handdator

Visa fullständig version : Gäller alltid pengar,snygg bil, etc=mer tjejer?


Sidor : [1] 2

Heddaway
2014-07-25, 21:40
Har ni killar varit i ett stadie där ni haft kass inkomst, skruttig bil/ingen bil osv och sedan i ett motsvarande stadie med mycket pengar, fin bil och märkt av att tjejerna helt plötsligt blivit intresserade? Detta är ju en rätt klassisk frågeställning / påstående och bland snuskigt rika män är det ju rätt vanligt att modeller och vackra kvinnor "faller" för dessa gubbar.

Hur är det i "vanliga livet" alltså bland random människor som oss här inne på kolo, bland alla åldrar.

Fin eller ful, tjock/rippad/spinkig,klumpig, ocharmig,charmig; får ni fler tjejer att falla om ni har ett snyggt åk och fet plånbok?

Snubben
2014-07-25, 21:47
Snyggt åk och fet plånbok attraherar mer tjejer - ja. Men det attraherar en viss typ av tjejer.

Blaine
2014-07-25, 21:50
Det här är ett ovanligt samtalsämne du tar upp; jag kommer att bokmärka tråden för säkerhets skull ifall jag skulle råka missa något.

Heddaway
2014-07-25, 21:53
Det här är ett ovanligt samtalsämne du tar upp; jag kommer att bokmärka tråden för säkerhets skull ifall jag skulle råka missa något.

vad har du för åsikt om detta då, med tanke på att det pratas om så ofta?

An Iron Soul
2014-07-25, 22:02
watch?v=XbYNAZxcWh4

Klippet säger en hel del.. :d

supercharge
2014-07-25, 22:02
Självklart attraherar pengar tjejer, men vad är en "snygg bil"? Jag menar att du snålat ihop till någon pizzaracer lär inte göra några direkta underverk annat än i vissa byar i mellansverige möjligtvis. Kommer du i en miljonbil med rymdskeppsutseende däremot är det förstås en annan sak.

Har man miljoner, miljoner och åter miljoner på kontot (det egna kontot snarare än pappas) så du kan strö pengar omkring dig hur som helst på krogen, eller i form av presenter, bilar och vad man nu vill - då blir du säkert intressant för en viss typ av kvinnor. Men jag vet ärligt talat inte om det gör någon överdriven skillnad om du tjänar 45 000 i månaden snarare än 25 - vilket känns lite som TS syftade på.

Latissimus Dorsi
2014-07-25, 22:06
Pengar och bilar gör en oftast vilket i sin tur attraherar kvinnor.

Blaine
2014-07-25, 22:09
vad har du för åsikt om detta då, med tanke på att det pratas om så ofta?

Du nämner själv att det är en klassisk frågeställning så varsågod att leta efter svar. Det är ett intressant ämne, det medger jag. Att du sedan formulerar din frågeställning som en högstadieelev sänker tyvärr intresset för min del.

Sheogorath
2014-07-25, 22:09
Oväsentligt eftersom man ju inte vill ha en kvinna som attraheras av bilar och pengar.

(ingen aning mao: har aldrig raggat från en position där jag haft gott om pengar :D)

XXXL
2014-07-25, 22:14
Japp

http://instagram.com/danbilzerian

https://www.facebook.com/danbilzerianofficial

Sheogorath
2014-07-25, 22:17
Japp

http://instagram.com/danbilzerian

https://www.facebook.com/danbilzerianofficial

Shit! Följer folk sån här skit?!

XXXL
2014-07-25, 22:20
Shit! Följer folk sån här skit?!

3.5 miljoner följare på instagram, 4.2 på facebook och säkerligen ett antal miljoner till som kollar kontona dagligen utöver folk som klickat på follow/like.

Pengar ger dig inte bara bilar och brudar, du blir berömd med.

TranceII
2014-07-25, 22:22
3.5 miljoner följare på instagram, 4.2 på facebook och säkerligen ett antal miljoner till som kollar kontona dagligen utöver folk som klickat på follow/like.

Pengar ger dig inte bara bilar och brudar, du blir berömd med.

Han kämpar rätt hårt för att vilja bli berömd och leva det livet.

De flesta med pengar lever inte ett sådant liv och är inte berömda.

Sheogorath
2014-07-25, 22:24
3.5 miljoner följare på instagram, 4.2 på facebook och säkerligen ett antal miljoner till som kollar kontona dagligen utöver folk som klickat på follow/like.

Pengar ger dig inte bara bilar och brudar, du blir berömd med.

Makalöst.

Heddaway
2014-07-25, 22:28
Du nämner själv att det är en klassisk frågeställning så varsågod att leta efter svar. Det är ett intressant ämne, det medger jag. Att du sedan formulerar din frågeställning som en högstadieelev sänker tyvärr intresset för min del.

Ajdå, jag som bara försökte uttrycka mig lite modernt och "käckt"!

Rikard Jansson
2014-07-25, 22:30
Du nämner själv att det är en klassisk frågeställning så varsågod att leta efter svar. Det är ett intressant ämne, det medger jag. Att du sedan formulerar din frågeställning som en högstadieelev sänker tyvärr intresset för min del.

Vadan sådan jävla PMS? :)

XXXL
2014-07-25, 22:30
Makalöst.

Större än Phil Heath och Jay Cutler tillsammans + några extra miljoner.

Som jämförelse då alltså,

http://instagram.com/mrojaycutlerofficial

http://instagram.com/philheath

Så ja 3.5 miljoner är bra, och ja folk följer honom och ja pengar har gett han allt han har.

mangemani
2014-07-25, 22:30
golddiggers attraheras utav sånt, dvs helt fel sorts tjejer, om man inte enbart är ute efter sex följt utav att pengar ges/spenderas dvs.

Sheogorath
2014-07-25, 22:33
Större än Phil Heath och Jay Cutler tillsammans + några extra miljoner.

Som jämförelse då alltså,

http://instagram.com/mrojaycutlerofficial

http://instagram.com/philheath

Så ja 3.5 miljoner är bra, och ja folk följer honom och ja pengar har gett han allt han har.

Undrar om det har något att göra med uttrycket "folk är idioter"?

Olegh
2014-07-25, 22:36
Undrar om det har något att göra med uttrycket "folk är idioter"?

Det är en viktig komponent.

XXXL
2014-07-25, 22:38
Undrar om det har något att göra med uttrycket "folk är idioter"?

Tråden handlar ju om vad pengar gör, beviset har du där.

Sheogorath
2014-07-25, 22:39
Tråden handlar ju om vad pengar gör, beviset har du där.

Är evinnerligt glad att min kvinna drar in mer deg än jag, så slipper jag huvudbryderi om sån här skit. :)

XXXL
2014-07-25, 22:45
Heddaway har du kollat länkarna? http://instagram.com/danbilzerian

mini
2014-07-25, 22:50
Med mer pengar kan man köpa fler prostituerade, så ja, det kan ju finnas ett samband.

Loke
2014-07-25, 22:52
Har personligen aldrig gjort kopplingen pengar -> uppmärksamhet från tjejer. Jag skulle aldrig anat det om inte andra påstått det. Men å andra sidan har jag aldrig haft speciellt mycket heller. Har en del pengar över för stunden. Tänkte köpa en motorcykel, typ en sporthoj. Vad tror ni om det?

Edit: För övrigt kommer jag från samhällets lägre nivåer och har nog utvecklat någon grej i huvudet där jag gillar att känna att jag klättrat uppåt. Så gör jag lite självransakan så försöker jag nog faktiskt undermedvetet hitta rika tjejer från "fina" familjer :em:

XXXL
2014-07-25, 22:53
Men det attraherar en viss typ av tjejer.

Jo fast den gruppen är ganska stor, förmodligen majoritet. Vill du ha stor mängd kvinnor så är de nog det bästa sättet att få just det också.

Vill du ha söta tjejer som gillar att läsa böcker, åk till biblioteket.

Heddaway
2014-07-25, 22:54
Heddaway har du kollat länkarna? http://instagram.com/danbilzerian
Hur har jag kunnat missat detta?! / Instagrammissbrukare

cero
2014-07-25, 22:55
watch?v=XbYNAZxcWh4

Klippet säger en hel del.. :d

Lol

Scratch89
2014-07-25, 22:55
Vet inte. Kanske. Jag har aldrig varit intresserade av sådana tjejer, och sådana tjejer har aldrig varit intresserade av mig. Att ha en pojk-/flickvän för att kunna visa upp som den senaste telefonen är så verklighetsfrånvänt (eller, åtminstone frånvänt min verklighet).

Jag har kommit väldigt långt på charm och social förmåga.

Blaine
2014-07-25, 23:07
Vadan sådan jävla PMS? :)

Det är värmen.

XXXL
2014-07-25, 23:08
Hur har jag kunnat missat detta?! / Instagrammissbrukare

Följ och gilla https://www.facebook.com/danbilzerianofficial

Mycket nöje :)

Det är värmen.

http://x4.fjcdn.com/comments/We+all+know+that+feel+_99d9b29f8d2dda5c639e574e183 46c9d.jpg

Heddaway
2014-07-25, 23:16
Följ och gilla https://www.facebook.com/danbilzerianofficial

Mycket nöje :)



Tack men nej tack :) underhållande men lite för perverst för min smak.

Yes
2014-07-26, 00:11
[.YT]watch?v=XbYNAZxcWh4[/YT]

Klippet säger en hel del.. :d
Brorsan fick med tjejer i en skabbig skåpbil när han endast var iklädd blöja och rosa linne (svensexa, inte hans vanliga klädsel).

Självklart blir det mycket lättare med en Lambo, det säger jag inget om, men det behöver ju inte vara så jäkla komplicerat annars heller.

Klein
2014-07-26, 01:01
watch?v=XbYNAZxcWh4

Klippet säger en hel del.. :d

Ungefär lika trovärdigt som en porrfilm.

*Flash*
2014-07-26, 01:04
Lustigt att ingen tar upp det faktum att mer pengar och en nice (dyr fin bil) faktiskt kan göra så att fler intresserar sig pga hur killen beter sig och känner sig tack vare dessa saker.

Om man är nere på botten i livet ekonomiskt osv så tror jag sällan man mår lika bra som om man dragit in en hel del pengar, är glad och nöjd över att man har åstadkommit det.
Självförtroende, att man mår bra, kanske till och mer känner sig mer värd att älskas tack vare att man kan känna sig mer "lyckad" här i livet kan nog göra väldigt mycket i att lättare attrahera andra.

mangemani
2014-07-26, 01:23
pengar är viktigt, men knappast allt, kanske för en del, men inte för alla.
även om man inte har den bästa ekonomin, så finns det så mycket mer här i livet som ger lika mycket välmående och gör så att man utstrålar glädje osv och attraherar kvinnor ändå.
pengar och dyra bilar är bara en bonus, men knappast nått måste, ja om man inte vill ha golddiggers dvs.

The_RobRoy
2014-07-26, 03:30
I Sverige spelar detta minimal roll, eftersom tjejer i Sverige letar inte efter en kille ur ett högre samhällsskikt. I andra delar av världen är detta högst väsentligt.

Jag hade Corvette en säsong i Sverige, fick inte ligga en enda gång (inte för att jag använde bilen för att försöka få ligg heller, men ändå). Sålde bilen veckan innan jag skulle flytta och fick hugg på en polares bröllop, hade kört dit i pappas S70 :)

Det enda jag märker som imponerar på tjejer i Stockholm, är om man som kille har en schyst lägenhet i innerstan, detta är princip den enda sociala statusmarkören som går hem.

Hemi
2014-07-26, 04:18
I Sverige spelar detta minimal roll, eftersom tjejer i Sverige letar inte efter en kille ur ett högre samhällsskikt. I andra delar av världen är detta högst väsentligt.

Jag hade Corvette en säsong i Sverige, fick inte ligga en enda gång (inte för att jag använde bilen för att försöka få ligg heller, men ändå). Sålde bilen veckan innan jag skulle flytta och fick hugg på en polares bröllop, hade kört dit i pappas S70 :)

Det enda jag märker som imponerar på tjejer i Stockholm, är om man som kille har en schyst lägenhet i innerstan, detta är princip den enda sociala statusmarkören som går hem.

Det sistnämnda håller jag helt med om, lägenhet c e n t r a l t är 1a klass i Stockholm.
Synd att Stockholm ligger så ocentralt.

Elgreco
2014-07-26, 04:52
Tror allt kan va väsentligt, men den mest sociala o karismatiska killen brukar dock oftast få flest brudar!

Hemi
2014-07-26, 05:00
Mer om lägenheter i Stockholm, man behöver inte tillhöra ett högre samhällsskikt för att ha en lägenhet centralt men det är nog "hett", från Hägersten till Solna någonting, staden är ju inte så stor. Därinom och delvis därför händer det mesta. Har inga erfarenheter av detta själv men det verkar så.

sabenada
2014-07-26, 06:35
Kanske söker många kvinnor efter en man som lyckats skaffa ett bra liv åt sig själv, eftersom det indikerar att hennes liv också skulle bli bra tillsammans med honom. I de flesta länder innebär detta att hans inkomst eller förmögenhet ges stor vikt, men eftersom ökad inkomst inte ger lika mycket utslag på livskvaliteten i Sverige som i andra länder så spelar det mindre roll för kvinnor i Sverige.

Det handlar inte bara om skatterna, utan även om att många saker inte blir lättare att få i Sverige ens med dubblad nettoinkomst, eftersom de inte regleras av marknaden. Exempel är skolor (det går inte att köpa sig en bättre läroplan), hus (bygglov påverkas inte av inkomst), en trygg miljö (det går av många skäl inte att exkludera problempersoner från hela bostadsområden i Sverige) och mycket mer..

