handdator

Visa fullständig version : Bråkar din flickvän ofta?

colo
2014-07-27, 18:59
Hej på er Kololiter!

Jag upplever att flickvänner gärna blir arga och börjar bråka.
Att de är lättirriterade och gärna kan förstöra en kväll, ifall man inte låtsas som det regnar och bara ger efter för deras beteende.

Min nuvarande sedan 2år kan bete sig odrägligt korta perioder.
Ex. vara väldigt otrevlig och skylla diverse saker på mig. För att en timme senare vara samma gamla söta tjej.

Mitt tidigare ex. erkände till och med att hon var grälsjuk och gillade att bråka.
WTF?! Hon ställde gärna till ett bråka minst en gång i veckan.

Det skall tillägga att dessa tjejerna är nära 30år gamla. :confused:

Tittar jag på mina vänners förhållande, så är ofta tjejerna lite bråkiga även där.

Ska det vara såhär?! *gah!*
Hur har ni det? Vad är er upplevelse?

Alkro
2014-07-27, 19:02
64B64kH4fW8

supercharge
2014-07-27, 19:09
Grattis, du har kommit på den kvinnliga galenskapen. En av fördelarna som homosexuella (bögar) har är att de slipper brottas med den. Det mest patetiska som existerar är när män ger efter och ger efter inför detta grälande tills de blir toffelmän som lever i en existens så ynklig och patetisk att det mest liknar en gammal slagen hund.

Lellan
2014-07-27, 19:13
Det känns som att man har en del jobb att göra med sig själv om man fungerar så att man gillar konflikter i en relation. Den man bryr sig mest om, brukar man ju..tja, bry sig mest om o söka försoning och snarare försöka hitta vad den andre kommer ifrån istället för att gå på det som blir knas. Säga hur man känner, försöka vara ärlig och respektfull, försöka förstå även om man kan tycka att man har "rätt" att missförstå pga att den andre gjort ngt klantigt. Hellre acceptera att man inte behöver älska allt hos varandra än försöka förändra, men samtidigt våga tala om vad man behöver o mår bra av.

Tror faktiskt de flesta tjejer INTE vill bråka.. O är det den gången i månaden som det händer o det är svårt att undvika, se till att det finns mkt choklad hemma o att man håller koll i kalendern så man inte tar åt sig av om tjejen blir som förbytt, kanske. ;)

tlk
2014-07-27, 19:16
It takes two to tango.

en stor stark
2014-07-27, 19:17
Min flickvän bråkar inte särskilt ofta. Tror nog att jag är den dryga i vårt förhållande. Sen hur det ser ut i andras förhållanden vet jag inte.

Rikard Jansson
2014-07-27, 19:17
Vad säger man till en käring med två blåögon?

man behöver inte säga något, man har redan sagt till henne två gånger :)

Diomedea exulans
2014-07-27, 19:18
Min flickvän sticker ibland utan förvarning.

Jag pratar alltså om min högerhand. Ibland får jag stickningar i den. Kanske har någon sorts nervskada.

tlk
2014-07-27, 19:21

Jag pratar alltså om min högerhand. Ibland får jag stickningar i den. Kanske har någon sorts nervskada.

Potentiellt så kanske det är i samband med PWO som innehåller beta-alanin och den anser dig vara otrogen och därför sticker?

bertbert
2014-07-27, 19:24
It takes two to tango.

R Scarpa27
2014-07-27, 19:27

lena handen. klassiska och smidigaste tjejen.

Tricklew
2014-07-27, 19:27
Nej det gör hon inte, jag godkänner inga nonsensgräl.

Exdiaq
2014-07-27, 19:33
Patriarkatets fel.

Heddaway
2014-07-27, 19:38
Hon är sur för att du kissar på toaringen. Sluta kissa på toaringen.

supercharge
2014-07-27, 19:43
Tror faktiskt de flesta tjejer INTE vill bråka.. O är det den gången i månaden som det händer o det är svårt att undvika, se till att det finns mkt choklad hemma o att man håller koll i kalendern så man inte tar åt sig av om tjejen blir som förbytt, kanske. ;)

..Och säg absolut inte under några omständigheter: "har du mens eller.."

caro
2014-07-27, 19:45
Min nuvarande sedan 2år kan bete sig odrägligt korta perioder.
Ex. vara väldigt otrevlig och skylla diverse saker på mig. För att en timme senare vara samma gamla söta tjej.

Mitt tidigare ex. erkände till och med att hon var grälsjuk och gillade att bråka.
WTF?! Hon ställde gärna till ett bråka minst en gång i veckan.

Det skall tillägga att dessa tjejerna är nära 30år gamla. :confused:

Herregud, man kan tolerera att en tonåring beter sig så idiotiskt emellanåt, men det bör växa bort ... :devil:

Ge henne Omega3 och se till att hon tränar ordentligt. Och ta ett snack om hur man beter sig mot varann i ett förhållande. Det är förstås inte alls acceptabelt, eller normalt, att vilja gräla ad hoc!

WHITEFOLKS
2014-07-27, 19:51
..Och säg absolut inte under några omständigheter: "har du mens eller.."

Ska man acceptera att någon beter sig som ett jävla trattskaft för att de har ägglossning?

caro
2014-07-27, 19:59
Ska man acceptera att någon beter sig som ett jävla trattskaft för att de har ägglossning?

Absolut inte!

Visst kan man som kvinna bli otroligt "labil" (varierar för olika personer och för samma person också) av hormonstormar i kroppen, men det är ingen anledning att bära sig illa åt, eller använda som ursäkt.

Man kan faktiskt lära känna sig själv, och vet man med sig att man mår lite halvtaskigt vissa tider i månaden, så ser man till att inte utsätta sig för situationer som påfrestar. Man går helt enkelt undan istället för att sätta igång och vråla och skrika. Man kan tala om för sina närmaste att man känner sig på bristningsgränsen, så kan ju de också försöka att inte reta upp en, för all del. Men att familjen ska tassa på tå, eller tåla dumheter, nope!

Tycker jag alldeles bestämt!

WHITEFOLKS
2014-07-27, 20:03
Ändå används det rätt ofta "jag har PMS", då får man veva fritt tydligen.

mangemani
2014-07-27, 20:04
oh ja.
och varför detta onödiga skrikande då de sätter igång? varför inte bara diskutera i en sansad ton.
vi hör er även om ni pratar med en lugn och normal röst och det är så mycket mer inbjudande att diskutera med en tjej som kan prata sansat än en sådan som var i den där filmen.

jenni
2014-07-27, 20:08
Lösningen är sex, ju mer frustrerad ju bättre ;)

mangemani
2014-07-27, 20:13
pratar bara för mig själv nu, men sex är inget jag skulle tänka på efter att en tjej har satt igång och skrika och bråka på det där viset, blir en totalt turn of för mig.

Starvation
2014-07-27, 20:15
tfw no gf

Heddaway
2014-07-27, 20:17
"make up sex" platsar nog mer i filmvärlden iallafall enligt mina erfarenheter

Sheogorath
2014-07-27, 20:19

http://www.whoateallthepies.tv/wp-content/uploads/2011/08/1801096-badum_tish_super.jpg

Tricklew
2014-07-27, 20:20

Tror det har mer med ens personlighet att göra, enda gången jag tar(får) röven är efter ett gräl.

Jag tror starkt på make up sex.

Andy.da.wohoo
2014-07-27, 20:22
Tror det har mer med ens personlighet att göra, enda gången jag tar(får) röven är efter ett gräl.

Jag tror starkt på make up sex.

Många gräl i ert förhållande?

Dreas
2014-07-27, 20:23
Sambon kan surna till ibland och bli irriterad/arg. Dock inga bråk då jag mest är glad och nöjd hela tiden. Dock kommer vårt första stora bråk när jag hugger tillbaka, ska bli intressant...

jenni
2014-07-27, 20:34
pratar bara för mig själv nu, men sex är inget jag skulle tänka på efter att en tjej har satt igång och skrika och bråka på det där viset, blir en totalt turn of för mig.

Nu grälar jag väldigt sällan, Men bästa sättet att snabbt få stopp på det är att börja klä av sig och ge mig den blicken, kommer inte ens komma ihåg vad sades minuten innan:naughty:

Scratch89
2014-07-27, 21:07
Min kvinna är from som ett lamm. Helt underbart. Är aldrig upprörd, skrikig eller gapig. Man bara klappar henne på huvudet så kurrar hon. Jag är nog rätt så lyckligt lottad.

Überbiffen
2014-07-27, 21:13
Hur har ni det? Vad är er upplevelse?

Sambo sedan 4år, varit ovänner en eller två gånger.

Alfers
2014-07-27, 21:18
Nej, typ aldrig. Hör om hur andra par bråkar och skriker på varandra, det har vi aldrig gjort, har ändå snart varit ihop i 8 år.
Visst, man kan vara lite sur ibland för att den andra aldrig tar tag i disken, envisas med att ställa saker där man välter ner dom och sånt, men vad fan, då pratar man om det, man är ju vuxna människor, bråka gjorde man med sina småsyskon.

Tricklew
2014-07-27, 21:23
Många gräl i ert förhållande?

Nej, nästintill aldrig. :(

XXXL
2014-07-27, 21:28
Grattis, du har kommit på den kvinnliga galenskapen. En av fördelarna som homosexuella (bögar) har är att de slipper brottas med den. Det mest patetiska som existerar är när män ger efter och ger efter inför detta grälande tills de blir toffelmän som lever i en existens så ynklig och patetisk att det mest liknar en gammal slagen hund.

Det är därför bögar alltid är så glada och lyckliga, de annordnar till och med stora parader. Tänk om alla gifta män skulle annordna parad, de skulle fan vara de sorgligaste skaran människor man skådat.

