handdator

Visa fullständig version : Vad säger ni "experts" om detta?


Chridel
2004-03-25, 09:42
Dag I:
Triceps
Bröst
Ben
Axlar

Dag II:
Biceps
Rygg
Mage
Underarmar

Dag III:
Motionspass hemma, typ cykla, jogga etc.


:bpump:

Chridel
2004-03-25, 09:43
Tack på förhand!! :D

RobbeliRobban
2004-03-25, 09:53
Lägg in en vilodag mellan varje pass, eftersom det blir rätt mycket, och jag gissar att du är rätt "ny". Vill dock ha mer info, hur många set skall du köra på varje kroppsdel? Är du van vid styrketräning?

Calleman
2004-03-25, 10:03
Som sagt ovan, mer info krävs. Är detta t ex tänkt att köras under en vecka?

Åse Columbus
2004-03-25, 10:13
som sagt igen ....mer info..men på rak arm..

dela upp kroppen med
dag 1
överkroppen, axlar rygg bröst

dag 2 vila

dag 3 ben o armar

mage o underarmar kan du lägga in lite då o då

din kondition kör du när du vill

stridis
2004-03-25, 10:32
Börja med att köra rätt många set, annars kommer du aldrig orka göra det (som mig), arne här på forumet är bra på det. På det viset får du en muskeltålighet som få besitter.

Hur långt joggar du när du gör det? Är det typ lufsa ett par kilometer. Hursomhelst toppen!
Kondis är otroligt underskattat.

I övrigt lyd åse hon är vis, även om jag anser att mage-rygg paketet är lite viktigare än att bara sätta in mage då och då. Iofs så fås det gratis om man tränar tuungt i mark och böj, men innan dess...

edit: kolla gärna in runnersworld eller annan löptidning nästa gång du är på bibblan, så mkt sköna tips som finns!

z_bumbi
2004-03-25, 10:34
(Tog bort tråd nummer två i samma ämne.)

Ett exemplet på uppdelning jag gillar
Byt ut övningar, set och reps efter vad man själv är van vid och tycker är bra.

Dag 1
Marklyft 3*8
Skivstångsrodd 3*10
Latsdrag 3*10
Benböj 3*10
Rakbensmark 3*10
Omvända ryggresningar 2*10
Bicepscurl med stång 3*10
Stående vadpress 3*10

Dag 2
Bänkpress 3*10
Axelpress 3*10
Baksida axlar med hantlar (Omvända flyes) 2*10
Smal bänkpress 3*10
Tricepspress 2*10
Situps 3*10-20
Rope crounches alternerande sidor 2*10-20
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

Chridel
2004-03-25, 11:19
Lite slarvigt skrivet av mig där :smash:

Jag tänkte alltså köra styrketräning på gym 2 dagar per vecka, och kondition en dag i veckan, kör motionscykel och när det blir lite varmare drar jag ut och joggar. Resterande dagar är vila.

Jag är nybörjare när det handlar om styrketräning iaf på gym, men jag har hittat övningar till alla muskelgrupper som passar mig bra.

Det är bara det här med uppdelningen av muskelgrupperna över dessa 2 dagar jag har problem med, ovanstående uppdelning har jag utformat själv men eftersom jag inte är så haj på det här med styrketräning skulle jag vilja ha era synpunkter, om jag ska flytta om nått osv.

Som regel kör jag 4 set/6 rep och så gillar jag att maxa vikterna.

En annan fråga: Jag får nästan aldrig träningsverk, bara ytterst lite, spelar ingen roll hur hårt jag kör...man vill ju gärna känna dagen efter att man har tränat, nu känns det som om inget händer. Dessutom så strechar jag aldrig...varför är det på detta viset och är detta negativt för muskeluppbygnaden?





:confused:

Tack på förhand!!

stridis
2004-03-25, 11:24
Varför inte stretcha efter passet? såvida du inte har pump i muskeln så är det ju en skön del av nedvarvningen och muskeln är varm så man kan stretcha utan risk, alltid kul att vara lite vigare än kassaskåp. Tag då gärna de muskler som lätt blir förkortade, tex baksida lår o så.