MrBoris
2014-07-26, 07:27
Då återstår frågan om Rikard är/var tät och/eller har en fin bil *popcorn*

anvihl
2014-07-26, 07:46
Jag skulle gladeligen ge bort min kropp och "kärlek" till en äldre oattraktiv och allmänt störig dam om hon var stenrik och lät mig få och göra vad jag ville. Även om det krävdes prostaglandin E1 i penisroten 3ggr om dagen. Så detta gäller nog inte bara tjejer ;).

Jag antar att det finns många tjejer som tycker likadant fast omvänt så att säga och eftersom det finns fler stenrika män i världen än vad det finns stenrika kvinnor blir det väl dessa tjejer som syns mest. Är man däremot ute efter ett kärleksfullt och meningsfullt förhållande spelar såklart pengar och materiella ting ingen som helst roll.

Sen som många andra är inne på så har man pengar fast inte är ekonomisk oberoende eller liknande så tror jag inte nödvändigtvis att man får fler tjejer pga det. Kanske för att man har fått en bra självbild av att ha lyckats ha fått ihop pengar, bra jobb etc i så fall.

Malle1
2014-07-26, 07:54
Alla tjejer går igång på status. Sen om du är en lång snygg kille, så spelare det ingen roll vilken status du har, du får ligga ändå. Dessa killar tror ofta att de får ligga för att de är trevliga, men om de skulle vara 165cm hade inte fått ligga även om de varit trevliga.

Diomedea exulans
2014-07-26, 07:56
Jag skulle gladeligen ge bort min kropp och "kärlek" till en äldre oattraktiv och allmänt störig dam om hon var stenrik och lät mig få och göra vad jag ville. Även om det krävdes prostaglandin E1 i penisroten 3ggr om dagen. Så detta gäller nog inte bara tjejer ;).


Jag förstår den ståndpunkten (no pun intended). Tänk då om man hittar någon rik person som dessutom är någorlunda attraktiv, då är det ännu lättare att förstå.

Carlo Fatface
2014-07-26, 08:14
Måste man inte slänga in känd i mixen också för att det skall gälla?

Om jag skulle dubbla min lön och ställa en sprillans ny bil modell fin på min parkering,jag menar vem skulle känna till det då!? :confused:


Är evinnerligt glad att min kvinna drar in mer deg än jag, så slipper jag huvudbryderi om sån här skit. :)

Samma här.Jag visste dessutom om det när vi började ses,gör det mig till en golddigger då? :em:

Lustigt att ingen tar upp det faktum att mer pengar och en nice (dyr fin bil) faktiskt kan göra så att fler intresserar sig pga hur killen beter sig och känner sig tack vare dessa saker.

Om man är nere på botten i livet ekonomiskt osv så tror jag sällan man mår lika bra som om man dragit in en hel del pengar, är glad och nöjd över att man har åstadkommit det.
Självförtroende, att man mår bra, kanske till och mer känner sig mer värd att älskas tack vare att man kan känna sig mer "lyckad" här i livet kan nog göra väldigt mycket i att lättare attrahera andra.

Tror du har en bra poäng här.

WHITEFOLKS
2014-07-26, 08:15
Man gör det väldigt enkelt för sig om man kallar tjejer som hänger med rika killar för golddiggers. Det är ett attribut som alla andra och killen som har mer pengar kan ge dig mer nöje i allmänhet men även dyrare/starkare symboler för sin kärlek.

Han har i större utsträckning möjlighet att kunna få tjejen att känna sig speciell.

MrBoris
2014-07-26, 08:23
Han har i större utsträckning möjlighet att kunna få tjejen att känna sig speciell.
Du har en bra poäng här

Heddaway
2014-07-26, 09:13
Då återstår frågan om Rikard är/var tät och/eller har en fin bil *popcorn*

Han var arbetslös och ägde en 965:a med tonade rutor och 19". Dög fint för mig :)

timoat
2014-07-26, 09:20
Han var arbetslös och ägde en 965:a med tonade rutor och 19". Dög fint för mig :)

Ja 19 tum är fan inte illa! Hatten av.

Minimjölk
2014-07-26, 09:37
Intressant fråga. Jag tror precis som Flash att killar och tjejer som är mer nöjda med sig själva blir mer attraktiva i andras ögon. Tjänar du mer pengar och har lyckats i karriären så är det inte omöjligt att det höjer självförtroendet och därmed gör dig mer social etc vilket underlättar i raggning.

Sedan är det ju allmänt känt att gifta sig rikt är snabbaste och enklaste vägen till rikedom så vissa är nog väldigt målmedvetna i sin jakt på partner och söker ekonomisk trygghet.


Jag valde en partner från ungefär samma arbetarbakgrund som min egen familj hade och vi hade båda viljan att jobba upp oss efter en gemensam plan och strävan att "lyckas". Detta har stärkt både vår relation och vår karriär. Dessutom när vi nu båda lyckats och sitter i en helt annan situation med andra möjligheter så är vi båda utomordentligt glada att vi träffades och blev kära i varandra och inte de attribut vi hade. Jobbigt läge att vara älskad i huvudsak för sina pengar och inte ens personliga egenskaper.

Som svar på originalfrågan så upplever jag ett större intresse/attraktion idag från både män och kvinnor. Om det sedan beror på att det gått bra för mig/oss, att jag blivit äldre, trevligare, visare, mer självsäker eller något annat vet jag inte. Tiden förändrar så många olika parametrar så jag tycker det är svårt att se vilka samband som orsakar vad men helt klart är det ingen nackdel att bo fint i rätt område, ha fina kläder och bilar.

WHITEFOLKS
2014-07-26, 09:52
Det är ju inget antingen eller när det kommer till personlighet/pengar. Det är ingen nackdel om samma person har mer pengar eller hur?

Hövdingen
2014-07-26, 10:42
watch?v=XbYNAZxcWh4

Klippet säger en hel del.. :d

Vad säger klippet exakt?

MrBoris
2014-07-26, 10:45
Vad säger klippet exakt?

Att hade han suttit i en rostig Saab hade det inte varit lika enkelt:confused:

TranceII
2014-07-26, 10:54
När det gäller Vitaly så är det svårt att veta vad som är verkligt och vad som är fake.

filmjölk
2014-07-26, 11:30
Jag har aldrig vart i den situationen att jag har varit rik, men jag kan tänka mig att det funkar bra. Det är väl oftast vissa skillnader på tjejer som gillar att bli bjudna på öl och grillkorv vs de som gillar att bli bjudna på champagne och hummer som går utöver preferenserna för mat och dryck.

KlopFer
2014-07-26, 11:32
Var ute på krogen en kväll, nykter (helt sjukt). Den kvällen stod jag vid baren och kikade på hur tjejerna betedde sig när de närmade sig VIP-avdelningen eller bara den delen på krogen där alla ministekare brukar sitta och det var tamefan helt sjukt. Åmade sig som katter och blicken kastades bort mot killarna hela tiden i hopp om att få komma bort och sitta med de tuffa grabbarna. Undrar när leasing blev stekigt.

Garanterat att den rikaste killen i rummet inte ens satt där.

Hammercurl
2014-07-26, 11:48
Allt som tyder på hög status är attraktivt, så ja.

Wormzie
2014-07-26, 11:57
Klart det har betydelse.. Men det är som med kläder, bara för att du har dyra kläder betyder det inte att du har stil! En god ekonomi ses ju även som en trygghetsfaktor och är attraktivt ur det perspektivet också :)

mangemani
2014-07-26, 12:30
Man gör det väldigt enkelt för sig om man kallar tjejer som hänger med rika killar för golddiggers. Det är ett attribut som alla andra och killen som har mer pengar kan ge dig mer nöje i allmänhet men även dyrare/starkare symboler för sin kärlek.

Han har i större utsträckning möjlighet att kunna få tjejen att känna sig speciell.

i utbyte mot sex.
skulle man ta bort pengarna, bilar och annat och bara ha kvar killens personlighet, så tror jag knappast att samma tjej skulle stannat kvar vid killens sida, dvs, status, pengar, bilar osv var det enda som attraherade tjejen, dvs en golddigger.

WHITEFOLKS
2014-07-26, 12:42
i utbyte mot sex.
skulle man ta bort pengarna, bilar och annat och bara ha kvar killens personlighet, så tror jag knappast att samma tjej skulle stannat kvar vid killens sida, dvs, status, pengar, bilar osv var det enda som attraherade tjejen, dvs en golddigger.
Kan ju lika gärna vara bra kille + pengar?

XXXL
2014-07-26, 12:59
i utbyte mot sex.
skulle man ta bort pengarna, bilar och annat och bara ha kvar killens personlighet, så tror jag knappast att samma tjej skulle stannat kvar vid killens sida, dvs, status, pengar, bilar osv var det enda som attraherade tjejen, dvs en golddigger.

Fast nu handlar de ju bara om att få tjejer, inte på vilket sätt eller så.

jenni
2014-07-26, 16:26
generellt sett: ja!
Och jag är ledsen att säga det att den som påstår något annat, ja den har del, visst finns det undantag, men en man med pengar är alltid attraktivt för kvinnan.

Dock kan jag säga av erfarenhet att blir man förälskad så spelar det ingen roll var han bor, vad han kör, vart han semestrar och vilja märken han bär, allt som är av betydelse är han! Endast han utan några materiella status prylar

Tomasholm
2014-07-26, 16:40
Undrar om det har något att göra med uttrycket "folk är idioter"?

Ja, att folk tror att man nått sitt genetiska max när de tränar på 60kg good morning stärker bara din tes.

Hövdingen
2014-07-26, 16:47
generellt sett: ja!
Och jag är ledsen att säga det att den som påstår något annat, ja den har del, visst finns det undantag, men en man med pengar är alltid attraktivt för kvinnan.

Dock kan jag säga av erfarenhet att blir man förälskad så spelar det ingen roll var han bor, vad han kör, vart han semestrar och vilja märken han bär, allt som är av betydelse är han! Endast han utan några materiella status prylar

Första stycket motsäger det andra.

WHITEFOLKS
2014-07-26, 16:50
Inte direkt. Efter att man blivit, dvs först måste man komma dit. Det är antagligen lättare med mer cash.

jenni
2014-07-26, 17:04
Första stycket motsäger det andra.

Jag vet inte om jag kan förklara på ett vettigt sätt men,
När jag tex valde att dejta någon var ofta ekonomi och status några av attributen till valet av dejten, det var nästan en självklarhet mer än undantag, sen råkade jag bli blixt förälskad , utan att veta något om personens bakgrund och leverne, och det spelade ingen roll, att han inte var en sån kille som de innan saknade betydelse, jag tappade intresse för alla förutom honom, alla rika snubbar, med bilar, hus på vid havet i något varmt land och ett fet konto var bara små irriterande insekter *cupid*

Hövdingen
2014-07-26, 17:29
Jag vet inte om jag kan förklara på ett vettigt sätt men,
När jag tex valde att dejta någon var ofta ekonomi och status några av attributen till valet av dejten, det var nästan en självklarhet mer än undantag, sen råkade jag bli blixt förälskad , utan att veta något om personens bakgrund och leverne, och det spelade ingen roll, att han inte var en sån kille som de innan saknade betydelse, jag tappade intresse för alla förutom honom, alla rika snubbar, med bilar, hus på vid havet i något varmt land och ett fet konto var bara små irriterande insekter *cupid*

Du är/var en golddigger alltså? :) Jag tror du är ute och cyklar om du tror att andra kvinnor också är golddiggers. Sedan är naturligtvis ekonomisk stabilitet viktigt, men det är inte riktigt samma sak.

XXXL
2014-07-26, 17:33
Större delen av kvinnor i världen dras till män med pengar eller rättare sagt allt som mycket pengar för med sig.

Jag säger större delen för att inte säga alla, men jag tror att det är rätt nära... givetvis finns det tjejer som går efter insidan och allt det där men sett i de stora hela utgör de inte nån större grupp.

bubbaklubba
2014-07-26, 17:35
Status är högst relevant.

Bilar däremot tror jag är ganska bortkastade pengar. Ur den synpunkten. Det finns lixom ingen kultur kring det här. Inga mötesplatser där bilen är involverad osv.

WHITEFOLKS
2014-07-26, 17:39
Men hur svårt är det att fatta att man inte nödvändigtvis är golddigger as such.

Bara en sån sak som att folk tycker att land X är SÅ trevligt för att de var där på semester kan ju illustrera en del. Vafan har man tur och träffar rätt kille så är livet en ständig semester.

Elgreco
2014-07-26, 17:44
Vet inte, allt snack om golddiggers som något generellt känns snarare som en ursäkt eller ett försök att skapa logik i faktumet varför de själva inte får ligga med tjejerna de vill ha!

Hövdingen
2014-07-26, 17:46
Större delen av kvinnor i världen dras till män med pengar eller rättare sagt allt som mycket pengar för med sig.

Jag säger större delen för att inte säga alla, men jag tror att det är rätt nära... givetvis finns det tjejer som går efter insidan och allt det där men sett i de stora hela utgör de inte nån större grupp.

Och det kan du backa upp med...........vad?

Yes
2014-07-26, 21:51
Jag vet inte om jag kan förklara på ett vettigt sätt men,
När jag tex valde att dejta någon var ofta ekonomi och status några av attributen till valet av dejten, det var nästan en självklarhet mer än undantag, sen råkade jag bli blixt förälskad , utan att veta något om personens bakgrund och leverne, och det spelade ingen roll, att han inte var en sån kille som de innan saknade betydelse, jag tappade intresse för alla förutom honom, alla rika snubbar, med bilar, hus på vid havet i något varmt land och ett fet konto var bara små irriterande insekter *cupid*
Det här låter som det typiska misstaget många gör, att titta på kravlistan istället för personen. Högt upp på listan står pengar och status, men det går inte att bli kär i dom sakerna (även om det är fullt möjligt och helt rationellt att bli kär i t.ex. en Ferrari ;) ). Det är personen bakom som faktiskt får känslorna att svalla. En god ekonomi lär dock göra den resan väldigt mycket enklare, av naturliga skäl.