Jämför en bög i pride paraden och en man med sin fru på Ullared, det är fan natt och dag.

mangemani
2014-07-27, 21:40
Nu grälar jag väldigt sällan, Men bästa sättet att snabbt få stopp på det är att börja klä av sig och ge mig den blicken, kommer inte ens komma ihåg vad sades minuten innan:naughty:

oh jisses, kommer och tänka på ett ex som slog hårt i väggar och allt då hon bråkade, skulle jag ha klätt av mig och gett henne en dirty look då vi bråkade, så skulle hon ha använt mina kulor som boxboll:(

Lellan
2014-07-27, 21:41
Absolut inte!

Visst kan man som kvinna bli otroligt "labil" (varierar för olika personer och för samma person också) av hormonstormar i kroppen, men det är ingen anledning att bära sig illa åt, eller använda som ursäkt.

Man kan faktiskt lära känna sig själv, och vet man med sig att man mår lite halvtaskigt vissa tider i månaden, så ser man till att inte utsätta sig för situationer som påfrestar. Man går helt enkelt undan istället för att sätta igång och vråla och skrika. Man kan tala om för sina närmaste att man känner sig på bristningsgränsen, så kan ju de också försöka att inte reta upp en, för all del. Men att familjen ska tassa på tå, eller tåla dumheter, nope!

Tycker jag alldeles bestämt!

This! Tänkte mer att om det är ett sånt scenario, så behöver man ju inte vara som ett plåster och kräva massor de dagarna utan acceptera att personen behöver få dra sig undan. Och - ha choklad hemma. Nu har jag inte mkt PMS, men det lilla jag har tar sig uttryck att jag inte direkt vill ha massa folk över just dagen innan. Vilket min sambo på 35 kvadrat (studentlgt) o två katter blev alldeles förtvivlad över och det var mkt prat om jag inte kunde "bjuda till" mer, nödvändigt måste dra å träna när vi hade besök, att jag var så tyst osv.. 3 år och var 3:e mens då jag kände sådär, blev han som ett olyckligt plåster som ville prata prata.. Å jag ville inte känna efter öht eftersom jag visste att min hjärna var felkopplade just då. Men gapig o elak har jag aldrig varit iaf, som ni säger - man får ta ansvar för sig själv. :)

XXXL
2014-07-27, 21:47

Jag vet inte riktigt, däremot

"Nu lugnar du ner dig för nu ska jag gå ut i köket och fixa äppelpaj med glass åt dig"

Hur fortsätter man vara arg på nån efter det?

WHITEFOLKS
2014-07-27, 21:50
Finns mer socialt utrymme för kvinnor/tjejer att bitcha och det kan nog vara rätt skönt för tillfället att få skrika och köra lite drama.

Fuark
2014-07-27, 21:58
Finns mer socialt utrymme för kvinnor/tjejer att bitcha och det kan nog vara rätt skönt för tillfället att få skrika och köra lite drama.

Brukar inte delta i dessa trådar men smygkollar då och då och varje gång är du där WF

http://i48.photobucket.com/albums/f231/CruxisAurion/timetostopposting.jpg

Mitt tips är att du accepterar allt som det är och arbetar ifrån den ståndpunkten istället för att vara bitter över att det inte alltid är rättvist (läs: jämlikt) i hela könskategorin. Skrivet med all välmening och kärlek, förstås

Lellan
2014-07-27, 21:59

Men nu får du väl ge dig ngn gång? Vad är männens motsvarighet till penisavund? Skulle inte bli förvånad om du har ngn variant av det, det måste vara otroligt stor källa för missnöje för dig att ständigt hamna i de tankegångarna o jämförelserna? Bidrar det till något positivt för dig, ngn vinst med att relatera allt till dessa jämförelser du envisas med och håller för sanning?

XXXL
2014-07-27, 22:00
Vad är männens motsvarighet till penisavund?

Är det ens fråga?

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:02
Men nu får du väl ge dig ngn gång? Vad är männens motsvarighet till penisavund? Skulle inte bli förvånad om du har ngn variant av det, det måste vara otroligt stor källa för missnöje för dig att ständigt hamna i de tankegångarna o jämförelserna? Bidrar det till något positivt för dig, ngn vinst med att relatera allt till dessa jämförelser du envisas med och håller för sanning?
Menar du att det jag sa är osant?

jenni
2014-07-27, 22:04
oh jisses, kommer och tänka på ett ex som slog hårt i väggar och allt då hon bråkade, skulle jag ha klätt av mig och gett henne en dirty look då vi bråkade, så skulle hon ha använt mina kulor som boxboll:(

Tror du det? Skulle hon verkligen göra så mot dig?:confused:
Det skulle ju betyda att du absolut inte skulle vilja ha sex efter det...

Lellan
2014-07-27, 22:05
Menar du att det jag sa är osant?

Ja? Folk som gapar o skriker brukar väl knappast vara uppskattat. Inte - tadaa- ens om de är tjejer/kvinnor.

Tycker du det så får det stå för dig, knappast vad jag uppfattat en vedertagen hållning? :confused:

cero
2014-07-27, 22:07
grattis, du har kommit på den kvinnliga galenskapen. En av fördelarna som homosexuella (bögar) har är att de slipper brottas med den. Det mest patetiska som existerar är när män ger efter och ger efter inför detta grälande tills de blir toffelmän som lever i en existens så ynklig och patetisk att det mest liknar en gammal slagen hund.

:d

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:08
Ja? Folk som gapar o skriker brukar väl knappast vara uppskattat. Inte - tadaa- ens om de är tjejer/kvinnor.

Tycker du det så får det stå för dig, knappast vad jag uppfattat en vedertagen hållning? :confused:
Inte uppskattat det skrev jag inte.

cero
2014-07-27, 22:09

Håll fast henne tills hon lugnar sig. :naughty:

Lellan
2014-07-27, 22:14
Inte uppskattat det skrev jag inte.

Jag tror knappast det är mer socialt accepterat, nej. En gapig människa är gapig o ses som en gapig människa.

supercharge
2014-07-27, 22:14
Det är därför bögar alltid är så glada och lyckliga, de annordnar till och med stora parader. Tänk om alla gifta män skulle annordna parad, de skulle fan vara de sorgligaste skaran människor man skådat.

Jämför en bög i pride paraden och en man med sin fru på Ullared, det är fan natt och dag.

Haha, en parad för gifta män vore onekligen en syn. Det enda som vore mer sorgligt vore nog en parad för frånskilda singelmän - som bytt sin värdighet mot sin fru, och sedan förlorat henne också.

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:16
Jag tror knappast det är mer socialt accepterat, nej. En gapig människa är gapig o ses som en gapig människa.
Jag tror du har fel. En kille som gapar på sin tjej in public/privat kommer få problem.

TranceII
2014-07-27, 22:22
Jag tror du har fel. En kille som gapar på sin tjej in public/privat kommer få problem.

wat? Att par hamnar i bråk och skriker på varandra (eller att den ena skriker på den andra) händer väl varenda fyllekväll ute? Så länge inte killen är fysisk så har jag aldrig sett någon ge dem problem.

Stoltz
2014-07-27, 22:22

En tjej som gapar på sin kille likaså. Ord som hysterisk, bitch och attemtion whore kommer ju snabbt fram.

cero
2014-07-27, 22:23
Ja fast om en kille skriker så kommer många misstänka att det är våld på gång.

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:26
Och jag menar att det är i allmänhet är vanligare att killen accepterar lite bitchande och PMS än vice versa. Just de dramatiska högljudda sekvenserna. Men vad vet jag, det är bara mina observationer.

XXXL
2014-07-27, 22:34
Haha, en parad för gifta män vore onekligen en syn. Det enda som vore mer sorgligt vore nog en parad för frånskilda singelmän - som bytt sin värdighet mot sin fru, och sedan förlorat henne också.

:laugh:

Dezen
2014-07-27, 22:34
Och jag menar att det är i allmänhet är vanligare att killen accepterar lite bitchande och PMS än vice versa. Just de dramatiska högljudda sekvenserna. Men vad vet jag, det är bara mina observationer.

Är det inte tråkigt att älta samma skit i varje tråd?

Har varit ihop med min nuvarande i 3.5 år och vi har inte bråkat ännu. Lite sura miner och irritation har väl uppståt, men aldrig värre än att man sovit bort det (:

Exet däremot, fy fan. Vet fortfarande inte vad jag gjorde fel någon av gångerna.

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:35
Älta samma skit? Folk undrar varför det är så. Vafan ska man svara? Pga apelsinjuice?

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:36
Felpost.

Dezen
2014-07-27, 22:39
Älta samma skit? Folk undrar varför det är så. Vafan ska man svara? Pga apelsinjuice?

Gör du dig dummare än du är med flit?

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:41
Gör du dig dummare än du är med flit?
Nej. Vad menar du? Du tycker inte att det är vanligare att tjejer (inte bara din flickvän) ställer till med något sorts drama eller bitchande pga något sim är "fel" I förhållanden?

Lellan
2014-07-27, 22:46

En person skriver att den upplever partnern som bråkig, och vännernas partner som likadana. Personen ifråga är kille, med killkompisar, och det verkar röra sig om heteroförhållanden. Jag tror att en tjej hade kunnat skriva samma sak om killar? Dessutom tenderar man att likna sina vänner. Kanske är ett lågmält gäng, som dras till personer med mer eld. Eftersom de är killar blir tolkningen således att tjejer bråkar mer.

Själv har jag mest tjejkompisar, det gör ju lätt att min bild av deras heteroförhållanden gör gällande att det är deras killars som tjafsar. Men man MÅSTE ju inte dra parallellen att det är könsbundet? Man kan även tänka att det i en relation kan vara svårt att se var den andre kommer ifrån, och därför krävs i förhållanden en vilja att förstå varandra o vilja varandra väl snarare än försvara sin ståndpunkt tex..

