handdator

Visa fullständig version : Hjälp med bröstträning


weeps
2014-07-28, 07:06
Har styrketränat i ca 1.5 år nu och gjort bra "gains" (tycker jag), förrutom i bröstpartiet. Är svag i bänk och har dålig volym vid brösten. Kör atm push, pull, legs vila repeat. Ligger i bulk och vill få upp brösten (i muskelmassa). Har dock lite problem med ena bicepfästet vilket gör att det är svårt att köra pressövning tungt då det gör ont/känns obehaligt. Fungerar att köra mer volym/byggar inriktat, dvs lättare vikt med mer volym.

Någon här som har tränat på detta sätt med bra resultat (bryr mig primärt om muskelmassa), om så några tips på övningar/program?

Tack

Sheogorath
2014-07-28, 07:08
Ett smärttillstånd har stor risk att försämras om du ökar arbetsvolymen. Jag tycker att du ska försöka komma till rätta med det problemet innan du börjar brassa på med fler set, övningar, pass per vecka etc.

weeps
2014-07-28, 07:18
Det jag tycker är lite konstigt är att jag känner inte av det när jag kör tex militärpress eller latsdrag, utan primärt vid bänkpress, hantelpress osv. Hur bör jag göra, låta bli att träna överkroppen i en vecka?

Sheogorath
2014-07-28, 07:33
Det jag tycker är lite konstigt är att jag känner inte av det när jag kör tex militärpress eller latsdrag, utan primärt vid bänkpress, hantelpress osv. Hur bör jag göra, låta bli att träna överkroppen i en vecka?

Ja, om det är något du bara haft i några dagar eller kanske en veckas tid så kan en veckas vila hjälpa, men har du haft det längre än så är det osannolikt att det räcker. Då behöver du förmodligen kolla upp det och få en plan för hur du ska rehabilitera.