The_RobRoy
2014-07-27, 05:14
Jag skulle gladeligen ge bort min kropp och "kärlek" till en äldre oattraktiv och allmänt störig dam om hon var stenrik och lät mig få och göra vad jag ville. Även om det krävdes prostaglandin E1 i penisroten 3ggr om dagen. Så detta gäller nog inte bara tjejer ;).


Allvarligt? Är det fler som känner såhär? Jag har inte ens tänkt tanken tidigare att den jag blir ihop med ska bidra mer än mig till ekonomin. Men av en slump så har jag dejtat en tjej i Hongkong nu (lagom till att man ska lämna *rolleyes*) som kommer ifrån en stenrik familj. De bor i ett hus som kostar över 50 msek, har privat chaufför och går ut med sina rika tjejpolare och sitter vid ett bord på någon klubb och beställer in skumpa i mängder.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om det. Blir nästan lite obekväm av tanken på att gå ut med henne när hennes livstil är på en nivå där jag skulle få svårt att betala en nattklubbsrunda för 30 000 SEK eller vad det nu kan gå på. Tål att tänkas på..

ante
2014-07-27, 09:07
Allvarligt? Är det fler som känner såhär? Jag har inte ens tänkt tanken tidigare att den jag blir ihop med ska bidra mer än mig till ekonomin. Men av en slump så har jag dejtat en tjej i Hongkong nu (lagom till att man ska lämna *rolleyes*) som kommer ifrån en stenrik familj. De bor i ett hus som kostar över 50 msek, har privat chaufför och går ut med sina rika tjejpolare och sitter vid ett bord på någon klubb och beställer in skumpa i mängder.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om det. Blir nästan lite obekväm av tanken på att gå ut med henne när hennes livstil är på en nivå där jag skulle få svårt att betala en nattklubbsrunda för 30 000 SEK eller vad det nu kan gå på. Tål att tänkas på..

Håller med, skulle nog se det mer som ett hinder, och det faktum att man förmodligen inte har samma värderingar gör ingenting bättre.

anvihl
2014-07-27, 10:46
Allvarligt? Är det fler som känner såhär? Jag har inte ens tänkt tanken tidigare att den jag blir ihop med ska bidra mer än mig till ekonomin. Men av en slump så har jag dejtat en tjej i Hongkong nu (lagom till att man ska lämna *rolleyes*) som kommer ifrån en stenrik familj. De bor i ett hus som kostar över 50 msek, har privat chaufför och går ut med sina rika tjejpolare och sitter vid ett bord på någon klubb och beställer in skumpa i mängder.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om det. Blir nästan lite obekväm av tanken på att gå ut med henne när hennes livstil är på en nivå där jag skulle få svårt att betala en nattklubbsrunda för 30 000 SEK eller vad det nu kan gå på. Tål att tänkas på..

Som jag var inne på i mitt inlägg skulle det i mitt fall inte ha någonting att göra med kärlek. Jag skulle bara i ett sådant hypotetiskt fall vara ett riktigt svin och göra så mycket saker jag bara ville och införskaffa så mycket materiella ting jag bara orkade ( för det skiter jag i, i normala fall) och hade gladeligen låtit mig bli utnyttjad för det. Men jag skulle så klart inte vilja ha att meningsfullt förhållande som är baserat på att min partner är rik. Jag ogillar folk som sätter status först i valet av hur man ser på andra människor och jag håller med dig i att avses det att leva i ett normalt förhållande skulle jag också se det som ett hinder, men att ha en "sugar mama" är en helt annan femma. Där har man inga känslor för "den rike".

I mitt första inlägg skrev jag det du citerar för att påvisa att jag förstår de tjejer som väljer stenrika snubbar att ligga med då de kan få samma förmåner jag nämnde för en skitsak som sex (nej det är fan inget speciellt) och jag hade lätt gjort samma sak om det bara gällde det.

Sen om tjejer väljer att försöka hamna i meningsfyllda relationer med grund på att killen är ekonomiskt fördelaktig låter jag vara osagt, men då är det bara fucked up.

XXXL
2014-07-27, 10:50
Och det kan du backa upp med...........vad?

Mitt allvetande, frågor på det?

awesomooo
2014-07-27, 11:29
Skulle väl vara kul att hitta en tjej som är stenrik men samtidigt är det väl mindre kul att vara med någon man inte "tycker om" så pass mycket så man vill spendera sitt liv med personen i fråga.

Hade man själv varit tokrik så hade man varit väldigt skeptisk till folk som försöker komma närmre.

WHITEFOLKS
2014-07-27, 11:32
Det är väl ingen som sagt något om att inte tycka om? Frågan var om pengar hjälper och ja det gör det nog oftast.

awesomooo
2014-07-27, 11:35
Såklart det ger mer tjejer, inte ger det mindre i alla fall. Att ha väldigt mycket pengar är ett väldigt stort plus i kanten skulle jag vilja påstå.

jenni
2014-07-27, 11:58
Du är/var en golddigger alltså? :) Jag tror du är ute och cyklar om du tror att andra kvinnor också är golddiggers. Sedan är naturligtvis ekonomisk stabilitet viktigt, men det är inte riktigt samma sak.
Nja det kan man inte säga att jag var, jag letade inte efter rika män, men jag råkade umgås med ett sånt umgänge och då var det rätt naturligt att man kanske träffade killar genom vänner, ellerhur ? Det sker ju i alla grupper...
Och det tror jag inte! Golddiggers är en art försig, MEN att en kvinna tycker pengar är attraktivt har inget med golddigger att göra! Pengar attraherar alltid! Om du inte vill inse det och förneka kan vara för att du känner dig i underläge.
Men av lång erfarenhet och beskådning av kvinnosläktet så kan jag faktiskt lova, t.o.m svära på att majoriteten föredrar en man med cash, sorry om jag spräcker din fina bild av kvinnor....
Det här låter som det typiska misstaget många gör, att titta på kravlistan istället för personen. Högt upp på listan står pengar och status, men det går inte att bli kär i dom sakerna (även om det är fullt möjligt och helt rationellt att bli kär i t.ex. en Ferrari ;) ). Det är personen bakom som faktiskt får känslorna att svalla. En god ekonomi lär dock göra den resan väldigt mycket enklare, av naturliga skäl.

Jo så är det, men jag tror just att det är möjligt att vara så när man inte är kär, finns det känslor kommer bankkontot var det sista man bryr sig om, det enda man vill då är att vara nära personen och det spelar ingen roll om du ligger på en strand på Bali eller på en picknick filt i Sverige! Du är med den du älskar*cupid*

tlk
2014-07-27, 12:29
Är la inget kontroversiellt att föredra partner med cash. Vem gör liksom inte det, oavsett kön?

Hövdingen
2014-07-27, 13:03
Nja det kan man inte säga att jag var, jag letade inte efter rika män, men jag råkade umgås med ett sånt umgänge och då var det rätt naturligt att man kanske träffade killar genom vänner, ellerhur ? Det sker ju i alla grupper...
Fast det är ju inte vad du skrev. Du skrev: När jag tex valde att dejta någon var ofta ekonomi och status några av attributen till valet av dejten, det var nästan en självklarhet mer än undantag

Och det tror jag inte! Golddiggers är en art försig, MEN att en kvinna tycker pengar är attraktivt har inget med golddigger att göra! Pengar attraherar alltid!
Så du tror att en person som ä: Ful, kort, fet, flint, tråkig personlighet, noll humor, liten snopp, dålig i sängen, socialt inkompetent, hårig rygg etc kommer vara populär bara för att han råkar vara rik?

Om du inte vill inse det och förneka kan vara för att du känner dig i underläge.
Men av lång erfarenhet och beskådning av kvinnosläktet så kan jag faktiskt lova, t.o.m svära på att majoriteten föredrar en man med cash, sorry om jag spräcker din fina bild av kvinnor....
Det behöver du inte oroa dig för eftersom din analys är totalt ovetenskaplig och amatörmässig, det finns inget stöd för att kvinnor generellt sätter "rik" som högsta prioritering när de letar partner.

WHITEFOLKS
2014-07-27, 13:05
Det är bättre för den korta fula killen att ha cash och ingen har sagt att cash är det viktigaste.

WHITEFOLKS
2014-07-27, 13:06
Bättre att ha cash fet och ful, ingen har sagt att cash är det viktigaste.

Hövdingen
2014-07-27, 13:07
Mitt allvetande, frågor på det?

Skitsnack alltså, kort och gott.

justblaze
2014-07-27, 13:35
Bättre att vara snygg och ha karisma, eftersom det är svårt att köpa.
Bli rik hinner man nog också, inget jag har behövt hittills om man säger så :)

Hövdingen
2014-07-27, 13:52
ingen har sagt att cash är det viktigaste.

Måste du vara så je-fla negativ hela tiden?

WHITEFOLKS
2014-07-27, 13:56
Måste du vara så je-fla negativ hela tiden?
What? Ska jag hålla med dig om saker som inte stämmer?

XXXL
2014-07-27, 15:15
Skitsnack alltså, kort och gott.

Mitt allvetande är inget skitsnack alls.

Backa upp det själv om du ska vara så jävla lustig, motbevisa mig.

jenni
2014-07-27, 15:25
Hövdingen;7081059]Fast det är ju inte vad du skrev.Du skrev: När jag tex valde att dejta någon var ofta ekonomi och status några av attributen till valet av dejten, det var nästan en självklarhet mer än undantag
Ok. My bad, jag glömde att detta är nätet och man måste vara extra tydlig,
Tex: jag träffar två stycken killar på en fest hos en vän, båda snygga, trevliga, roliga och självsäkra! Skillnad?! En lever på pappas pengar och en har hunnit etablera sin egen framgångsrika verksamhet, en lånar sin pappas Porsche och en köpte precis sin andra Ferrari, alltså blir det avgörandet.....

Så du tror att en person som ä: Ful, kort, fet, flint, tråkig personlighet, noll humor, liten snopp, dålig i sängen, socialt inkompetent, hårig rygg etc kommer vara populär bara för att han råkar vara rik?

Nej, jag hade inte nappat även om han var den rikaste lilla gubben på jorden.
MEN jag kan garantera att han får modellbrudar och i mängder iaf! Tro mig jag har sett detta på nära håll......

Det behöver du inte oroa dig för eftersom din analys är totalt ovetenskaplig och amatörmässig, det finns inget stöd för att kvinnor generellt sätter "rik" som högsta prioritering när de letar partner
Nej kanske inte, men ekonomin är avgörande när allt annat är lika!
Och om du så starkt tror att kvinnor inte bryr sig om pengar så ber jag dig tala om för mig vart du sett denna ovanlig utrotningshotade art??? Och vart i landet ungefär du bor? Menar inte som ett hån mot dig utan av äkta nyfikenhet! Finns det kvinnor som är helt oberörda är det ju anmärkningsvärt

Hövdingen
2014-07-28, 14:29
What? Ska jag hålla med dig om saker som inte stämmer?
Ja, jag hade för avsikt att debattera ohederligt för att spara tid, jag, till skillnad mot dig, har inte tid att vara påloggad 18 timmar per dag.

Mitt allvetande är inget skitsnack alls.

Backa upp det själv om du ska vara så jävla lustig, motbevisa mig.

Bevisbördan ligger på den som gör ett påstående d.v.s. på dig.

WHITEFOLKS
2014-07-28, 14:34
Ja, jag hade för avsikt att debattera ohederligt för att spara tid, jag, till skillnad mot dig, har inte tid att vara påloggad 18 timmar per dag.



Bevisbördan ligger på den som gör ett påstående d.v.s. på dig.
Varför så otrevlig?

XXXL
2014-07-28, 14:41
Bevisbördan ligger på den som gör ett påstående d.v.s. på dig.

Inte i min värld.

Hövdingen
2014-07-28, 14:56
MEN jag kan garantera att han får modellbrudar och i mängder iaf! Tro mig jag har sett detta på nära håll......
Det finns väl många som lever på dejta rika äldre män, inte minst i Kiev och Moskva och liknande ställen, s.k. pro-daters. Fast det handlar ju mer om bedrägeri än om attraktion.

Nej kanske inte, men ekonomin är avgörande när allt annat är lika!
Ja det har jag aldrig argumenterat emot.

Och om du så starkt tror att kvinnor inte bryr sig om pengar så ber jag dig tala om för mig vart du sett denna ovanlig utrotningshotade art???
Jag har aldrig sagt att kvinnor inte bryr sig om pengar, jag har sagt att ekonomisk stabilitet är viktigt, vilket man inte behöver vara rik för att kunna erbjuda.

Och vart i landet ungefär du bor? Menar inte som ett hån mot dig utan av äkta nyfikenhet! Finns det kvinnor som är helt oberörda är det ju anmärkningsvärt

Det spelar ingen roll var jag bor jag grundar inte min uppfattning på egna erfarenheter.

Barbastark
2014-07-28, 17:34
Har ni killar varit i ett stadie där ni haft kass inkomst, skruttig bil/ingen bil osv och sedan i ett motsvarande stadie med mycket pengar, fin bil och märkt av att tjejerna helt plötsligt blivit intresserade? Detta är ju en rätt klassisk frågeställning / påstående och bland snuskigt rika män är det ju rätt vanligt att modeller och vackra kvinnor "faller" för dessa gubbar.

Hur är det i "vanliga livet" alltså bland random människor som oss här inne på kolo, bland alla åldrar.

Fin eller ful, tjock/rippad/spinkig,klumpig, ocharmig,charmig; får ni fler tjejer att falla om ni har ett snyggt åk och fet plånbok?

