handdator

Visa fullständig version : höger fot längre fram vid böj


qozmox
2014-07-27, 08:24
märkte efter att ha tränat på ett gym med spegel,
att jag står längre fram med höger fot när jag böjer.
och när jag flyttar vänster till samma position som höger,
känns det som om den är för långt fram.

problemet verkar enbart vara där när det är en vikt på ryggen,
då när jag ställer mig nu hemma i samma position, så är det bra placerade.

det handlar om kanske 1cm, men ändå nog för att få mig att fundera om
något i benen eller ryggen måste stretchas.
var till en naprapat något år sedan då jag tydligen var helt sned.
men det var så snett då att jag hade ont, vilket jag inte har längre.

Stor Hård Ådrig
2014-07-27, 15:29
Okej..?

Har lite samma problem själv.

Pzorz
2014-07-27, 15:47
Samma här. Dominanta foten längre fram, känner bra och har inte lagt någon tid på att justera det. Om jag ställer mig rakt känns det däremot konstigt.

Toni Radanov
2014-07-27, 15:51
haft vänster fot 1-2 cm längre fram än högern (är högerfotad dock) och det enda det lett till är att djupet kan skilja en aning på sidorna när domarna bedömer djup på tävling i böj. Inga åkommor dock! Däremot är det GALEN skillnad i benens utseende haha. Är som om benen är påsydda från två separata människor but hey, screw it.

Är inget farligt, kroppen kommer anpassa belastningsskillnaden för respektive ben, röv, ryggslut-sida osv så tänk inte mer på det. De flesta står osymmetriskt i antingen fram-bak riktning, eller vinkel på fotens vridning (varåt tårna pekar)!

sungun
2014-07-28, 14:13
Jag hade kört knäböj rätt länge med högra foten minst ett par cm framför när jag en dag blev trött på min onda rygg å gick till en naprapat. Han konstaterade att mitt bäcken hade fastnat i bakåtroterat läge. Braket när han bröt loss det måste hörts i hela huset. Efter det kändes det som jag fått en ny rygg å jag står sedan dess jämt med fötterna. Detta är förstås bara ett exempel som inte behöver gälla för alla.