Om någon, oavsett kön, söker konflikt i en relation oavsett art tycker åtminstone jag att det är tröttsamt. Om den som gapar är tjej el kille så är det skitsamma, gapig person is beeing gapig lixom. Orka.

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:48
Porträtteras verkligen killarna som att de tjafsar och skriker etc? Nyfiken på riktigt. Jag har rätt mkt kvinnliga bekanta och visst kan de tycka illa om saker de gör men inte just skrika och tjafsa oprovocerat (ish).

Lellan
2014-07-27, 22:49
Nej. Vad menar du? Du tycker inte att det är vanligare att tjejer (inte bara din flickvän) ställer till med något sorts drama eller bitchande pga något sim är "fel" I förhållanden?

Vissa människor tar upp direkt om något inte känns bra, andra väntar ut el sopar under mattan, tänker att saker löser sig automatiskt. Är det verkligen av något värde att räkna hur många från vilket kön som hör till endera personlighetstypen? Eller kan det måhända vara mer fruktbart att se till hur dessa personlighetstyper kan finna fungerande sätt att kommunicera o bemöta varandra?

Dezen
2014-07-27, 22:51

Vanligare kanske det är, men knappast mer accepterat. Och det är det du verkar älta, hur orättvist det är (mot dig?) Att tjejer kan göra vad de vill. Men vad vet jag, jag läser inte trådarna om tjejer så ofta, reagerar bara på att du har samma ton i alla.
Trevlig kväll (:

WHITEFOLKS
2014-07-27, 22:57
Fast jag menar att det är accepterandet som gör det vanligare. Jag menar inte att tjejer är dummare på så sätt men jag tror att det kan bli "fel" för att de inte får samma reaktioner på det så de får betingat att det är "ok" (även fast det inte är det). Lite i stil med att killen ställer upp med bitchandet sålänge han orkar för att liggga/etc men sen när det tar slut så vet hon inte riktigt att hennes bitchande var anledningen. Dåligt beteende är ju en funktion av miljön liksom..

Så det är ju killarnas fel som accepterar sämre än de borde och funktionen blir att tjejerna får vissa beteenden som inte är önskvärda. Alla förlorar.

XXXL
2014-07-27, 22:58
Har inte ni redan en tråd för er själva där ni två bittra människor kan gnälla på varandra? Ni är ju som en trasig CD-skiva båda två.

Lellan
2014-07-27, 23:00
Vanligare kanske det är, men knappast mer accepterat. Och det är det du verkar älta, hur orättvist det är (mot dig?) Att tjejer kan göra vad de vill. Men vad vet jag, jag läser inte trådarna om tjejer så ofta, reagerar bara på att du har samma ton i alla.
Trevlig kväll (:

This, oavsett hur vanligt det är i respektive kön, så ältas bilden av att tjejer glider fram på räkmacka o killar har det tufft. WF kanske skulle gagnas av en tripp till Indien el ngn annan kultur överlag, kanske göra en transmakeover här hemma o testa, oavsett verkar det så himla jobbigt att ständigt fokusera på vad man upplever andra i motsatt kön kan ha för fördelar. Önskar wf en roligare tillvaro än så, men vi kan nog inte nå det här, lite trist kan jag känna.

Lellan
2014-07-27, 23:05
Har inte ni redan en tråd för er själva där ni två bittra människor kan gnälla på varandra? Ni är ju som en trasig CD-skiva båda två.

Syftar du på mig o wf verkar det inte gå att "agera to disagree". Han vill frossa i hur tjejer har det bättre, jag är trött på hans självömkan dyker upp överallt o med det oförmågan att se individer bland könen, finna lösningar på saker.

Men du har rätt, vi bör nog inte diskutera alls.

frogmachine
2014-07-27, 23:06
Wtf, finns det folk som inte bråkat med sin partner en gång på 3-4 år?

Dezen
2014-07-27, 23:08

Lugnet före stormen.

frogmachine
2014-07-27, 23:09
Lugnet före stormen.

Pröbably

Lellan

Man kan ha olika åsikt och lösa saker, utan bråk. Funkar bättre utan faktiskt. ;) Bråk är ju när man inte försöker relatera till varandra, förstå o lösa, helt enkelt.

Olegh
Jag håller med WF i väldigt mycket och känner igen många observationer. Oavsett hur väl det stämmer så är det som att försöka få fart på en död häst. Det tjänar inget syfte att aktivt reta sig på det. Livet är orättvist, get over it.

frogmachine
2014-07-27, 23:10
Man kan ha olika åsikt och lösa saker, utan bråk. Funkar bättre utan faktiskt. ;) Bråk är ju när man inte försöker relatera till varandra, förstå o lösa, helt enkelt.

Ptja, det är väl skillnad på bråk och bråk..

XXXL
2014-07-27, 23:11
Syftar du på mig o wf verkar det inte gå att "agera to disagree". Han vill frossa i hur tjejer har det bättre, jag är trött på hans självömkan dyker upp överallt o med det oförmågan att se individer bland könen, finna lösningar på saker.

Jag brukar se er inne i relationstråden också, sen drar jag en suck och kryssar webbläsaren.

Hur orkar ni? Aja.

WHITEFOLKS
2014-07-27, 23:14

Ja det är ju verkligen det jag säger, läs min sista post.

jenni
2014-07-27, 23:27

Fast ibland är det nästan som ni anstränger er för att misstycka :d

jflycore
2014-07-27, 23:50
Mitt ex höll också på att "mucka gräl" jämt och ständigt. ( Trots mängder med sex... )
Jag brukade oftast bli sjukt förbannad och ta sönder saker.
Då va hon tvungen att städa och kom på andra tankar.

Men sjukt irriterande i vilket fall som helst.
Skulle aldrig ge min in i en sån relation igen.
Och skulle jag vara i en sån relation där min flickvän förändrar sig till en "bråkmakerska", då hade man nog funderat på varför.
Är såklart otroligt tålmodig och underbar mest hela tiden i ett förhållande.

cero
2014-07-27, 23:51
Vill också ha flickvänner som skriker och tar sönder saker. :(

jenni
2014-07-27, 23:54
Mitt ex höll också på att "mucka gräl" jämt och ständigt. ( Trots mängder med sex... )
Jag brukade oftast bli sjukt förbannad och ta sönder saker.
Då va hon tvungen att städa och kom på andra tankar.

Men sjukt irriterande i vilket fall som helst.
Skulle aldrig ge min in i en sån relation igen.
Och skulle jag vara i en sån relation där min flickvän förändrar sig till en "bråkmakerska", då hade man nog funderat på varför.
Är såklart otroligt tålmodig och underbar mest hela tiden i ett förhållande.

Ja då är det problematiskt

filmjölk
2014-07-27, 23:59
Jag har märkt på min omgivning att gillar man inte drama, bråk och grälsjuka kvinnor så skall man hålla sig borta ifrån kvinnor ifrån/med rötter i öststaterna och Balkan.

frogmachine
2014-07-28, 00:00
Vill också ha flickvänner som skriker och tar sönder saker. :(

Det blir gammalt väldigt fort..^^ Jag tror att jag både attraheras av och attraherar galna töser. Jag har nog fått ett par dussin saker kastat på mig, batterier, ljuslyktor, kontroller m.m. Bråk tar sån jävla energi, hua.

jflycore
2014-07-28, 00:03
Ja då är det problematiskt

Well.. Ja. Hela hon va tyvärr ett problem. Kom jag underfund med..
Har aldrig ens förstått hur ett bråk uppstår.
Jag är nog alldeles för överlägsen i en "konversation", som mina flickvänner kanske stört sig på och ska hålla och och driva det till sin yttersta spets.
Och fastän att man sagt att man kan reda ut problemet lugnt så har dom bara flippat över, och då tar mitt tålamod slut och jag tar sönder saker.
Hellre det än att jag skulle slå en annan människa.
Sen brukar jag oftast gå ut, ta en promenad och försöka återvända lugnt i hopp om att stormen lagt sig lite.
Tar liksom gärna itu med problem direkt, men orkar inte med människor som inte kan mötas halvvägs.

Nä usch för bråk.
Finns roligare saker att göra.
Typ ha sex..... ;)

jenni
2014-07-28, 00:04
Jag har märkt på min omgivning att gillar man inte drama, bråk och grälsjuka kvinnor så skall man hålla sig borta ifrån kvinnor ifrån/med rötter i öststaterna och Balkan.

Ibland gör sig skämt dåligt på internet

jenni
2014-07-28, 00:07
Well.. Ja. Hela hon va tyvärr ett problem. Kom jag underfund med..
Har aldrig ens förstått hur ett bråk uppstår.
Jag är nog alldeles för överlägsen i en "konversation", som mina flickvänner kanske stört sig på och ska hålla och och driva det till sin yttersta spets.
Och fastän att man sagt att man kan reda ut problemet lugnt så har dom bara flippat över, och då tar mitt tålamod slut och jag tar sönder saker.
Hellre det än att jag skulle slå en annan människa.
Sen brukar jag oftast gå ut, ta en promenad och försöka återvända lugnt i hopp om att stormen lagt sig lite.
Tar liksom gärna itu med problem direkt, men orkar inte med människor som inte kan mötas halvvägs.

Nä usch för bråk.
Finns roligare saker att göra.
Typ ha sex..... ;)

Ja, men det måste väl mycket till för att en kille ska bli så arg?!

Bråk är ganska tråkigt, kanske därför jag brukar glömma orsaken mitt i själva grälet och vilja kela ist haha

frogmachine
2014-07-28, 00:11

Bråk är ganska tråkigt, kanske därför jag brukar glömma orsaken mitt i själva grälet och vilja kela ist haha

Va äre där för halvdant bråk?^^

jflycore
2014-07-28, 00:11

Jo, det har väl alltid varit det. Men det va liksom alltid när hon hade druckit.
Då kom den "sanna" människan fram.
Och då hon aldrig accepterade att det är bättre att ta saker när man är nykter så urartade det alltid.
Alkohol alltså.... Huvva.

