Tränar du 4-5h veckan nu så testa träna 7-8h.

Du kan träna 2h varje pass helt enkelt. Men låt inte skolan bli lidande, låt inte gymmet ta över.

Träna mer och längre går utmärkt efter du klarat av studierna!

Hemi
2014-07-30, 07:49
Bra ökningar som sagt, titta inte på vad andra gör och får. Om det är en dal av nojjan så släpp det. Jag minns 17 som den nojjigaste åldern i mitt liv, jäklar vad man oroande sig för allting. Spegeln var ju ens värsta ovän typ, trots att alla andra tyckte man såg bra ut.

bighulken
2014-07-30, 08:00
och det vet du bättre än läkaren?


Du bara söker efter en ursäkt för att få använda steroider?

Finns inte på kartan att du får trt. är en väldigt lång sträcka innan man får det med andra mediciner först. Och då ska man som vivaldi vara rejält sjuk,
inte bara nojja över sina muskelökningar.


Kanske ska upprepa - jag har varit i exakt samma sits som du.
Bara att gilla läget och sluta nojja. Att ha en hög testohalt är ingen rättighet om du tror det

+1.

Vivaldi
2014-07-30, 08:12
Vivaldi
Du missförstod uppenbarligen mitt inlägg.

Förlåt :(

caro
2014-07-30, 08:31
1. Gå till husläkaren igen, prata om dina andra symptom, be att få remiss till specialist, androlog antar jag.
2. Om husläkaren nekar remiss, sök annan läkare för att ta ett prov till, få remiss till specialist och svar på din oro.

Testosteron är svårt att mäta exakt (med den vanligaste metoden, det finns andra mer exakta som är dyrare), därför är spannet för normalvärdena stora. Att överdosera är farligare än att ha för låga värden.

Om man är orolig ska man tjata på läkaren tills man får sammanhängande, trovärdiga svar (vilket inte är detsamma som att det är det svar man vill ha, förstås).

TWSS
2014-07-30, 09:32
posta gärna en!
Här är ett exempel
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=132954143

Agitator
2014-07-30, 09:52
Här är ett exempel
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=132954143

Han menade på dig.

Stirra inte heller på andra, du vet inte om de tar steroider.

Tränat brevid många ungdomar som tagit saker innan de fyllt 18.

Några av dem så unga som 15-16.

Du nojar bara, sluta upp med det.

Animalisk
2014-07-30, 09:59
Håller inte riktigt med dig.

Symtom på testosteronbrist kan vara:

Minskad sexlust
Svårare att få erektion (morgonerektioner upphör)
Depressiva känslor och/eller irritation
Trötthet
Sömnstörningar
Led- eller muskelvärk
Koncentrationssvårigheter
Minskad känsla av välbefinnande
Sämre minne
Plötsliga svettningar och blodvallningar
Minskad skäggväxt

Fan, jag passar in på samtliga ovan.*cry*

#fuckgenetics

20 inch
2014-07-30, 09:59
Dessutom, ledsen att göra dig besviken men du snackade om att du vill bli extremt stor.
Ja nu beror det ju på vad du menar med extremt stor.
I min värld är extremt just extremt, Jay Cutler storlek.
Det kommer du inte komma i närheten av hur höga naturliga testosteronvärden du än har. Bara så du vet.

Nu gör du som Caro säger och undertiden du väntar på nytt läkarbesök lever du nyttigt och tränar lagom utan att oroa dig.

Huddex
2014-07-30, 10:13
Fan, jag passar in på samtliga ovan.*cry*

#fuckgenetics

Samma här, var därför jag började på utredning ☺

TWSS
2014-07-30, 11:23
Jag har majoriteten av mina månader av träning kört starting strength. Ökade helt ok spec underkroppen. Felet jag gjorde nästan hela tiden var att tänka vikt>strikthet.. Körde alltid lågreps, och sänkte aldrig vikten långsammare än en sekund.. Har senaste dryga månaden kört coolcicadas P/P/L. Framförallt armstyrka och storlek har gått bättre.
Kör alltid med mind-muscle och håller emot vikten 3-5 sek excentriskt :)

Så det kan ju vara det som gjort att jag inte fått jättebra ökningar oxå.

MEN jag har ju faktiskt lågt testo, för min ålder. Väldigt lågt. Är inte bara nojjig för träningen, utan jag vill inte längre alltid vilja ligga på soffan, vara trött hela tiden, i stort sett aldrig vara alert. Dessutom är jag väldigt tankspridd.

King Grub
2014-07-30, 11:25
ligga på soffan, vara trött hela tiden, i stort sett aldrig vara alert. Dessutom är jag väldigt tankspridd.

Grattis, du är tonåring.

cero
2014-07-30, 11:27
MEN jag har ju faktiskt lågt testo, för min ålder. Väldigt lågt. Är inte bara nojjig för träningen, utan jag vill inte längre alltid vilja ligga på soffan, vara trött hela tiden, i stort sett aldrig vara alert. Dessutom är jag väldigt tankspridd.

Läkaren sade ju att det var normalt? Vad får dig att tro att han/hon ljuger? Om du inte är nöjd får du väl ringa tillbaka.

Lance Uppercut
2014-07-30, 11:32
Till TS: Jag har testat mig vid olika tillfällen och mätt upp 11 vid ett och 19 vid ett annat. Det varierar kraftigt från dag till dag.

TheOne1994
2014-07-30, 11:55
Grattis, du är tonåring.

ha ha klockren :)

TWSS
2014-07-30, 12:05
Grattis, du är tonåring.

Som jag skrev så hade jag 11 i S-testo.. Det är lågt för min ålder.

King Grub
2014-07-30, 12:14
Som läkaren säger, normalt.

Och dina "symptom" är normala för vilken tonåring som helst.

Resurrected
2014-07-30, 12:16
Som jag skrev så hade jag 11 i S-testo.. Det är lågt för min ålder.

Ge dig nu. Du har fått ett labbsvar som du inte har kunskap nog att tolka och som du inte vet hur det påverkar dig i det verkliga livet. Detta är inte fientligt menat utan du har stirrat dig blind på ett värde och verkar resonera efter logiken 3ggr högre värde=3ggr bättre ökningar och muskelmassa. Så funkar det inte. Om det känns bättre så hade 130kg_finsk_sisu här på brädet (som har världsrekordet i bänkpress i tyngsta viktklassen med 400kg) 15 när han testade.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3607762&postcount=14

Det verkar inte ha stoppat honom från att bli bland världens starkaste män.

ceejay
2014-07-30, 12:16
Vad tror du hade varit en bra siffra då?
En siffra som magiskt läste alla dina problem.

AronP
2014-07-30, 12:17
Du ligger i normalintervallet för din åldersgrupp (300-1,200ng/dL), visserligen i den lägre delen men fortfarande inte under. Dessutom behöver inte ett lågt värde vara direkt dåligt
Detta behöver inte tyda på brist på manligt hormon utan kan också innebära att du har bra receptorer för hormonet som gör att du har en bra känslighet och svarar bra på testosteronets effekter.

http://www.healthline.com/health/low-testosterone/testosterone-levels-by-age
http://www.netdoktor.se/manlig-halsa/fraga-doktorn/testosteronbrist-34740/

Gober
2014-07-30, 12:33
Men herregud, det verkar ju som att du blivit så besatt av detta att det går ut över hela din vardag och ditt liv. Att ha lite lägre testo än genomsnittet av tonåringar är verkligen inte avgörande för att bygga muskler. Du har ju redan sett att Pepz svarat dig att han hade lika lågt värde men ändå lyckats bygga upp en respektabel styrka och muskelmassa.

Det verkar ha blivit någon slags hajp att gå och tänka att man har usla gener och eller lågt testo.

Nu är det ju bra att du varit hos läkare för är man orolig så är det klart att man ska kolla upp om något är fel, men du har ju nu fått papper på att du är normal även om du kanske önskat att dina testovärden sköt i taket, men det är inte alls säkert att du skulle få så mycket bättre resultat i träningen pga det.

Att du är trött osv kan bero på många anledningar, allt från att du sover för lite pga av att du oroar dig till att du sitter uppe hela nätterna och läser på om testonivåer istället för att sova.

Du tittar på andra i din ålder och undrar varför de får bra resultat, istället för att misstänka att de har lite högre testonivåer än dig kan du ju fundera om det inte beror på att de,

1. Tillhör de som har turen att ha bra genetiska förutsättningar att snabbt bygga upp muskelmassa.

2. Att de använder olagliga preparat (säger inte att man ska gå runt och misstänka detta men om någon får otroliga resultat på kort tid kan det vara fallet).

3. Att de inte sitter på nätet dygnet runt och oroar sig för allt som är fel med dem utan de faktiskt äter tillräckligt mycket, tränar hårt och har ett smart upplägg där man tränar med progression.

Det är ju otroligt skrämmande att du faktiskt hoppas på TRT som 17-åring, du verkar inte förstå vad det innebär. Internet är fantastiskt, det finns så mycket bra information om träning. När jag började träna för första gången hade man inte internet, enda man visste var att man skulle äta mycket och träna mycket, vilket var både positivt och negativt eftersom den infon om träning man hade tillgång till var typ proffsträning från utländska tidningar. Men nu finns det massor av information, tyvärr hade ju också skapat arméer av ortorektiska optionanerande ungtuppar som oroar sig för alla detaljer som finns, ja förutom att bara lägga upp ett bra träningsprogram, följa det en lång tid och äta tillräckligt med mat under tiden.

Med detta sagt så ska man givetvis ta ett sådant allvarligt problem som testobrist på allvar, men eftersom att du TS inte har någon allvarlig brist (iaf inte enligt det besked du fått) så behöver du ju inte oroa dig över detta, istället kan du ju tänka, fan vad gött, det betyder ju att jag måste se över träningen (och kanske kosten) för att få resutlat istället för att behöva gå till doktorn och få en spruta i röven varje vecka eller smörja in din kropp i en kräm resten av ditt liv.

Bara en tanke :)

TWSS
2014-07-30, 12:35
Okej ska väl inte nojja så mycket antar jag. Har en ny tid om en vecka, får se vad dom säger :)

AronP
2014-07-30, 12:37
Gober levererar! :hbang:

Okej ska väl inte nojja så mycket antar jag. Har en ny tid om en vecka, får se vad dom säger :)
Låter bra. Se till att sköt dig den här veckan nu också så att du inte får en temporär svacka.

TWSS
2014-07-30, 12:42
Förstår inte varför alla tror att jag tränar dåligt.. Tränar nog bättre än de flesta i min ålder iaf. Och väger allt jag äter, just nu deffar jag. Har gått upp ca 12-14 kg. Kan inte tänka mig att jag gör något DIREKT fel längre.

Att man nojjar betyder väl inte att man missköter träningen :D

Jag har panikångest, och nojjar lätt över sånt här. Vet inte hur många gånger hag har mått så dåligt att jag bara vill skita i träningen, men fan Helle :)

Commando1980
2014-07-30, 12:46
Då hoppas jag att du sökt hjälp för din panikångest. Varje vecka startar du någon tråd där du oroar dig över något.

TWSS
2014-07-30, 12:47
Vet att jag nog kommer bli idiotförklarad nu, men jag kommet troligtvis bara träna rent ca 5 år framöver, har hittat mitt stora intresse, och jag vet att jag vill bli mycket större än jag kan bli naturligt.

Därför vill jag göra så gott jag kan dom närmsta åren(vill inte ta något innan jag är färdigväxt)
Peace

20 inch
2014-07-30, 12:49
Och där har du svaret.
Du deffar.

Och ja, du är en idiot.

Gober
2014-07-30, 12:50
Jag vill också göra ett litet tillägg. Har man en liten misstanke om att något är fel så är det otroligt lätt att trilla in i hypokondri. De allra flesta har väl trillat dit någon gång. Man är lite öm i en pungkula, googlar och efter 2 sekunder så är man säker på att man drabbats av cancer. Jag har väl själv någon gång tänkt att det vore intressant att kolla upp sina nivåer. Jag är ofta trött, ibland irriterad, resultaten i min träning är långsamma både i styrka och muskelmassa osv.

Men sen sätter man sig och funderar lite, jag är trött, ok har jag då lågt testo eller är det för att jag jobbar 6-7 dagar i veckan med fysiskt arbete och sover 4-5 timmar per natt?

Jag är trött och irriterad, är det lågt testo för att jag jobbar mycket, för att en av arbetsplatserna är kaosartad och jag vantrivs?

Resultaten i gymmet går framåt men väldigt långsamt, är det för att jag har lågt testo eller för att inte har supergener och för att jag i perioder inte tränat med ett riktigt bra och progressivt upplägg? Kan även onödigt långa och slitsamma dieter bidra?

