handdator

Visa fullständig version : Kritik och frågor till Kolo's "Expertpanel" med "King Grub" i spetsen.


Sidor : [1] 2 3

justblaze
2014-07-25, 08:36
Innan du läser och svarar i tråden, var vänligt gå igenom dessa punkter i en ostörd miljö. Detta är grundförutsättningar för att du ska vara fullt utvecklad att ta del av tråden.

1. Läs igenom och förstå begreppet "kritik"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kritik

2. Bilda dig en uppfattning vad "outside the box" innebär
http://sv.wikipedia.org/wiki/Thinking_outside_the_box

3. Motivera dina svar, behåll lugnet. Argumentera.

Behärskar du ovanstående punkter? Bra, då är du välkommen att ta plats i diskussionen.

Gnugga noga nu.

Det är ganska uppenbart att vi har ett gäng självutnämnda experter här på forumet.


...låter faktan sätta sig....


Även om dessa herrar sitter på en viss kunskap, nybörjare bredda era vyer.

Samtliga av dessa experter är iprincip rena skämtet om man jämför med etablerade atleter,coacher, och skribenter på andra forum runt om i världen.

Nu får jag förmodligen inte nämna några namn, men PM:a mig gärna för mer info. Som ni kanske förstår syftar jag till motsvarigheter för kolo. Där bland annat "Dr. Layne Norton" är i spetsen.

Det handlar om att träningsvärlden är större än lilla kolozzeum, jag blir djupt oroad när jag ser nybörjare köpa argument rakt av signerat ;

King Grub

Arne Persson

Hurril

Jag har inget emot dessa herrar personligen. Med all respekt. Låt mig gå igenom deras brister så att vi på forumet (förhoppningsvis) går mot förbättringar år 2014.

Såhär fungerar fenomenet "King Grub"

Exempel

"Bänkpress ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar"

Faktan.

"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0
"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0
"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0

Using the electronic databases

3.62 to 37.24, p<0.001]
3.62 to 37.24, p<0.001]
3.62 to 37.24, p<0.001]


Nybörjare : Jag förstår inte studien. Lust att gå igenom?

Krub : K "7.18 ml/min/1.73 m2, 95% CI 4.45 to 9.91, p<0.001"

När han väl talar svenska så är hans favoritfraser "det beror på" "man har inte märkt effekt" "Det har jag aldrig sagt? "Beror på vad man jämför med"

"År 2013 gällde detta, nu är det 2014 så all tidigare fakta jag talat om gäller inte längre"

Ungefär som att en matematiklärare skulle ge elverna en bok och säga "Lös talen" Jag går och fikar en stund.


Förslag till förbättring.

Kan du åtminstone inte ge någon personlig inledande åsikt till dina studier?



Såhär fungerar fenomenet "Arne Persson"

Arne är en jävla härlig skit. Tyvärr har han någon slags fetish för full-ROM och rörelsebanor. "Sågar" Bodypump,crossfit och det mesta som är helt rätt i tiden. Verkar starkt allergiskt till allt som har med Zyzz och aesthetics att göra.

TUT/PUMP? Naaaj Full-roooom
Kontakt? Naaaj Full-roooom. Djuuuupareä Djuuuupareä"
Slimmad fysik? Naaaj Full-roooom.
Men's Physique = Full-roooom

Det är möjligt att du besitter kunskap av hög kvalitet inom ROM,rörelsebanor. Men det är knappast lösningen till allt och alla.

Förslag till förbättring.

Få upp ögonen vad kidsen vill träna idag och anpassa råden efter det.
Läxa till dig
https://www.youtube.com/watch?v=ctmETZe8kOE


Såhär fungerar fenomenet "Hurril"


Orkar typ inte ens gå in på det. Men allt han säger och tycker är iprincip Boris Sheiko.

Förslag till förbättring

Tveksamt om ens möjligt. SL-Hövdingen sitter kvar.

bertbert
2014-07-25, 08:40
Pajas.

Snubben
2014-07-25, 08:43
http://d3dsacqprgcsqh.cloudfront.net/photo/a2NQbmp_460sa_v1.gif

Rent spontant om det som KG postar; visst kan det vara svårt att läsa men om publicerade artiklar från t.ex. journaler riktar sig inte till kreti och pleti. De riktar sig till de som egentligen faktiskt forskar i ämnet. I och med detta så finns det ett visst krav på utbildning/kunskap i ryggen vilket tyvärr gör det svårläst för den som inte besitter någon liknande kunskap. Tyvärr men så är det. Men om man har spenderat mer än 15 HP på ett universitet så skall man kunna förstå t.ex. p-tal eller hur man läser en publicerad artikel.

.. och sen är de väl inte så konstigt att saker och ting förändras? Nya saker upptäcks och man får ny insyn om hur saker och ting fungerar. Därför kan något under 2013 vara "the shit" medan 2015 så är det ett skämt. Det betyder bara att vi har fått mer kunskap om saker och ting, om hur komplext det egentligen är.