Du är bra tjej du J! *cupid*

Huungg
2014-07-28, 00:26
Bråkar kanske en gång i veckan. Alltid samma sak: hon tror att jag är irriterad, vilket jag inte är, och fortsätter fråga "men varför är du irriterad?", -det är jag inte, -jo, -nej

Tillslut blir jag irriterad

Lellan
2014-07-28, 00:29
Ja det är ju verkligen det jag säger, läs min sista post.

Men vad får dig att tänka att det är accepterat? Inte den bild jag fått att det är. Då hade jag kanske varit gapig, vem vet. ;D Du beskrev det nästan som något härligt (vilket jag ärligt talat inte tror det är, om man månar om självrespekt tex).

Röda Björnen
2014-07-28, 01:13
Bråkar kanske en gång i veckan. Alltid samma sak: hon tror att jag är irriterad, vilket jag inte är, och fortsätter fråga "men varför är du irriterad?", -det är jag inte, -jo, -nej

Tillslut blir jag irriterad

Konversation 4 timmar sen:
"har det hänt något på jobbet idag ?" - Hon
"Nej då, allt har gått bra" - Jag
"Varför är du så sur för ?" - Hon
"Jag är inte sur" - Jag
"Men jag märker ju att du är sur" - Hon
"hur märker du det" - Jag
"för det syns ju i hela pannan på dig" - Hon
"Jaha, men sur är jag inte" - Jag
"men kom igen nu, varför är du SÅ SUR" - Hon
"Men snälla, lägg av nu. Jag är inte sur alls" - Jag
"Säg inte åt mig att lägga av" - Hon
"jaja, förlåt då" - Jag
"du menar det ju inte ens, jävla surfitta" - Hon

Efter detta blev jag sur. Nu ska jag lägga mig i sängen och övertala mig själv om hur kul det är att vara sambos!

Andy.da.wohoo
2014-07-28, 01:18
"Jag är inte sur" - Jag
"jaja, förlåt då" - Jag

Efter detta blev jag sur. Nu ska jag lägga mig i sängen och övertala mig själv om hur kul det är att vara sambos!

:d

filmjölk
2014-07-28, 02:28

Det är faktiskt inte ett skämt. Jag känner flertalet kvinnor ifrån regionen och de har sådant uppskruvat temperament och är så väldigt lättkränkta att man gör bäst i att tassa på tå om man inte orkar ge sig in i en skrikmatch över någon petitess.

Givetvis gäller det kanske inte alla damer från öst och Balkan, men jag vågar mig på att säga att det gäller i långt större utsträckning än för andra nationaliteter.

Min brorsa var gift med en tjej med polskt påbrå, hon är som en tyrranosaurus rex, kunde gå från glad till skitförbannad på 3 sekunder för ingenting, fast framstod ändå som ett lamm bredvid sin egen mamma.

Tomasholm
2014-07-28, 02:59
"Jag är inte sur" - Jag
"jaja, förlåt då" - Jag

Vilket psykfall

Tomasholm
2014-07-28, 03:01

Varför skulle det vara ett skämt? Det är inte ''rasism'' att förstå att människor från olika ställen på jorden ter sig olika varandra.

jenni
2014-07-28, 03:40
Det är faktiskt inte ett skämt. Jag känner flertalet kvinnor ifrån regionen och de har sådant uppskruvat temperament och är så väldigt lättkränkta att man gör bäst i att tassa på tå om man inte orkar ge sig in i en skrikmatch över någon petitess.

Givetvis gäller det kanske inte alla damer från öst och Balkan, men jag vågar mig på att säga att det gäller i långt större utsträckning än för andra nationaliteter.

Min brorsa var gift med en tjej med polskt påbrå, hon är som en tyrranosaurus rex, kunde gå från glad till skitförbannad på 3 sekunder för ingenting, fast framstod ändå som ett lamm bredvid sin egen mamma.

Ok, men det är väl inte så mycket nationaliteten, utan uppfostran ?
Men om vi ska gå på din linje så kan man då lägga till spanjorskor och italienskor isf
Men om det sitter i blodet eller uppfostran låter jag vara osagt...

jenni
2014-07-28, 03:41
Varför skulle det vara ett skämt? Det är inte ''rasism'' att förstå att människor från olika ställen på jorden ter sig olika varandra.

Ehhh, vem har sagt något om rasism?

Squatrage
2014-07-28, 03:58

"Jag är inte sur" - Jag

"jaja, förlåt då" - Jag

Vilken idiut, släng!

Tricklew
2014-07-28, 06:05
Nu ska vi inte döma ut Röda Björnens flickvän för hårt.

Snälla nu drogförespråkare

Man borde införa dödsstraff för alla som beskriver ett set med "mörda totalt".

jag hoppas detta är ett troll

Jaha ?, vem pratade om dig ?

Förbaskade snopphuvuden.

Se vad man kan göra om man tar lite lösryckta citat utan sitt sammanhang.

shut teh face
2014-07-28, 07:11
Varit tillsammans med min fru i snart 10 år och första 5 åren så bråkade vi aldrig, och hon var aldrig "sur" helt plötsligt.

Sedan fick vi barn, mer stress osv, och då började det dyka upp endel sura pikar om toalettstolar och allt möjligt skit. Men jag säger inte ett ord, efter några sekunder kommer hon på sig själv och säger något glatt istället.

Jag tror tjejer har någon sorts inbyggd gnäll-funktion i huvudet som de måste aktivt kämpa emot. :d

WHITEFOLKS
2014-07-28, 07:45
Men vad får dig att tänka att det är accepterat? Inte den bild jag fått att det är. Då hade jag kanske varit gapig, vem vet. ;D Du beskrev det nästan som något härligt (vilket jag ärligt talat inte tror det är, om man månar om självrespekt tex).
Du läser verkligen allt för att passa in i den bild du har av vad folk menar och tycker. När du sedan uppfattat något fel så blir detta tröttsamt eftersom du diskuterar mot argument som inte givits.

Isseman
2014-07-28, 08:49
"Jag är inte sur" - Jag
"jaja, förlåt då" - Jag

HAHAHAHA!! Asså *grr27* Rätt sjukt!!

Even your feels got their own feels bro :laugh:

Heddaway
2014-07-28, 09:53
Det är rätt klassisk (tror iaf jag) att tjejer är i behov av att killen har fötterna på jorden och alltid är lugn och glad och munter och ger henne uppmärksamhet. Därav när killen kanske är trött och sliten (men inte alls sur) så uppfattas han som på dåligt humör och grinig och detta stör tjejen, och då börjar utfrågningen från tjejen om killen är sur på henne osv. Osäkerhet och kanske en släng av kontrollbehov, inte psykfall som vissa här antyder.

Med detta menar jag inte att beteendet är accepterat.

WHITEFOLKS
2014-07-28, 10:04
Jag tror jag använde fel ord med accepterat, det "tolereras" och ses som en del av verkligheten man inte känner att det är värt att diskutera typ.

caro
2014-07-28, 10:25

Men då får de ju snudd på skylla sig själva. De accepterar idiotbeteenden, då kommer idiotbeteenden att fortsätta. Det bästa killar kan göra är väl att helt enkelt inte vara ihop med en tjej som beter sig på det sättet.

Jag skulle aldrig acceptera en karl som beter sig som en idiot, då tar det slut på stört.

Det tycls ju finnas en viss typ av trött "tolerans", som att "tjejer är så" i den här tråden ... Tja, då lär det väl fortsätta på en del håll.

WHITEFOLKS
2014-07-28, 10:38
Men då får de ju snudd på skylla sig själva. De accepterar idiotbeteenden, då kommer idiotbeteenden att fortsätta. Det bästa killar kan göra är väl att helt enkelt inte vara ihop med en tjej som beter sig på det sättet.

Jag skulle aldrig acceptera en karl som beter sig som en idiot, då tar det slut på stört.

Det tycls ju finnas en viss typ av trött "tolerans", som att "tjejer är så" i den här tråden ... Tja, då lär det väl fortsätta på en del håll.
Och varför tolererar konsertarrangörerna idiotiskt beteende från stjärnorna?

Snubben
2014-07-28, 10:44
Vad är det för människor Ni träffar? *jorgen*

bighulken
2014-07-28, 10:53
"Jag är inte sur" - Jag
"jaja, förlåt då" - Jag

lol.......så är tjejer, inte alla.
Men högst normalt beteende(tycker jag). har varit med om liknande....
Vi måste bara förstå dem!!!.........hi hi hi... å det är inte det lättaste.

Vi tänker rakt(Män), medans kvinnor tänker mer framåt å bakåt å allt annat. Det gäller att förstå signalerna.

Stoltz
2014-07-28, 10:57
Vi tänker rakt(Män)

Rakt åt helvete menar du? :d

Lellan
2014-07-28, 11:00
Du läser verkligen allt för att passa in i den bild du har av vad folk menar och tycker. När du sedan uppfattat något fel så blir detta tröttsamt eftersom du diskuterar mot argument som inte givits.

Då har jag väl missuppfattat att du anser att killar tycks tolerera tjejgnäll o att tjejer är överrepresenterade vad gäller att få gapa, du skrev väl något annat än vad som stod i ditt inlägg då.. ;)

WHITEFOLKS
2014-07-28, 11:12
Då har jag väl missuppfattat att du anser att killar tycks tolerera tjejgnäll o att tjejer är överrepresenterade vad gäller att få gapa, du skrev väl något annat än vad som stod i ditt inlägg då.. ;)
Det är inte samma sak som att allt i livet är lättare och bättre för tjejer. Att det tolereras temporärt medför ev. problem i långa loppet både för förhållandet och personerna.