Sanningen svider ibland, tror jag skiter i att ta testet de närmsta åren och fortsätter träna med bra upplägg som jag upptäckt nu på sistone. Dessutom är det ju lätt att bli blind, i spegeln ser det ut som man aldrig rört en vikt, men tittar man på lite gamla bilder så såg det visst ut som man lagt på sig x-antal kg muskler.

Med detta vill jag väl bara säga att börja läsa på om testonivåer enbart för man tycker att det går långsamt i gymmet är lika farligt som att känna sig lite halvrisig och börja leta efter de allvarligaste sjukdomarna man kan finna i stora läkarboken (pre-internet)

:d


Edit, och med tanke på TS senaste inlägg vet jag inte ens varför jag la ner tid på att skriva mina inlägg..

TWSS
2014-07-30, 12:50
Då hoppas jag att du sökt hjälp för din panikångest. Varje vecka startar du någon tråd där du oroar dig över något.

Det har jag. Men fick ssri som tog bort ALLA känslor. Inte värt det IMO.

AronP
2014-07-30, 12:51
Förstår inte varför alla tror att jag tränar dåligt.. Tränar nog bättre än de flesta i min ålder iaf. Och väger allt jag äter, just nu deffar jag. Har gått upp ca 12-14 kg. Kan inte tänka mig att jag gör något DIREKT fel längre.

Att man nojjar betyder väl inte att man missköter träningen :D

Jag har panikångest, och nojjar lätt över sånt här. Vet inte hur många gånger hag har mått så dåligt att jag bara vill skita i träningen, men fan Helle :)
Jag syftade på sådant som temporärt sänker testo (dålig sömn, lakrits och allt dom nu hittar på), inte på din träning.

TWSS
2014-07-30, 12:52
Och där har du svaret.
Du deffar.

Och ja, du är en idiot.

Jag har deffat i 5 dagar :D
Innan dess bullade jag.
Tråkigt att du tycker det

20 inch
2014-07-30, 12:54
Inte lika tråkigt som du kommer tycka en vacker dag när du mognat.

Commando1980
2014-07-30, 12:54
Vet att jag nog kommer bli idiotförklarad nu, men jag kommet troligtvis bara träna rent ca 5 år framöver, har hittat mitt stora intresse, och jag vet att jag vill bli mycket större än jag kan bli naturligt.

Därför vill jag göra så gott jag kan dom närmsta åren(vill inte ta något innan jag är färdigväxt)
Peace

Mycket kan hända på fem år. Hur gammal är du? Det finns mer i livet än träning. Dessutom med din attityd så tippar jag på att du lagt ner styrketräningen innan dess.

TWSS
2014-07-30, 13:01
Ja för om jag skulle börja kura försiktigt om 5+år så kommer jag bli aggressiv och kriminell. Dessutom kommer jag börja använda D kupa.

OBS sarkasm.

Där lät jag lite väl dryg, men vafan.

TWSS
2014-07-30, 13:04
Jag vill också göra ett litet tillägg. Har man en liten misstanke om att något är fel så är det otroligt lätt att trilla in i hypokondri. De allra flesta har väl trillat dit någon gång. Man är lite öm i en pungkula, googlar och efter 2 sekunder så är man säker på att man drabbats av cancer. Jag har väl själv någon gång tänkt att det vore intressant att kolla upp sina nivåer. Jag är ofta trött, ibland irriterad, resultaten i min träning är långsamma både i styrka och muskelmassa osv.

Men sen sätter man sig och funderar lite, jag är trött, ok har jag då lågt testo eller är det för att jag jobbar 6-7 dagar i veckan med fysiskt arbete och sover 4-5 timmar per natt?

Jag är trött och irriterad, är det lågt testo för att jag jobbar mycket, för att en av arbetsplatserna är kaosartad och jag vantrivs?

Resultaten i gymmet går framåt men väldigt långsamt, är det för att jag har lågt testo eller för att inte har supergener och för att jag i perioder inte tränat med ett riktigt bra och progressivt upplägg? Kan även onödigt långa och slitsamma dieter bidra?

Sanningen svider ibland, tror jag skiter i att ta testet de närmsta åren och fortsätter träna med bra upplägg som jag upptäckt nu på sistone. Dessutom är det ju lätt att bli blind, i spegeln ser det ut som man aldrig rört en vikt, men tittar man på lite gamla bilder så såg det visst ut som man lagt på sig x-antal kg muskler.

Med detta vill jag väl bara säga att börja läsa på om testonivåer enbart för man tycker att det går långsamt i gymmet är lika farligt som att känna sig lite halvrisig och börja leta efter de allvarligaste sjukdomarna man kan finna i stora läkarboken (pre-internet)

:d


Edit, och med tanke på TS senaste inlägg vet jag inte ens varför jag la ner tid på att skriva mina inlägg..
Tråkigt att du tycker det, tack för inläggen endå, du har nog rätt! Lätt att man nojjar in sig för såna saker.
Mvh

cero
2014-07-30, 13:13
Vet du ens hur man tränar ordentligt?

Gober
2014-07-30, 13:18
Tråkigt att du tycker det, tack för inläggen endå, du har nog rätt! Lätt att man nojjar in sig för såna saker.
Mvh

Jag tycker att du först och främst ska ta tag i dina psykiska problem. För du bör ju ha klart för dig att AAS inte kommer lösa de problemen för dig, tvärtom har du sådana problem så kommer det garanterat gå illa för dig om du tänker ta den vägen längre fram.

tlk
2014-07-30, 13:23
OK.

Så TS har normala testovärden.
Låter även som hen har ökat på helt enligt vad SL5x5 brukar ge vad gäller vikter.
På det lagt på sig 12-14kg.


Jag förstår inte problemet. Låter hur bra som helst.

TWSS
2014-07-30, 13:27
Vet du ens hur man tränar ordentligt?

Kör just nu coolcicadas P/p/L

Ja det vill jag påstå. Läst på mycket, har tränat med och lärt mig av både styrkelyftare och bodybuilders, som blivit imponerade på hur hårt jag fysiskt och psykiskt kan pressa mig. Hänt ett antal gånger att jag spytt efteråt.

Är dock noga med återhämtning och känner jag mig inte återhämtad är jag inte rädd att ta ett lugnt pass.

Har gjort stora uppoffringar för träningen. Ni som säger att jag inte kommer fortsätta är bra motivation!

cero
2014-07-30, 13:29
Så hur har dina styrkeökningar sett ut? Och att spy av träningen är inget positivt, men ok.

TWSS
2014-07-30, 13:33
Jag tycker att du först och främst ska ta tag i dina psykiska problem. För du bör ju ha klart för dig att AAS inte kommer lösa de problemen för dig, tvärtom har du sådana problem så kommer det garanterat gå illa för dig om du tänker ta den vägen längre fram.

Tack, jag har försökt.
Tänkte att dom problemen har med testot att göra, men vi får se vad dom säger.

Vet att det inte kommer lösa något problem, men vill ju bli stor, kanske tävla osv. Förstår inte AAS hatet på kolo..
Rekommenderar filmen bigger, faster, stronger.

cero
2014-07-30, 13:35
Därför att det är hälsofarligt. Dessutom får du inte tävla med det.

TheOne1994
2014-07-30, 13:39
vad har du panikångest över ?

du har gått upp 12-14 kg på ett halvår, du har alla förutsättningar att gå långt grabben :)

TWSS
2014-07-30, 13:39
Det finns både tävlingar för naturliga och otestade

Allt är farligt mer eller mindre.
Ökningarna har varit bra enligt många här på kolo iaf. Dock hade jag gärna sett lite bättre ökningar i bänken rodden framförallt. Men det kommer :)

cero
2014-07-30, 13:46
Om du tävlar mot andra otestade så kommer du ju ha lika dålig chans som om du tävlat rent mot andra rena. Och även personer i tävlingar som ska vara "naturliga" tar doping tyvärr.

Ökningarna har varit bra enligt många här på kolo iaf. Dock hade jag gärna sett lite bättre ökningar i bänken rodden framförallt. Men det kommer

Siffror?

TWSS
2014-07-30, 13:50
Tack för alla svar. Vet inte varför jag får sån ångest. Mycket pga min obefintliga självkäbsla/förtroende. Har liksom aldrig varit spec bra på nåt. Därför är träningen viktig som fan för mig. Vill vara stor som fan, få respekt för nåt jag har åstadkommit liksom. Dessutom älskar jag att träna.

Ni som sett zyzz videor fattar vad jag menar. Men jag vill såklart bli större än så ;)

tlk
2014-07-30, 13:50
vad har du panikångest över ?

du har gått upp 12-14 kg på ett halvår, du har alla förutsättningar att gå långt grabben :)

snicksnack. 2kg muskler i månaden är dåligt. Det har jag minsann läst på flera stycken olika internet. 3-4kg i månaden under hela ens träningskarriär låter mycket mer rimligt. :Virro



obs: sarkasm.

cero
2014-07-30, 13:52
Tack för alla svar. Vet inte varför jag får sån ångest. Mycket pga min obefintliga självkäbsla/förtroende. Har liksom aldrig varit spec bra på nåt. Därför är träningen viktig som fan för mig. Vill vara stor som fan, få respekt för nåt jag har åstadkommit liksom. Dessutom älskar jag att träna.

Ni som sett zyzz videor fattar vad jag menar. Men jag vill såklart bli större än så ;)

Men skriv ned dina styrkeökningar i siffror så vi får lite perspektiv.

TWSS
2014-07-30, 13:53
Om du tävlar mot andra otestade så kommer du ju ha lika dålig chans som om du tävlat rent mot andra rena. Och även personer i tävlingar som ska vara "naturliga" tar doping tyvärr.



Siffror?

Hur VET du att jag har dålig chans? Kanske inte växer jättesnabbt, men det MÅSTE ju inte betyda att jag inte kan bli stor eller?

Kommer dessutom inte känna mig bekväm med den storleken jag kan få till som ren.

TWSS
2014-07-30, 13:57
Kommer inte ihåg på rak arm. Ungefär: 3x5 : bänk 20-57,5 Mark: 50-130 Axelpress 20-45 böj: 35-100

Fortfarande svag men började direktvefter en ätstörning, innan ätstörningen var jag fet och otränad.
Kan lägga upp före/efter bilder ikv :)

Sorry om jag trampade på lite ömma tår med mitt tidigare inlägg. Men jag tycker AAS hatet är överdrivet, visst finns det biverkningar, men tror att någon som brukar ansvarsfullt och tränar hårt har en hälsosammare livsstil än Svensson..
Mvh

tlk
2014-07-30, 13:57
Hur VET du att jag har dålig chans? Kanske inte växer jättesnabbt, men det MÅSTE ju inte betyda att jag inte kan bli stor eller?

Kommer dessutom inte känna mig bekväm med den storleken jag kan få till som ren.

Alltså jag vet inte på vilken planet du lever. 12-14kg på ett halvår är ju knappast långsamt.


Hur vet du förresten hur pass stor du kan bli ren?

cero
2014-07-30, 13:58
En bra början. På hur lång tid är detta?

Alltså jag vet inte på vilken planet du lever. 12-14kg på ett halvår är ju knappast långsamt.

Ja det kanske går det första året om hälften är fett.

TheOne1994
2014-07-30, 14:01
Tack för alla svar. Vet inte varför jag får sån ångest. Mycket pga min obefintliga självkäbsla/förtroende. Har liksom aldrig varit spec bra på nåt. Därför är träningen viktig som fan för mig. Vill vara stor som fan, få respekt för nåt jag har åstadkommit liksom. Dessutom älskar jag att träna.

Ni som sett zyzz videor fattar vad jag menar. Men jag vill såklart bli större än så ;)

ja du är ung fortfarande. Du får inte mer respekt för att du är stor, inte av mig ifl. Tränar du däremot i 10 år och har en positiv syn på livet får du min respekt. Träningen ska inte bara ge dej massa muskler, knoppen ska också följa med. Vad är det för snack att du inte varit bra på något ? Alla är olika bra med olika förutsättningar, har alltid varit så och kommer att förbli. Träna nu på och återkom om 3 år så ser vi var du står. Önskar dej all lycka !!

Krutpaket
2014-07-30, 14:03
jag tycker du ska vänta och se vad läkarna säger. Är det inget fel på dina testosteronvärden (vilket det inte verkar vara) så tycker jag du ska söka psykologisk hjälp. Du har ju haft ätstörningar och verkar ha problem med självkänslan, panikångest osv. Det måste du ta tag i. Att bli stor (med eller utan AAS) kommer nog inte hjälpa med det.