MackeJuve
2014-07-25, 08:44
Haha va fan!

MentalogisT
2014-07-25, 08:47
wat

http://i.imgur.com/KZVMPIi.gif

NiklasAlm
2014-07-25, 08:47
Du är välkommen till ett annat forum om inte detta duger. Jag tycker personerna du nämner tillför mkt mer än vad du gör.

Chipsfet
2014-07-25, 08:50
=)

tlk
2014-07-25, 08:53
TS: Jag tror att du är i fel forumdel med den här tråden.



ang. en av dina "problem" med KG:

Det är väl inga konstigheter med att kassera idéer man höll som korrekta 2013 om det samlade forskningsläget har ändrats till 2014. Är ju knappast något unikt för träningsvärlden. Faktiskt som så att vissa av oss inom andra brancher kan bli avlegitimerade av IVO om vi inte gör exakt så.

Att leva sitt liv efter gamla hypoteser när det finns nya bättre stödda hypoteser är rätt korkat beteende.


Att "bänkpress ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar" har han nog aldrig påstått. Det som ökar risken förefaller att vara svag i bänkpress. Och det var väl inte ens KG som påstod det utan en vetenskaplig artikel som hade sett korrelationen?

Nu finns det ju förstås en del gånger där KG har påstått saker som är felaktigt (kaffe skyddar mot karies eg.). men vem gör inte det någon gång liksom? Det är ju det sköna med diskussionforum att man kan få lite mothugg mot sina hypoteser och potentiellt förbättra dem eller kassera dem.



Vad de andra två herrarna postar har jag inte så koll på.. brukar mest vara i trådar som jag inte orkar läsa (hint: jag läser mestadels KGs abstract-postnings-trådar). Men mig veterligen så är de väl rätt så erfarna inom det de sysslar med så tips och råd från dem inom bygga muskler / bli stark i styrkelyft är väl rätt vettigt att på något sätt ta till sig och fundera över.




Hur som helst så finns det väl knappast någon som tar vad någon av dem som säger som någon absolut sanning utan att tänka själv?

Mackie Messer
2014-07-25, 08:58
Jag håller med om att King Grub är alldeles för fokuserad på sina vetenskapliga artiklar och studier. Vissa saker behöver förklaras och omvärderas i ett tillämpat perspektiv och som är anpassat till folks vardag och träning och som inte har upplösning i en laboratoriemiljö eller i spektrumet av en klinisk studie. Men i bland skärper han till sig och hjälper någon stackare med ätstörningar med konkreta tips och det uppskattas, så han har uppenbarligen kapaciteten om han lägger manken till.

Angående Arne Persson så fattar jag inte varför han ska bry sig om vad kidsen vill ha. Varför bryr du dig om vad kidsen vill ha, du har skrivit i ett inlägg att du är 27 år gammal. Då är man fan inte ett kids längre. Skärp dig. Arne är en av de mest kunniga personerna i världen på träning och inom andra områden. Sen att han gillar att tramsa på kolo, det är en gåta.

Kvicksilver
2014-07-25, 09:01
Startar man en tråd i ett öppet forum så är man rätt korkad om man börjar tala om vilka som får och inte får svara.

Kunskaperna hos dem du kritiserar är större än hos dig så jag kommer fortsätta att sätta deras råd framför dina. Detta trots att jag är ointresserad av maxstyrka och bara tränar för att bygga.

"Verkar starkt allergiskt till allt som har med Zyzz och aesthetics att göra."... Vad menar du med detta? Zyzz drogade fram en fysik baserad på sin genetik precis som vem som helst. Vad är det som är så imponerande med det? Att han dessutom såg ut som en total jävla fjolla i ansiktet hjälper ju inte till heller. Knappast ett manligt ideal i min värld.

Så länge du inte kan visa upp vad du kan och vad du åstadkommit med din egen fysik så är dina kommentarer här på forumet inte speciellt intressanta. Du ahr liksom inget att backa upp dina åsikter/påståenden med.

Scorpionida
2014-07-25, 09:08
Shit... ännu en tråd blaze?

På väg mot banville?

Och den gamla vanliga frågan.... Hur mycket lyfter du? :D

Mackie Messer
2014-07-25, 09:10
Justblaze drar mycket trafik till kolo. Jag tror han klarar sig så länge han inte använder fula ord.

hampfuz
2014-07-25, 09:10
Det finns ingen direkt anledning för King Grub att förklara de studier han postar för nybörjare, det är i regel inte något de behöver ta till sig oavsett. De vetenskapligt baserade grunderna en nybörjare behöver känna till är enkla, och resten är detaljstyrning som inte någon nybörjare behöver hålla på med.

