handdator

Visa fullständig version : Viktminsknings inverkan på bröstvårtor hos män


Vincente
2014-07-26, 23:46
Likt många andra småfeta, tjocka eller mulliga män har jag bröstvårtor som mer liknar torpeder än 'kompakta utstickande vårtor'. Ja, visst låter det störtlöjligt när man ska försöka formulera sig skriftligt ibland.

Ligger detta genetiskt, eller går det att träna 'bort' torpedbröstvårtorna?

Överhuvud får flytta om tråden lagts i fel del.

Vincente

MentalogisT
2014-07-27, 08:02
När jag var tjock och mullig så tänjdes mina bröstvårtor ut och blev större till ytan, och sen när jag gick ner allt så blev de mindre. Känner inte igen det du pratar om. Det känns ju mest troligt att detta är genetiskt. Kanske gå ner i vikt är lösningen? :)

Animalisk
2014-07-27, 10:56
Det är väl fett i bröstet som trycker ut bröstvårtorna? Gå ner i fett och öka muskulaturen i bröstet = problem solved?

Tolkia
2014-07-27, 12:23
Brösten blir ju förstås mindre om man går ned i vikt (som alla andra fettreserver) och det kan påverka formen på bröstvårtorna lite. Mycket av formen på just bröstvårtorna beror dock på arv. Det är väldigt vanligt med bröstvårtor som är mer som en strut med en prick i mitten och inte (som på alla bilder) som en slät yta med ett gelehallon på. Titta på dina föräldrar/morföräldrar/farföräldrar för att få en uppfattning om vad du kan ha anlag för.