Allt som höjer ens värde kommer generera mer partnerpotential. Ens värde kan ju höjas av de saker du nämner, men det kan lika gärna höjas av andra faktorer mer knutna till hur personen är.

Hövdingen
2014-07-28, 17:48
Varför så otrevlig?
Varför så negativ?

Inte i min värld.
Funderat på att gå med i vänsterpartiet?

agazza
2014-07-28, 17:50
Bara deras natur, så länge dom inte är psykopater eller för långt under medelbegåvning så får man leva lite med detta beteende.

WHITEFOLKS
2014-07-28, 17:51
Varför så negativ?


Funderat på att gå med i vänsterpartiet?
Vart var jag negativ?

jenni
2014-07-28, 18:19
Det finns väl många som lever på dejta rika äldre män, inte minst i Kiev och Moskva och liknande ställen, s.k. pro-daters. Fast det handlar ju mer om bedrägeri än om attraktion.

Finns mycket att säga om det men det skulle kapa tråden


Jag har aldrig sagt att kvinnor inte bryr sig om pengar, jag har sagt att ekonomisk stabilitet är viktigt, vilket man inte behöver vara rik för att kunna erbjuda.
Uppfattade det som om det inte alls var väsentligt, enligt dina tidigare posts

filmjölk
2014-07-28, 18:30
fG3whNsg4MI

XXXL
2014-07-28, 18:43
Funderat på att gå med i vänsterpartiet?

Nej aldrig, själv då?

Hövdingen
2014-07-28, 21:52
Vart var jag negativ?Läs dina inlägg! De är fulla av negativitet tycker jag.

Nej aldrig, själv då?

Nej, givetvis inte. Men du som tar avstånd från fakta och vetenskap till förmån för "eget allvetande" borde ju passa som fisken i vattnet i ett sådant parti.

Hövdingen
2014-07-28, 21:55
Finns mycket att säga om det men det skulle kapa tråden
Starta en ny då.

Uppfattade det som om det inte alls var väsentligt, enligt dina tidigare posts

Jag skrev i mitt andra inlägg:Du är/var en golddigger alltså? :) Jag tror du är ute och cyklar om du tror att andra kvinnor också är golddiggers. Sedan är naturligtvis ekonomisk stabilitet viktigt, men det är inte riktigt samma sak.

Ignatius72
2014-07-29, 08:36
När man ser en 55-åring med en snygg 25 åring så är han rik och eller känd. Slump?

ARMSTARK
2014-07-29, 10:26
Fast fortfarande är det där kvinnor man i vardagligt tal kallar pros*****rade. Finns väl inte många normala män som vill umgås med dem?

WHITEFOLKS
2014-07-29, 10:31
Fast fortfarande är det där kvinnor man i vardagligt tal kallar pros*****rade. Finns väl inte många normala män som vill umgås med dem?
NJA finns ju kvinnor som har som krav att killen ska ha bra med pengar, sen gäller övriga kvar också.

Oxe
2014-07-29, 16:22
Alla är väl överens om att mycket pengar är en positiv sak,

så två lika beskrivningar på när som fattig på ena och rik på andra så kommer den som är rik ha bättre förutsättningar.

Sandra81
2014-07-29, 19:28
Har ni killar varit i ett stadie där ni haft kass inkomst, skruttig bil/ingen bil osv och sedan i ett motsvarande stadie med mycket pengar, fin bil och märkt av att tjejerna helt plötsligt blivit intresserade? Detta är ju en rätt klassisk frågeställning / påstående och bland snuskigt rika män är det ju rätt vanligt att modeller och vackra kvinnor "faller" för dessa gubbar.

Hur är det i "vanliga livet" alltså bland random människor som oss här inne på kolo, bland alla åldrar.

Fin eller ful, tjock/rippad/spinkig,klumpig, ocharmig,charmig; får ni fler tjejer att falla om ni har ett snyggt åk och fet plånbok?

Tvärt om attrahera inte män iaf har jag märkt isf bara för sex men inte förhållande. tjejer som är rika är ett hot.:)
men kvinnor söker sig nog gärna till killar med bra inkomst. jag tror inte de behöver betyda att han ska vara rik men att han har god inkomst. tror det handlar om tanken tjejer har att eventuellt bilda familj. (det är en trygghet för henne själv och barnet).

Alexton
2014-07-29, 19:42
Alla är väl överens om att mycket pengar är en positiv sak,

så två lika beskrivningar på när som fattig på ena och rik på andra så kommer den som är rik ha bättre förutsättningar.

Tycker det här var en väldigt bra beskrivning.

+1

Om jag hade två likvärdiga personer att välja mellan en hade bra inkomst den andra dålig så hade jag nog rätt skamlöst gått på den som hade bättre. :em:

Sheogorath
2014-07-29, 19:55
Tycker det här var en väldigt bra beskrivning.

+1

Om jag hade två likvärdiga personer att välja mellan en hade bra inkomst den andra dålig så hade jag nog rätt skamlöst gått på den som hade bättre. :em:

Fast man har aldrig ett läge där två personer är exakt likadana bortsett från ekonomin. Jag har ärligt talat svårt att tänka mig ett scenario där en potentiell partners ekonomiska ställning fäller avgörandet.

cero
2014-07-29, 20:24
NJA finns ju kvinnor som har som krav att killen ska ha bra med pengar, sen gäller övriga kvar också.

Är man ute efter en ytlig bimbo så. Men givetvis är det alltid ett pluss att man har en stabil ekonomi.

WHITEFOLKS
2014-07-29, 20:35
Är man ute efter en ytlig bimbo så. Men givetvis är det alltid ett pluss att man har en stabil ekonomi.
Det betyder inte att man är en ytlig bimbo.

cero
2014-07-29, 20:37
Det betyder inte att man är en ytlig bimbo.

Om man väljer partner efter pengar som man inte själv har, så jo.

WHITEFOLKS
2014-07-29, 20:38
Om man väljer partner efter pengar som man inte själv har, så jo.
Nej inte nödvändigtvis.

cero
2014-07-29, 20:40
Nej inte nödvändigtvis.

Varför skulle man annars snylta på någon annans ekonomi, menar du? Har man själv mycket pengar och en dyr livsstil så är det en helt annan sak.

WHITEFOLKS
2014-07-29, 20:44
Varför skulle man annars snylta på någon annans ekonomi, menar du? Har man själv mycket pengar och en dyr livsstil så är det en helt annan sak.
Det är ett utav kraven. Får man kräva någon smart om man inte är det själv?

jenni
2014-07-29, 20:52
Varför skulle man annars snylta på någon annans ekonomi, menar du? Har man själv mycket pengar och en dyr livsstil så är det en helt annan sak.

Kan vara ren vana?! Man är van vid en välbärgad man så något annat skulle vara främmande ?

Klart det är trevligare att ha en man som skämmer bort en, att man kan resa iväg spontant, att man kan shoppa utan dåligt samvete, friheten är större helt enkelt. Det är klart mycket mer attraktivt än en kille som precis får det att gå runt och måste spara eller låna för att köpa en bil osv

Presenter, resor och spa behandlingar är något som oftast är önskvärt! Man behöver inte vara bimbo gör det, vara att man faktiskt tycker man är värd den behandlingen

XXXL
2014-07-29, 20:56
Tvärt om attrahera inte män iaf har jag märkt isf bara för sex men inte förhållande. tjejer som är rika är ett hot.:)
men kvinnor söker sig nog gärna till killar med bra inkomst. jag tror inte de behöver betyda att han ska vara rik men att han har god inkomst. tror det handlar om tanken tjejer har att eventuellt bilda familj. (det är en trygghet för henne själv och barnet).

Eller också så vill hon bara ha roligt och leva ett i hennes ögon roligt liv. Och det gör man ju allra bäst med någon som har fet plånbok.

Olegh
2014-07-29, 21:01
Kan vara ren vana?! Man är van vid en välbärgad man så något annat skulle vara främmande ?

Klart det är trevligare att ha en man som skämmer bort en, att man kan resa iväg spontant, att man kan shoppa utan dåligt samvete, friheten är större helt enkelt. Det är klart mycket mer attraktivt än en kille som precis får det att gå runt och måste spara eller låna för att köpa en bil osv

Presenter, resor och spa behandlingar är något som oftast är önskvärt! Man behöver inte vara bimbo gör det, vara att man faktiskt tycker man är värd den behandlingen

Ok, det är kanske inte riktigt schysst att lyfta ut ett litet stycke, men det här tycker jag är intressant. Att vara värd något. Mina tankar går direkt till program som lyxfällan. Till människor som inte har förmågan att rätta mun efter matsäck. Att intala sig själv att man är värd ditten eller datten läser jag som en ursäkt för att spendera på ett sätt som inte är rationellt.

Antingen har man råd, eller så har man inte.

jenni
2014-07-29, 21:06
Ok, det är kanske inte riktigt schysst att lyfta ut ett litet stycke, men det här tycker jag är intressant. Att vara värd något. Mina tankar går direkt till program som lyxfällan. Till människor som inte har förmågan att rätta mun efter matsäck. Att intala sig själv att man är värd ditten eller datten läser jag som en ursäkt för att spendera på ett sätt som inte är rationellt.

Antingen har man råd, eller så har man inte.

Alltså att skämma bort sin tjej är vardag för många män, men det är väl olika i olika kretsar...

Jag märker dock att detta inte är så populärt bland de unga männen på forumet

Olegh
2014-07-29, 21:13
Det kan man ju göra på olika sätt. Har man cash, så varför inte presenter och lyx? Det motsätter jag mig inte.

XXXL
2014-07-29, 21:13
Alltså att skämma bort sin tjej är vardag för många män, men det är väl olika i olika kretsar...

Jag märker dock att detta inte är så populärt bland de unga männen på forumet

Att skämma bort sin tjej är också väldigt givande. Generiska presenter kanske är lite tråkigt eller att gå in på en guldsmedsaffär och säga "Ge mig något ni tror en tjej gillar", men om man själv har lite intresse och kan se något som man själv tycker skulle passa på sin tjej och sen köpa det åt henne och att sen se henne tycka samma sak (att de passar) = win

Sheogorath
2014-07-29, 21:20
Kan vara ren vana?! Man är van vid en välbärgad man så något annat skulle vara främmande ?

Klart det är trevligare att ha en man som skämmer bort en, att man kan resa iväg spontant, att man kan shoppa utan dåligt samvete, friheten är större helt enkelt. Det är klart mycket mer attraktivt än en kille som precis får det att gå runt och måste spara eller låna för att köpa en bil osv

Presenter, resor och spa behandlingar är något som oftast är önskvärt! Man behöver inte vara bimbo gör det, vara att man faktiskt tycker man är värd den behandlingen

Ja det är ju jävligt charmigt att ha utvecklat en vana där man gör sig av med andras pengar.

jenni
2014-07-29, 21:22
Det kan man ju göra på olika sätt. Har man cash, så varför inte presenter och lyx? Det motsätter jag mig inte.
Precis, och vissa tjejer väljer hellre en man som kan behandla dem så.
Vissa går längre en så...finns de som får "månads peng" för att roa sig ;)

Att skämma bort sin tjej är också väldigt givande. Generiska presenter kanske är lite tråkigt eller att gå in på en guldsmedsaffär och säga "Ge mig något ni tror en tjej gillar", men om man själv har lite intresse och kan se något som man själv tycker skulle passa på sin tjej och sen köpa det åt henne och att sen se henne tycka samma sak (att de passar) = win

Vid första fallet: sådana presenter brukar bytas mot något annat haha
Nä, men det är klart viktigt att inte köpt något helt intresserat medan han pratat i mobilen

jenni
2014-07-29, 21:23
Ja det är ju jävligt charmigt att ha utvecklat en vana där man gör sig av med andras pengar.

Visst är det! Och den charmen besitter så många töser till pojkars stora förtjusning

jenni
2014-07-29, 21:23
http://i.imgur.com/pwKhg8r.jpg (http://imgur.com/pwKhg8r)

Sheogorath
2014-07-29, 21:29
Visst är det! Och den charmen besitter så många töser till pojkars stora förtjusning

Det finns ett ganska fräscht uttryck som är "champagnehora" som ligger nära till hands här. Att köpa sex eller sällskap kan inte bara göras genom att stoppa sedlar i linningen eller lägga dem på nattduksbordet innan man drar upp gylfen.

Med tanke på det du skrev om att "sådana presenter brukar bytas mot något annat haha".

WHITEFOLKS
2014-07-29, 21:29
http://i.imgur.com/pwKhg8r.jpg (http://imgur.com/pwKhg8r)
Alltid bra att träffa en deisgner :D

jenni
2014-07-29, 21:31
Alltid bra att träffa en deisgner :D

:d

Sheogorath
2014-07-29, 21:32
http://i.imgur.com/pwKhg8r.jpg (http://imgur.com/pwKhg8r)

If you are capable and self sufficient, cheap or not cheap doesn't ****** matter.

jenni
2014-07-29, 21:34
Det finns ett ganska fräscht uttryck som är "champagnehora" som ligger nära till hands här. Att köpa sex eller sällskap kan inte bara göras genom att stoppa sedlar i linningen eller lägga dem på nattduksbordet innan man drar upp gylfen.

Med tanke på det du skrev om att "sådana presenter brukar bytas mot något annat haha".

Den nivån är för långt ner för mig att möta dig på, sorry...

Sheogorath
2014-07-29, 21:35
Den nivån är för långt ner för mig att möta dig på, sorry...

Well, det var ju inte precis som att någon la orden i mun på dig. Presenter mot sex.

jenni
2014-07-29, 21:37
Well, det var ju inte precis som att någon la orden i mun på dig. Presenter mot sex.

Vad pratar du om?!

Är du grym i sängen är det du som får presenten...

agazza
2014-07-29, 21:40
Alltså att skämma bort sin tjej är vardag för många män, men det är väl olika i olika kretsar...