Kvicksilver
2014-07-25, 09:12
Få upp ögonen vad kidsen vill träna idag och anpassa råden efter det.
Läxa till dig


Vem fan bryr sig vad kidsen vill? Vilken kunskap kan en celsiusdrickande 23-åring med magrutor, solbrännna och en pt-licens rimligtvis ha att lära ut? Inte ett skit skulle jag tro.*flex*

tlk
2014-07-25, 09:15
Det finns ingen direkt anledning för King Grub att förklara de studier han postar för nybörjare, det är i regel inte något de behöver ta till sig oavsett. De vetenskapligt baserade grunderna en nybörjare behöver känna till är enkla, och resten är detaljstyrning som inte någon nybörjare behöver hålla på med.

Faktiskt är det ju som så att om man skulle börja förklara vad det står i studierna för "gemena koloit" så kanske de började med att dra på för stora växlar av de faktiska resultatet från studien och från det komma med en del påstående som är rätt olika vad som faktiskt har konstaterats. Räcker ju med att media och kosttillskottsföretagen gör det. En hel del är ju sk. grundforskning och har sällan någon praktiskt tillämpning på ett antal år.

bertbert
2014-07-25, 09:17
Jag håller med om att King Grub är alldeles för fokuserad på sina vetenskapliga artiklar och studier. Vissa saker behöver förklaras och omvärderas i ett tillämpat perspektiv och som är anpassat till folks vardag och träning och som inte har upplösning i en laboratoriemiljö eller i spektrumet av en klinisk studie.

Men vad är detta för dumheter? Det är väl för fan inte din sak att tala om vad King Grub ska intressera sig för eller inte intressera sig för? Han skriver om precis vad han vill, exakt som alla andra. Han har inget ansvar att förklara för den lata och svettiga pöbeln som ändå inte orkar läsa ens abstrakten!

Mackie Messer
2014-07-25, 09:17
Det finns ingen direkt anledning för King Grub att förklara de studier han postar för nybörjare, det är i regel inte något de behöver ta till sig oavsett. De vetenskapligt baserade grunderna en nybörjare behöver känna till är enkla, och resten är detaljstyrning som inte någon nybörjare behöver hålla på med.

Men ibland så skriver han att muskeluppbyggnaden ökar för att man har sett att MPS ökar med 0,001% av BCAA och det är knappast relevant för någon.

Ulvamal
2014-07-25, 09:18
Not to be feeding zhe troll.

Mackie Messer
2014-07-25, 09:18
Men vad är detta för dumheter? Det är väl för fan inte din sak att tala om vad King Grub ska intressera sig för eller inte intressera sig för? Han skriver om precis vad han vill, exakt som alla andra. Han har inget ansvar att förklara för den lata och svettiga pöbeln som ändå inte orkar läsa ens abstrakten!

Jag pratar inte om hans jävla abstrakts, jag talar om hela hans rådgivningsprocess i diverse trådar.

Kvicksilver
2014-07-25, 09:20
Men ibland så skriver han att muskeluppbyggnaden ökar för att man har sett att MPS ökar med 0,001% av BCAA och det är knappast relevant för någon.

Fast då kan du ju göra valet att inte läsa den tråden. Vi ska väll för fan inte börja censurera varandra.

Men tydligen så är det din uppgift att avgöra vad som är relevant för alla på kolo.

bertbert
2014-07-25, 09:20
Jag pratar inte om hans jävla abstrakts, jag talar om hela hans rådgivningsprocess i diverse trådar.

Och då är du verkligen rätt person att kritisera KB som har gett flertalet fullständigt vansinniga råd!!!:smash:

Mackie Messer
2014-07-25, 09:22
Och då är du verkligen rätt person att kritisera KB som har gett flertalet fullständigt vansinniga råd!!!
*screwy*

Jag bidrar med mycket kunskap till kolo. Vem har gett dåliga råd?

Dezen
2014-07-25, 09:23
Haha, jisses. Blaze blir ju bara bättre och bättre :D

Hela trådstarten skriker; "Jag förstår inte vetenskapliga studier, allting är King Grubs fel!"

TIMPA
2014-07-25, 09:33
Du har uppenbarligen ett problem med att folk följer andra personers råd? Sen att du utnämner dom som skämt i jämförelse med andra "coacher" säger ju bara en del om hur lite du faktiskt vet om dessa personer. Troll.

Arne Persson
2014-07-25, 09:35
Innan du läser och svarar i tråden, var vänligt gå igenom dessa punkter i en ostörd miljö. Detta är grundförutsättningar för att du ska vara fullt utvecklad att ta del av tråden.

1. Läs igenom och förstå begreppet "kritik"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kritik

2. Bilda dig en uppfattning vad "outside the box" innebär
http://sv.wikipedia.org/wiki/Thinking_outside_the_box

3. Motivera dina svar, behåll lugnet. Argumentera.

Behärskar du ovanstående punkter? Bra, då är du välkommen att ta plats i diskussionen.

Gnugga noga nu.