Jag har själv mått dåligt senaste året och käkar SSRI. Fungerar dock utmärkt att bara äta rätt och träna. Jag tränar iofs för att det är kul och för att jag mår bra av det. Självklart vill jag också bli stor, men inte Jay Cutler stor. Dock kan majoriteten av oss inte bli lika stora som värld-proffsen även med AAS då dem ofta också är genetiska freaks.

TWSS
2014-07-30, 14:06
ja du är ung fortfarande. Du får inte mer respekt för att du är stor, inte av mig ifl. Tränar du däremot i 10 år och har en positiv syn på livet får du min respekt. Träningen ska inte bara ge dej massa muskler, knoppen ska också följa med. Vad är det för snack att du inte varit bra på något ? Alla är olika bra med olika förutsättningar, har alltid varit så och kommer att förbli. Träna nu på och återkom om 3 år så ser vi var du står. Önskar dej all lycka !!

Tack det värmer. Har aldrig hittat något jag är bra på bara. Har haft ångest sedan typ 4:an Träning är något som jag hoppas kunna bli bra på och som jag verkligen älskar. Känns bra att ha nåt man brinner för för första gången :)
Dessama!

tlk
2014-07-30, 14:07
Hålla på och trycka AAS i rumpan när man samtidigt har dålig självkänsla vettifan om det är så bra idé. Ena killen från filmen som TS nämnde var ju just i den sitsen. Sen tog han livet av sig. Fixa dina problem först, TS.

Gober
2014-07-30, 14:12
Tyvärr är dålig självkänsla och ätstörningar vanligt bland de som börjar trycka i ung ålder, finns det bla några exempel på bland medlemmar på brädan. Knappast någon lösning på problemet, kanske tillfälligt men i långa loppet då?

Och vad är grejen med att alltid hänvisa till ovan nämnda film? Bara för att de säger att det inte finns bevisade dödsfall betyder det knappast att det inte finns otroligt många individer med både förstörd hälsa och psyke pga doping.

TWSS
2014-07-30, 14:13
Kommer inte börja med något sådant föränn jag är stabil psykiskt. Jag snackar MINST 5 år framåt, kanske 10.

Aja nog om det, det är inte aktuellt.

Men asså jag mår ju inte alltid dåligt.
Dock så har jag alltid en liten "du har inte fått bra resultat" ångest i bakhuvudet.
Sen får jag ju oxå panikattacker när jag kollar i spegeln ibland. Ibland är jag stolt över mina framsteg. Mycket beror på hur jag mår den specifika dagen.

tlk
2014-07-30, 14:14
TS check this shit out http://www.davedraper.com/steroids.html.


med svag självkänsla kan det nog vara rätt svårt när det är dags att gå av och man plötsligt blir rejält med svagare...

tlk
2014-07-30, 14:15
Sen får jag ju oxå panikattacker när jag kollar i spegeln ibland. Ibland är jag stolt över mina framsteg. Mycket beror på hur jag mår den specifika dagen.

så är det väl för alla. vissa dagar tycker man att man ser ut som skit, andra dagar så är man king of the world i spegeln.

cero
2014-07-30, 14:16
Du borde prata med någon om dina bekymmer.

TheOne1994
2014-07-30, 14:30
Du borde prata med någon om dina bekymmer.

du kan prata med dina föräldrar. Förklara hur du känner osv. Jag garanterar dej att alla föräldrar vill sina barns bästa. Tror du att det hade funkat ?

Kan dom pusha dej i rätt riktning ?

TobiasP
2014-07-30, 14:30
Svaren TS får i denna tråd visar starkt på vilket förfall som sett senaste 5 åren hos kolozzeum. En överväldigad majoritet idag verkar onekligen ha NOLL KOLL på någonting.

TS: 11nmoL är väldigt, VÄLDIGT lite för en sjuttonåring. Det folk inte förstår är att när doktor mäter "normala värden" så mäter dom alltså från ålder 15 till 80. Därmed blir 11 "normalt" (då 80åringar är inräknade) - dock är 11nmol TOTALT VÄRDELÖST för en ung grabb på 17 bast, det är ren katastrof för att vara uppriktig.

Symptom du kommer uppleva med sådana låga värden är:
*Trötthet/seg
*Försämrat minne, "segare" i huvudet
*Försämrad sexlust
*Svårare att förlora fett
*Känna dig omanligare
*Försämrad kognitiv förmåga
*Försämrad atletisk förmåga
*Svårare att lägga på sig muskelmassa
*Färre tjejer som är intresserad (kvinnor har visat sig kunna "lukta sig" till män av hög testosteron
*Försämrat självförtroende
*Mer självmedveten
*Känsla av minskad status i diverse sociala grupperingar

Om vi ska ta och omvandla dina värden till ng/dl så får vi att ditt testo ligger nu på 317 ng/dl.

Vad är då normalt?

http://4.bp.blogspot.com/_hUU8QufjO5U/TEIJs9KYnSI/AAAAAAAABFw/2OjIH5hudRk/s1600/testosteron-1.JPG

Normalt för män mellan 25-34 är över 600ng/dl. Mellan 18-25 kan jag minnas att de normala värdena var runt 800ng/dl.

Med andra ord har du HÄLFTEN (eller ännu sämre) av medelvärdet värdet för din åldersgrupp.

300ng/dl är "normalt" för män mellan 60-80 års ålder, med andra ord har du värden som är normala för en pensionerad man:

http://storage.googleapis.com/andro4003/images/Male-graph.png

Gör dig själv en tjänst och lyssna inte på pellejönsarna här inne, dom vet helt enkelt inte vad dom snackar om. Kvaliten på kolozzeum är näst intill skrattretande nu för tiden.

Gör ett till test, får du såna här låga värden igen så vidta åtgärder.

tlk
2014-07-30, 14:35
"Känna dig omanligare"

I lol'd.

TobiasP
2014-07-30, 14:38
"Känna dig omanligare"

I lol'd.

Testosteron är starkt kopplad till manlighetskänslan ja. Hur centrerad man är, initiativförmåga, känsla av "kontroll". Motivation, drivkraft, strävan efter status och att uppnå något - Det är direkt kopplat till dopamin och dopamin regleras för män starkt av just testosteron.

TWSS
2014-07-30, 14:38
Precis detta jag tänkte på!

MEN!
Hur kan jag då ha byggt helt ok muskelmassa/styrka?
Har aldrig problem med sex, eller att förlora fett.

Testet togs när jag var väldigt trött, somnade när jag kom hem, kan vara bidragande. Ska ta ett nytt snart.

Om jag har så pass lågt. Kan det vara därför jag har relativt långa ben och armar? Inget jag har något emot dock.
Förvirrad asså

TheOne1994
2014-07-30, 14:38
Svaren TS får i denna tråd visar starkt på vilket förfall som sett senaste 5 åren hos kolozzeum. En överväldigad majoritet idag verkar onekligen ha NOLL KOLL på någonting.

TS: 11nmoL är väldigt, VÄLDIGT lite för en sjuttonåring. Det folk inte förstår är att när doktor mäter "normala värden" så mäter dom alltså från ålder 15 till 80. Därmed blir 11 "normalt" (då 80åringar är inräknade) - dock är 11nmol TOTALT VÄRDELÖST för en ung grabb på 17 bast, det är ren katastrof för att vara uppriktig.

Symptom du kommer uppleva med sådana låga värden är:
*Trötthet/seg
*Försämrat minne, "segare" i huvudet
*Försämrad sexlust
*Svårare att förlora fett
*Känna dig omanligare
*Försämrad kognitiv förmåga
*Försämrad atletisk förmåga
*Svårare att lägga på sig muskelmassa
*Färre tjejer som är intresserad (kvinnor har visat sig kunna "lukta sig" till män av hög testosteron
*Försämrat självförtroende
*Mer självmedveten
*Känsla av minskad status i diverse sociala grupperingar

Om vi ska ta och omvandla dina värden till ng/dl så får vi att ditt testo ligger nu på 317 ng/dl.

Vad är då normalt?

http://4.bp.blogspot.com/_hUU8QufjO5U/TEIJs9KYnSI/AAAAAAAABFw/2OjIH5hudRk/s1600/testosteron-1.JPG

Normalt för män mellan 25-34 är över 600ng/dl. Mellan 18-25 kan jag minnas att de normala värdena var runt 800ng/dl.

Med andra ord har du HÄLFTEN (eller ännu sämre) av medelvärdet värdet för din åldersgrupp.

300ng/dl är "normalt" för män mellan 60-80 års ålder, med andra ord har du värden som är normala för en pensionerad man:

http://storage.googleapis.com/andro4003/images/Male-graph.png

Gör dig själv en tjänst och lyssna inte på pellejönsarna här inne, dom vet helt enkelt inte vad dom snackar om. Kvaliten på kolozzeum är näst intill skrattretande nu för tiden.

Gör ett till test, får du såna här låga värden igen så vidta åtgärder.

är du full eller ? Gör dej en stor tjänst och sätt en bit silertejp över munnen !

TobiasP
2014-07-30, 14:41
är du full eller ? Gör dej en stor tjänst och sätt en bit silertejp över munnen !

Nej, men det verkar onekligen som att majoriteten här inne har knarkat för många morötter. Du kan ju testa att bemöta mitt inlägg med lite statistik istället: Ge mig statistik som visar att TS nivåer ÄR normala för hans åldersgrupp.

Ni är sinnessjuka individer, ni tycker det är NORMALT för en 17 årig grabb vars testo just nu ska sprudla, att ha 11nmoL, han är på gränsen till att ha SJUKLIGT låga nivåer och ni tycker det är "normalt" - vilket jävla skämt.

tlk
2014-07-30, 14:42
Testosteron är starkt kopplad till manlighetskänslan ja. Hur centrerad man är, initiativförmåga, känsla av "kontroll". Motivation, drivkraft, strävan efter status och att uppnå något - Det är direkt kopplat till dopamin och dopamin regleras för män starkt av just testosteron.

*rolleyes*

Du borde nog kolla upp någon vettig review på det där. Det är, så klart, totalt nonsense. förra årtusendet ringde och ville ha sin forskning tillbaka.

Och att tillskriva attribut som "initiativförmåga", "känsla av 'kontroll'" etc. till att vara något som har med "manlighetskänsla" att göra. Plz. Vad som känns manligt eller inte är socialt konstruerat.Inga konstigheter där.

cero
2014-07-30, 14:42
TobiasP, så läkaren hade helt fel menar du?

TobiasP
2014-07-30, 14:43
Precis detta jag tänkte på!

MEN!
Hur kan jag då ha byggt helt ok muskelmassa/styrka?
Har aldrig problem med sex, eller att förlora fett.

Testet togs när jag var väldigt trött, somnade när jag kom hem, kan vara bidragande. Ska ta ett nytt snart.

Om jag har så pass lågt. Kan det vara därför jag har relativt långa ben och armar? Inget jag har något emot dock.
Förvirrad asså

Även kvinnor kan bygga "okej" med muskelmassa - Man kan bygga "okej" med massa även fast man har låga nivåer. Det är dock allt annat än särskilt optimalt: Att gå med sådana låga nivåer som 11nmoL kommer göra att du får det väldigt svårt i livet när det kommer till att locka till dig damer, att få respekt av män i grupperingar, att göra dig hörd, att känna dig motiverad och alert.

Som sagt, gör ett test igen, när du sovit och ätit bra. Kommer dom tillbaka dåliga igen, vidta åtgärder.

tlk
2014-07-30, 14:43
Precis detta jag tänkte på!

MEN!
Hur kan jag då ha byggt helt ok muskelmassa/styrka?
Har aldrig problem med sex, eller att förlora fett.

Testet togs när jag var väldigt trött, somnade när jag kom hem, kan vara bidragande. Ska ta ett nytt snart.

Om jag har så pass lågt. Kan det vara därför jag har relativt långa ben och armar? Inget jag har något emot dock.
Förvirrad asså

Du har byggt helt ok muskelmassa och styrka för att du är helt ok.

Men är du orolig så ska du såklart ligga på vården och be dem göra ordentlig utredning. Lite för fan inte på vad någon på internet säger.

TobiasP
2014-07-30, 14:45
TobiasP, så läkaren hade helt fel menar du?

Inom hans referensramar: Nej. Han är utbildad för att säga det är "normalt" - för det ÄR normalt (på det sättet man väljer att mäta). Hur väljer man att mäta? Normalintervallet FÖR män MELLAN 15 och 80 (!!!), därmed blir det "normalt" att ha sådana låga nivåer, för det finns många män som har det - vad man dock missar är att det är de äldre männen som drar ner medelvärdet.

