handdator

Visa fullständig version : Era bästa tips mot tennisarmbåge mottages!


h051n
2014-07-25, 17:13
Jag har nu haft ont i snart ett år och det blir lite bättre när jag vilar.
Men kommer alltid tillbaka.

Vad kan jag göra?

Tack på förhand!

esoteric
2014-07-25, 22:31
Har du träffat en sjukgymnast eller dylikt för att få en professionell undersökning och bedömning av ditt problem? Om inte så kanske det skulle kunna vara något för dig med tanke på hur lång tid du dragits med ditt problem. Annars kan du väl försöka identifiera vad det är som ger upphov till din tennisarmbåge. Sitter du mycket vid datorn, håller på mycket med mobilen och så vidare?

h051n
2014-07-28, 11:27
Har du träffat en sjukgymnast eller dylikt för att få en professionell undersökning och bedömning av ditt problem? Om inte så kanske det skulle kunna vara något för dig med tanke på hur lång tid du dragits med ditt problem. Annars kan du väl försöka identifiera vad det är som ger upphov till din tennisarmbåge. Sitter du mycket vid datorn, håller på mycket med mobilen och så vidare?

Nej har faktiskt inte sökt hjälp för det, mitt förtroende för dem är inte så högt pga av tidigare erfarenheter.

Känner bara av det efter att jag kört rygg eller biceps.
Jag känner att de blir stelare och stelare ju mer jag lyfter.

Jag fick det förra året då jag klättrade upp på ett rem utan ben och var inte uppvärmd.
Jag fick problem med alla musklerna runt armbågen men nu är det bara tennisarmbågen som inte har läkt ännu.

Det blir lite bättre men efter nästan en månads vila så har det ej blivit bättre.

s_himself
2014-08-30, 16:14
Jag fick tennisarmbåge på båda sidorna samtidigt för 1 1/2 år sedan. Jag gick till sjukgymnast/pedagog och fick två rehabövningar.. Den ena gjorde lite nytta men inte för än jag själv ökade på vikterna.

Det gjorde så mycket nytta att jag iaf kunde lyfta mjölpaket igen och skriva på datorn. Det som verkligen gjorde susen för mig var akupunktur! Gick till naprapatlandslaget Malmö och redan efter första behandlingen försvann mycket av symptomen. Efter andra behandlingen fick jag mer ont till en början men efter ett par veckor kan jag nu äntligen styrketräna som innan :D

Men statiska övningar kan kännas lite. Värst är det att bära matkassar.
Dock så kommer jag fortsätta rehaba med hjälp av umeå metoden. Du kan googla på det och läsa dig till vad det innebär. Det va den rehaben jag fick tips av från sjukgymnasten, men med alldelses för låga vikter.

Det va slutligen min naprapat hos nap. Landslaget som informerade mig mer korrekt om metoden!