Det är ganska uppenbart att vi har ett gäng självutnämnda experter här på forumet.


...låter faktan sätta sig....


Även om dessa herrar sitter på en viss kunskap, nybörjare bredda era vyer.

Samtliga av dessa experter är iprincip rena skämtet om man jämför med etablerade atleter,coacher, och skribenter på andra forum runt om i världen.

Nu får jag förmodligen inte nämna några namn, men PM:a mig gärna för mer info. Som ni kanske förstår syftar jag till motsvarigheter för kolo. Där bland annat "Dr. Layne Norton" är i spetsen.

Det handlar om att träningsvärlden är större än lilla kolozzeum, jag blir djupt oroad när jag ser nybörjare köpa argument rakt av signerat ;

King Grub

Arne Persson

Hurril

Jag har inget emot dessa herrar personligen. Med all respekt. Låt mig gå igenom deras brister så att vi på forumet (förhoppningsvis) går mot förbättringar år 2014.

Såhär fungerar fenomenet "King Grub"

Exempel

"Bänkpress ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar"

Faktan.

"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0
"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0
"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0

Using the electronic databases

3.62 to 37.24, p<0.001]
3.62 to 37.24, p<0.001]
3.62 to 37.24, p<0.001]


Nybörjare : Jag förstår inte studien. Lust att gå igenom?

Krub : K "7.18 ml/min/1.73 m2, 95% CI 4.45 to 9.91, p<0.001"

När han väl talar svenska så är hans favoritfraser "det beror på" "man har inte märkt effekt" "Det har jag aldrig sagt? "Beror på vad man jämför med"

"År 2013 gällde detta, nu är det 2014 så all tidigare fakta jag talat om gäller inte längre"

Ungefär som att en matematiklärare skulle ge elverna en bok och säga "Lös talen" Jag går och fikar en stund.


Förslag till förbättring.

Kan du åtminstone inte ge någon personlig inledande åsikt till dina studier?



Såhär fungerar fenomenet "Arne Persson"

Arne är en jävla härlig skit. Tyvärr har han någon slags fetish för full-ROM och rörelsebanor. "Sågar" Bodypump,crossfit och det mesta som är helt rätt i tiden. Verkar starkt allergiskt till allt som har med Zyzz och aesthetics att göra.

TUT/PUMP? Naaaj Full-roooom
Kontakt? Naaaj Full-roooom. Djuuuupareä Djuuuupareä"
Slimmad fysik? Naaaj Full-roooom.
Men's Physique = Full-roooom

Det är möjligt att du besitter kunskap av hög kvalitet inom ROM,rörelsebanor. Men det är knappast lösningen till allt och alla.

Förslag till förbättring.

Få upp ögonen vad kidsen vill träna idag och anpassa råden efter det.
Läxa till dig
https://www.youtube.com/watch?v=ctmETZe8kOE


Såhär fungerar fenomenet "Hurril"


Orkar typ inte ens gå in på det. Men allt han säger och tycker är iprincip Boris Sheiko.

Förslag till förbättring

Tveksamt om ens möjligt. SL-Hövdingen sitter kvar.

Jag föreslår att du fortsätter att onanera till proffsens TUT-övningar samt din stora idol och Gud Zyzz. Lycka till!

Matsa
2014-07-25, 09:44
Hur kan allt hurril tycker vara Sheiko? Han är ju styrkelyftare och de sysslar ju bara med SL-5*5?

Förövrigt tycker jag att TS ska ta itu med sin uppenbara mytomani innan han ställer andra till svars.

Vittel
2014-07-25, 09:50
Jag föreslår att du fortsätter att onanera till proffsens TUT-övningar samt din stora idol och Gud Zyzz. Lycka till!

/thread

filmjölk
2014-07-25, 09:57
TS provocerar bra. Men varför har du Zyzz, Jeff Seid mfl. som gurus? Unga söta pojkar med fördelaktiga gener som skapat sina fysiker genom att tja, preppa och träna hårt och mycket.

Det är deras "hemlighet". Bra gener, hård träning och steroider, det är det som har skapat fysiken, inte att de eventuellt TUTar, kontaktar, eller har en jäkla aning om någonting utöver vad tja, random 17åring som lyft skrot i två år och bläddrat i en Muscle and Fitnesstidning har.

Förövrigt förespråkar Kai Greene fulla rörelsebanor, precis som Arne. Stretch-contract.

King Grub
2014-07-25, 10:33
Kan du åtminstone inte ge någon personlig inledande åsikt till dina studier?

Nej. Som tidigare nämnt, har du inte kapacitet att förstå det du läser så är det du läser antagligen inte riktat till dig. Majoriteten av studierna jag postar är just det, studier, nya rön inom områden vi diskuterar på forumet. Ingen har påstått att du måste använda dessa rön i din praktiska träning. Är man inte intresserad av att ta del av nya vetenskapliga rön - utan inledande personliga åsikter - så behöver man inte. Dom som vill diskutera nya vetenskapliga rön är antagligen kapabla att dra slutsatser av det dom läser, och är dom inte det bör dom skaffa sig grundläggande kunskaper inom området först, eller be någon förklara det dom inte förstår.