Om vi dock kollar på ÅLDERSGRUPP så är det INTE normalt för en man mellan 17-30 att ha så låga värden, det är väldigt väldigt lågt. Inte en 50åringar ska ha så låga värden.

TWSS
2014-07-30, 14:47
Även kvinnor kan bygga "okej" med muskelmassa - Man kan bygga "okej" med massa även fast man har låga nivåer. Det är dock allt annat än särskilt optimalt: Att gå med sådana låga nivåer som 11nmoL kommer göra att du får det väldigt svårt i livet när det kommer till att locka till dig damer, att få respekt av män i grupperingar, att göra dig hörd, att känna dig motiverad och alert.

Som sagt, gör ett test igen, när du sovit och ätit bra. Kommer dom tillbaka dåliga igen, vidta åtgärder.

Asså jag har ökat en del, inget sjukt bra, men enligt en del här är det bra resultat..

Sverker
2014-07-30, 14:48
Är inte känsligheten för testosteronet högre vid lägre nivåer ?

Din listan på symptom är inte mätbara vilket gör det svårt att veta ifall mängden testosteron i blodet är relevant eller inte.

TobiasP
2014-07-30, 14:49
*rolleyes*

Du borde nog kolla upp någon vettig review på det där. Det är, så klart, totalt nonsense. förra årtusendet ringde och ville ha sin forskning tillbaka.

Och att tillskriva attribut som "initiativförmåga", "känsla av 'kontroll'" etc. till att vara något som har med "manlighetskänsla" att göra. Plz. Vad som känns manligt eller inte är socialt konstruerat.Inga konstigheter där.

1. Det är allt annat än "nonsens" och det finns oändligt med vetenskapliga skrifter gällande just det.

2. Nej, vad som är manligt är INTE "socialt konstruerat" - Det är dock vad många i Sverige idag tror tack vare årtionden av vänsterpropaganda.

Manlighet är direkt kopplat till hormoner - Desto högre nivåer av testosteron du har - med alla andra faktorer likställda - desto mer manlig kommer du vara: Desto mer intresse för sport, tävling, prestation, status och ja, även våld.


Jag är redo att posta än hel uppsjö av studier gällande detta - Ska jag dock göra det vill jag först att DU postar något som direkt GÅR EMOT det jag säger och grundar sig på vad du säger: Vad har DU för fakta som backar upp det du säger? Nå?

TheOne1994
2014-07-30, 14:49
Asså jag har ökat en del, inget sjukt bra, men enligt en del här är det bra resultat..

men va fan , hur svårt ska det vara att förstå !

12-14 kg på 6 månader. Ge mig dina gener snabbt som f.a.n.

Låt nu inte Tobbetrollkar lura dej för mkt :)

TobiasP
2014-07-30, 14:50
Asså jag har ökat en del, inget sjukt bra, men enligt en del här är det bra resultat..

Hur länge har du tränat? I början får man i regel väldigt "bra" resultat oavsett om man har låga eller höga nivåer av testosteron, det kallas nybörjarökningar.

Hur som helst, gör ett till test.

TobiasP
2014-07-30, 14:51
men va fan , hur svårt ska det vara att förstå !

12-14 kg på 6 månader. Ge mig dina gener snabbt som f.a.n.

Låt nu inte Tobbetrollkar lura dej för mkt :)

12-14kg säger inte ett skit. Det kan lika gärna vara 30, 40, eller 50kg. Det säger INGET hurvida han har bra gener eller inte, det handlar om vilket överskott han legat på - En överväldigad majoritet av denna ökning kan vara vätska/fett, det säger INGET om hans muskulära utveckling.

Mitt tips till dig: Vet du inte vad du pratar om så var tyst, detta går till majoriteten i denna tråd btw. Maken till galenskap har jag sällan skådat.

Krutpaket
2014-07-30, 14:52
Även kvinnor kan bygga "okej" med muskelmassa - Man kan bygga "okej" med massa även fast man har låga nivåer. Det är dock allt annat än särskilt optimalt: Att gå med sådana låga nivåer som 11nmoL kommer göra att du får det väldigt svårt i livet när det kommer till att locka till dig damer, att få respekt av män i grupperingar, att göra dig hörd, att känna dig motiverad och alert.

Som sagt, gör ett test igen, när du sovit och ätit bra. Kommer dom tillbaka dåliga igen, vidta åtgärder.

Så ditt tips till en osäker ung kille med dålig självkänsla och panikångest är att kura om hans andra undersökning visar samma resultat?

Han har redan gjort gains och kommer fortsätta göra det så länge han äter och tränar rätt. Han borde först och främst fokusera på att må bättre psykiskt än att nöja över sitt testosteron.


BTW, de symptom du tar upp vet jag inte om de stämmer till 100%. Det jag hittar är följande symptom:

1. Sexuella problem
2. Nedstämdhet eller depression
3. Minskad energi och motivation
4. Ökad bukfetma
5. Humörsvängningar
6. Koncentrationssvårigheter
7. Svettningar och vallningar
8. Sömnproblem
9. Minskad arbetskapacitet

Dessa symptom kan däremot bero på en massa annat också, bl.a depression och liknande sjukdomar vilket i sin tur kan göra att testosteron-nivåerna sjunker tillfälligt.

Dessutom hade TS varken sexuella problem, minskad motivation eller minskad energi osv.

TobiasP
2014-07-30, 14:52
Är inte känsligheten för testosteronet högre vid lägre nivåer ?

Din listan på symptom är inte mätbara vilket gör det svårt att veta ifall mängden testosteron i blodet är relevant eller inte.

Nödvändigtvis inte.

TobiasP
2014-07-30, 14:53
Så ditt tips till en osäker ung kille med dålig självkänsla och panikångest är att kura om hans andra undersökning visar samma resultat?

Han har redan gjort gains och kommer fortsätta göra det så länge han äter och tränar rätt. Han borde först och främst fokusera på att må bättre psykiskt än att nöja över sitt testosteron.

1. Mitt tips är att göra om testet.
2. Visar det sig vara lågt igen, försök få hjälp från läkare att öka, går det inte så fixa det utomlands. 11nmol är fullständig KATASTROF för en ung man, KATASTROF. Det ni vill är att han ska FORTSÄTTA leva som en låg testosteron man, skäms på er.

3. Gains har han gjort, han är dock nybörjare. Har han sådana låga nivåer så kommer han i stort sett inte få mycket "gains" alls efter några år.

cero
2014-07-30, 14:55
Det är nog bättre att lyssna på en auktoritet i ämnet än TobiasP med 10 inlägg på Kolozzeum.

TobiasP
2014-07-30, 14:57
Det är nog bättre att lyssna på en auktoritet i ämnet än TobiasP med 10 inlägg på Kolozzeum.

Jag håller med! Du behöver inte lyssna på mig, men för GUDS SKULL lyssna heller inte på mobben i denna tråd (som verkar totalt verklighetsfrånvarande) och lyssna heller inte på en läkare som påstår att 11nmol är NORMALT för en grabb på 17 bast.

Mitt tips: Läs runt på nätet, kolla olika studier, kolla vad som är NORMALA och HÄLSOSAMMA värden för en man under 40. Jag har redan postat några diagram, det finns fler där ute, många fler - du kommer snabbt se att dina värden är väldigt väldigt låga och att folket här inne är totala idioter som säger att du "inte ska noja!!" över det - JO, du ska sannerligen noja då detta är väldigt viktigt för en man.

TWSS
2014-07-30, 14:59
6,5 månader sedan: http://i60.tinypic.com/2z54uuq.jpg

Några dagar sedan: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14nhiwy&s=8#.U9j5lk4ayc0

Ber om ursäkt för skitbilder!

Krutpaket
2014-07-30, 14:59
1. Mitt tips är att göra om testet.
2. Visar det sig vara lågt igen, försök få hjälp från läkare att öka, går det inte så fixa det utomlands. 11nmol är fullständig KATASTROF för en ung man, KATASTROF. Det ni vill är att han ska FORTSÄTTA leva som en låg testosteron man, skäms på er.

3. Gains har han gjort, han är dock nybörjare. Har han sådana låga nivåer så kommer han i stort sett inte få mycket "gains" alls efter några år.

Men herregud, går världen under OM det skulle visa sig att han ligger i underkant för sin ålder???

som sagt. Symptomen för låga testo-värden är:

1. Sexuella problem
2. Nedstämdhet eller depression
3. Minskad energi och motivation
4. Ökad bukfetma
5. Humörsvängningar
6. Koncentrationssvårigheter
7. Svettningar och vallningar
8. Sömnproblem
9. Minskad arbetskapacitet

Dessa symptom KAN däremot ÄVEN bero på en massa annat, bl.a depression och liknande sjukdomar vilket i sin tur kan göra att testosteron-nivåerna sjunker tillfälligt.

Dessutom hade TS varken sexuella problem, minskad motivation eller minskad energi osv.

Gober
2014-07-30, 15:06
Svårt att ta någon på allvar som "SKRIKER" i sina inlägg och lägger all fokus på att TS inte kommer att kunna skaffa kvinnor och intressera sig för idrott och våld.

cero
2014-07-30, 15:10
Jag håller med! Du behöver inte lyssna på mig, men för GUDS SKULL lyssna heller inte på mobben i denna tråd (som verkar totalt verklighetsfrånvarande) och lyssna heller inte på en läkare som påstår att 11nmol är NORMALT för en grabb på 17 bast.

Mitt tips: Läs runt på nätet, kolla olika studier, kolla vad som är NORMALA och HÄLSOSAMMA värden för en man under 40. Jag har redan postat några diagram, det finns fler där ute, många fler - du kommer snabbt se att dina värden är väldigt väldigt låga och att folket här inne är totala idioter som säger att du "inte ska noja!!" över det - JO, du ska sannerligen noja då detta är väldigt viktigt för en man.

Värdelösa tips. Du vill alltså att han ska strunta i vårdcentralen och läkaren, och istället söka runt på internet och läsa studier?

Mitt tips är att ringa upp läkaren om TS har frågor kring resultatet.

Finns det någon kunnig här som kan förtydliga? Sverker/Grub?

TobiasP
2014-07-30, 15:14
Värdelösa tips. Du vill alltså att han ska strunta i vårdcentralen och läkaren, och istället söka runt på internet och läsa studier?

Mitt tips är att ringa upp läkaren om TS har frågor kring resultatet.

Finns det någon kunnig här som kan förtydliga? Sverker/Grub?

Skrattretande, du litar enbart på "auktoriteter" (i detta fall sverker/grub) på forumet, INGA egna åsikter, INGA egna efterforskningar.

"Fråga läkaren!!" - Om läkaren säger att detta är NO PROBS så ska han SKITA i vad läkaren säger ja, för det är NONSENS. Bara för att någon e läkare betyder det inte att dom vet vad dom snackar om, det har nog många erfarat med diverse "professorer" och "Läkare" vid morgonsoffan i tv4.

LÄS studier, är mitt tips. BIlda dina EGNA åsikter.

TobiasP
2014-07-30, 15:15
Svårt att ta någon på allvar som "SKRIKER" i sina inlägg och lägger all fokus på att TS inte kommer att kunna skaffa kvinnor och intressera sig för idrott och våld.

Med sådana låga värden kommer han ha det väldigt svårt att locka till sig kvinnor, ja. Han kommer även ej kunna prestera optimalt i diverse sporter. Detta är alltså ingen åsikt i sig (Eller bara en åsikt, det är ett vetenskapligt faktum.

TobiasP
2014-07-30, 15:16
Men herregud, går världen under OM det skulle visa sig att han ligger i underkant för sin ålder???

som sagt. Symptomen för låga testo-värden är:

1. Sexuella problem
2. Nedstämdhet eller depression
3. Minskad energi och motivation
4. Ökad bukfetma
5. Humörsvängningar
6. Koncentrationssvårigheter
7. Svettningar och vallningar
8. Sömnproblem
9. Minskad arbetskapacitet

Dessa symptom KAN däremot ÄVEN bero på en massa annat, bl.a depression och liknande sjukdomar vilket i sin tur kan göra att testosteron-nivåerna sjunker tillfälligt.

Dessutom hade TS varken sexuella problem, minskad motivation eller minskad energi osv.

TS känner sig trött majoriteten av den vakna tiden, han saknar också självförtroende.

TobiasP
2014-07-30, 15:16
6,5 månader sedan: http://i60.tinypic.com/2z54uuq.jpg

Några dagar sedan: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14nhiwy&s=8#.U9j5lk4ayc0

Ber om ursäkt för skitbilder!

Man kan inte säga nåt utifrån bilderna.

TheOne1994
2014-07-30, 15:17
Skrattretande, du litar enbart på "auktoriteter" (i detta fall sverker/grub) på forumet, INGA egna åsikter, INGA egna efterforskningar.