Linjedomarn
2014-07-28, 11:15
"Jag är inte sur" - Jag
"jaja, förlåt då" - Jag

Låter som du var en riktig röv efter jobbet, annars skulle väl inte hon fråga om du var sur?. Tips är ju att reagera på frågan "är du sur?" eftersom då utstrålar du nog det och om du inte vill det får du väl lägga lite energi på att inte bete dig illa och få henne att förstå att du inte är det istället för att bara käfta emot.

Nu vet jag ju inte om du var det eller om du bara var neutral men finns rätt många som beter sig som en liten sur unge bara för att de är exempelvis trötta efter jobbet. Hyffsat viktigt att tänka på, speciellt när man bor med någon.

Lellan
2014-07-28, 11:32
Det är inte samma sak som att allt i livet är lättare och bättre för tjejer. Att det tolereras temporärt medför ev. problem i långa loppet både för förhållandet och personerna.

Du låter ständigt avundsjuk i relationstrådar iaf, håller med om att jag övertolkade. Men medge att ditt fokus i dessa typer av trådar ständigt kokar ner till den föreställning du har om hur könsskillnader tycks fungera och ta sig uttryck? Och det verkar vara att tjejer glider räkmacka o inte har utmaningar/hinder/svårigheter.

jenni
2014-07-28, 11:39
Vad är det för människor Ni träffar? *jorgen*

Haha, tänkte jag också..
Var hittar de dessa bitska töser

WHITEFOLKS
2014-07-28, 12:09
Du låter ständigt avundsjuk i relationstrådar iaf, håller med om att jag övertolkade. Men medge att ditt fokus i dessa typer av trådar ständigt kokar ner till den föreställning du har om hur könsskillnader tycks fungera och ta sig uttryck? Och det verkar vara att tjejer glider räkmacka o inte har utmaningar/hinder/svårigheter.
I vissa situationer glider de räkmacka i vissa inte. När frågorna handlar om män och kvinnor så finns det ofta generaliseringar att göra som man kan ta i betänkande. Det finns även bakomliggande anledningar. Jag skulle kunna göra som vissa andra här i tråden och säga "kvinnor är så", istället försöker jag härleda problematiken ur det sociala umgänget och hur det (enligt mig) formar våra värderingar och personlighet.

filmjölk
2014-07-28, 13:17
Ok, men det är väl inte så mycket nationaliteten, utan uppfostran ?
Men om vi ska gå på din linje så kan man då lägga till spanjorskor och italienskor isf
Men om det sitter i blodet eller uppfostran låter jag vara osagt...

Men det finns ju en positiv sida med det med, de ger ju större uttryck för glädje med.

Snubben
2014-07-28, 13:32
Haha, tänkte jag också..
Var hittar de dessa bitska töser

Tror folk sitter på någon hemlig dejting-sajt som vi inte vet om.. Angry panncake eller något.

.. annars är en ren gissning att många faktiskt går all-in med första bästa de träffar, personligheterna klickar inte till 100% alt. man är för bekväm/feg för att lämna och gå vidare. Kan bara tala för mig själv men jag hade fått tuppjuck om min partner hade fått sporadiska utbrott, surat över minsta lilla sak. Fan, man vill ha en partner inte en 8-årig flicka som inte kan hantera sina känslor. *screwy*

Men vissa kanske gillar det här med bråk, tjafs och gnäll? *jorgen*

jenni
2014-07-28, 19:38
Men det finns ju en positiv sida med det med, de ger ju större uttryck för glädje med.
Jo, men så är det ju, man uttrycker alla känslor mycket mer, så ja det kan nog variera mellan folk, men då betyder de inte att de bråkar mer, bara att de inte hymlar om missnöje utan visar det

Tror folk sitter på någon hemlig dejting-sajt som vi inte vet om.. Angry panncake eller något.

Haha:d

shadowfire
2014-07-28, 19:47
aldrig haft ett bråk, någonsin, i en relation... diskussioner japp, men aldrig bråk. Söker mig inte heller efter konflikträdda personer (och är det inte själv) - mer personer som har god förmåga för kommunikation.

shadowfire
2014-07-28, 19:49

Så är det tyvärr, WF har en stor uppförsbacke i vad gäller att komma tillbaka till verkligheten där.

WHITEFOLKS
2014-07-28, 19:50
Så är det tyvärr, WF har en stor uppförsbacke i vad gäller att komma tillbaka till verkligheten där.
Eller så kan du läsa mina senaste poster och se att Lellan har fel uppfattning om mig. Men du gör som du vill givetvis!

shadowfire
2014-07-28, 19:52
Gjorde ett misstag precis o försöka datea en yoga-tjej.. säger inte att alla som gillar yoga är sådana, men det var en livsstil uppenbarligen.

Vi pratar inte bara statyer eller rökelser, utan total livsstil. Jag fick lite musik till mig på spotify och det var "brajmusik" i min värld (säger en del om mina fördomar med", men ingen melodi eller större sång utan bara massa gung i musiken. Blev snurrig i huvudet av att bara lyssna på det.

Sedan så visade sig att hon var totalt urseg på att få till en date med. Planera gick inte, så lever man inte. Utan att datea kan man liksom ptja - när man känner för det.

Hur i helvete fick folk med den buddatron ligga?! :P

shadowfire
2014-07-28, 19:53
Eller så kan du läsa mina senaste poster och se att Lellan har fel uppfattning om mig. Men du gör som du vill givetvis!

Snarare så att jag OCH Lellan har fel uppfattning om dig då. :)

WHITEFOLKS
2014-07-28, 20:01
Snarare så att jag OCH Lellan har fel uppfattning om dig då. :)
Kk eftersom du quotade tänkte jag. Du får ju tycka som du vill men jag tycker du har en felaktig bild.

Röda Björnen
2014-07-30, 00:16
Nu ska vi inte döma ut Röda Björnens flickvän för hårt.

Se vad man kan göra om man tar lite lösryckta citat utan sitt sammanhang.

Touchè! :laugh:

Har jag skrivit förbannade snopphuvuden någonsin ?

Röda Björnen
2014-07-30, 00:21
lol.......så är tjejer, inte alla.
Men högst normalt beteende(tycker jag). har varit med om liknande....
Vi måste bara förstå dem!!!.........hi hi hi... å det är inte det lättaste.

Vi tänker rakt(Män), medans kvinnor tänker mer framåt å bakåt å allt annat. Det gäller att förstå signalerna.

Jo, hon kan vara sjukt underbar men ibland så är hon verkligen "-lyssna inte på vad jag säger, lyssna på vad jag känner".

Låter som du var en riktig röv efter jobbet, annars skulle väl inte hon fråga om du var sur?. Tips är ju att reagera på frågan "är du sur?" eftersom då utstrålar du nog det och om du inte vill det får du väl lägga lite energi på att inte bete dig illa och få henne att förstå att du inte är det istället för att bara käfta emot.

Nu vet jag ju inte om du var det eller om du bara var neutral men finns rätt många som beter sig som en liten sur unge bara för att de är exempelvis trötta efter jobbet. Hyffsat viktigt att tänka på, speciellt när man bor med någon.

Du och min sambo skulle bli bra vänner tror jag :laugh: . Ni tänker liknande, jag kan faktiskt inte säga något om varken det ena eller det andra!

jenni
2014-07-30, 00:24
Jo, hon kan vara sjukt underbar men ibland så är hon verkligen "-lyssna inte på vad jag säger, lyssna på vad jag känner".

Du och min sambo skulle bli bra vänner tror jag :laugh: . Ni tänker liknande, jag kan faktiskt inte säga något om varken det ena eller det andra!

Alltså, krama henne bara, även om du egentligen vill strypa henne så krama henne och visa lite ömhet

(så blir det kanske lek ist för bråk )

Sniggel
2014-07-30, 00:31
"Jag är inte sur" - Jag
"jaja, förlåt då" - Jag

iNSt3wJXZk0

:D

Vitkål
2014-07-30, 01:01
Min sambo har varit en riktig pain in the ass under hela sommaren. Förut har hon bråkat någon gång om året och då har hon släppt lös allt inom sig under det bråket. Tallrikar har flugit, TVn gått sönder osv. Tror kostnaderna har uppgått till 10 000 vid det här laget men det var jävligt behagligt att veta att det var lugnt åtminstone ett halvår framöver.

Numera är hon smågnällig i stort sett hela tiden. Jag bläddrade igenom hennes dagbok för att se efter om hon ville göra slut men där skriver hon att det är i stort sett tvärtom. Hur mycket hon tycker om mig, hur underbart vi har det osv :cryout:

Någon som har någon tanke om vad i helvete det är som sker?

Tricklew
2014-07-30, 01:02
Touchè! :laugh:

Har jag skrivit förbannade snopphuvuden någonsin ?

Det har du inte, men jag smög in den för att se hur uppmärksam du var. :)

*Flash*
2014-07-30, 01:18
Antingen har jag lyckats dejta killar som betett sig som fruntimmer ELLER så är just den här saken med att starta onödiga bråk något som faktiskt båda könen kan göra..*slap*

cero
2014-07-30, 01:19
Antingen har jag lyckats dejta killar som betett sig som fruntimmer ELLER så är just den här saken med att starta onödiga bråk något som faktiskt båda könen kan göra..*slap*

Män brukar inte vara lika skickliga på det, men visst händer det.

*Flash*
2014-07-30, 01:25
Män brukar inte vara lika skickliga på det, men visst händer det.
I så gott som alla fallen när det har hänt så har det slutat med att killen varit skitpissed och surat medan jag själv inte känt mig så värst påverkad av det hela.
Men sedan får man ju i vissa fall ha lite överseende, en av killarna jag dejtat som var rätt duktig på att flippa jobbade då 6 dagar i veckan för att bli klar med något på jobbet innan han bytte tjänst så..