Ofta har jag ingen personlig åsikt om studierna eller resultaten. Som "Strongmanträning vs traditionell styrketräning för kroppssammansättning & prestation" jag postade för några dagar sedan. Det har inte jag någon åsikt om. Jag är inte personligen intresserad. Skulle jag inte postat den bara för det? Det är något som jag antog intresserar en del på forumet.

"År 2013 gällde detta, nu är det 2014 så all tidigare fakta jag talat om gäller inte längre"

Ja, absolut. Det är väl något positivt, inte negativt? Det värsta som finns är "gurus" som vägrar uppdatera sig när det dom ansett som fakta visar sig inte stämma, utan som fortsätter hävda gammal felaktig information som sanning för att inte "lose face". Jag kommer att fortsätta uppdatera mig om och när det kommer nya fakta, oavsett om du tycker det är en dålig idé eller inte.

Krutpaket
2014-07-25, 10:43
Till TS:

För att vara 27 bast verkar du helt oförmögen att dels ta till dig råd från mer erfarna och kunniga personer samt att sålla bort det du tycker är ointressant. Väx upp, träna som du vill och gör vad du vill.

MEN:

Sluta konstant påpeka att allt och alla på kolo har fel. Sluta kritisera allt och alla hela tiden. Det är helt okej att du inte håller med om allt, men de flesta bryr sig inte om du håller med eller inte. Du kan faktiskt behålla vissa åsikter för dig själv. Jag håller inte med om allt på kolo, men jag sållar bort intressant från ointressant. Sen testar jag själv och utvärderar istället för att skriva en massa BS som du.

OM du nu är så kunnig och erfaren så att du faktiskt kan kritisera allt och alla så borde du lägga upp bilder på dig själv. Är du riktigt vältränad, rippad och stark så kommer folk faktiskt ta dig seriöst. Är du inte det så är mitt förslag att du ska ska sluta hänga på kolo och kritisera allt och alla och istället gå till gymmet.

Tack.

nisnom
2014-07-25, 10:54
Med anledning av alla schematrådar och nybörjarfrågor som nu är ganska dominerande på forumet är det lätt hänt att vissa människor faktiskt får för sig att allt som skrivs är avsett för just nybörjare och vissa skribenter därutöver har något slags ansvar att anpassa sitt budskap för dessa. Är man 27 och har en så pass bra koll på forumvärlden som TS så borde man dock veta bättre.

Mackie Messer
2014-07-25, 10:57
Krutpaket. Det spelar väl ingen roll hur man ser ut? De mest inflytelserika styrkecoacherna från USA som är kända på internet är tunna eller småfeta gubbar. Men de är ändå auktoriteter och är betrodda pga sina åsikter och kunskap. Så skärp till dig. Snälla.

spas
2014-07-25, 11:01
TS:

Givet att du i en annan tråd har sagt att du inte har ens lite koll på träning. Hur kan du då utvärdera vilka "experter" som är bra resp dåliga? Är det bara en pedagogikfråga?

Lance Uppercut
2014-07-25, 11:03
Hur kan det vara så svårt att fatta att man inte behöver ha egna personliga åsikter investerade i studierna man postar? Det är så jäkla korkat att hoppa på KG som bidrar mest av alla när det gäller den vetenskapliga delen här på forumet. Om han skulle behöva sätta sig in i varenda studie han postar samt skriva sammanfattningar på en svenska som alla förstår, tror du han hade orkat/haft tid att länka alla studier han gör? Sedan är det en självklarhet att det sker paradigmskiften i forskning.

Krutpaket
2014-07-25, 11:25
Krutpaket. Det spelar väl ingen roll hur man ser ut? De mest inflytelserika styrkecoacherna från USA som är kända på internet är tunna eller småfeta gubbar. Men de är ändå auktoriteter och är betrodda pga sina åsikter och kunskap. Så skärp till dig. Snälla.

Haha, men herregud. Asså, läser man TS olika trådar märker man snabbt att kunskapen är noll. Erfarenheten verkar va noll också. Är man då dessutom varken stor eller stark sl har man inte mkt att komma med.

Har man kunskapen så kvittar kanske utseendet. Är mam stor och stark så kanske det är ok om man inte är superkunning i teorier.

Men somsagt, har man varken det ena eller andra så...

HenrikJ
2014-07-25, 12:30
Haha. Jag vidhåller att jag ännu inte fått svar på min fråga till TS i en annan tråd: vad gjorde du med all din tid innan du registrerade dig här?