"Fråga läkaren!!" - Om läkaren säger att detta är NO PROBS så ska han SKITA i vad läkaren säger ja, för det är NONSENS. Bara för att någon e läkare betyder det inte att dom vet vad dom snackar om, det har nog många erfarat med diverse "professorer" och "Läkare" vid morgonsoffan i tv4.

LÄS studier, är mitt tips. BIlda dina EGNA åsikter.

du måste ändå smuttat på flaskan idag...alternativt ngn annan medicin.

TobiasP
2014-07-30, 15:17
du måste ändå smuttat på flaskan idag...alternativt ngn annan medicin.

Ja, medicinen kallas: "SUNT FÖRNUFT", finns 2L flaska på apoteket, rekommenderas för dig också.

Schyman
2014-07-30, 15:18
du måste ändå smuttat på flaskan idag...alternativt ngn annan medicin.

Han försöker onekeligen hjälpa TS o det enda du gör är o droppar korkade kommentarer?!

difeddy
2014-07-30, 15:20
OK att folk vill lugna ner TS angående provresultatet - det är inte hela världen, och visst kan man leva med det - men att påstå att 11 nmol/l är helt normalt för en 17-åring är inte helt rätt. Det finns fog till TS bekymran, men då gäller det att ha en dialog med läkaren och inte några randoms på kolo.

TobiasP
2014-07-30, 15:20
Han försöker onekeligen hjälpa TS o det enda du gör är o droppar korkade kommentarer?!

Men alla andra säger ju nåt annat? Å vi vet ju alla att majoriteten alltid har rätt, jag menar, det ser vi ju på historian?

cero
2014-07-30, 15:21
Skrattretande, du litar enbart på "auktoriteter" (i detta fall sverker/grub) på forumet, INGA egna åsikter, INGA egna efterforskningar.

"Fråga läkaren!!" - Om läkaren säger att detta är NO PROBS så ska han SKITA i vad läkaren säger ja, för det är NONSENS. Bara för att någon e läkare betyder det inte att dom vet vad dom snackar om, det har nog många erfarat med diverse "professorer" och "Läkare" vid morgonsoffan i tv4.

LÄS studier, är mitt tips. BIlda dina EGNA åsikter.

Ja, varför behöver vi utbildade yrkesmän när alla kan läsa studier och bilda sina egna åsikter på internet? *rolleyes*

Att ha egna åsikter när det gäller medicinering behövs inte, sånt lämnar man över till folk som faktist har spenderat 10 år med att studera just detta. Om man har en dålig läkare får man väl gå till en annan.

Sverker/Grub är inga läkare vad jag vet, men är i alla fall allmänt kunniga inom fysiologi och brukar inte prata skit.

cero
2014-07-30, 15:23
OK att folk vill lugna ner TS angående provresultatet - det är inte hela världen, och visst kan man leva med det - men att påstå att 11 nmol/l är helt normalt för en 17-åring är inte helt rätt. Det finns fog till TS bekymran, men då gäller det att ha en dialog med läkaren och inte några randoms på kolo.

Baserat på vad?

Schyman
2014-07-30, 15:23
Ja, varför behöver vi utbildade yrkesmän när alla kan läsa studier och bilda sina egna åsikter på internet? *rolleyes*

Att ha egna åsikter när det gäller medicinering behövs inte, sånt lämnar man över till folk som faktist har spenderat 10 år med att studera just detta. Om man har en dålig läkare får man väl gå till en annan.

Sverker/Grub är inga läkare vad jag vet, men är i alla fall allmänt kunniga inom fysiologi och brukar inte prata skit.

Vad baserer du det på? Varför tror du hellre på Grub än TobiasP?

qozmox
2014-07-30, 15:24
är TWSS, TobiasP och Schyman samma person?

Schyman
2014-07-30, 15:24
är TWSS, TobiasP och Schyman samma person?

jag är min egen person, vad jag vet iaf

cero
2014-07-30, 15:25
Därför det finns vissa som har mer trovärdighet än andra. Och TobiasP retorik vittnar om att han antagligen är ute och cyklar helt.

Schyman
2014-07-30, 15:27
Därför det finns vissa som har mer trovärdighet än andra. Och TobiasP retorik vittnar om att han antagligen är ute och cyklar helt.

Trovärdighet = majoritetens åsikt

LEGIT :smash:

cero
2014-07-30, 15:27
Kan du läsa?

Vem har sagt något om majoritetens åsikt? Jag frågade efter 2 specifika personers åsikter.

tlk
2014-07-30, 15:28
Det kan inte vara annat än troll.

Gober
2014-07-30, 15:28
De flesta säger nog inte att det är uteslutet att det skulle kunna vara ett problem med de resultat TS fått. Men det är ju en dialog som ska föras med läkare, inte med någon självutnämnd testoexpert som läst på nätet att TS liv är förstört för all framtid. Diagram är inget som imponerar på mig i denna fråga, blir väl mer intressant om någon som faktiskt är utbildad och lite mer än diagram att komma med.

grimfish
2014-07-30, 15:29
Ett totaltestosteron på 11 nmol/l ligger inom normalspannet med hänsyn tagen till en ålder på 17 år. När man är i puberteten kan nivåerna skilja sig mycket åt pojkar emellan, alla är olika tidiga i sin utveckling. Min bedömning är att det är osannolikt att de symtom som du berättar om beror på din testosteronkoncentration. Om du är orolig eller har frågor om labbsvaren går det utmärkt att ringa din läkare för att få allting tydligt förklarat.

Schyman
2014-07-30, 15:29
hahah alltså vad är det med kolo och att allt är TROLL these days? Så fort nån säger att han hatar feminister, gillar SD eller nån annan jävla åsikt som skiljer sig fårn mängden skriker alla TROLL, sen kommer en fet bann på det

cero
2014-07-30, 15:32
hahah alltså vad är det med kolo och att allt är TROLL these days? Så fort nån säger att han hatar feminister, gillar SD eller nån annan jävla åsikt som skiljer sig fårn mängden skriker alla TROLL, sen kommer en fet bann på det

Därför att du verkar ha svårt för att läsa.

AronP
2014-07-30, 15:33
Jag länkade tidigare till både normalvärden för åldersgruppen samt citat om att man kan ha känsligare receptorer som påverkar.

difeddy
2014-07-30, 15:39
Baserat på vad?

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=12806

Tredje stycket. Sitter nu på mobilen men har också läst att ett lämpligare referensintervall för män <45 är ca 25-35 nmol/l (hittar inte källan nu). I varje fall stämmer det att det "normala" referensintervallet innefattar män i nästan alla åldrar; nog förstår man att en åttioåring rimligen inte har samma hormonvärden som en ung man.

EDIT: Det kan ju finnas en logisk förklaring till TS värden och just därför är det i läkarens händer att utreda det.

cero
2014-07-30, 15:42
Kan du plocka ut stycket där det står att 11 inte är helt normalt för en 17-åring? Jag ser bara: "Testosteronnivåerna hos män är normalt 10–30 nmol/l"

Schyman
2014-07-30, 15:43
Kan du plocka ut stycket där det står att 11 inte är helt normalt för en 17-åring? Jag ser bara: "Testosteronnivåerna hos män är normalt 10–30 nmol/l"

kan du sluta leva i förnekelse, lovar att en sån som du är både svag och har ljus röst.

low T faggot obviously

cero
2014-07-30, 15:44
kan du sluta leva i förnekelse, lovar att en sån som du är både svag och har ljus röst.

low T faggot obviously

Jag har större snopp än dig och tar mer i marklyft.

Schyman
2014-07-30, 15:44
Jag har större snopp än dig och tar mer i marklyft.

Siffror på det tack.

cero
2014-07-30, 15:47
Siffror på det tack.

Ner på knä och mät själv så får du se. Glöm inte måttbandet.

Schyman
2014-07-30, 15:48
Ner på knä och mät själv så får du se. Glöm inte måttbandet.

brb, glömde förstoringsglas

TWSS
2014-07-30, 15:52
Asså Tobias eller Schyman(vilket föredrar du?)
Ge dig nu!

Du har rätt i vissa punkter(t.ex. Studien du postade nåra sidor bak) men vafan du tar i så du spricker va? Du ifrågasätter auktoriteter som du säger. Dom är just det eftersom dom är kunniga och/eller har bra fysiker/är starka. D

difeddy
2014-07-30, 15:53
Kan du plocka ut stycket där det står att 11 inte är helt normalt för en 17-åring? Jag ser bara: "Testosteronnivåerna hos män är normalt 10–30 nmol/l"

"Ett enkelt rättesnöre är att S-testosteron >12 nmol/l sannolikt är normalt och värden <8 nmol/l sannolikt indikerar brist. Nivåer mellan 8 och 12 nmol/l är en gråzon, där klinisk utvärdering av behandlingseffekt kan vara av värde."

Gråzon, dvs. Inte "helt normalt". Men givetvis kan det finnas en naturlig förklaring bakom det.

Jorgen
2014-07-30, 15:56
Schyman och cero skärper sig.

Tack.

grimfish
2014-07-30, 16:02
"Ett enkelt rättesnöre är att S-testosteron >12 nmol/l sannolikt är normalt och värden <8 nmol/l sannolikt indikerar brist. Nivåer mellan 8 och 12 nmol/l är en gråzon, där klinisk utvärdering av behandlingseffekt kan vara av värde."

Gråzon, dvs. Inte "helt normalt". Men givetvis kan det finnas en naturlig förklaring bakom det.

De värdena gäller för vuxna män, inte för 17-åringar.

Enbart värden i sig kan heller heller aldrig tala om för oss att vi har för lite testosteron, utan det görs i kombination med symtom som är förenliga med en brist. Och i det här fallet verkar det inte finnas några typiska symtom.

TWSS
2014-07-30, 16:36
6,5 månader sedan: http://i60.tinypic.com/2z54uuq.jpg

Några dagar sedan: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14nhiwy&s=8#.U9j5lk4ayc0

Ber om ursäkt för skitbilder!

Bilderna är dåliga, men verkar set vara en bra eller dålig utveckling på ryggen? Kan fixa bättre bilder til senare
Mvh

cero
2014-07-30, 16:40
Fixa bättre bilder.

Animalisk
2014-07-30, 17:11
Som 17 åring är man väl inte heller nära en peak i testonivåerna, så det bör man ju också ha i åtanke.

cero
2014-07-30, 17:22
Som 17 åring är man väl inte heller nära en peak i testonivåerna, så det bör man ju också ha i åtanke.

Beror nog på hur tidig man är i puberteten. Många 17-åringar är redan fullvuxna.

TWSS
2014-07-30, 17:25
Misstänker att det kan vara så att jag är lite sen i puberteten bara :)
Kanske låter fånigt, men nu under degen kör jag med mycket fett och har börjat med höga doser D-vitamin. Misstänker brist på det.
:)

Animalisk
2014-07-30, 17:32
Beror nog på hur tidig man är i puberteten. Många 17-åringar är redan fullvuxna.

Självklart men just TWSS ser ju inte ut att vara färdigvuxen om man får säga så.
Hans peak kanske kommer lite senare så han borde inte oroa sig i onödan det skapar bara onödig stress.

TWSS
2014-07-30, 17:35
Självklart men just TWSS ser ju inte ut att vara färdigvuxen om man får säga så.
Hans peak kanske kommer lite senare så han borde inte oroa sig i onödan det skapar bara onödig stress.

Hur ver man att man är färdigvuxen?
Mvh

retnuhwej
2014-07-30, 18:09
Hur ver man att man är färdigvuxen?
Mvh

Mycket skägg osv

Animalisk
2014-07-30, 18:12
Hur ver man att man är färdigvuxen?
Mvh

*hug*

TWSS
2014-07-30, 18:33
*hug*

Huh? :P

cero
2014-07-30, 18:50
Mycket skägg osv

Haha nej.

Huh? :P

Det vet man inte. Titta på din farsa så kanske du kan gissa.

TWSS
2014-07-30, 18:59
Haha nej.



Det vet man inte. Titta på din farsa så kanske du kan gissa.

Han har över 40 runt överarmarna, har aldrig styrketränat. Är det kört att jag får ta del av dom generna, eller kan det "komma senare" :)

retnuhwej
2014-07-30, 19:05
Haha nej.




Haha jo hahahahah

cero
2014-07-30, 19:18
Han har över 40 runt överarmarna, har aldrig styrketränat. Är det kört att jag får ta del av dom generna, eller kan det "komma senare" :)

40 runt överarmarna? Är han fet?