Klein
2014-07-30, 01:35
Det sägs ju att relationer med bråk håller längre än relationer helt utan bråk.

mangemani
2014-07-30, 01:50
Det sägs ju att relationer med bråk håller längre än relationer helt utan bråk.

sant, fast lite modifierat.
bråk lite då och då, så att man får ut det man har instängt och rensa luften lite, ja det kan vara väldigt nyttigt, men bråk allt för ofta och gnabb hela tiden, nej, det är aldrig bra.

Snubben
2014-07-30, 07:54
Om man måste använda bråk för att "rensa luften".. Ja, det låter juh bra för förhållandet.

mangemani
2014-07-30, 11:19
ja, det är det också, för även om man är bra på att prata och vara öppen med varandra, så är det för det mesta alltid någon liten detalj man känner att man inte kan prata om eller vill dra upp i rädsla över att den trevliga stunden ska bli otrevlig, detaljer som ligger och gror och stör och blir större.
därför kan bråk då och då vara nyttigt.

Sniggel
2014-07-30, 11:25
Min sambo har varit en riktig pain in the ass under hela sommaren. Förut har hon bråkat någon gång om året och då har hon släppt lös allt inom sig under det bråket. Tallrikar har flugit, TVn gått sönder osv. Tror kostnaderna har uppgått till 10 000 vid det här laget men det var jävligt behagligt att veta att det var lugnt åtminstone ett halvår framöver.

Numera är hon smågnällig i stort sett hela tiden. Jag bläddrade igenom hennes dagbok för att se efter om hon ville göra slut men där skriver hon att det är i stort sett tvärtom. Hur mycket hon tycker om mig, hur underbart vi har det osv :cryout:

Någon som har någon tanke om vad i helvete det är som sker?

Får du läsa hennes dagbok eller gjorde du det "bara för att du kunde?" :confused:

Har nog inga direkta kommentarer om din fråga. Hon verkar väldigt emotionell och älskar väl förmodligen dig. Jag hade inte velat leva i ett förhållande med en sån tjej men det hör väl iofs inte hit.

Du har inga hintar om det är något specifikt som får henne att storma?

emanuels
2014-07-30, 11:30
Ett fåtal gånger, att bråk uppstår från diverse missförstånd och feltolkanden har i min relation bara gjort den starkare, bråket resulterar i att jag formar mig till en bättre partner. För vi alla har brister och det genererar gnistor i förhållandet ibland, dem som har svår tid med bråk i förhållanden har troligtvis stora problem med att kunna erkänna sina egna fel. Men detta är bara min åsikt.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 11:43
Ett fåtal gånger, att bråk uppstår från diverse missförstånd och feltolkanden har i min relation bara gjort den starkare, bråket resulterar i att jag formar mig till en bättre partner. För vi alla har brister och det genererar gnistor i förhållandet ibland, dem som har svår tid med bråk i förhållanden har troligtvis stora problem med att kunna erkänna sina egna fel. Men detta är bara min åsikt.
Formar dig?

caro
2014-07-30, 11:48
Formar dig?

Relationer är att ge och ta, att försöka förstå varann och slipa de vassa kanterna. Såklart man har en vilja att anpassa sig till varann.

När bara den ene har den viljan, men inte den andre, går det inte vidare bra. Inte heller om ingen vill göra minsta anpassning. Såvida man inte var "menade för varann" från första början. Vilket är vad många verkar tro, och väntar på ska ske. Inte konstigt att det ofta går som det går. Inte alls.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 11:50
Ja så tycker jag också om det är från båda sidor.

Snubben
2014-07-30, 12:29
ja, det är det också, för även om man är bra på att prata och vara öppen med varandra, så är det för det mesta alltid någon liten detalj man känner att man inte kan prata om eller vill dra upp i rädsla över att den trevliga stunden ska bli otrevlig, detaljer som ligger och gror och stör och blir större.
därför kan bråk då och då vara nyttigt.

Kan nog summera att vi har helt olika syner på detta. *hug*

filmjölk
2014-07-30, 13:18
Om man måste använda bråk för att "rensa luften".. Ja, det låter juh bra för förhållandet.

En del människor har ett behov av bråk, drama och att vara arga på någon/något emellanåt och blir deprimerade av att vara lycklig, lugn, tillfreds etc. i längre perioder.

Du känner säkert åtminstone en sådan människa själv.

Rikard Jansson
2014-07-30, 13:21
Hela jävla tiden.

Heddaway
2014-07-30, 13:22
Hela jävla tiden.

Nej det gör jag inte ALLS

Snubben
2014-07-30, 13:29
En del människor har ett behov av bråk, drama och att vara arga på någon/något emellanåt och blir deprimerade av att vara lycklig, lugn, tillfreds etc. i längre perioder.

Du känner säkert åtminstone en sådan människa själv.

Defintivt, vi är alla olika och behöver ventilera på olika sätt. Inget mer än de.. :)

Heatcord
2014-07-30, 13:29
64B64kH4fW8
Hahaha rofl haha känner igen den där så väldigt väl!!

Tur att jag hittat en bra kvinna nu. Riktigt nytt iofs men hon känns stabilare än någon jag någonsin mött förut. *cupid*

cero
2014-07-30, 13:32
Hahaha rofl haha känner igen den där så väldigt väl!!

Tur att jag hittat en bra kvinna nu. Riktigt nytt iofs men hon känns stabilare än någon jag någonsin mött förut. *cupid*

Vilket rövhål filmar sin arga flickvän i smyg och laddar upp på internet..? *facepalm*

EDIT: Var fake såg jag nu.

Vitkål
2014-07-30, 13:46
Får du läsa hennes dagbok eller gjorde du det "bara för att du kunde?" :confused:

Har nog inga direkta kommentarer om din fråga. Hon verkar väldigt emotionell och älskar väl förmodligen dig. Jag hade inte velat leva i ett förhållande med en sån tjej men det hör väl iofs inte hit.

Du har inga hintar om det är något specifikt som får henne att storma?

Nä, när hon bad mig köpa ett nytt lås plockade jag en av de tre extranycklarna. Läser mest för att det gagnar oss båda utan att hon vet om det.

Nej, jag vill inte heller leva med henne som hon är nu. Tjurig och gnäller i stort sett hela dagarna över skitsaker. Tidigare har hon alltid varit glad och skrattat hela tiden, positiv och inte funderat en sekund över sådant som är jobbigt eller tråkigt. Jag har frågat henne vad problemet är men hon har inte gett mig några raka svar.

emanuels
2014-07-30, 14:31
Formar dig?

Ja, hon synar mina brister, likväl jag hennes. Nu låter jag som en rak toffel men så är det inte, vi ger och tar.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 14:50
Ja, hon synar mina brister, likväl jag hennes. Nu låter jag som en rak toffel men så är det inte, vi ger och tar.
Och vad har detta inneburit t.ex.?

Lellan
2014-07-30, 14:52
Nä, när hon bad mig köpa ett nytt lås plockade jag en av de tre extranycklarna. Läser mest för att det gagnar oss båda utan att hon vet om det.

Nej, jag vill inte heller leva med henne som hon är nu. Tjurig och gnäller i stort sett hela dagarna över skitsaker. Tidigare har hon alltid varit glad och skrattat hela tiden, positiv och inte funderat en sekund över sådant som är jobbigt eller tråkigt. Jag har frågat henne vad problemet är men hon har inte gett mig några raka svar.

Undrar om hon hade velat leva med dig om hon visste att du inte respekterar hennes integritet tillräckligt för att låta hennes dagbok vara. Måste vara det svinigaste man kan göra i ett förhållande, skulle känna mig nästan mentalt våldtagen. Du har inte rätt till hennes inre i större utsträckning än vad hon har förtroende att dela med sig.

Låter inte som att ni kommunicerar särskilt bra nej, bra att lösa det.. sök terapi, prata på riktigt el låt varandra vara eller ngt mer konstruktivt än det där?

NickeSthlm
2014-07-30, 14:59
@Lellan:
Låt det vara, släpp honom och gå vidare. Jag själv har dock svårt att få ihop det med att han är beredd att bli intim med dig och presentera dig för sina barn (som vän eller flickvän spelare ingen roll) men han kan inte ta fysisk kontakt utomhus eller presentera dig för sina vänner.

För ditt eget välmåendes skull så säger jag gå vidare. Han kan höra av sig när han känner sig redo och se din status men själv skulle jag aldrig ta den behandlingen även om jag förstår att han har lite att reda ut efter 13 års äktenskap..

NickeSthlm
2014-07-30, 15:11
Eeeeh... det där hamnade i fel tråd :)

Fordon
2014-07-30, 16:41
It takes two to tango.

Ungefär som vid brottsoffer och gärningsman då *facepalm*

Tolkia
2014-07-30, 17:58
Fräscht.

Morty
2014-07-30, 18:36
Bråkar väldigt sällan med min flickvän. Jag är väldigt tolerant så bråkar aldrig på henne och försöker dessutom inte att bete mig på ett sådant sätt som gör henne arg. Bråkade en del med mitt ex, nu är vi uppenbarligen inte tillsammans längre :thumbup:

Red Apple
2014-07-30, 18:37

http://i.imgur.com/DqHvguR.gifhttp://i.imgur.com/DqHvguR.gif

Verkligen inte ok dude.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 19:39
Bråkar väldigt sällan med min flickvän. Jag är väldigt tolerant så bråkar aldrig på henne och försöker dessutom inte att bete mig på ett sådant sätt som gör henne arg. Bråkade en del med mitt ex, nu är vi uppenbarligen inte tillsammans längre :thumbup:
Fast det var väl antagligen inte eller tredje gången ni bråkade som det tog slut?