Toni Radanov
2014-07-25, 12:37
Ibland när jag har trist på jobbet så drar jag Justblaze-paralleller med kollegan och polarn (gym) and we all laugh. Fast våra utpekade mini-justblazes förstår ingenting såklart. Fortfarande skitkul :D

Så jag får ju tacka för skrattmaterialet i vardagen, dock är det ju fantastiskt löjligt det som skrivs och pågår här!

Sitter själv och snokar i randomforskning så jag uppskattar Grubs godis.

Patrik är en väldigt framgångsrik coach vilket bevisats och om inte världsrekord, världsmästare osv inte duger som bevis, then what does? (han har ju fortf. svenskt rekord i marklyft också, inte helt skitdåligt faktiskt!)

Arne är lustig som fan men kan inte uttala mig om hans övriga CV.


Så du inte missförstår Justblaze: Jag gör inte narr av dig här, däremot IRL är du vår favoritclown! När småkillarna på gymet börjar balla ur med brosciensen och spegelspännandet går jag förbi och säger "bli inte som justblaze killar!" de förstår ju inget men det är ändå underhållande. Om än mest för mig och de som läser kolo! :D

arthax
2014-07-25, 12:45
Pez är ju iprincip en av få användare här som faktiskt har lite koll.

Detta säger du, samtidigt som du själv påpekar att du har lite kunskap inom träning? Du förstår problemet jag citerar va? *screwy*
Ett sådant uttalande kräver att du har en reell kunskap i nivå med Pez, eller åtminstone en formell sådan.

Det är helt okej att gå emot strömmen, göra sin grej, tycka att styrkelyftare är feta oestetiska översittare eller att andra forumanvändare är intellektuellt begåvade von oben-tyckare. Men du måste förstå att det inte alltid handlar om andra. Felet kan ibland ligga inom dig. Sluta se problem överallt.

Om jag inte uppskattar Hurrils råd, Arnes tyckanden eller Grubs studier så bläddrar jag förbi.


Släpp detta nu och gör en journal. Logga din träning, upp med lite bilder på mat och form så tror jag att du får en varmare känsla här inne :)

qozmox
2014-07-25, 13:05
Till TS:

För att vara 27 bast .........

wut?

TheOne1994
2014-07-25, 17:16
du är inte på riktigt människa, gör ngt med din tid !
Du är kasssss

Armed Dingo
2014-07-25, 17:22
TS verkar tro att han är signifikant och har varit en del av Kolozzeum. Vad han inte förstår är att dessa personer han kritiserar är eviga likt universum och hans medverkan på forumet är blott ett ögonblick av allt.

AronP
2014-07-25, 17:43
Jag gillar Justins trådar, det händer saker i dom.

Om man inte gillar nämnda personers approach så tror jag att man kan få ut en hel del av filmjölks olika bro science trådar :)
För övrigt så är standarden här högre än på de flesta utländska forum imo.

caro
2014-07-25, 18:02
Även om dessa herrar sitter på en viss kunskap, nybörjare bredda era vyer.

Samtliga av dessa experter är iprincip rena skämtet om man jämför med etablerade atleter,coacher, och skribenter på andra forum runt om i världen.

Nu får jag förmodligen inte nämna några namn, men PM:a mig gärna för mer info. Som ni kanske förstår syftar jag till motsvarigheter för kolo. Där bland annat "Dr. Layne Norton" är i spetsen.

Det handlar om att träningsvärlden är större än lilla kolozzeum, jag blir djupt oroad när jag ser nybörjare köpa argument rakt av signerat ;


Jag tycker att du nedvärderar forumets medlemmar. Som om de inte kan tänka och värdera det de läser själva.

Oavsett vem som påstår något, måste man granska det, fundera över bevekelsegrunder och värdera det själv. Oavsett om det är din favoritexpert eller de av dig här kritiserade.

Vilka är dina bevekelsegrunder för att skriva detta inlägg, t ex, funderar jag på.

anvihl
2014-07-25, 18:33
TS: Jag tycker det är väldigt festligt att du nu avdyrkar Layne Norton som är styrkelyftare. Förra veckan sa du att det var fel väg att ta, obalanserad träning att syssla med och typ enbart överviktiga som sysslade med det. Antar att du tillhör det den där usla sl-maffian.

Animalisk
2014-07-25, 19:04
Om någon behöver lära sig att tänka "outside the box" så är det justblaze, mannen som hoppar mellan idoler och principer som en pilsk syrsa. Vad är det som gäller nästa vecka?

Det kan också vara bra att inse att folk med olika mål tränar på olika sätt för att uppnå sina mål och att alla eventuella råd man får på vägen får man själv göra vad man vill med.