Jag märker dock att detta inte är så populärt bland de unga männen på forumet

Det beror nog på att många blandar ihop skämma bort, med att släpa runt på en golddigger. Du och de unga männen pratar säkert bara inte samma språk.

Eller så är forumet fullt med F! män.

WHITEFOLKS
2014-07-29, 21:40
Om jag hade vart rik hade jag gift mig med jenni

agazza
2014-07-29, 21:47
Visst är det! Och den charmen besitter så många töser till pojkars stora förtjusning

De enda jag träffat eller sett har oftast bara haft turen att vad dom anser är lyx och flärd är en så pass liten procent av mannens inkomst att han skiter i vilket bara hon håller igen när hon ska hålla igen och håller med när hon ska hålla med, så får hon åka med på turen så länge hon inte blir för jobbig.

Det måste vara jobbigt att vara ägd på det viset.

Tyvärr ser man inte att dessa människor orkar hålla ihop psyket allt för länge och när det brister så står dom där och grinar framför ett äktenskapsförord, så länge dom inte har tur. Men den procenten försvinner nästan i bruset av felmarginal.

Sheogorath
2014-07-29, 21:49
Jag hade tyckt att det var ganska skabbigt att befinna mig i en relation som var så asymmetriskt att kvinnan behövde mina pengar för att kunna upprätthålla sin livsstil. Man hade haft en person i beroendeställning. Jag skämmer gärna bort min parner men det känns ju rätt mycket fräschare att skämma bort någon som faktiskt hade kunnat unna sig de där sakerna ändå, för egna pengar. Då blir det mer en trevlig gest där man visar sitt engagemang i relationen snarare än att man köper sig framtida tjänster, eller bara vill statusmarkera och upprätthålla asymmetrin genom att visa vem det är som håller i tömmarna.

Har min partner samma eller bättre ekonomi än jag kan jag dessutom alltid vara säker på att det är något annat (automatiskt viktigare) än pengarna som gör att hon stannar. Att "köpa sin kärlek för pengar" är INTE status i min värld.

jenni
2014-07-29, 21:57
Det beror nog på att många blandar ihop skämma bort, med att släpa runt på en golddigger. Du och de unga männen pratar säkert bara inte samma språk.

Eller så är forumet fullt med F! män.
Ja den skillnaden förstår inte många

Om jag hade vart rik hade jag gift mig med jenni
Men det blir ju du snart...
De enda jag träffat eller sett har oftast bara haft turen att vad dom anser är lyx och flärd är en så pass liten procent av mannens inkomst att han skiter i vilket bara hon håller igen när hon ska hålla igen och håller med när hon ska hålla med, så får hon åka med på turen så länge hon inte blir för jobbig.

Det måste vara jobbigt att vara ägd på det viset.

Tyvärr ser man inte att dessa människor orkar hålla ihop psyket allt för länge och när det brister så står dom där och grinar framför ett äktenskapsförord, så länge dom inte har tur. Men den procenten försvinner nästan i bruset av felmarginal.
Det är klart att det blir påfrestande om man endast är ihop med någon för pengarna, men om det finns kärlek för personen och han är ekonomiskt oberoende blir det en annan femma...

Jag hade tyckt att det var ganska skabbigt att befinna mig i en relation som var så asymmetriskt att kvinnan behövde mina pengar för att kunna upprätthålla sin livsstil. Man hade haft en person i beroendeställning. Jag skämmer gärna bort min parner men det känns ju rätt mycket fräschare att skämma bort någon som faktiskt hade kunnat unna sig de där sakerna ändå, för egna pengar. Då blir det mer en trevlig gest där man visar sitt engagemang i relationen snarare än att man köper sig framtida tjänster, eller bara vill statusmarkera och upprätthålla asymmetrin genom att visa vem det är som håller i tömmarna.

Har min partner samma eller bättre ekonomi än jag kan jag dessutom alltid vara säker på att det är något annat (automatiskt viktigare) än pengarna som gör att hon stannar. Att "köpa sin kärlek för pengar" är INTE status i min värld.
Nu är jag så himla icke pk men den synen på saken verkar vara mer vanlig i Norden, män i Europa tex Paris, Spanien, England och framför allt Italien ser det på ett helt annorlunda sett. Och i USA finns det en hel kultur med den förhållande-modellen. Tror det vi har olika erfarenheter och rör oss i olika kretsar

Sen är det inte säkert hon behöver dina pengar, hon kanske bara inte slösar på sina, vissa män är ok med det...

XXXL
2014-07-29, 21:57
Om jag hade vart rik hade jag gift mig med jenni

Jag med, och hon hade fått allt hon pekat på

Med andra ord... hela huset fyllt av ryska lyxprostituerade :D

http://riotandfrolic.typepad.com/.a/6a015431fc4e55970c017ee5e35b15970d-pi

jenni
2014-07-29, 22:00
Jag med, och hon hade fått allt hon pekat på

Med andra ord... hela huset fyllt av ryska lyxprostituerade :D

http://riotandfrolic.typepad.com/.a/6a015431fc4e55970c017ee5e35b15970d-pi

Vi skulle haft ett eget Playboy mansion :d

XXXL
2014-07-29, 22:06
Vi skulle haft ett eget "Det var en gång en tråd... " :d

Fixade det åt dig ;)

cero
2014-07-29, 22:51
Det är ett utav kraven. Får man kräva någon smart om man inte är det själv?

Ja det är ganska efterblivet att ha som krav att man ska ha någon som är intellektuellt överlägsen.

Kan vara ren vana?! Man är van vid en välbärgad man så något annat skulle vara främmande ?

Klart det är trevligare att ha en man som skämmer bort en, att man kan resa iväg spontant, att man kan shoppa utan dåligt samvete, friheten är större helt enkelt. Det är klart mycket mer attraktivt än en kille som precis får det att gå runt och måste spara eller låna för att köpa en bil osv

Presenter, resor och spa behandlingar är något som oftast är önskvärt! Man behöver inte vara bimbo gör det, vara att man faktiskt tycker man är värd den behandlingen

Lol. Varför skulle du vara "värd" det? Testa att åstadkomma något själv i livet, mycket roligare så. Att leva på andra är bara patetiskt.

Om jag hade haft en fru som tjänade mycket mer än mig så hade det givetvis inte varit några problem, men jag hade heller inte accepterat massa gratissaker.

jenni
2014-07-29, 22:57
Ja det är ganska efterblivet att ha som krav att man ska ha någon som är intellektuellt överlägsen.



Lol. Varför skulle du vara "värd" det? Testa att åstadkomma något själv i livet, mycket roligare så. Att leva på andra är bara patetiskt.

Om jag hade haft en fru som tjänade mycket mer än mig så hade det givetvis inte varit några problem, men jag hade heller inte accepterat massa gratissaker.

Lol? Roligt uttryck! Trodde du var för vuxen för sådant internetslang!
Nå väl! Vem har sagt att jag pratar om mig personligen? Vem säger att jag inte åstadkommit något i livet?! Vad vet du om mig ?!
Men om vi ska se det på ditt vis!: tro mig! Bara för att Jag är sååå värd det!

cero
2014-07-29, 23:03
Om man vill ha massa saker men inte vill jobba för det och istället låter andra göra det åt en, så kommer man inte åstadkomma mycket i livet.

I och med att du skrev att "man kanske har det som en vana?!" så känns det ganska sannolikt att du inte har några problem med att snylta på andra.

jenni
2014-07-29, 23:05
Min personliga bemötande av ämnet är dock, om det inte finns några djupare känslor så är ytliga attribut och materiella något som höjer intresse, det är hyckleri att hävda annat.

Upprepar igen nu: Ifall det finns känslor spelar bankkontot ingen roll, han kan bo i en liten etta utanför stan och köra en gammal bil, det spelar ingen roll, är jag kär räcker det om jag får vara med honom och njuta av hans närvaro, lyssna på hans röst och titta i hans ögon
Jag behöver inget annat än just honom....

cero
2014-07-29, 23:07
Varför skulle du åka på resor med någon du inte har känslor för..? Låter som Golddiggeri på allra högsta nivå.

jenni
2014-07-29, 23:07
Om man vill ha massa saker men inte vill jobba för det och istället låter andra göra det åt en, så kommer man inte åstadkomma mycket i livet.

I och med att du skrev att "man kanske har det som en vana?!" så känns det ganska sannolikt att du inte har några problem med att snylta på andra.

Önsketänkande från dig..?
Det är lönlöst att försöka få dig bekant med den världen, har du aldrig rört dig i de kretsar kommer du aldrig förstå *rolleyes*
Jag har alltid haft egen inkomst, men det är inte alltid att mannen har velat att jag använder den...

jenni
2014-07-29, 23:09
Varför skulle du åka på resor med någon du inte har känslor för..? Låter som Golddiggeri på allra högsta nivå.

Har jag skrivit att jag personligen, jag åker på resor med någon jag är likgiltig mot?

Tolkia
2014-07-29, 23:10
Jag tror att det förr eller senare blir problem om den ena är helt beroende av den andra eller lever helt på den andra. Olikheter skapar intressanta spänningar säger man ju, men om det är fullständig obalans kan det bli svårt i längden. Upplagt för att den som sitter på pengarna skall börja anse sig ha rätt att "kräva" saker i motprestation av den som inte har pengar, och för att den som inte har, och ständigt är beroende av den som har, skall hamna i något slags barnroll. Detta åtminstone i en kultur som den svenska, där det trots allt finns en rätt tydlig norm som säger att "bra karl reder sig själv".

cero
2014-07-29, 23:19
Jag har alltid haft egen inkomst, men det är inte alltid att mannen har velat att jag använder den...

Är det mannen som ska ha kontroll över dina beslut?

jenni
2014-07-29, 23:20
Är det mannen som ska ha kontroll över dina beslut?

Haha, vad du håller på och roar dig :d
Funderar på om jag ska låta dig och spela med nu*rolleyes*

cero
2014-07-29, 23:22
Haha, vad du håller på och roar dig :d
Funderar på om jag ska låta dig och spela med nu*rolleyes*

Roar mig och roar mig, det är ganska tydligt att du tycker om att snylta på andra. To each his own antar jag.

jenni
2014-07-29, 23:27
Roar mig och roar mig, det är ganska tydligt att du tycker om att snylta på andra. To each his own antar jag.

Men hur får du det till att det handlar om mig personligen ?!
Känner du mig? Vet du vem jag är? Om inte så var bara tyst och döm inte.
Vill du däremot utbyta åsikter så håll det på en neutral nivå utan att gå på personligen då du inte har fog för det...

Ibland glömmer jag att det är mycket ungdomar på kolo*rolleyes*

cero
2014-07-29, 23:36
Men hur får du det till att det handlar om mig personligen ?!
Känner du mig? Vet du vem jag är? Om inte så var bara tyst och döm inte.
Vill du däremot utbyta åsikter så håll det på en neutral nivå utan att gå på personligen då du inte har fog för det...

Ibland glömmer jag att det är mycket ungdomar på kolo*rolleyes*

"Klart det är trevligare att ha en man som skämmer bort en, att man kan resa iväg spontant, att man kan shoppa utan dåligt samvete, friheten är större helt enkelt. Det är klart mycket mer attraktivt än en kille som precis får det att gå runt och måste spara eller låna för att köpa en bil osv

Presenter, resor och spa behandlingar är något som oftast är önskvärt! Man behöver inte vara bimbo gör det, vara att man faktiskt tycker man är värd den behandlingen"

;)

PureWhey
2014-07-29, 23:47
It is on...
Följer med spänning.

jenni
2014-07-29, 23:55
"Klart det är trevligare att ha en man som skämmer bort en, att man kan resa iväg spontant, att man kan shoppa utan dåligt samvete, friheten är större helt enkelt. Det är klart mycket mer attraktivt än en kille som precis får det att gå runt och måste spara eller låna för att köpa en bil osv

Presenter, resor och spa behandlingar är något som oftast är önskvärt! Man behöver inte vara bimbo gör det, vara att man faktiskt tycker man är värd den behandlingen"

;)

Och det är att snylta?!

Cero, om du inte spelar i den ligan är det inte konstigt att du inte förstår, och det är ok, alla kan inte vara där...

Känner att jag börjar bli uttråkad, du kommer inte lyssna och jag har ingen lust att försöka förklara, men du kommer nog förstå när du blir stor

Och för att inte hyckla, ja jag har fått presenter som förmodligen är värda mer än vad du någonsin kommer att tjäna i ditt liv, och nej jag har inte valt någon pga deras ekonomiska ställning, och Ja! jag har alltid täckning för min livstil och mina intressen, men om jag är tillsammans med någon som lever enligt de principerna så bråkar jag inte om det, vill han skämma bort mig så varsågod men det är inte jag kräver.

Done!

cero
2014-07-29, 23:58
En vacker dag kommer jag växa upp och bli stor så att jag kan leva på andra människor. Längtar.

Och det är att snylta?!

Ja, om en person i en vuxen relation skämmer bort den andra och där man kan "shoppa utan dåligt samvete" på den andras bekostnad. Det är i allra högsta grad snyltande. Om du inte har pengarna till det själv förtjänar du inte ett lyxliv, ledsen. ;)

jenni
2014-07-30, 00:03
En vacker dag kommer jag växa upp och bli stor så att jag kan leva på andra människor. Längtar.



Ja, om en person i en vuxen relation skämmer bort den andra och där man kan "shoppa utan dåligt samvete" på den andras bekostnad. Det är i allra högsta grad snyltande. Om du inte har pengarna till det själv förtjänar du inte ett lyxliv, ledsen. ;)

Du kan läsa ovanför.
Men du förstår fortfarande inte, helt otroligt! Lever du under en sten?!


