handdator

Visa fullständig version : Tips på schampoo och balsam


Fuark
2014-07-28, 13:20
Nån frisör här eller någon som är insatt i hår?

Behöver köpråd för mycket fint/tunt och rakt hår. Det är en riktig djungel. Har fått höra att jag ska ha något som ger volym, näring och tillför proteiner (gains).

hahavaffan
2014-07-28, 13:31
Inb4 "trodde Fuark var kille".

PureWhey
2014-07-28, 13:32
Kan inte killar anv. schampoo och balsam eller vadå? :-/

Mental
2014-07-28, 13:32
Inb4 "trodde Fuark var kille".

En kille kan inte ha långt hår i behov av balsam?

hahavaffan
2014-07-28, 13:34
Så klart, jag bara driver!



Moroccanoil Extra Volume kanske kan vara nåt?

Mental
2014-07-28, 13:36
Jag kan för lite om ämnet, men jag gillade American crew's produkter när jag var långhårig.

Fuark
2014-07-28, 13:52
Så klart, jag bara driver!



Moroccanoil Extra Volume kanske kan vara nåt?
Är det nåt man köper på frisörsalong?

Edit: ang. kommentaren så var den sjukt lindrig i jämförelse med vad jag var förberedd på :D

Jag kan för lite om ämnet, men jag gillade American crew's produkter när jag var långhårig.
"Professionell hårstyling för män" låter lovande. Det känns dock som ni sitter på ungefär samma kunskapsgrund som mig :) dvs läser på paketet och går loss.

Skickat från min Galaxy S4

Ulvamal
2014-07-28, 14:02
Matrix Biolage. Vi kör deras fiberstrong just nu, men alla varianterna verkar bra. Jätteflaskor med pump köpta på postorder ... vill du veta exakt var så får jag fråga fästmön, men google är din vän. Riktigt bra grejor är det hursomhelst.

Mental
2014-07-28, 14:13
Är det nåt man köper på frisörsalong?

Edit: ang. kommentaren så var den sjukt lindrig i jämförelse med vad jag var förberedd på :D


"Professionell hårstyling för män" låter lovande. Det känns dock som ni sitter på ungefär samma kunskapsgrund som mig :) dvs läser på paketet och går loss.

Skickat från min Galaxy S4

Jo, jag drev vidare på Fuark är man temat ;)

Hammercurl
2014-07-28, 14:21
Nån frisör här eller någon som är insatt i hår?

Behöver köpråd för mycket fint/tunt och rakt hår. Det är en riktig djungel. Har fått höra att jag ska ha något som ger volym, näring och tillför proteiner (gains).

Finns ju en del som förespråkar den senaste trenden "no-shampoo", flesta hår och hudvårdsprodukter är ändå bara marknadsföring och brukar inte tillföra så mkt bara för att de har coola namn.

http://nopoo.se/

Läs lite där om du är intresserad^

Fuark
2014-07-28, 14:47
Finns ju en del som förespråkar den senaste trenden "no-shampoo", flesta hår och hudvårdsprodukter är ändå bara marknadsföring och brukar inte tillföra så mkt bara för att de har coola namn.

http://nopoo.se/

Läs lite där om du är intresserad^
Har testat balsammetoden, fick mjäll av det. Antar att det blev en för stor mängd talg när jag slutade att tvätta bort det regelbundet.

Blev grymt sugen på att testa igen

Skickat från min Galaxy S4

Hammercurl
2014-07-28, 15:25
Har testat balsammetoden, fick mjäll av det. Antar att det blev en för stor mängd talg när jag slutade att tvätta bort det regelbundet.

Blev grymt sugen på att testa igen

Skickat från min Galaxy S4

Har prövat att sluta med både hår o hudvårdsprodukter - dvs duschar bara med vatten.

Använder tvål för o tvätta händerna efter toalettbesök osv.

Jag har alltid haft både torrt hår, torr hud, flagnar ofta.. sprickor i huden.