Tolkia
2014-07-25, 19:27
Den här tråden återkommer med jämna mellanrum, i olika former och med olika upphovsmän; eller har åtminstone gjort det under min tid på Kolo. Det verkar finnas en kategori för vilka det är svårt att förstå att detta inte är något slags coachingfirma, och att de lite kunnigare medlemmarna inte är något slags oavlönade rådgivare åt alla som vet mindre. De är medlemmar på samma villkor som andra, och av samma anledning, d.v.s. för sitt eget intresse. De måste följaktligen få läsa de trådar de är intresserade av att läsa, och diskutera vad de är intresserade av att diskutera. ÄVEN om det är på en nivå som de nyaste nybörjarna inte begriper, och ÄVEN om det finns folk som inte kan hantera informationen de postar.

Internetregel no 1 i alla sammanhang är ju f.ö. att inse att den vars post man läser kan vara precis vilken idiot som helst, oavsett vad hen utger sig för att vara, och att man måste värdera det man läser utifrån detta. Har man inte fattat det är man snarast farlig för sig själv.

bertbert
2014-07-25, 19:55
TS: Jag tycker det är väldigt festligt att du nu avdyrkar Layne Norton som är styrkelyftare. Förra veckan sa du att det var fel väg att ta, obalanserad träning att syssla med och typ enbart överviktiga som sysslade med det. Antar att du tillhör det den där usla sl-maffian.

Tihi! :d

Commando1980
2014-07-25, 20:02
Bara en i raden av 'profeter' som surfat runt lite på amerikanska brädor och som nu anser sig veta sanningen. Du behöver heller inte mässa om att världen är större än kolozzeum, det är liksom ingen nyhet.

Kolozzeum står sig mycket bra jämfört med de flesta träningsforum.

Scorpionida
2014-07-25, 20:15
Apropå andra forum vs kollozzeum. Om det här hade varit en amerikansk motsvarighet, så hade glåpord haglat vid det här laget o hälften av medlemmarna varit idiotförklarade (aningen överdrivet, men bara aningen dock).

Kolo håller en enormt hög klass anser jag. Därför så många uppskattar den. Ja, inte alla då....

F Ultra
2014-07-25, 20:35
Apropå andra forum vs kollozzeum. Om det här hade varit en amerikansk motsvarighet, så hade glåpord haglat vid det här laget o hälften av medlemmarna varit idiotförklarade (aningen överdrivet, men bara aningen dock).

Kolo håller en enormt hög klass anser jag. Därför så många uppskattar den. Ja, inte alla då....

Samt att varje inlägg hade börjat eller slutat med "nohomo". verkar vara viktigt påpekade där borta i väst.

Krutpaket
2014-07-25, 20:49
wut?

Ja, är man 27 år borde man ha lärt sig att allt på Internet inte är sant + att metoder som fungerar för vissa inte fungerar för alla.

Frågor på det?

Scorpionida
2014-07-25, 20:50
Samt att varje inlägg hade börjat eller slutat med "nohomo". verkar vara viktigt påpekade där borta i väst.

Är nohomo men gillar ditt inlägg.

hassanhaz
2014-07-25, 20:55
Killen har en poäng.

Vad killen i fråga har skrivit innan är till detta inlägg irrelevant. Man behöver inte vara Zlatan för han kritisera eller ha åsikter om svenska landslaget i fotboll.

Ang king krubb så har jag slutat läsa hans inlägg för länge sedan. Gör er alla er själva en tjänst och gör detsamma. Vad alla dessa självutnämnda ankor i ankdammen påstår så är dessa råd och rön bara eftertankens kranka blekhet.

Öppna ögonen kids. Ät mat och fokusera inte så mycket på bcca/eaa, gvt eller 5*5. Våga prova saker själva.

#aldrig vila #min resa räknas

justblaze
2014-07-25, 21:19
Killen har en poäng.

Vad killen i fråga har skrivit innan är till detta inlägg irrelevant. Man behöver inte vara Zlatan för han kritisera eller ha åsikter om svenska landslaget i fotboll.

Ang king krubb så har jag slutat läsa hans inlägg för länge sedan. Gör er alla er själva en tjänst och gör detsamma. Vad alla dessa självutnämnda ankor i ankdammen påstår så är dessa råd och rön bara eftertankens kranka blekhet.

Öppna ögonen kids. Ät mat och fokusera inte så mycket på bcca/eaa, gvt eller 5*5. Våga prova saker själva.

#aldrig vila #min resa räknas

Det värmer mitt hjärta. Bra skrivet.
Vi får kavla upp ärmarna och argumentera mer imorgon.

Vad jag läst hittills så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Kritik verkar vara ett ämne som är känsligt @ kolo.

Alla är supertrevliga här. Sålänge du håller med....

Toni Radanov
2014-07-25, 21:28
a white knigh.......hassan* appears!

Detta kommer bli spektakulärt nu när någon klonat fram en BlazeTwo! :'D

herewego.gif


ps: någon kommentar kring Layne Norton inlägget? (att han råkar vara styrkelyftare, så sent som amerikansk mästare häromdagen och din tidigare inställning till SL kontra opti-symmetry-zyzz-byggning?) ^^

bertbert
2014-07-25, 21:31
Vad alla dessa självutnämnda ankor i ankdammen påstår så är dessa råd och rön bara eftertankens kranka blekhet.