Om jag har inkomst, men min pojkvän jobbar och vill att jag roar mig med shopping och spa med resten av väninnorna som också har liknande pojkvänner då han är upptagen nästan hela dagarna och inte har tid, så fine! Jag tänker inte käfta emot, det brukar oftast vara för att han inte ska känna sig stressad och ha dåligt samvete för att han jobbar så mycket, om han känner sig lugnare av att jag har hans american express så är det ok för mig med, som sagt du kommer inte förstå hur vissa killar fungerar, men tro mig det är standard i många kretsar, det handlar inte om snyltning eller golddigging. Det handlar om en livstil

cero
2014-07-30, 00:04
Och för att inte hyckla, ja jag har fått presenter som förmodligen är värda mer än vad du någonsin kommer att tjäna i ditt liv

Du har inget att vara stolt över. Din "man" däremot kan glädjas över att ha mycket pengar.

cero
2014-07-30, 00:05
Men du förstår fortfarande inte, helt otroligt!

Jo, jag tror det är ganska tydligt vad du menar nu. ;)

Om jag har inkomst, men min pojkvän jobbar och vill att jag roar mig med shopping och spa med resten av väninnorna som också har liknande pojkvänner då han är upptagen nästan hela dagarna och inte har tid, så fine! Jag tänker inte käfta emot, det brukar oftast vara för att han inte ska känna sig stressad och ha dåligt samvete för att han jobbar så mycket, om han känner sig lugnare av att jag har hans american express så är det ok för mig med, som sagt du kommer inte förstå hur vissa killar fungerar, men tro mig det är standard i många kretsar, det handlar inte om snyltning eller golddigging. Det handlar om en livstil

:D

jenni
2014-07-30, 00:13
Du har inget att vara stolt över. Din "man" däremot kan glädjas över att ha mycket pengar.

Men hur vet du vad jag har! Vad jag har och vad jag använder är olika saker.
Igen, du förstår inte, du spelar i en annan liga, helt annan liga, och det börjar bli väldigt enformigt att försöka förklara samma sak om och om igen

jenni
2014-07-30, 00:15
Jo, jag tror det är ganska tydligt vad du menar nu. ;)



:D

Måste säga tack!
Inser hur glad jag är att jag sluppit killar på din nivå

cero
2014-07-30, 00:16
Men hur vet du vad jag har!

Något säger mig att du inte är någon chefsläkare direkt..

jenni
2014-07-30, 00:20
Något säger mig att du inte är någon chefsläkare direkt..

Haha! Nope! Jag gillar inte stress,
Men jag har så jag klarar mig och kan hålla min livsstil gående...
Något säger mig att du verken har en god ekonomi eller flickvän

cero
2014-07-30, 00:24
Att man inte slickar röv och blir överröst med pengar (det du kallar "livsstil") betyder att man inte har god ekonomi och flickvän?

Logik är inte din starka sida nej.

MackeJuve
2014-07-30, 00:28
Du har inget att vara stolt över. Din "man" däremot kan glädjas över att ha mycket pengar.

+1. Herregud.

jenni
2014-07-30, 00:30
Att man inte slickar röv och blir överröst med pengar (det du kallar "livsstil") betyder att man inte har god ekonomi och flickvän?

Logik är inte din starka sida nej.

Nej, det är vad du kallar livstil,
Jag tycker lite synd om dig, du är så tråkig och bitter.
Ha kul, lev livet och sluta bry dig om vad andra gör...
Tråden handlar inte om någon personligen utan rent generellt, varför dubbar gjort det till en personlig fråga är en gåta...
Är det något du kanske vill fråga? Vill du kanske ha tips om hur man får en trofébrud? Vill du ha råd om hur en man ska bete sig? Hur man är en gentleman
Vet du ens vad en gentleman är?

cero
2014-07-30, 00:35
Nej, det är vad du kallar livstil,
Jag tycker lite synd om dig, du är så tråkig och bitter.
Ha kul, lev livet och sluta bry dig om vad andra gör...
Tråden handlar inte om någon personligen utan rent generellt, varför dubbar gjort det till en personlig fråga är en gåta...
Är det något du kanske vill fråga? Vill du kanske ha tips om hur man får en trofébrud? Vill du ha råd om hur en man ska bete sig? Hur man är en gentleman
Vet du ens vad en gentleman är?

Tack för att du bevisar min poäng.

jenni
2014-07-30, 00:39
Tack för att du bevisar min poäng.

6vwNcNOTVzY

Varsågod lilla gubben, nu kan du iaf sussa sött*cupid*

cero
2014-07-30, 00:44
http://weknowmemes.com/generator/uploads/generated/g1367890747169701639.jpg

Gråt inte min vän.

PureWhey
2014-07-30, 01:05
Cero, seriöst. Vill du inte ha tips på hur man får en trofébrud? ;)

ARMSTARK
2014-07-30, 07:32
Vore intressant att höra vad feministerna har att säga i ämnet.

Pudzianovski
2014-07-30, 07:41
Kul tråd :d

Också lärt mig ett nytt ord! -> champagnehora :)

PureWhey
2014-07-30, 07:45
Kul tråd :d

Också lärt mig ett nytt ord! -> champagnehora :)

Är det ett "finare" s.k. gr*ggl*der? cofffee

E: Får man skriva det utan att riskera en varning?

E2: Censurerar lite.

Isseman
2014-07-30, 08:20
Jenni & Cero

Get a room u guys :naughty: :naughty: :naughty:

NickeSthlm
2014-07-30, 08:31
Att man inte slickar röv och blir överröst med pengar (det du kallar "livsstil") betyder att man inte har god ekonomi och flickvän?

Logik är inte din starka sida nej.

Nu är jag förvisso kraftigt emot golddiggers och deras sätt äcklar mig brutalt.

Med det sagt så måste väl killar som tjänar bra med pengar kunna ha tjejer som inte har lika välbetalda jobb utan att tjejen ska betraktas som en golddigger? Eller är det bara lika barn leka bäst? Rika grabbar ska jaga tag i rika tjejer och fattiglappar får ta de underbetalda tjejerna? Enbart för att tjejen inte ska riskera att få en golddigger-stämpel?

ceejay
2014-07-30, 08:41
Rolig läsning

WHITEFOLKS
2014-07-30, 09:46
Ja det är ganska efterblivet att ha som krav att man ska ha någon som är intellektuellt överlägsen.



Lol. Varför skulle du vara "värd" det? Testa att åstadkomma något själv i livet, mycket roligare så. Att leva på andra är bara patetiskt.

Om jag hade haft en fru som tjänade mycket mer än mig så hade det givetvis inte varit några problem, men jag hade heller inte accepterat massa gratissaker.
Vad är då skillnaden? Värdesätter du pengar högre än intelligens?

cero
2014-07-30, 11:31
Nu är jag förvisso kraftigt emot golddiggers och deras sätt äcklar mig brutalt.

Med det sagt så måste väl killar som tjänar bra med pengar kunna ha tjejer som inte har lika välbetalda jobb utan att tjejen ska betraktas som en golddigger? Eller är det bara lika barn leka bäst? Rika grabbar ska jaga tag i rika tjejer och fattiglappar får ta de underbetalda tjejerna? Enbart för att tjejen inte ska riskera att få en golddigger-stämpel?

Som sagt, det handlar inte om att ha olika inkomster utan att den ena lever på den andra. Om du tjänar typ 19 netto men lever en livsstil som egentligen kräver 50+ så får man fan ta och skärpa sig.

Vad är då skillnaden? Värdesätter du pengar högre än intelligens?

Nej, men med pengar blir det mer tydligt att den ena utnyttjar den andra.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 11:33
Behöver ju inte vara utnyttjande?

cero
2014-07-30, 11:34
Behöver ju inte vara utnyttjande?

Snyltande, golddiggeri, du kan kalla det vad som.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 11:39
Snyltande, golddiggeri, du kan kalla det vad som.
Om två träffas, ena skiter cash och vill att sin älskade ska ha det bra, hur är det då utnyttjande?

cero
2014-07-30, 11:42
Om två träffas, ena skiter cash och vill att sin älskade ska ha det bra, hur är det då utnyttjande?

Läser du ens vad jag skriver? Kalla det snyltande om du vill. Om t ex jag hade haft en fru som tjänat dubbelt så mycket som mig så hade jag sett till att vi möttes någonstans i mitten vad gäller livsstil.

NickeSthlm
2014-07-30, 11:42
Som sagt, det handlar inte om att ha olika inkomster utan att den ena lever på den andra. Om du tjänar typ 19 netto men lever en livsstil som egentligen kräver 50+ så får man fan ta och skärpa sig.


Absolut. Lever du över dina tillgångar så är du snett ute och om det krävs en rik man i ditt liv enbart pga din livsstil så håller jag med dig. Men rika killar eller killar som överlag tjänar bra med pengar har inte enbart golddiggers till flickvänner bara för att flickvännen får en livsstil som de på egen hand inte skulle ha råd med.

Den stora skillnaden i det hela är att en golddigger drar så fort kassan sinar..

Behöver ju inte vara utnyttjande?

+1

NickeSthlm
2014-07-30, 11:46
Läser du ens vad jag skriver? Kalla det snyltande om du vill. Om t ex jag hade haft en fru som tjänat dubbelt så mycket som mig så hade jag sett till att vi möttes någonstans i mitten vad gäller livsstil.

Fast det här är väl ändå enbart kvalificerat bullshit? *popcorn*

cero
2014-07-30, 11:47
Haka inte upp er på ord, min poäng är glasklar här.

Givetvis kan man hjälpa till lite om man har en partner med sämre ekonomi, fast om du går på spa var och varannan dag, "shoppar utan dåligt samvete", tränar på stans lyxigaste gym, åker på spontanresor osv trots att man själv inte har råd med det så snyltar man. Om man nu tycker att den livsstilen är viktig så får man väl fan ta och skaffa ett jobb som betalar bra.

cero
2014-07-30, 11:47
Fast det här är väl ändå enbart kvalificerat bullshit?

Vad menar du nu?

NickeSthlm
2014-07-30, 12:03
Vad menar du nu?

Att om du hade haft en fru som tjänade dubbelt så mkt som dig så hade du sett till att er livsstil anpassades mer efter din förmåga att faktiskt kunna betala för dig. Kanske är jag som är ute och cyklar men jag utgår från att de flesta äktenskap ser till att dela på inkomsterna och skillnad på ditt och mitt uteblir. Har ni råd att åka 3 veckor till Bahamas så gör ni det och tar inte 2 veckor i Kroatien bara för att du råkar tjäna hälften av vad hon gör och det hade passat din ekonomi bättre om du hade varit solo?

Är man däremot i ett förhållande där man inte bor tillsammans så blir situationen självklart annorlunda. Delar man inte hela livet tillsammans så blir det klart annorlunda, även om det är hårt att döma allt som snyltande.

cero
2014-07-30, 12:23
Oftast skiljer det sig inte så jättemycket mellan två personer, och då lämpar det sig att dela lika på allt. Är det en stor skillnad i inkomst så lämpar det sig bättre med en uppdelning, även om man givetvis kommer ha en gemensam kassa också.

Om man inte ens lever tillsammans utan bara är "date:ar" så är ju såklart snylt-faktorn 10x så hög.

Inget BS alls, det är min syn på saken. Jag söker inte självförverkligande genom att köpa dyra saker, så att gå "miste" om en Bahamasresa och istället åka till Kroatien i 2 veckor är ingen fara.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 12:39
Så om någon som är stenrik förälskar sig en vanlig person så måste den rika personen leva ett vanligt liv för annars blir det snyltande och utnyttjande?

cero
2014-07-30, 12:40
Om jag hade varit den "vanliga" personen i ditt scenario hade jag i alla fall inte accepterat att bli överröst med pengar jag inte själv förtjänat. Helt klart snyltande i varje fall, men inte nödvändigtvis utnyttjande i negativ bemärkelse.

mangemani
2014-07-30, 13:00
Absolut. Lever du över dina tillgångar så är du snett ute och om det krävs en rik man i ditt liv enbart pga din livsstil så håller jag med dig. Men rika killar eller killar som överlag tjänar bra med pengar har inte enbart golddiggers till flickvänner bara för att flickvännen får en livsstil som de på egen hand inte skulle ha råd med.

Den stora skillnaden i det hela är att en golddigger drar så fort kassan sinar..



+1

man och kvinna träffas, mannen har mycket god inkomst och öser saker över kvinnan för att han vill visa sin kärlek/få kvinnan att känna sig speciell/whatever, kvinnan tar givetvis emot lyxet och blir van livsstilen. mannen förlorar under åren som går sitt jobb/företag och det blir så illa att han behöver gå på bidrag eller kämpa för att få hålla en under normal lön.

kommer kvinnan att stanna kvar vid mannens sida? kvinnan som nu är van denna livsstil? knappast, hon drar då vidare till nästa rika kille = golddigger

cero
2014-07-30, 13:10
öser saker över kvinnan för att han vill visa sin kärlek

i-landskärlek

Sandra81
2014-07-30, 13:14
man och kvinna träffas, mannen har mycket god inkomst och öser saker över kvinnan för att han vill visa sin kärlek/få kvinnan att känna sig speciell/whatever, kvinnan tar givetvis emot lyxet och blir van livsstilen. mannen förlorar under åren som går sitt jobb/företag och det blir så illa att han behöver gå på bidrag eller kämpa för att få hålla en under normal lön.

kommer kvinnan att stanna kvar vid mannens sida? kvinnan som nu är van denna livsstil? knappast, hon drar då vidare till nästa rika kille = golddigger

vem vill ha en kille som köper ens kärlek? hade han gjort det hade han åkt ut.