"no soap & no shampoo" var lösningen för mig, jättefint hår, blivit av med både torr hud och acne. Och nej, jag är inte ohygiensik eller luktar svett.

Fuark
2014-07-28, 15:52
Du har redan övertygat mig. Inget mer schampoo! Jag börjar direkt

Skickat från min Galaxy S4

Matsa
2014-07-28, 16:41
Jag har alltid varit bortskämd med hår som tål det mesta men nu när det är ganska långt kan jag inte misshandla det hur som helst längre. Jag använder Recipe For Men och sen kör jag en inpackning någon gång i månaden. Funkar bra.

timoat
2014-07-28, 16:54
Jag har kört duscha med schampoo en gågn i veckan, vanligt vatten annars men jag kör med duschcreme på kroppen). vet inte om det blivit bättre, men det tar mindre tid. Men jag känner mig ofräschare, det måste jag medge, efter 4-5 dagar utan schamponering. Sen när man väl schampooar det blir det ett jävla svall!

Hammercurl
2014-07-28, 17:57
Du har redan övertygat mig. Inget mer schampoo! Jag börjar direkt

Skickat från min Galaxy S4

Nästa gång du duschar kan du även pröva detta:

Lukta dig under armarna
Sen ställ dig under vattenstrålen, o gnugga en 10-15sek.
Lukta igen

Med största sannorlikhet kommer lukten vara helt borta, så är det för mig iaf =)

Du behöver ju inte berätta att du inte använder tvål o schampo för alla, majoriteten kmr kalla dig äcklig :(

jenni
2014-07-28, 18:05
Det bästa som finns på den svenska marknaden just nu är hårprodukter från macadamia natural oil

Fuark
2014-07-28, 18:27
Jag har alltid varit bortskämd med hår som tål det mesta men nu när det är ganska långt kan jag inte misshandla det hur som helst längre. Jag använder Recipe For Men och sen kör jag en inpackning någon gång i månaden. Funkar bra.
vad kör du med för inpackning? nohomo
Nästa gång du duschar kan du även pröva detta:

Lukta dig under armarna
Sen ställ dig under vattenstrålen, o gnugga en 10-15sek.
Lukta igen

Med största sannorlikhet kommer lukten vara helt borta, så är det för mig iaf =)

Du behöver ju inte berätta att du inte använder tvål o schampo för alla, majoriteten kmr kalla dig äcklig :(
will try
Det bästa som finns på den svenska marknaden just nu är hårprodukter från macadamia natural oil
ska kolla om dom är okej att använda med balsammetoden, får ej innehålla mineraloljor lr silikon

Skickat från min Galaxy S4

jenni
2014-07-28, 18:32
vad kör du med för inpackning? nohomo

will try

ska kolla om dom är okej att använda med balsammetoden, får ej innehålla mineraloljor lr silikon

Skickat från min Galaxy S4

Du kan läsa mer här
http://beauty.theyouway.com/sv/159/macadamia-natural-oil?utm_campaign=originalmacadamia&gclid=CM-jlqfE6L8CFQv4cgodqiIArw

Men oavsett om de funkar för balsammetoden eller ej så är de värda en chans innan du slutar med schampot

Fuark
2014-07-28, 19:35
Lurkade igenom internet efter produkter för balsammetoden och samlade ihop dessa;

Loreal Paris Elvital Volume Collagen Volumising Balsam
Schwarzkopf got2b 2 Sexy Big Volume Mousse
Garnier Respons Avocado Oil & Shea Butter Inpackning
Loreal Paris Studio Line Hot&Smooth Hot Straight Cream
Schwarzkopf Osis Dust it - Puder
Garnier Fructis Bamboo Flexihold Hairspray Volume and Hold

http://www.quickmeme.com/img/0e/0ec2a934e99f65049ce8694fc1669c5f73991259ef63b3439f f66b5fbb6df222.jpg

Beställde iallafall efter spridda rekommendationer på olika forum och bloggar