Vem vet, du kanske är en s k "late bloomer". Men du har verkligen hakat upp dig på det här med gener. Träna ordentligt under ett par år så kommer du garanterat få resultat du är nöjd med, och samtidigt vara mer vältränad än 99% av alla människor du träffar. Det är väl alltid något.

TWSS
2014-07-30, 19:19
Han är lite överviktig, men ganska deffar armar :O

BisonLGcrew
2014-07-30, 19:58
På vårt gym brukar vi säga sub 40= kids arm syndrome. sub 45=teenager arm syndrome

TWSS
2014-07-30, 20:10
På vårt gym brukar vi säga sub 40= kids arm syndrome. sub 45=teenager arm syndrome

Hahahaha :D

60=average eller? ;)

TobiasP
2014-07-30, 20:20
Därför det finns vissa som har mer trovärdighet än andra. Och TobiasP retorik vittnar om att han antagligen är ute och cyklar helt.

Det var då själva fan.

Det är sådana som du som drar ner det här forumets rykte rakt ner i skiten, du har verkligen NOLL kunskap om vad du talar om. Istället sitter du och skriker över att Grub ska säga "hur det egentligen är!", för ALLA andra än Grub måste ju ha fel. Klarar du av att knyta skorna själv? Öppna skinkpaketet? Eller måste du ha Grubs hjälp där också?

Jag har sysslat med testosteron/steroider i många många år, jag vet EXAKT vad som är "normalt", hur det fungerar, vad som händer med kroppen/det mentala när man har låga respektive höga nivåer.

Sanningen är den att TS testosteronnivåer borde sprudla i denna ålder, men det gör dom inte - istället ligger dom på en 70-80årings nivå, detta är INTE bra, hur mycket svenska läkare än säger att det är "normalt" och "inga problem".

Här har du ett par diagram från olika studier som visar medelvärdet för olika åldersgrupper, jag har även med en röd enkel linje målat ut var TS befinner sig så kanske du också med din uppenbart mentala tröghet lyckas klura ut att detta INTE är "normalt" - Vill du så kan jag slänga fram ett par studier också, såvida du inte klarar av att googla fram dom själv dvs, internet är FULLPROPPAT med dom och INTE EN ENDA kommer fram till något så ofantligt dumt att det är NORMALT för en 17åring att ha 11 jävla nmol.

Här är diagrammen, observera att 11nmoL är lika som 300ng/dl:

http://i.imgur.com/h71okpx.jpg
http://i.imgur.com/45THka0.jpg
http://i.imgur.com/IWkGNi4.gif
http://i.imgur.com/P7dZNyU.jpg

BbqFitness
2014-07-30, 20:30
Det var då själva fan.

Det är sådana som du som drar ner det här forumets rykte rakt ner i skiten, du har verkligen NOLL kunskap om vad du talar om. Istället sitter du och skriker över att Grub ska säga "hur det egentligen är!", för ALLA andra än Grub måste ju ha fel. Klarar du av att knyta skorna själv? Öppna skinkpaketet? Eller måste du ha Grubs hjälp där också?

Jag har sysslat med testosteron/steroider i många många år, jag vet EXAKT vad som är "normalt", hur det fungerar, vad som händer med kroppen/det mentala när man har låga respektive höga nivåer.

Sanningen är den att TS testosteronnivåer borde sprudla i denna ålder, men det gör dom inte - istället ligger dom på en 70-80årings nivå, detta är INTE bra, hur mycket svenska läkare än säger att det är "normalt" och "inga problem".

Här har du ett par diagram från olika studier som visar medelvärdet för olika åldersgrupper, jag har även med en röd enkel linje målat ut var TS befinner sig så kanske du också med din uppenbart mentala tröghet lyckas klura ut att detta INTE är "normalt" - Vill du så kan jag slänga fram ett par studier också, såvida du inte klarar av att googla fram dom själv dvs, internet är FULLPROPPAT med dom och INTE EN ENDA kommer fram till något så ofantligt dumt att det är NORMALT för en 17åring att ha 11 jävla nmol.

Här är diagrammen, observera att 11nmoL är lika som 300ng/dl:

http://i.imgur.com/h71okpx.jpg
http://i.imgur.com/45THka0.jpg
http://i.imgur.com/IWkGNi4.gif
http://i.imgur.com/P7dZNyU.jpg

Fantastiskt inlägg! BOOM!

retnuhwej
2014-07-30, 20:37
Jag röstar på tobias faktiskt

BisonLGcrew
2014-07-30, 21:12
Hahahaha :D

60=average eller? ;)

Nädå. Jag har själv fyllt på med sub 50=adult arm syndrome, och 50+ Arms

Edit: Tobias, det där kallas ett INLÄGG.

Agitator
2014-07-30, 21:18
Fantastiskt inlägg! BOOM!

Vad var det fantastiska med det?

Han hade inte byggt bättre eller större muskler ifall han hade haft 23 i värde.

Bara för att någon prodoping expert uttalar sig i tråden ger jag inte mycket för.

TS har fått bra gains och ökar så som sig bör. Enda felet är att han fastnat i optitänk och nojar över det.

cero
2014-07-30, 21:21
TobiasP: Ledsen att du blev grinig och kissade på dig. Du skriver som sagt som om du vore totalt efterbliven både socialt och mentalt så jag rekommenderar att TS låter någon smart person här på brädan reda ut frågan. Själv tar jag inte ställning alls, och gjorde inte det från början heller, utan pekade på dialog med läkaren istället för att lyssna på självutnämda internetexperter.

TobiasP
2014-07-30, 21:25
Han hade inte byggt bättre eller större muskler ifall han hade haft 23 i värde.

Att det inte skiljer allt för mycket i muskelutveckling när man jämför någorlunda låga/normala värden stämmer -> Dock ser man en betydlig skillnad hos individer med höga nivåer VS låga nivåer.

Låga nivåer kommer dock bidra till att man har något så ofantligt mycket lättare att samla på sig fett och även svårare att förbränna denna fettmassa.



TS har fått bra gains och ökar så som sig bör. Enda felet är att han fastnat i optitänk och nojar över det.

Det här handlar inte längre om att öka i muskelmassa, det handlar inte om "optinoja" eller något "optitänk" - Det handlar om att TS har testosteronnivåer av en 80årig gubbe, när han är 17 bast, detta kommer INTE vara bra för hans livskvalite. Därav varför han ISTÄLLET FÖR att gå på erat skitsnack om att det är "lugnt" - borde gå och få ett till test när han sovit och ätit ordentligt och OM det visar sig att hans nivåer verkligen är så låga som första testet visade så bör det vidtas åtgärder omedelbart.

TWSS
2014-07-30, 21:28
läste något om att roaccutan kan påverka testot, slutade med det för ett par månader sedan. kan det finnas samband tror ni?

TobiasP
2014-07-30, 21:28
TobiasP: Ledsen att du blev grinig och kissade på dig.


Inkorrekt, dock blir jag förbannad när idioter som inte kan ett SKIT om ämnet ska lägga sig i och vräka ur sig sin bullshit.



Du skriver som sagt som om du vore totalt efterbliven både socialt och mentalt så jag rekommenderar att TS låter någon smart person här på brädan reda ut frågan.

Och ÄVEN fast jag framstår som "socialt och mentalt efterbliven" så totalt krossar jag skiter ur dig i denna debatt, ÄNDÅ så är det JAG som bidrar med statistik och fakta medans DU är den som enbart spyr ut din värdelösa galla - vad säger det om dig?


Själv tar jag inte ställning alls, och gjorde inte det från början heller, utan pekade på dialog med läkaren istället för att lyssna på självutnämda internetexperter.

"Tar inte ställning" - Nä, visst är det lätt att försöka få det att låta som att man hela tiden var "neutral" när man blivit totalt söndersmetad. Men nåja, okej då, vi kan leka att du var "neutral" hela tiden så slipper du inse att du är del av gänget som drar ner kvaliten på detta träningsforum med deras TOTALA okunskap och skitsnack. Stick till aftonbladets "expertpanel inom kost/träning" istället tack.

TobiasP
2014-07-30, 21:31
läste något om att roaccutan kan påverka testot, slutade med det för ett par månader sedan. kan det finnas samband tror ni?

Det finns vad jag vet inga studier om det, vad som dock finns är anekdotala "bevis", exempelvis:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=131623073

cero
2014-07-30, 21:32
Inkorrekt, dock blir jag förbannad när idioter som inte kan ett SKIT om ämnet ska lägga sig i och vräka ur sig sin bullshit.




Och ÄVEN fast jag framstår som "socialt och mentalt efterbliven" så totalt krossar jag skiter ur dig i denna debatt, ÄNDÅ så är det JAG som bidrar med statistik och fakta medans DU är den som enbart spyr ut din värdelösa galla - vad säger det om dig?


Jag har som sagt inte tagit ställning i frågan, Einstein. Efter ditt första inlägg så var det ingen som längre tog dig på allvar. Ta det som en man och sluta gråta. IRL hade du blivit utskrattad, antar att du har fått smaka på det redan och ventilerar på internet istället. ;)

Är detta ännu en SD-propagerare som är i farten efter en avstängning?

Agitator
2014-07-30, 21:33
Du har koll på att nivåerna flukterar?

Är du även kapabel att förstå att TS kanske inte är färdigväxt och allt i kroppen inte kickat igång helt hundra?

BbqFitness
2014-07-30, 21:37
Vad var det fantastiska med det?

Han hade inte byggt bättre eller större muskler ifall han hade haft 23 i värde.

Bara för att någon prodoping expert uttalar sig i tråden ger jag inte mycket för.

TS har fått bra gains och ökar så som sig bör. Enda felet är att han fastnat i optitänk och nojar över det.

Det fantastiska var att han bifogade bra fakta till sina påståenden och debatten borde med dem vara över. Så fort här på kollo förespråkar hormoner, även om de skulle vara medicinskt befogade och handlar mer om välmående än muskelbyggning eller idrottprestation, ja då får alla knut på trosan och blir sådär härligt svenskt trångsynta.

Män SKA ha höga testonivåer för att må bra och för att fungera som en man ska. Har man låga nivåer, som TS har, så ska man få hjälp på en gång utan att flera utredningar ska dras i långbänk.

Och då ska vi inte tala om män över 40 som borde kunna gå till apoteket och hämta testo utan recept. Borde räcka med ett leg.

Att testosterone överhuvudtaget är olagligt är obegripligt. Men så är det i Sverige. Män ska dö långsamt medan de mår skit och kostar sjukvården miljarder av onödiga behandlingar och mediciner som skulle vara avhjälpta och i stort sett utrotade med en spruta där bak i veckan.

TobiasP
2014-07-30, 21:38
Jag har som sagt inte tagit ställning i frågan, Einstein. Efter ditt första inlägg så var det ingen som längre tog dig på allvar. Ta det som en man och sluta gråta. IRL hade du blivit utskrattad, antar att du har fått smaka på det redan och ventilerar på internet istället. ;)

Är detta ännu en SD-propagerare som är i farten efter en avstängning?

1. Du har TYDLIGT tagit ställning i frågan - du har UPPREPADE gånger sagt åt TS att "sluta noja", att "det är NORMALT för att farbror doktorn sa det" etc etc.

2. De enda som tar mig på allvar är de som är ute efter regelrätt FAKTA och inte massa jävla tramsande - jag är ej förvånad att du tillhör den andra gruppen.

3. IRL hade jag inte bara krossat dig verbalt, jag hade högst troligt totalt krossat dig fysiskt också om du kaxat, nu ska vi dock inte vara sådana, detta är trots allt ett FORUM där man med TEXT framför sina åsikter - Jag framför här mina åsikter och backar upp dessa med statistik, du å andra sidan framför totalt verklighetsfrånvända åsikter UTAN att kunna backa upp dessa, det är skillnaden mellan oss två, eller ja, mer än att du framstår som en jävla mes medans jag är HARDCORE, dvs. :devil:

4. Håll käften nu, annars kanske jag måste ge dig fler tårar i ögonen.

TobiasP
2014-07-30, 21:39
det fantastiska var att han bifogade bra fakta till sina påståenden och debatten borde med dem vara över. Så fort här på kollo förespråkar hormoner, även om de skulle vara medicinskt befogade och handlar mer om välmående än muskelbyggning eller idrottprestation, ja då får alla knut på trosan och blir sådär härligt svenskt trångsynta.

Män ska ha höga testonivåer för att må bra och för att fungera som en man ska. Har man låga nivåer, som ts har, så ska man få hjälp på en gång utan att flera utredningar ska dras i långbänk.

Och då ska vi inte tala om män över 40 som borde kunna gå till apoteket och hämta testo utan recept. Borde räcka med ett leg.