Vitkål
2014-07-30, 20:05
Undrar om hon hade velat leva med dig om hon visste att du inte respekterar hennes integritet tillräckligt för att låta hennes dagbok vara. Måste vara det svinigaste man kan göra i ett förhållande, skulle känna mig nästan mentalt våldtagen. Du har inte rätt till hennes inre i större utsträckning än vad hon har förtroende att dela med sig.

Låter inte som att ni kommunicerar särskilt bra nej, bra att lösa det.. sök terapi, prata på riktigt el låt varandra vara eller ngt mer konstruktivt än det där?

Fräscht.

Verkligen inte ok dude.

Fast är det verkligen så big deal om hon ändå inte vet? Jag försöker ju faktiskt göra situationen bättre för oss båda. Det mesta hon skriver handlar om kläder eller polares problem som jag ändå struntar fullkomligt i.

Hade bråken handlat om mig hade jag kunnat tänka mig höra efter med ett proffs men nu är hon ju bara allmänt tjurig dygnet runt och det är det som bekymrar mig. Att hon inte ger en anledning utan snarare skriver att allt är perfekt bekymrar mig än mer då det enligt mig suger just nu.

Red Apple
2014-07-30, 20:13
Fast är det verkligen så big deal om hon ändå inte vet?

Att hon inte vet är ju det som gör det vidrigt till att börja med :S

caro
2014-07-30, 21:19
Fast är det verkligen så big deal om hon ändå inte vet? Jag försöker ju faktiskt göra situationen bättre för oss båda. Det mesta hon skriver handlar om kläder eller polares problem som jag ändå struntar fullkomligt i.

Hade bråken handlat om mig hade jag kunnat tänka mig höra efter med ett proffs men nu är hon ju bara allmänt tjurig dygnet runt och det är det som bekymrar mig. Att hon inte ger en anledning utan snarare skriver att allt är perfekt bekymrar mig än mer då det enligt mig suger just nu.

Det måste ha funnits en anledning, enligt din uppfattning alltså, till att du behöll en nyckel och ville kolla hennes dagbok, det är att gå väldigt långt. Om man tycker att man har behov av så'nt, är det något stort fel i ett förhållande. En brist på förtroende och respekt för varandra.

Ni verkar gå omvägar och göra enorma kullerbyttor i kommunikationen. En som skriver snälla saker i dagboken, men inte beter sig så. Hon kanske vet att du läser, fast hon inget säger. Och det är därför hon är sur utan att säga det. För det borde du fatta själv att du inte ska göra. Kanske därför hon skriver nonsens.

Och du måste gå omväg och kolla hennes dagbok för att försöka förstå vad hon tänker.

Det finns ju bara en sak att göra, prata ordentligt. Nu är det ju verkligen inte det lättaste, att prata utan prestige eller låsningar ... Men det finns ju inget annat sätt än att försöka. Och har man ingen respekt för varandra som personer är det ju inte lättare precis.

Sniggel
2014-07-30, 22:14

I min värld så ja.

Tolkia
2014-07-30, 22:25
Om du våldtar en medvetslös person, som sedan aldrig får veta det, är det en så big deal? Om du stjäl från en dement person, är det en så big deal? Om din flickvän läser dina SMS (eller dina inlägg här) utan att tala om det för dig, är det en så big deal? Om din flickvän är otrogen utan att tala om det, är det en så big deal?

Osv. Det är ju din handling vi diskuterar och inte hennes. Att du läser hennes dagbok en eller ett par gånger är pinsamt och suger, men skulle kunna förklaras av att nyfikenheten i ett obevakat ögonblick blev dig övermäktig. Att du medvetet försnillade en av nycklarna för att kunna hålla koll är snarast inte friskt. Är din flickvän din ägodel? Har du något slags rätt till hennes tankevärld bara för att ni lever tillsammans? Om du tycker att det här är en normal grej och att du bara vill väl och att ni skall ha det bra, så undrar jag vad du menar med "bra", och jag undrar vad du vill uppnå.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 23:18
Fräscht att jämföra våldtäkt med att läsa en dagbok.

Tolkia
2014-07-30, 23:20
Fräscht att jämföra våldtäkt med att läsa en dagbok.
Så tråkigt för dig att jag inte gör det, då. Jag illustrerar med exempel att något inte automatiskt är OK bara för att den drabbade inte är medveten om vad man gör.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 23:22
Så tråkigt för dig att jag inte gör det, då. Jag illustrerar med exempel att något inte automatiskt är OK bara för att den drabbade inte är medveten om vad man gör.
Aha OK men så får man tydligen inte göra, det är inte fräscht.

Vitkål
2014-07-31, 04:16
Det måste ha funnits en anledning, enligt din uppfattning alltså, till att du behöll en nyckel och ville kolla hennes dagbok, det är att gå väldigt långt. Om man tycker att man har behov av så'nt, är det något stort fel i ett förhållande. En brist på förtroende och respekt för varandra.

Ni verkar gå omvägar och göra enorma kullerbyttor i kommunikationen. En som skriver snälla saker i dagboken, men inte beter sig så. Hon kanske vet att du läser, fast hon inget säger. Och det är därför hon är sur utan att säga det. För det borde du fatta själv att du inte ska göra. Kanske därför hon skriver nonsens.

Och du måste gå omväg och kolla hennes dagbok för att försöka förstå vad hon tänker.

Det finns ju bara en sak att göra, prata ordentligt. Nu är det ju verkligen inte det lättaste, att prata utan prestige eller låsningar ... Men det finns ju inget annat sätt än att försöka. Och har man ingen respekt för varandra som personer är det ju inte lättare precis.

Ni alla verkar leva i något slags Hollywoodförhållande där allt löser sig efter slutscenen. Finns det ingen här på forumet som råkar vara misstänksam mot sin partner?

Vi pratar ordentligt men på senare tid har hon blivit gnällig, inget mer med det. Hon är jobbig och påfrestade men jag älskar henne fortfarande, jag sökte svar på varför hon kan tänkas vara tjurig trots att hon tror att allt är bra.

Om du våldtar en medvetslös person, som sedan aldrig får veta det, är det en så big deal? Om du stjäl från en dement person, är det en så big deal? Om din flickvän läser dina SMS (eller dina inlägg här) utan att tala om det för dig, är det en så big deal? Om din flickvän är otrogen utan att tala om det, är det en så big deal?

Osv. Det är ju din handling vi diskuterar och inte hennes. Att du läser hennes dagbok en eller ett par gånger är pinsamt och suger, men skulle kunna förklaras av att nyfikenheten i ett obevakat ögonblick blev dig övermäktig. Att du medvetet försnillade en av nycklarna för att kunna hålla koll är snarast inte friskt. Är din flickvän din ägodel? Har du något slags rätt till hennes tankevärld bara för att ni lever tillsammans? Om du tycker att det här är en normal grej och att du bara vill väl och att ni skall ha det bra, så undrar jag vad du menar med "bra", och jag undrar vad du vill uppnå.

Du drar i för stora växlar. Nog fan är det fel i att våldta någon som inte vet om det men nu handlar det om att jag läst texter som hon har skrivit. Visst, det handlar om hennes "djupaste" tankar men det är fortfarande bara en massa kladd. Dagböcker är en laddad sak i sig men hon skriver bara skräp.

Ni har fortfarande hakat upp er på att jag har läst hennes simpla dagbok, inte problemet i sig. Hon har orsakat problemet genom att vara arg på mig utan anledning.

Det här är precis som i någon tråd för några månader sedan då jag råkade skriva att hon var trög och folk började gråta över att jag skrev så om min flickvän.

Lellan
2014-07-31, 06:30
@Vitkål

Min misstanke är att du "spiller" vad du tänker. Inget hon kan sätta fingret på, men något i din blick/kroppspåk/ordval/tonläge avslöjar hur lite respekt du har för henne. För uppenbarligen har du inte det. Du tycker hon är trög. Hennes liv kretsar kring nonsens, hennes tankar o känslor är nonsens o kludd.

Vad är värst; att vara tillsammans med någon som anser sig förmer, smartare och tar sig friheter den inte får, kränker den man älskars integritet? Eller den som reagerar på mot den förra med att ha ett gnälligt sätt? Två fel gör inte ett rätt men mot pest eller kolera så behövs uppenbarligen lite medicin mot åkommorna. Gnället är nog lättare botat (o att leva med) än ditt sätt att förhålla dig till henne.

Fn till att krångla till det. PRATA, visa omtanke o respekt. Hur svårt ska det vara.

emanuels
2014-07-31, 06:30
Och vad har detta inneburit t.ex.?

Ja t.ex onödig svartsjuka, inse att man ibland värderar fel saker. Svårt att lägga allt i klartext men något åt det hållet.

Tolkia
2014-07-31, 07:17
... nu handlar det om att jag läst texter som hon har skrivit. Visst, det handlar om hennes "djupaste" tankar men det är fortfarande bara en massa kladd. Dagböcker är en laddad sak i sig men hon skriver bara skräp.

Ni har fortfarande hakat upp er på att jag har läst hennes simpla dagbok, inte problemet i sig. Hon har orsakat problemet genom att vara arg på mig utan anledning.
Eeehhh. Så istället borde vi tycka synd om dig för att din oförstående flickvän genom sin tjurighet tvingar dig att läsa hennes låsta dagbok, för att den har så dåligt läsvärde?

Jag vidhåller att du har ett kontrollbeteende som är lite avvikande, och att det vore en god sak för dig att fundera över vad du håller på med.

bertbert
2014-07-31, 07:21
Du drar i för stora växlar. Nog fan är det fel i att våldta någon som inte vet om det men nu handlar det om att jag läst texter som hon har skrivit. Visst, det handlar om hennes "djupaste" tankar men det är fortfarande bara en massa kladd. Dagböcker är en laddad sak i sig men hon skriver bara skräp.