NickeSthlm
2014-07-30, 13:15
man och kvinna träffas, mannen har mycket god inkomst och öser saker över kvinnan för att han vill visa sin kärlek/få kvinnan att känna sig speciell/whatever, kvinnan tar givetvis emot lyxet och blir van livsstilen. mannen förlorar under åren som går sitt jobb/företag och det blir så illa att han behöver gå på bidrag eller kämpa för att få hålla en under normal lön.

kommer kvinnan att stanna kvar vid mannens sida? kvinnan som nu är van denna livsstil? knappast, hon drar då vidare till nästa rika kille = golddigger

Jepp, det var väl mer eller mindre det jag sa i min mening? ;)
En golddigger är mer kär i pengarna/statusen/livsstilen än personen de lever med.

WHITEFOLKS
2014-07-30, 13:30
Fast nu förutsätter ni att hon sticker.

jenni
2014-07-30, 13:35
Haka inte upp er på ord, min poäng är glasklar här.

Givetvis kan man hjälpa till lite om man har en partner med sämre ekonomi, fast om du går på spa var och varannan dag, "shoppar utan dåligt samvete", tränar på stans lyxigaste gym, åker på spontanresor osv trots att man själv inte har råd med det så snyltar man. Om man nu tycker att den livsstilen är viktig så får man väl fan ta och skaffa ett jobb som betalar bra.

Haha! Jag dör, du är ju bara för underbar

NickeSthlm
2014-07-30, 13:36
Fast nu förutsätter ni att hon sticker.

Nej. Drar hon så visar hon tydligt var hon står och att det är pengar/status/livsstil som hon är kär i. Stannar hon så är det personen som gäller ;)

cero
2014-07-30, 13:37
Du föredrar kanske champangeluder?

jenni
2014-07-30, 13:37
Som sagt, det handlar inte om att ha olika inkomster utan att den ena lever på den andra. Om du tjänar typ 19 netto men lever en livsstil som egentligen kräver 50+ så får man fan ta och skärpa sig.



Nej, men med pengar blir det mer tydligt att den ena utnyttjar den andra.

Så om en tjej träffar en rik man de flyttar ihop och hon blir en del av hans liv, ska hon då ta avstånd från hans livsstil för att inte misstas för en golddigger

jenni
2014-07-30, 13:39
Jepp, det var väl mer eller mindre det jag sa i min mening? ;)
En golddigger är mer kär i pengarna/statusen/livsstilen än personen de lever med.

Det här kan vi väl klippa ut och sätta som ett citat i trådstarten !!!

jenni
2014-07-30, 13:41
Du föredrar kanske champangeluder?

Du är bara avundsjuk (som det så fint heter):laugh:

cero
2014-07-30, 13:41
Så om en tjej träffar en rik man de flyttar ihop och hon blir en del av hans liv, ska hon då ta avstånd från hans livsstil för att inte misstas för en golddigger

Vill man flytta in i den rika personens hus så visst, men någon måtta får det väl för fan vara.

Men du har ju som vana att leta efter välbärgade män så att du kan shoppa utan dåligt samvete och ligga på spa medan mannen arbetar, så detta är knappast något du är förmögen att förstå.

cero
2014-07-30, 13:43
Du är bara avundsjuk (som det så fint heter)

När allt annat misslyckas: Använd avundsjuk/jante-kortet

Du fortsätter att briljera med din intellekt.

jenni
2014-07-30, 13:43
Vill man flytta in i den rika personens hus så visst, men någon måtta får det väl för fan vara.

Men du har ju som vana att leta efter välbärgade män så att du kan shoppa utan dåligt samvete och ligga på spa medan mannen arbetar, så detta är knappast något du är förmögen att förstå.

Var har du fått det ifrån??? Jag förstår att du trollar nu, men kom igen !

jenni
2014-07-30, 13:46
När allt annat misslyckas: Använd avundsjuk/jante-kortet

Du fortsätter att briljera med din intellekt.

Inget illa menat med just den här reply, på riktigt cero, nu utan att jävlas osv
Har du något problem med att tolka vad folk menar, jag menar finns symptom som då när en person inte kan tolka skämt och allvar utan tar allt ordagrant det finns en diagnos gör det t.o.m
Åter igen, just det här inlägget är seriöst riktat inte illa menad

cero
2014-07-30, 13:48
Ja, jag lider av en diagnos som innebär att jag inte kan hantera korkade personer.

NickeSthlm
2014-07-30, 13:50
...så detta är knappast något du är förmögen att förstå.

Du fortsätter att briljera med din intellekt.

Varför dessa personangrepp cero?

jenni
2014-07-30, 13:58
Ja, jag lider av en diagnos som innebär att jag inte kan hantera korkade personer.
Tyvärr verkar det inte det enda!
Och korkad? Riktar du det åt något speciellt håll,
Var isf mer direkt, eller har du inte tillräckligt med stake för det...
Varför dessa personangrepp cero?

För att han är inte tillräckligt vältalig för att kunna hålla diskussionen på en adekvat nivå! Tyvärr...

cero
2014-07-30, 14:03
Du har inte skrivit något av substans den sista sidan. Och lite ironiskt att du anklagar mig för att inte vara "vältalig" och "tillräckligt adekvat" när du själv skriver som en 10-åring, men okej.

Var jag riktade kommentarerna är uppenbart och behöver inte ens förtydligas.

jenni
2014-07-30, 14:07
Du har inte skrivit något av substans den sista sidan. Och lite ironiskt att du anklagar mig för att inte vara "vältalig" och "tillräckligt adekvat" när du själv skriver som en 10-åring, men okej.

Var jag riktade kommentarerna är uppenbart och behöver inte ens förtydligas.

Och där bevisade du att du verken har stake eller är ens en man.....
Så diskussionen behövs ej mer,
Case closed......

cero
2014-07-30, 14:15
Ja, cased closed. Det var riktat till dig. Nästa gång ska jag rita en pil så du förstår.

pwnyou
2014-07-30, 14:22
Min teori!

De flesta tjejer är väldigt emotionella och de bryr sig inte alls om logiska sociala konstruktioner som "pengar", "utseende" osv. Dessa tjejer blir enbart attraherade av mannens beteende, hur det KÄNNS när han pratar med dem. Om det känns "rätt" så kommer hon att vilja ligga med honom. Dessa tjejer föredrar så kallade bad boys eftersom bad boys ofta BETER sig "alfa". De är smooth, dominanta, och beter sig som om allt som händer är naturligt.

Pengar hjälper lite mot emotionella tjejer, eftersom pengar ofta ger dig självförtroende, och eftersom pengar kan göra det enklare att ta hem tjejer, fixa fester, ha mäktiga vänner och så. Du kan dock bara bete dig som om du har pengar så kommer tjejerna komma till dig, även om du inte har pengar.

För emotionella tjejer kan också pengar hjälpa dig att BEHÅLLA tjejen, även om det inte hjälper dig så mycket till att få henne från första början.

Sedan finns det några tjejer, extremt få, som är logiska utav sig, och som faktiskt kan VÄLJA vilka killar de vill ha. Dessa tjejer kan ha skapat egna principer som att de MÅSTE ha en rik eller en snygg kille. Dessa tjejer kan få otroligt framgångsrika män. För dessa tjejer är pengar ofta ett KRAV.

Jag pratar här om emotionella eller logiska tjejer som alltså har ett högt värde och som är snygga. Fula tjejer som är logiska bryr sig kanske inte om pengar, till exempel.

mangemani
2014-07-30, 14:29
]vem vill ha en kille som köper ens kärlek?[/B] hade han gjort det hade han åkt ut.

en hel del så som jag ser det

Jorgen
2014-07-30, 14:34
Skärpning på vissa personer.

Tack.

filmjölk
2014-07-30, 14:49
Mycket hat i tråden från vissa herrar. Tänk dig själv att du är singel, jobbar med något skittrist, handlar nästan enbart det du behöver och kan sällan unna dig det du vill ha och kör en riktig rishög, cycklar eller åker kommunalt. Smuggelstarköl för åtta kronor burken på lördagen och äta ute innebär Sibylla.

Så vips dyker det upp en smart, självsäker, självständig tjej som erbjuder dig en framtid där du kan spela x-box hela dagen lång, lyfta skrot, sova hela förmiddagarna, äta på dyra restauranger och köra bmw.

Sheogorath
2014-07-30, 14:58
Mycket hat i tråden från vissa herrar. Tänk dig själv att du är singel, jobbar med något skittrist, handlar nästan enbart det du behöver och kan sällan unna dig det du vill ha och kör en riktig rishög, cycklar eller åker kommunalt. Smuggelstarköl för åtta kronor burken på lördagen och äta ute innebär Sibylla.

Så vips dyker det upp en smart, självsäker, självständig tjej som erbjuder dig en framtid där du kan spela x-box hela dagen lång, lyfta skrot, sova hela förmiddagarna, äta på dyra restauranger och köra bmw.

Nej tack. Jag hade föraktat mig själv mer. Seriously. Jag vill vara självtillräcklig, åtminstone ekonomiskt.

yxa
2014-07-30, 15:08
Mycket hat i tråden från vissa herrar. Tänk dig själv att du är singel, jobbar med något skittrist, handlar nästan enbart det du behöver och kan sällan unna dig det du vill ha och kör en riktig rishög, cycklar eller åker kommunalt. Smuggelstarköl för åtta kronor burken på lördagen och äta ute innebär Sibylla.

Så vips dyker det upp en smart, självsäker, självständig tjej som erbjuder dig en framtid där du kan spela x-box hela dagen lång, lyfta skrot, sova hela förmiddagarna, äta på dyra restauranger och köra bmw.

guld, vart hittar jag henne?

är verkligen Victoria kär? eller horas det för hans cash?*jorgen* http://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/flexslider_full/public/victoria_stor3_4.jpg

mangemani
2014-07-30, 15:10
skulle få rejäla skuldkänslor om jag blev ihop med någon som pröjsade allt i min framtid.
tjejen ger och jag kan inte ge lika mycket tillbaka, mitt samvete skulle sätta stop för den korta "lyckan".
nej, då vill jag hellre leva på min egen ekonomi och känna att dessa pengar förtjänar jag efter hårda och många timmar på jobbet.

cero
2014-07-30, 15:14
Nej tack. Jag hade föraktat mig själv mer. Seriously. Jag vill vara självtillräcklig, åtminstone ekonomiskt.

+1

Vägen är målet som man säger.

Sandra81
2014-07-30, 15:15
skulle få rejäla skuldkänslor om jag blev ihop med någon som pröjsade allt i min framtid.
tjejen ger och jag kan inte ge lika mycket tillbaka, mitt samvete skulle sätta stop för den korta "lyckan".
nej, då vill jag hellre leva på min egen ekonomi och känna att dessa pengar förtjänar jag efter hårda ochmånga timmar på jobbet.

en rik tjej då (som inte pröjsar dina saker)? skulle du må dåligt över det också?

cero
2014-07-30, 15:19
en rik tjej då (som inte pröjsar dina saker)? skulle du må dåligt över det också?

Varför skulle man må dåligt över det?

Sandra81
2014-07-30, 15:23
Varför skulle man må dåligt över det?

mindervärdeskomplex..

mangemani
2014-07-30, 15:23
en rik tjej då (som inte pröjsar dina saker)? skulle du må dåligt över det också?

självklart inte, då känns det ju inte som att jag snyltar och lever på henne.
dock så kanske jag skulle må dåligt på ett annat sätt då vi spelar på helt olika nivåer, men det hör inte hit.

cero
2014-07-30, 15:38
mindervärdeskomplex..

Beror på. Är man tillsammans med någon som är mycket mer ambitiös och till följd av det tjänar mycket pengar så kanske man känner sig lite lam. Väljer man olika yrken där bägge arbetar på samma nivå med tjänar olika så finns det ingen anledning att bli grinig och osäker. Insatsen man gör på arbetsmarknaden kan ju knappast mätas bara med hur mycket man tjänar.

Sandra81
2014-07-30, 16:01
Beror på. Är man tillsammans med någon som är mycket mer ambitiös och till följd av det tjänar mycket pengar så kanske man känner sig lite lam. Väljer man olika yrken där bägge arbetar på samma nivå med tjänar olika så finns det ingen anledning att bli grinig och osäker. Insatsen man gör på arbetsmarknaden kan ju knappast mätas bara med hur mycket man tjänar.

Det är relativt svårt att bli rik (ha så pass bra med pengar) på vanligt 08-17 arbete där du jobbar för någon annan. för att komma den andra vägen är det tex eget företag + tillgångar som gäller (tex aktier, fastigheter, egendom,obligationer) och det behövs inte egentligen värdens längsta universitetsutbildning, topp betyg osv för att lyckas. Men det jag menade var att män oftast vill vara "kungen i huset". om då kvinnan har mer att tillgå rent ekonomiskt kanske det blir så att han känner sig väldigt underlägsen och gärna då väljer en tjej som är mer "undergiven" istället.

Heatcord
2014-07-30, 16:08
Snyggt åk och fet plånbok attraherar mer tjejer - ja. Men det attraherar en viss typ av tjejer.Exakt!

filmjölk
2014-07-31, 12:46
Nej tack. Jag hade föraktat mig själv mer. Seriously. Jag vill vara självtillräcklig, åtminstone ekonomiskt.

skulle få rejäla skuldkänslor om jag blev ihop med någon som pröjsade allt i min framtid.
tjejen ger och jag kan inte ge lika mycket tillbaka, mitt samvete skulle sätta stop för den korta "lyckan".
nej, då vill jag hellre leva på min egen ekonomi och känna att dessa pengar förtjänar jag efter hårda och många timmar på jobbet.

+1

Vägen är målet som man säger.


Dat Svensk mentalitet. Jag hävdar inte att jag är annorlunda, men det är en kulturell manlig grej det där med skammen över att inte lönearbeta. Tänk er den situationen, om ångesten av att inte göra någon nytta blir för stark kan man väl starta en blogg eller något, kanske voluntärarbeta eller helt enkelt döva ångesten med att köpa mer prylar?

en rik tjej då (som inte pröjsar dina saker)? skulle du må dåligt över det också?