Att testosterone överhuvudtaget är olagligt är obegripligt. Men så är det i sverige. Män ska dö långsamt medan de mår skit och kostar sjukvården miljarder av onödiga behandlingar och mediciner som skulle vara avhjälpta och i stort sett utrotade med en spruta där bak i veckan.


+300000

King Grub
2014-07-30, 21:40
Du säger inte åt någon att hålla käften. Begrips?

Ni är båda väldigt nära varningar. Fortsätt gärna; jag har inte bannat någon på länge.

Nästa inlägg från någon av er i klass med ovanstående kommer att beivras med varning.

TobiasP
2014-07-30, 21:43
Du säger inte åt någon att hålla käften. Begrips?

Ni är båda väldigt nära varningar. Fortsätt gärna; jag har inte bannat någon på länge.

Nästa inlägg från någon av er i klass med ovanstående kommer att beivras med varning.

Detta var ju inte direkt oväntat :laugh: Snälla grub! Benåda mig! Snälla ge mig ingen varning/banna mig inte, jag BEER DIG!!

Nåja, jag har sagt det jag vill säga, TS borde gå och ta ett test igen, visar sig nivåerna vara sådär kass så borde han för sitt egna bästa fixa till det.

TOBIAS OUT

cero
2014-07-30, 21:43
1. Du har TYDLIGT tagit ställning i frågan - du har UPPREPADE gånger sagt åt TS att "sluta noja", att "det är NORMALT för att farbror doktorn sa det" etc etc.

Som sagt, pekade på dialog med läkaren. Det är svårt med logik när man är arg. ;)

2. De enda som tar mig på allvar är de som är ute efter regelrätt FAKTA och inte massa jävla tramsande - jag är ej förvånad att du tillhör den andra gruppen.

Det är ingen som behöver lyssna på dig, när man kan ringa till en läkare som faktist har RIKTIG kunskap.

4. Håll käften nu, annars kanske jag måste ge dig fler tårar i ögonen.

http://i.imgur.com/4vJKjLo.jpg

Du kan allt försöka sötnos. ;)

King Grub
2014-07-30, 21:45
Detta var ju inte direkt oväntat :laugh: Snälla grub! Benåda mig! Snälla ge mig ingen varning/banna mig inte, jag BEER DIG!!

Smicker kommer du inte långt med.

Du behöver inte posta alls här om du vill, men personangrepp är inte tillåtna helt enkelt. Det är inte riktat bara till dig.

Tolkia
2014-07-30, 21:50
6,5 månader sedan: http://i60.tinypic.com/2z54uuq.jpg
Några dagar sedan: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14nhiwy&s=8#.U9j5lk4ayc0
Det är ju inte världens bästa bilder, men:
1) du ser alldeles väldigt normal ut för din ålder.
2) det har hänt saker mellan bilderna och det är inte på något sätt särskilt "lite" eller "dåliga gainz". Nästan alla har väldigt dålig uppfattning om hur fort man utvecklas och hur svårt det är att göra ett asbra träningsprogram till sig själv när man är nybörjare, så lyssna inte så mycket på vad andra i din ålder säger om hur fort man "skall" utvecklas.
3) du är inte färdigvuxen, även om du skulle vara färdigvuxen på längden (Vad jag baserar det på? Tja, att du ser ut som en tonårspojke på dina bilder. Det är inte ovanligt att man inte fyller ut ordentligt på bredden förrän man börjar närma sig 25.)
Det har jag. Men fick ssri som tog bort ALLA känslor. Inte värt det IMO.
Jag rekommenderar kurator, terapeut etc. Jag tycker att det verkar som om det finns mycket du behöver prata om, t.ex. allt du beskriver i den här tråden. En kurator kan inte reda ut hur det står till med dina hormonnivåer, men hjälpa dig att få lite perspektiv på vad som är normalt och inte, vad som är vettigt och inte och vad du mår bra av och inte.

Ärligt talat är det inget du beskriver i tråden som är någon idiotsäker indikator på att du har dålig hormonproduktion. De symptom du beskriver är jätteospecifika och kan bero på massor av saker som inte har något med testosteron att göra. Eftersom du beskriver att du haft ätstörningar kan det vara intressant för dig att könshormonproduktionen ofta sjunker en hel del när man svälter sig, helt enkelt för att kroppen inte prioriterar barnalstring när den måste spara på energin för att överleva. Det brukar rätta till sig när man börjar äta och träna normalt igen, men det går inte på en gång.

Och så dagens moralkaka:
Vet att jag nog kommer bli idiotförklarad nu, men jag kommet troligtvis bara träna rent ca 5 år framöver, har hittat mitt stora intresse, och jag vet att jag vill bli mycket större än jag kan bli naturligt.
Att kokettera med planerat steroidbruk på det sätt du gör här är EXTREMT larvigt och bevisar som inget annat att du är just en tonårspojke. En rätt barnslig tonårspojke, dessutom. "Amen ja ba tänker börja med steroider ba när jag blir stor, så de så!" Pinsamt.

TWSS
2014-07-30, 21:59
Tolkia, ville bara beskriva situationen för dom som skrev att trt är riskfyllt. inte alls nåt sånt nej.

tycker inte det är något att hyckla om bara.

Pinsamt? varför då? hursomhelst är det inte aktuellt. Får börja med ett antal år av träning mat och sömn. Kanske hinner jag ändra mig.

mvh

Agitator
2014-07-30, 22:02
Det fantastiska var att han bifogade bra fakta till sina påståenden och debatten borde med dem vara över. Så fort här på kollo förespråkar hormoner, även om de skulle vara medicinskt befogade och handlar mer om välmående än muskelbyggning eller idrottprestation, ja då får alla knut på trosan och blir sådär härligt svenskt trångsynta.

Män SKA ha höga testonivåer för att må bra och för att fungera som en man ska. Har man låga nivåer, som TS har, så ska man få hjälp på en gång utan att flera utredningar ska dras i långbänk.

Och då ska vi inte tala om män över 40 som borde kunna gå till apoteket och hämta testo utan recept. Borde räcka med ett leg.

Att testosterone överhuvudtaget är olagligt är obegripligt. Men så är det i Sverige. Män ska dö långsamt medan de mår skit och kostar sjukvården miljarder av onödiga behandlingar och mediciner som skulle vara avhjälpta och i stort sett utrotade med en spruta där bak i veckan.

Sedan när är det någon rättighet att ha höga testonivåer för att få fungera som en alfahane i samhället?

Det är nog mer positivt för samhället ifall vi håller den typen av resonemang lågt.

Vettigare för TS är om han tränar som han gjort hittills, pluggar till högre studier och blir något vettigt. Förhoppningsvis så har han tränat hela tiden och tittar tillbaka till den här tråden om 5-10 år och inser hur dåligt hans underlag var för hans resonemang.

Krutpaket
2014-07-30, 22:04
http://www.barnorama.com/wp-content/images/2013/01/Well-That-Escalated/04-Well-That-Escalated.jpg

Skämt åsido, kolla med dina läkare igen och ta det därifrån.

p.s.
är tobias justblaze med roidrage?
d.s.

TWSS
2014-07-30, 22:06
http://www.barnorama.com/wp-content/images/2013/01/Well-That-Escalated/04-Well-That-Escalated.jpg

Skämt åsido, kolla med dina läkare igen och ta det därifrån.

p.s.
är tobias justblaze med roidrage?
d.s.
Tänkte oxå den tanken. Dock hade han rätt ang studierna. Men riktigt jävla dryg...

retnuhwej
2014-07-30, 22:16
Att inleda en debatt med att kasta skit på alla är din syn på att "bete sig"?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Kasta skit och kasta skit.. Han mer anklagade folk för att inte kunna något om ämnet..

Han kom med statistik som stärkte hans tes medans ni andra kallade honom för troll och sa att han hade fel - utan att komma med något som helst fakta som motargument..

cero
2014-07-30, 22:18
Kasta skit och kasta skit.. Han mer anklagade folk för att inte kunna något om ämnet..

Han kom med statistik som stärkte hans tes medans ni andra kallade honom för troll och sa att han hade fel - utan att komma med något som helst fakta som motargument..

Så kan det gå när man inte presenterar sina argument i en vettig ton. Gör om gör rätt. Jag sade som sagt bara att TS skulle lyssna på någon med riktig kunskap, dvs en läkare. Tobias resonemang var att man skulle "SKITA I VA LÄKARNA SÄGER, D NONSENS".

BbqFitness
2014-07-30, 22:24
Sedan när är det någon rättighet att ha höga testonivåer för att få fungera som en alfahane i samhället?

Det är nog mer positivt för samhället ifall vi håller den typen av resonemang lågt.

Vettigare för TS är om han tränar som han gjort hittills, pluggar till högre studier och blir något vettigt. Förhoppningsvis så har han tränat hela tiden och tittar tillbaka till den här tråden om 5-10 år och inser hur dåligt hans underlag var för hans resonemang.

Så med din logik är det en "rättighet" att vara full på alkohol, pigg av kaffe, mätt av mat, fin i håret av hårspray och lugn av cigaretter då detta är lagligt men bara ha ett fungerande sexliv och en välmående kropp vid 45 om man höll sej framme då herren delade ut sina goda manliga gener?

Vem har pratat om rättigheter? Jag skiter väl i några fjamsiga sociala konventioner eller vad du nu far efter. Och vad har en väl fungerande manlig kropp vid 45-60 med alfahanar att göra? Jag har aldrig pratat om att gå runt och härja som ett machosvin eller vad du menar med det. Jag pratar om hälsa. Och var du inte ett svin när du var 20-25 så lär du inte bli det med samma testonivåer när du är 45.

cero
2014-07-30, 22:26
BbqFitness: Finns det inga bieffekter med att tillföra testosteron? Jag är helt klart för hormonbehandling om det finns tunga belägg för att det ger bra effekt och inga allvarliga biverkningar.

Agitator
2014-07-30, 22:29
Så med din logik är det en "rättighet" att vara full på alkohol, pigg av kaffe, mätt av mat, fin i håret av hårspray och lugn av cigaretter då detta är lagligt men bara ha ett fungerande sexliv och en välmående kropp vid 45 om man höll sej framme då herren delade ut sina goda manliga gener?

Vem har pratat om rättigheter? Jag skiter väl i några fjamsiga sociala konventioner eller vad du nu far efter. Och vad har en väl fungerande manlig kropp vid 45-60 med alfahanar att göra? Jag har aldrig pratat om att gå runt och härja som ett machosvin eller vad du menar med det. Jag pratar om hälsa. Och var du inte ett svin när du var 20-25 så lär du inte bli det med samma testonivåer när du är 45.

Sedan när är TS liv ohälsosamt?

Tolkia
2014-07-30, 22:31
Det är ovanligt med impotens, bristande sexlust och allmän ohälsa pga testosteronbrist vid 45. En mycket vanligare orsak till att man har svårt att få upp den och är allmänt trött och crappy i medelåldern är kärlsjukdom pga maten man är mätt av och cigarretterna man är lugn av (men även då brukar man vara äldre än 45, tro det eller ej, men vid 45 är man liksom inte på gravens rand).

För den som undrar om biverkningar rekommenderar jag det väldigt arga inlägget några sidor bakåt.

BbqFitness
2014-07-30, 22:31
BbqFitness: Finns det inga bieffekter med att tillföra testosteron?

(citeringen var inte längre än så när jag citerade. Sedan vart meningen längre och det som tillfördes håller jag helt med om)

Oh, en retorisk fråga. Spännande.

Jo naturligtvis. Men biverkningarna av en TRT-dos är betydligt mildare än biverkningarna som ett för lågt värde ger. Jag har aldrig sagt att vi män ska flerdubbla våra värden, bara hålla dem på nivåer som är hälsosamma. Ett lågt testovärde är inte hälsosamt.

Agitator
2014-07-30, 22:39
(citeringen var inte längre än så när jag citerade. Sedan vart meningen längre och det som tillfördes håller jag helt med om)

Oh, en retorisk fråga. Spännande.

Jo naturligtvis. Men biverkningarna av en TRT-dos är betydligt mildare än biverkningarna som ett för lågt värde ger. Jag har aldrig sagt att vi män ska flerdubbla våra värden, bara hålla dem på nivåer som är hälsosamma. Ett lågt testovärde är inte hälsosamt.

Är värdet lågt för någon som biologiskt är 15?

MtotheM
2014-07-30, 23:58
Det var då själva fan.

Det är sådana som du som drar ner det här forumets rykte rakt ner i skiten, du har verkligen NOLL kunskap om vad du talar om. Istället sitter du och skriker över att Grub ska säga "hur det egentligen är!", för ALLA andra än Grub måste ju ha fel. Klarar du av att knyta skorna själv? Öppna skinkpaketet? Eller måste du ha Grubs hjälp där också?