Det här är precis som i någon tråd för några månader sedan då jag råkade skriva att hon var trög och folk började gråta över att jag skrev så om min flickvän.

Jag hoppas din flickvän dumpar dig. DU har inte alla hästar i stallet.

Mental
2014-07-31, 08:39
Men snälla, när började folk tro på vad vitkålstrollet skriver?

Vitkål
2014-07-31, 11:32
@Vitkål

Min misstanke är att du "spiller" vad du tänker. Inget hon kan sätta fingret på, men något i din blick/kroppspåk/ordval/tonläge avslöjar hur lite respekt du har för henne. För uppenbarligen har du inte det. Du tycker hon är trög. Hennes liv kretsar kring nonsens, hennes tankar o känslor är nonsens o kludd.

Vad är värst; att vara tillsammans med någon som anser sig förmer, smartare och tar sig friheter den inte får, kränker den man älskars integritet? Eller den som reagerar på mot den förra med att ha ett gnälligt sätt? Två fel gör inte ett rätt men mot pest eller kolera så behövs uppenbarligen lite medicin mot åkommorna. Gnället är nog lättare botat (o att leva med) än ditt sätt att förhålla dig till henne.

Fn till att krångla till det. PRATA, visa omtanke o respekt. Hur svårt ska det vara.

Eeehhh. Så istället borde vi tycka synd om dig för att din oförstående flickvän genom sin tjurighet tvingar dig att läsa hennes låsta dagbok, för att den har så dåligt läsvärde?

Jag vidhåller att du har ett kontrollbeteende som är lite avvikande, och att det vore en god sak för dig att fundera över vad du håller på med.

Jag hoppas din flickvän dumpar dig. DU har inte alla hästar i stallet.

Men snälla, när började folk tro på vad vitkålstrollet skriver?

Även om jag eventuellt har gjort fel så tycker det är förjävla elakt av er att kalla mig sjuk och önska att hon ska göra slut.

Jag har inget kontrollbehov, hon är fri som en fågel och kan dra vilken dag hon vill.

caro
2014-07-31, 11:53
Ni alla verkar leva i något slags Hollywoodförhållande där allt löser sig efter slutscenen. Finns det ingen här på forumet som råkar vara misstänksam mot sin partner?

Vi pratar ordentligt men på senare tid har hon blivit gnällig, inget mer med det. Hon är jobbig och påfrestade men jag älskar henne fortfarande, jag sökte svar på varför hon kan tänkas vara tjurig trots att hon tror att allt är bra.

Tvärtom lever jag med en mycket oromantisk syn på livet, och kärleken. Mycket pragmatisk och krass. När jag blir misstänksam mot min partner, betyder det för mig att något inte funkar. Jag vill varken behöva vara misstänksam eller svartsjuk. Att läsa hans sms, mail, dagbok etc är ingen lösning alls. Tvärtom är det ett symtpom på att förhållandet är ännu mer uselt än jag trodde, när jag inte har respekt och tillit till min partner.

Det är, enligt min uppfattning, dödsstöten för förhållandet att tappa respekten för partnern. Kan inte repareras, det är helt enkelt slut då. Japp, det är erfarenheten som talar.

Sniggel
2014-07-31, 12:13
Du omyndigförklarar din flickvän och anser att du har rätt att spionera eftersom "du vill hennes eget bästa". Även om det vore en förälder/barn-relation så hade jag tyckt det vore oacceptabelt. Man vinner knappast respekt av (eller utvecklar respekt för) sitt barn genom att t ex läsa dennes sms. Självklart heller inte av/för sin partner. Är man orolig över något och misstänker att något inte står rätt till är den rätta vägen att få informationen ur sin partner frivilligt. T ex genom att lära sig att kommunicera och förtjäna dennes förtroende. Att bara ta informationen (för att man kan) låter för mig som att man anser sig själv vara mer värd eller att man saknar respekt för andras privatliv.

Snubben
2014-07-31, 12:19

Ä n t l i g e n. *hug*

Kanske ska slänga in "lita på" med. Ett bra grundrecept för ett sunt förhållande.

WHITEFOLKS
2014-07-31, 12:46
Ä n t l i g e n. *hug*

Kanske ska slänga in "lita på" med. Ett bra grundrecept för ett sunt förhållande.
Jag tror en del har erfarenhet av att ämnet inte riktigt går att diskutera.

Lellan
2014-07-31, 14:04
Jag tror en del har erfarenhet av att ämnet inte riktigt går att diskutera.

"Jag blir bekymrad att du inte mår bra.. Jag upplever det som att det är mycket i vardagen som irriterar dig, och jag vet inte hur jag ska bidra till att det blir bättre. Är det något som tynger dig, är du stressad eller orolig för något? Det känns som att du hade närmare till att vara glad och obekymrad tidigare, något jag verkligen uppskattat hos dig.. Och jag önskar dig att må så. Kan jag göra något?"

Sånt prat, och framförallt att LYSSNA på ledtrådar/info = föra en vanlig dialog helt enkelt.. varför skulle det inte gå? Vad är det farliga?

WHITEFOLKS
2014-07-31, 14:13
Det är väl ungefär så de gör fast utan att fråga utan försöker anpassa sig efter den irritation som visas.

Lellan
2014-07-31, 14:18
Det är väl ungefär så de gör fast utan att fråga utan försöker anpassa sig efter den irritation som visas.

Ingen part är tankeläsare, låter omständigt. Så farligt är det inte att kommunicera o visa omtanke, snarare enklare o tar mindre energi o har bättre förutsättningar att leda till förändring tänker jag.

WHITEFOLKS
2014-07-31, 14:20
Nej ingen part är tankeläsare men är man sur på något så är det bättre att säga än att den andra ska fråga.

Lellan
2014-07-31, 14:25
Nej ingen part är tankeläsare men är man sur på något så är det bättre att säga än att den andra ska fråga.

Men om personen inte gör det så kan man väl undra vänligt istället för att undra i det tysta o snoka. Istället för att leta syndabock o klandra får man väl agera lösningsorienterat om det är lösning man vill ha. Hon kanske inte ens är medveten om att hon förändrats.

Resurrected
2014-07-31, 14:32
Ni alla verkar leva i något slags Hollywoodförhållande där allt löser sig efter slutscenen. Finns det ingen här på forumet som råkar vara misstänksam mot sin partner?Vi pratar ordentligt men på senare tid har hon blivit gnällig, inget mer med det. Hon är jobbig och påfrestade men jag älskar henne fortfarande, jag sökte svar på varför hon kan tänkas vara tjurig trots att hon tror att allt är bra.

Det är inget fel med sund misstänksamhet. Du gjorde rätt. Du kunde ha hittat att hon kärat ner sig i en annan, varit otrogen osv. Hade det varit fallet hade du snabbt kunnat terminera förhållandet istället för att slösa månader och år av din tid och gå runt och försöka tala med en person som är för barnslig för att säga vad som trycker henne.

WHITEFOLKS
2014-07-31, 14:34
Men om personen inte gör det så kan man väl undra vänligt istället för att undra i det tysta o snoka. Istället för att leta syndabock o klandra får man väl agera lösningsorienterat om det är lösning man vill ha. Hon kanske inte ens är medveten om att hon förändrats.
Är väl bara avsluta eftersom personen inte vill kommunicera.

watertouch
2014-07-31, 18:15
Hehe kom att tänka på denna med Dave Chapelle. Inte orkat läsa igenom tråden ifall nån annan länkat.

/watch?v=zpjq8jqrPq8

Vitkål
2014-08-02, 05:40
Tvärtom lever jag med en mycket oromantisk syn på livet, och kärleken. Mycket pragmatisk och krass. När jag blir misstänksam mot min partner, betyder det för mig att något inte funkar. Jag vill varken behöva vara misstänksam eller svartsjuk. Att läsa hans sms, mail, dagbok etc är ingen lösning alls. Tvärtom är det ett symtpom på att förhållandet är ännu mer uselt än jag trodde, när jag inte har respekt och tillit till min partner.

Det är, enligt min uppfattning, dödsstöten för förhållandet att tappa respekten för partnern. Kan inte repareras, det är helt enkelt slut då. Japp, det är erfarenheten som talar.

Du omyndigförklarar din flickvän och anser att du har rätt att spionera eftersom "du vill hennes eget bästa". Även om det vore en förälder/barn-relation så hade jag tyckt det vore oacceptabelt. Man vinner knappast respekt av (eller utvecklar respekt för) sitt barn genom att t ex läsa dennes sms. Självklart heller inte av/för sin partner. Är man orolig över något och misstänker att något inte står rätt till är den rätta vägen att få informationen ur sin partner frivilligt. T ex genom att lära sig att kommunicera och förtjäna dennes förtroende. Att bara ta informationen (för att man kan) låter för mig som att man anser sig själv vara mer värd eller att man saknar respekt för andras privatliv.

Ni kan faktiskt dra åt helvete allihopa om ni inte ens förstår nyfikenhet.

Det är inget fel med sund misstänksamhet. Du gjorde rätt. Du kunde ha hittat att hon kärat ner sig i en annan, varit otrogen osv. Hade det varit fallet hade du snabbt kunnat terminera förhållandet istället för att slösa månader och år av din tid och gå runt och försöka tala med en person som är för barnslig för att säga vad som trycker henne.

Första som ligger på samma plan som jag. Tack för att du förstår.

Dreas
2014-08-02, 08:16
Ni kan faktiskt dra åt helvete allihopa om ni inte ens förstår nyfikenhet.

Första som ligger på samma plan som jag. Tack för att du förstår.
Du bör nog söka hjälp. Förstår du inte att du gör fel så har du lite att jobba på.

Jag tror att han var ironisk.