Risken för det är minimal, tjejer är ofta hypergama, de vill gifta sig med någon som är "bättre" än de själva i det de anser vara viktigt och de själva är duktiga på. En rik tjej vill ofta ha en ännu rikare kille, en smart tjej vill ha en smartare kille, en fysiskt stark tjej vill ha en fysiskt starkare kille etc etc.

Sandra81
2014-07-31, 14:12
Dat Svensk mentalitet. Jag hävdar inte att jag är annorlunda, men det är en kulturell manlig grej det där med skammen över att inte lönearbeta. Tänk er den situationen, om ångesten av att inte göra någon nytta blir för stark kan man väl starta en blogg eller något, kanske voluntärarbeta eller helt enkelt döva ångesten med att köpa mer prylar?



Risken för det är minimal, tjejer är ofta hypergama, de vill gifta sig med någon som är "bättre" än de själva i det de anser vara viktigt och de själva är duktiga på. En rik tjej vill ofta ha en ännu rikare kille, en smart tjej vill ha en smartare kille, en fysiskt stark tjej vill ha en fysiskt starkare kille etc etc.

Rent generellt kanske det är så men enligt mig själv har jag inga som helst problem att vara tillsammans med en kille som inte är på samma "nivå" som mig själv.

filmjölk
2014-07-31, 14:28
Rent generellt kanske det är så men enligt mig själv har jag inga som helst problem att vara tillsammans med en kille som inte är på samma "nivå" som mig själv.

Bra för dig! Det finns, om du letar, killar som inte stör sig på att du tjänar mer/har mer pengar än honom heller. Där det kan bli problem är om det blir seriöst, ni har delad ekonomi och försöker leva efter din standard istället för killens.

mangemani
2014-07-31, 14:28
Rent generellt kanske det är så men enligt mig själv har jag inga som helst problem att vara tillsammans med en kille som inte är på samma "nivå" som mig själv.

du skulle då alltså inte känna dig utanför när han umgås med sina rika vänner som uppför sig och pratar på ett annat sätt än dig själv?
när de drar iväg på jorden runt resor så har inte du råd?
när han lätt kan köpa det han vill ha så måste du spara i månader/år för att få råd med något du vill ha.
du skulle inte ha några som helst problem med det? inte känna den minsta irritation, frustration eller känna dig utanför?

cero
2014-07-31, 14:37
Dat Svensk mentalitet. Jag hävdar inte att jag är annorlunda, men det är en kulturell manlig grej det där med skammen över att inte lönearbeta. Tänk er den situationen, om ångesten av att inte göra någon nytta blir för stark kan man väl starta en blogg eller något, kanske voluntärarbeta eller helt enkelt döva ångesten med att köpa mer prylar?

Dat logic

Det handlar inte om lönearbete, utan att inte snylta på andras jobb.


du skulle då alltså inte känna dig utanför när han umgås med sina rika vänner som uppför sig och pratar på ett annat sätt än dig själv?

Tror du alla personer som tjänar mycket inte beter sig som "vanligt folk"?

mangemani
2014-07-31, 14:49
Dat logic

Det handlar inte om lönearbete, utan att inte snylta på andras jobb.




Tror du alla personer som tjänar mycket inte beter sig som "vanligt folk"?

menar inte så.
menar att de kanske har andra intressen än vad en vanlig svenson har.

filmjölk
2014-07-31, 15:08
Dat logic

Det handlar inte om lönearbete, utan att inte snylta på andras jobb.



dat svensk manlig mentalitet igen. Tror du tex. en Italiensk kvinna skulle skämmas över att leva på en rik mans lön? eller tror du ens en italiensk 27årig man skulle ha dåligt samvete över att leva la vida loca på en stenrik pappas pengar?

Sandra81
2014-07-31, 15:09
Bra för dig! Det finns, om du letar, killar som inte stör sig på att du tjänar mer/har mer pengar än honom heller. Där det kan bli problem är om det blir seriöst, ni har delad ekonomi och försöker leva efter din standard istället för killens.

Jag kommer aldrig köpa något och dela på det sättet. mycket pga att när det en dag tar slut så har jag fortfarande min del kvar utan att jag måste sälja eller flytta. Jag skulle isf kunna tänka mig att han flytta in i mitt hus men att jag isf står kvar som ägare på dom delar jag känner är viktiga för mig. Han får betala sina saker (bil tex, elektronik) det andra är inte så viktigt för min del. Men vill han betala för sig (hyra) så är det okej men inget jag skulle vilja eftersom han då blir "dold ägare" på huset. då kan det bli problem när han en dag flyttar ut rent juridiskt.möjligtvis skulle jag isf skriva ett samboavtal innan.


du skulle då alltså inte känna dig utanför när han umgås med sina rika vänner som uppför sig och pratar på ett annat sätt än dig själv?
när de drar iväg på jorden runt resor så har inte du råd?
när han lätt kan köpa det han vill ha så måste du spara i månader/år för att få råd med något du vill ha.
du skulle inte ha några som helst problem med det? inte känna den minsta irritation, frustration eller känna dig utanför?

Jag är inte lika social av mig så det hade inte varit något problem. vill han åka iväg och festa med sina vänner hade jag gärna sluppit åkt med.

sen tror jag inte att jag skulle känna samma frustration och avundsjuka om han vill skaffa och slösa pengar på det han ville. jag tror det skulle vara ganska liten risk att man skulle ha samma prioritet på saker dessutom. jag är dessutom inte så prylgalen av mig gillar inte att resa. shoppar nästintill aldrig eftersom jag vet att de blir utgifter, bekymmer och skulder till mig själv i långa loppet. men om jag måste shoppa så vet jag att jag även måste betala skatt till mig själv och den skatten kommer läggas på tillgångar. så i slutändan får jag endå tillbaka det jag prioriterar i mitt liv.

Minimjölk
2014-07-31, 15:26
Denna tråden är både intressant och frambringar en hel del känslor.
I ett förhållande där det från början finns en ojämlikhet i vad det gäller status/makt/pengar är det svårt för den underlägsna att avgöra hur stor del av attraktionen som byggts upp av just detta. Det är därtill omöjligt för den andre personen att avgöra om den underlägsna är kär i den personen de är eller mer situationen.

Självklart finns det fall där rik möter fattig och båda blir lika kära i varandra men väldigt ofta där personer går in i någonting med olika förutsättningar så kommer det bli slitningar.

Sedan handlar det ju mycket om ens personlighet med. Jag själv vill skapa min egen lycka. Självklart är jag inte dummare än att jag skulle mottaga hjälp på vägen men jag skulle inte bli lycklig om jag fick min drömtjänst genom min pappas kontakter, gifte mig rikt och köpt en Ferrari som om jag faktiskt själv genom hårt arbete och smarta val satt mig i en bra situation.
Jag vill inte heller vara direktberoende av någon annan person för att ha en fungerande vardag. Som tur är hittade jag en själsfrände med liknande inställning innan någon av oss egentligen hade någonting materiellt men väl en stark vision. Tillsammans har vi byggt upp väldigt bra förutsättningar som vi knappt en gång kunde fantisera om. Detta känns för mig väldigt tillfredsställande jämfört med att gå från fattig och plötsligt bli rik på någon annans bekostnad.

Sedan är det upp till var och en parrelation att avgöra vad som är viktigt för dem och vad de bidrar till förhållandet med. Allt är ju inte bara sex och pengar utan det finns massor av aspekter att väga in i ekvationen.

Det gamla uttrycket "Bakom varje framgångsrik XXX står en XXX stämmer allt som oftast. För att ena parten skall kunna briljera måste denne få stöttning av sin partner och båda två måste acceptera den livssituationen de befinner sig i.

cero
2014-07-31, 15:40
dat svensk manlig mentalitet igen. Tror du tex. en Italiensk kvinna skulle skämmas över att leva på en rik mans lön? eller tror du ens en italiensk 27årig man skulle ha dåligt samvete över att leva la vida loca på en stenrik pappas pengar?

De är väl kulturellt formade till snyltare då. Självständighet är inget du värdesätter, eller? På så sätt är "svensk mentalitet" något positivt.

Sheogorath
2014-07-31, 16:06
Det finns mycket i svenskheten som är positivt. Överhuvudtaget ska vi vara jävligt glada att de flesta av oss fostras in i den kulturella identitet som vi har.

shadowfire
2014-07-31, 16:17
Man kan också vara rik utan att flasha om det. Har ett par riktigt förmögna bekanta som går i HM-kläder och kör KIA, men har pengar så det egentligen står ut genom öronen på dem.

Sedan finns det dem som försöker se rika ut och kör sportbil, går i märkeskläder och har en välkänd frisyr - men som har lånat till allt och egentligen bara har byggt upp en falsk fasad.

Finns massor med aspekter på det där.

jenni
2014-07-31, 16:18
Det finns mycket i svenskheten som är positivt. Överhuvudtaget ska vi vara jävligt glada att de flesta av oss fostras in i den kulturella identitet som vi har.

Otroligt mycket fint i svenskheten, men att man frångår könsroller och män mister manligheten och kvinnor kvinnligheten, skillnader suddas ut och alla blir hen tolkas utifrån person, många kulturer ser det som mindre positivt...

jenni
2014-07-31, 16:20
Vad är snyltare exakt, vad står det i ordboken?! Jan man verkligen applicera detta på en kvinnor som inte nöjer sig med en pank looser som inte ens kan ta hand om sin familj ?!

shadowfire
2014-07-31, 16:21
Jag kommer aldrig köpa något och dela på det sättet. mycket pga att när det en dag tar slut så har jag fortfarande min del kvar utan att jag måste sälja eller flytta. Jag skulle isf kunna tänka mig att han flytta in i mitt hus men att jag isf står kvar som ägare på dom delar jag känner är viktiga för mig. Han får betala sina saker (bil tex, elektronik) det andra är inte så viktigt för min del. Men vill han betala för sig (hyra) så är det okej men inget jag skulle vilja eftersom han då blir "dold ägare" på huset. då kan det bli problem när han en dag flyttar ut rent juridiskt.möjligtvis skulle jag isf skriva ett samboavtal innan.


Oj, det där kan ju bli riktigt känsligt. Om han då hjälper till att underhålla huset och öka husets värde (som en dag skulle de dig en högre vinst vid försäljning) - minskar du då hans hyra? Eller hur tänker du där? Ett hus kräver ju ändå massor med underhåll och du får en karl i kåken så kanske han rentav gör mer än vad du gör på det (hypotetiskt)?

Sandra81
2014-07-31, 16:25
tycker det är så komiskt bara.. generellt gnäller männen över kvinnor som söker sig till rika män. men när det finns kvinnor som är rikare än dom själva ser dom det som "nedvärderande".

finns ett ganska bra ordspråk "män beundrar gärna duktiga kvinnor - bara de själva inte är i samma bransch". :D

shadowfire
2014-07-31, 16:28
tycker det är så komiskt bara.. generellt gnäller männen över kvinnor som söker sig till rika män. men när det finns kvinnor som är rikare än dom själva ser dom det som "nedvärderande".

finns ett ganska bra ordspråk "män beundrar gärna duktiga kvinnor - bara de själva inte är i samma bransch". :D

Jag kan beundra framgångsrika och inte minst företagsamma kvinnor, det kan vara attraktivt o se någon som har kommit någonstans i livet genom att kämpa och det kan vara grymt intressant o höra deras bakgrunder om hur de tog sig dit.

Däremot en kvinna som marknadsför sig på en nätdatingsite men att flasha märkesahandväskor, sin nya sportbil osv och ingenting om vem hon egentligen är som person blockas direkt. :)

Återigen hur man uttrycker sin rikedom och välfärd - vad marknadsför man sig med. Sin egendom eller sin personlighet?

WHITEFOLKS
2014-07-31, 16:33
tycker det är så komiskt bara.. generellt gnäller männen över kvinnor som söker sig till rika män. men när det finns kvinnor som är rikare än dom själva ser dom det som "nedvärderande".

finns ett ganska bra ordspråk "män beundrar gärna duktiga kvinnor - bara de själva inte är i samma bransch". :D
Fräsch syn på män.

Sandra81
2014-07-31, 16:33
Oj, det där kan ju bli riktigt känsligt. Om han då hjälper till att underhålla huset och öka husets värde (som en dag skulle de dig en högre vinst vid försäljning) - minskar du då hans hyra? Eller hur tänker du där? Ett hus kräver ju ändå massor med underhåll och du får en karl i kåken så kanske han rentav gör mer än vad du gör på det (hypotetiskt)?

Låter som du förutsätter att alla män kan underhålla ett hus.? om det skall underhållas på ett sätt att det höjer värdet på huset skulle jag låta en fackman göra det annars kan det istället bli dyrare för mig i framtiden. småsaker som att rensa, måla osv kan man ju göra själv eller anlita någon. :) bara för att han flyttar in ska ju inte en massa ansvar ösas över till honom. Är det mitt är det ju mitt ansvar inte hans.

cero
2014-07-31, 16:39
tycker det är så komiskt bara.. generellt gnäller männen över kvinnor som söker sig till rika män. men när det finns kvinnor som är rikare än dom själva ser dom det som "nedvärderande".

finns ett ganska bra ordspråk "män beundrar gärna duktiga kvinnor - bara de själva inte är i samma bransch". :D

Nej det stämmer inte alls. Inte "generellt" i alla fall.

jenni
2014-07-31, 16:42
Varför är det då så att rika män alltid (nästan) söker efter kvinnor med modellutseende? Alltså väldigt snygga, snyggare än normen? Varför nöjer dig sig inte med en medelmåttig vardaglig tös?!! Varför?
Jag har då aldrig sett en miljonär med en medelmåtta