Jag har sysslat med testosteron/steroider i många många år, jag vet EXAKT vad som är "normalt", hur det fungerar, vad som händer med kroppen/det mentala när man har låga respektive höga nivåer.

Sanningen är den att TS testosteronnivåer borde sprudla i denna ålder, men det gör dom inte - istället ligger dom på en 70-80årings nivå, detta är INTE bra, hur mycket svenska läkare än säger att det är "normalt" och "inga problem".

Här har du ett par diagram från olika studier som visar medelvärdet för olika åldersgrupper, jag har även med en röd enkel linje målat ut var TS befinner sig så kanske du också med din uppenbart mentala tröghet lyckas klura ut att detta INTE är "normalt" - Vill du så kan jag slänga fram ett par studier också, såvida du inte klarar av att googla fram dom själv dvs, internet är FULLPROPPAT med dom och INTE EN ENDA kommer fram till något så ofantligt dumt att det är NORMALT för en 17åring att ha 11 jävla nmol.

Här är diagrammen, observera att 11nmoL är lika som 300ng/dl:

http://i.imgur.com/h71okpx.jpg
http://i.imgur.com/45THka0.jpg
http://i.imgur.com/IWkGNi4.gif
http://i.imgur.com/P7dZNyU.jpg

Nu är jag inte alls insatt men ingen av studierna (bilderna) du visar, har med prepubertal ålder (förutom första, du får gärna länka fulllängdaren så att vi kan titta om den inkluderar <20åringar). Vidare så var det någon i tråden som nämnde att receptorerna kan ha olika verkningsgrad, som du sa inte nödvändigtvis behövde stämma (men kan alltså stämma).

Således kan inte slutsatsen att TS har låga nivåer dras utifrån det du framställt.

Klein
2014-07-31, 00:05
TRT är ju den absolut sista utvägen om man har problem med sina nivåer. Det finns gott vetenskapligt underlag för att bättre kost och rätt kosttillskott kan hjälpa:

Supplementering med A-vitamin och järn är lika effektivt som hormonterapi hos pojkar med fördröjd pubertet:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15163330

Supplementering med magnesium ökar fritt och totalt testosteron, allra mest hos dem som tränar:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20352370

Review-artikel kring testo och magnesium:
http://www.hindawi.com/journals/ije/2014/525249/

Supplementering med kalcium i kombination med träning ger större ökning av teststeron än enbart träning:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19099204

Vitamin d kan öka testosteronet:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21154195

Klein
2014-07-31, 00:08
För övrigt så har ju moderna män generellt lägre testosteron än sina närmaste förfäder. Antagligen på grund av socialismen som gör män till kvinnor och kvinnor till män.

Klein
2014-07-31, 00:17
Och vuxna människor till barn.

cero
2014-07-31, 00:31
För övrigt så har ju moderna män generellt lägre testosteron än sina närmaste förfäder. Antagligen på grund av socialismen som gör män till kvinnor och kvinnor till män.

Haha, va?

BbqFitness
2014-07-31, 07:38
För övrigt så har ju moderna män generellt lägre testosteron än sina närmaste förfäder. Antagligen på grund av socialismen som gör män till kvinnor och kvinnor till män.

Detta. Dagens PK-hysteriska parmiddagsfascister tillåter inte män att vara män utan vi ska springa runt i tighta röda Gantbyxor, tight blus till skjorta och långa smala djävla skor och be om ursäkt för att vi är män. Vi får inte styrketräna för "varför ska man vara så stark?". Det är ju bara att titta på hur unga pojkar ser ut. Tighta jeans som är avsmalnande mot foten och en tight skjorta. Tunna smala svaga vingliga kroppar. Det är ju för fan inne att som kille vara tunn, smal, vinglig och djävlig! Fan va detta är irriterande. Och alfahannar får vi inte heller vara. En alfahanne är INTE en idiot som springer runt och skriker och beter sej som ett svin. Det är en stark, klok ledartyp som hjälper de svaga och utbildar de mindre kloka. Som tar ansvar och skyddar flocken. Det är en sann alfahanne.

Tjejer däremot de ska vara starka, buffliga och ta för sej, det är bara fräckt. Helst ska de domdera och bestämma över de fragila männen.

Tacka fan för att vi har lågt testosterone jämfört med våra förfäder. Vår manlighet är utrotningshotad!

Lyft tungt, var stark som en björn. Sträck på dej. Ha manlig klädsel. Män. (https://www.google.se/search?q=denzel+washington&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1uPZU42hFIrMygPLk4KwBw&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1553&bih=896#q=denzel+washington+clothes&spell=1&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=yoDejNRvSY2I7M%253A%3BHjsITClyi7O1tM%3Bhttp% 253A%252F%252Fi.dailymail.co.uk%252Fi%252Fpix%252F 2013%252F05%252F18%252Farticle-0-19D769FC000005DC-643_634x738.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dailymail .co.uk%252Ftvshowbiz%252Farticle-2326482%252FMark-Wahlberg-tosses-pigskin-Denzel-Washington-enjoy-downtime-set-2-Guns.html%3B634%3B738) Ha pondus, ta ansvar. Ta plats, var snäll. Var en förebild. Våga vara en bra karl!

Krutpaket
2014-07-31, 07:58
Detta. Dagens PK-hysteriska parmiddagsfascister tillåter inte män att vara män utan vi ska springa runt i tighta röda Gantbyxor, tight blus till skjorta och långa smala djävla skor och be om ursäkt för att vi är män. Vi får inte styrketräna för "varför ska man vara så stark?". Det är ju bara att titta på hur unga pojkar ser ut. Tighta jeans som är avsmalnande mot foten och en tight skjorta. Tunna smala svaga vingliga kroppar. Det är ju för fan inne att som kille vara tunn, smal, vinglig och djävlig! Fan va detta är irriterande. Och alfahannar får vi inte heller vara. En alfahanne är INTE en idiot som springer runt och skriker och beter sej som ett svin. Det är en stark, klok ledartyp som hjälper de svaga och utbildar de mindre kloka. Som tar ansvar och skyddar flocken. Det är en sann alfahanne.

Tjejer däremot de ska vara starka, buffliga och ta för sej, det är bara fräckt. Helst ska de domdera och bestämma över de fragila männen.

Tacka fan för att vi har lågt testosterone jämfört med våra förfäder. Vår manlighet är utrotningshotad!

Lyft tungt, var stark som en björn. Sträck på dej. Ha manlig klädsel. Män. (https://www.google.se/search?q=denzel+washington&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1uPZU42hFIrMygPLk4KwBw&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1553&bih=896#q=denzel+washington+clothes&spell=1&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=yoDejNRvSY2I7M%253A%3BHjsITClyi7O1tM%3Bhttp% 253A%252F%252Fi.dailymail.co.uk%252Fi%252Fpix%252F 2013%252F05%252F18%252Farticle-0-19D769FC000005DC-643_634x738.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dailymail .co.uk%252Ftvshowbiz%252Farticle-2326482%252FMark-Wahlberg-tosses-pigskin-Denzel-Washington-enjoy-downtime-set-2-Guns.html%3B634%3B738) Ha pondus, ta ansvar. Ta plats, var snäll. Var en förebild. Våga vara en bra karl!

http://alexjurado.com/thanks-for-the-info/robert-de-niro-thanks-for-the-info.jpg

Klein
2014-07-31, 08:04
Detta. Dagens PK-hysteriska parmiddagsfascister tillåter inte män att vara män utan vi ska springa runt i tighta röda Gantbyxor, tight blus till skjorta och långa smala djävla skor och be om ursäkt för att vi är män. Vi får inte styrketräna för "varför ska man vara så stark?". Det är ju bara att titta på hur unga pojkar ser ut. Tighta jeans som är avsmalnande mot foten och en tight skjorta. Tunna smala svaga vingliga kroppar. Det är ju för fan inne att som kille vara tunn, smal, vinglig och djävlig! Fan va detta är irriterande. Och alfahannar får vi inte heller vara. En alfahanne är INTE en idiot som springer runt och skriker och beter sej som ett svin. Det är en stark, klok ledartyp som hjälper de svaga och utbildar de mindre kloka. Som tar ansvar och skyddar flocken. Det är en sann alfahanne.

Tjejer däremot de ska vara starka, buffliga och ta för sej, det är bara fräckt. Helst ska de domdera och bestämma över de fragila männen.

Tacka fan för att vi har lågt testosterone jämfört med våra förfäder. Vår manlighet är utrotningshotad!

Lyft tungt, var stark som en björn. Sträck på dej. Ha manlig klädsel. Män. (https://www.google.se/search?q=denzel+washington&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1uPZU42hFIrMygPLk4KwBw&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1553&bih=896#q=denzel+washington+clothes&spell=1&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=yoDejNRvSY2I7M%253A%3BHjsITClyi7O1tM%3Bhttp% 253A%252F%252Fi.dailymail.co.uk%252Fi%252Fpix%252F 2013%252F05%252F18%252Farticle-0-19D769FC000005DC-643_634x738.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dailymail .co.uk%252Ftvshowbiz%252Farticle-2326482%252FMark-Wahlberg-tosses-pigskin-Denzel-Washington-enjoy-downtime-set-2-Guns.html%3B634%3B738) Ha pondus, ta ansvar. Ta plats, var snäll. Var en förebild. Våga vara en bra karl!

Det är i princip socialt omöjligt att ha högt testosteron i ett modernt civiliserat samhälle. Har man det sitter man antingen i fängelse eller i chefsposition.

TWSS
2014-07-31, 09:39
TRT är ju den absolut sista utvägen om man har problem med sina nivåer. Det finns gott vetenskapligt underlag för att bättre kost och rätt kosttillskott kan hjälpa:

Supplementering med A-vitamin och järn är lika effektivt som hormonterapi hos pojkar med fördröjd pubertet:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15163330

Supplementering med magnesium ökar fritt och totalt testosteron, allra mest hos dem som tränar:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20352370

Review-artikel kring testo och magnesium:
http://www.hindawi.com/journals/ije/2014/525249/

Supplementering med kalcium i kombination med träning ger större ökning av teststeron än enbart träning:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19099204

Vitamin d kan öka testosteronet:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21154195
Vad är bäst då? Började igår att äta mycket fett och D vitamin . Är A vitamin järn och magnesium bättre/sämre?

Sniggel
2014-07-31, 09:40
Haha nej.



Det vet man inte. Titta på din farsa så kanske du kan gissa.

+1
Började få hår på bröstet vid 30 och får fortfarande visa leg på systemet (är 33). Kan även odla en icke pinsam goatee numera.
Men jag är lika lång nu som när jag var 17 och förmodligen ungefär lika bredaxlad i skelettstrukturen (tillväxten där fortsätter längre upp i åldrarna).
Jag är dessutom lika lång som farsan så det är nog en bra riktlinje att kolla på sin pappa.
Även om jag har väldigt ungdomliga attribut och kanske inte världens bästa gener för muskelbygge så hade jag varit väldigt förvånad över om jag skulle ha låga testosteronnivåer.

Lance Uppercut
2014-07-31, 09:43
Vad är bäst då? Började igår att äta mycket fett och D vitamin . Är A vitamin järn och magnesium bättre/sämre?

Du kan även äta zinktillskott (om du inte får i dig tillräckligt med zink via kosten förstås).

BbqFitness
2014-07-31, 09:46
TRT är ju den absolut sista utvägen om man har problem med sina nivåer. Det finns gott vetenskapligt underlag för att bättre kost och rätt kosttillskott kan hjälpa:

Supplementering med A-vitamin och järn är lika effektivt som hormonterapi hos pojkar med fördröjd pubertet:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15163330

Supplementering med magnesium ökar fritt och totalt testosteron, allra mest hos dem som tränar:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20352370

Review-artikel kring testo och magnesium:
http://www.hindawi.com/journals/ije/2014/525249/

Supplementering med kalcium i kombination med träning ger större ökning av teststeron än enbart träning:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19099204

Vitamin d kan öka testosteronet:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21154195

Ja det stämmer bra. Problemet är dock att tillfällen då det ovan nämda höjer testonivåerna är när de är låga pga BRIST på de ovan nämda mineralerna och vitaminerna. Och du har inte brist på något av det ovan nämda om du äter en bra varierad kost. Undantaget skulle vara D-vitamin men då vi lever i en upplyst tid utgår jag från att de som lever i ett land där naturligt D-vitamin från solen inte finns från augusti-maj redan supplementerar detta.

Gober
2014-07-31, 09:50
Vingliga kroppar och långa skor! :D