handdator

Visa fullständig version : Maximal stimulans av proteinsyntesen av X gram protein per kilo kroppsvikt och måltid


King Grub
2014-07-25, 08:46
Hos unga stimulerades proteinsyntesen maximalt av cirka 0.25 gram protein per kilo kroppsvikt i en måltid, dvs 20 gram protein för någon som väger 80 kilo, 25 gram för någon som väger 100 kilo.

BACKGROUND:

Adequate protein ingestion-mediated stimulation of myofibrillar protein synthesis (MPS) is required to maintain skeletal muscle mass. It is currently unknown what per meal protein intake is required to maximally stimulate the response in older men and whether it differs from that of younger men.

METHODS:

We retrospectively analyzed data from our laboratories that measured MPS in healthy older (~71 years) and younger (~22 years) men by primed constant infusion of l-ring-[13C6]phenylalanine after ingestion of varying amounts (0-40 g) of high-quality dietary protein as a single bolus and normalized to body mass and, where available, lean body mass (LBM).

RESULTS:

There was no difference (p = .53) in basal MPS rates between older (0.027±0.04%/h; means ± 95% CI) and young (0.028 ± 0.03%/h) men. Biphase linear regression and breakpoint analysis revealed the slope of first line segment was lower (p < .05) in older men and that MPS reached a plateau after ingestion of 0.40 ± 0.19 and 0.24 ± 0.06 g/kg body mass (p = .055) and 0.60 ± 0.29 and 0.25 ± 0.13 g/kg lean body mass (p < .01) in older and younger men, respectively.

CONCLUSIONS:

This is the first report of the relative (to body weight) protein ingested dose response of MPS in younger and older men. Our data suggest that healthy older men are less sensitive to low protein intakes and require a greater relative protein intake, in a single meal, than young men to maximally stimulate postprandial rates of MPS. These results should be considered when developing nutritional solutions to maximize MPS for the maintenance or enhancement of muscle mass with advancing age.

J Gerontol A Biol Sci Med Sci. 2014 Jul 23.Protein Ingestion to Stimulate Myofibrillar Protein Synthesis Requires Greater Relative Protein Intakes in Healthy Older Versus Younger Men.

Foshomadude
2014-07-25, 09:24
Intressant. Innebär detta att denna undersökning förespråkar att man ska äta (jätte)många mindre måltider uppdelat under dagen?

King Grub
2014-07-25, 09:34
3-6 mål är väl nuvarande standardrekommendationer. Även om större mängd protein inte stimulerar proteinsyntesen mer, minskar det muskelnedbrytningen under längre tid i stället.

Eating three to six meals per day with a meal containing 0.4-0.5 g/kg bodyweight of protein prior and subsequent to resistance training likely maximizes any theoretical benefits of nutrient timing and frequency.

The evidence collectively suggests that extreme lows or highs in meal frequency have the potential to threaten lean mass preservation and hunger control during bodybuilding contest preparation.


http://www.jissn.com/content/11/1/20

While our group has continually been tagged with the 20g/meal tag (which equates to ~0.25g/kg), you can certainly eat (and digest) a lot more protein. My point would be that your body can’t use the amino acids from protein when ingested beyond the immediate roles of those amino acids to build new proteins – in muscle and elsewhere – make neurotransmitters, or use the amino acids in intermediary metabolism.

After that the nitrogen (N) is fundamentally toxic in a mammalian system and you strip the amino acid off the nitrogen and eventually it ends up in urea and some ammonia. So beyond what your body can immediately (or within a few short hours) use metabolically, large ’doses’ of protein simply aren’t metabolically useful.

http://www.leanbodiesconsulting.com/articles/the-protein-interview-an-interview-with-dr-stuart-phillips/

At rest, ∼0.25 g/kg bodyweight of dietary protein should be consumed every 4-5 h and another 0.25-0.5 g/kg bodyweight prior to sleep to facilitate the postprandial muscle protein synthetic response. In this way, consuming dietary protein can complement intense exercise training and facilitate the skeletal muscle adaptive response.

http://www.karger.com/Article/FullText/350261

Ola Wallengren
2014-08-08, 11:27
Enligt den här studien bör 0.3g/kg eller 0.4g/kg LBM maximera proteinsyntesen maximalt hos de flesta. Det bör påpekas att andra siffror kan gälla i anslutning till träning.

Sheogorath
2014-08-08, 11:38
Jag trodde att Grub hade börjat posta studier igen. Kolo känns så värdelöst utan hans uppdateringar om forskningsläget. :(

chr1lle
2014-08-11, 20:50
jag trodde att grub hade börjat posta studier igen. Kolo känns så värdelöst utan hans uppdateringar om forskningsläget. :(

+1

exevision
2014-08-13, 15:00
jag trodde att grub hade börjat posta studier igen. Kolo känns så värdelöst utan hans uppdateringar om forskningsläget. :(

+1

Mags
2014-08-13, 15:49
Jag trodde att Grub hade börjat posta studier igen. Kolo känns så värdelöst utan hans uppdateringar om forskningsläget. :(

Har han slutat...?

3-6 mål är väl nuvarande standardrekommendationer. Även om större mängd protein inte stimulerar proteinsyntesen mer, minskar det muskelnedbrytningen under längre tid i stället.

Och muskelnedbrytningsminskningen påverkas inte så mycket av när man äter proteinet?

Sheogorath
2014-08-13, 16:00
Har han slutat...?


Tills vidare. Han tyckte inte det var kul längre, och det kan jag förstå. Mycket otacksamhet och bitchande.

j0nisch
2014-08-13, 22:11
Enligt den här studien bör 0.3g/kg eller 0.4g/kg LBM maximera proteinsyntesen maximalt hos de flesta. Det bör påpekas att andra siffror kan gälla i anslutning till träning.

Alltså den mängd protein vid en måltid?



Jag saknar också Grups studier, dom är mycket intressanta. :cryout:

F Ultra
2014-08-13, 22:33
Alltså den mängd protein vid en måltid?



Jag saknar också Grups studier, dom är mycket intressanta. :cryout:

Ja

Stjarnan
2014-08-14, 10:20
Alltså den mängd protein vid en måltid?



Jag saknar också Grups studier, dom är mycket intressanta. :cryout:

Det finns en del bra studier här för dem som är intresserade:
http://www.jissn.com/content