Ja, den här meningen illustrerar talesättet "det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta" på ett utmärkt vis. Och jag tänkte nog att justblazapp och håsan-håsan skulle ha något gemensamt! Ungefär som svullo och pucko.

bighulken
2014-07-25, 21:36
Rolig läsning är det i alla fall.......lol.

Han har ju i alla fall gjort något, denne TS.
Fått igång snacket ,så att säga..........lol. Bra är nog det!

Med vänlig hälsning/Jag bara lyfter å tränar och hajjar ingenting, men har otroligt roligt när jag tränar.....och skrattar mkt!!!.......

qozmox
2014-07-25, 21:39
Ja, är man 27 år borde man ha lärt sig att allt på Internet inte är sant + att metoder som fungerar för vissa inte fungerar för alla.

Frågor på det?

absolut.
håller med.
var bara paff att jb var 27

ceejay
2014-07-25, 21:43
någon som blazar lite för mycket kanske :)

Jorgen
2014-07-25, 21:49
Innan du läser och svarar i tråden, var vänligt gå igenom dessa punkter i en ostörd miljö. Detta är grundförutsättningar för att du ska vara fullt utvecklad att ta del av tråden.

1. Läs igenom och förstå begreppet "kritik"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kritik

2. Bilda dig en uppfattning vad "outside the box" innebär
http://sv.wikipedia.org/wiki/Thinking_outside_the_box

3. Motivera dina svar, behåll lugnet. Argumentera.

Behärskar du ovanstående punkter? Bra, då är du välkommen att ta plats i diskussionen.

Gnugga noga nu.

Det är ganska uppenbart att vi har ett gäng självutnämnda experter här på forumet.


...låter faktan sätta sig....


Även om dessa herrar sitter på en viss kunskap, nybörjare bredda era vyer.

Samtliga av dessa experter är iprincip rena skämtet om man jämför med etablerade atleter,coacher, och skribenter på andra forum runt om i världen.

Nu får jag förmodligen inte nämna några namn, men PM:a mig gärna för mer info. Som ni kanske förstår syftar jag till motsvarigheter för kolo. Där bland annat "Dr. Layne Norton" är i spetsen.

Det handlar om att träningsvärlden är större än lilla kolozzeum, jag blir djupt oroad när jag ser nybörjare köpa argument rakt av signerat ;

King Grub

Arne Persson

Hurril

Jag har inget emot dessa herrar personligen. Med all respekt. Låt mig gå igenom deras brister så att vi på forumet (förhoppningsvis) går mot förbättringar år 2014.

Nå, nu har vi ju din gamla (sen juni 2014) journal i valvet och tittar man på dina stats och dom bilder du lagt upp samt din sammanlagda träningserfarenhet så vet jag inte om du är rätt person att kritisera dessa herrars kunskaper.

Men det var ett bra försök. :)

hassanhaz
2014-07-25, 21:58
Detta är och förblir mitt sista inlägg i den här tråden.

Har inte en aning om vem ts är, läste bara rubriken och den såg lockande ut.
Jag har hängt här i mer än 10 år utan att göra någon profil pga antalet nötter som knäpper med tangenterna här. Och här i tråden fick jag vatten på min kvarn .Finns lite intressant saker här och där men annars ett rätt så blekt forum. Nog om det.

Vad gäller att argumentera och diskutera här lika lönlöst som att lösa konflikten Israel-Palestina. Folk vägrar att ha fel och kan absolut inte ändra sig. Det vore ju fruktansvärt.

Arne Persson
2014-07-25, 22:03
Nå, nu har vi ju din gamla (sen juni 2014) journal i valvet och tittar man på dina stats och dom bilder du lagt upp samt din sammanlagda träningserfarenhet så vet jag inte om du är rätt person att kritisera dessa herrars kunskaper.

Men det var ett bra försök. :)

Hoppsan hoppsan... det var ju oväntat...:d

justblaze
2014-07-25, 22:04
Nå, nu har vi ju din gamla (sen juni 2014) journal i valvet och tittar man på dina stats och dom bilder du lagt upp samt din sammanlagda träningserfarenhet så vet jag inte om du är rätt person att kritisera dessa herrars kunskaper.

Men det var ett bra försök. :)

Som vi sa tidigare. Man behöver inte vara Zlatan för att ifrågasätta svenska landslaget i fotboll heller.
Notera att jag gör inget för att jävlas med någon. Kritik min herre Kritik.

Jobbar ni efter LAS-regeln "sist-in-först-ut" här på forumet? Det är ju just detta som är så skrämmande. Nybörjare får ingen talan utan blir överkörda av Eliten eller LoL:ade på.

Gober
2014-07-25, 22:05
Att ni ens bemödar er att bli upprörda. Har ni verkligen inte förstått att justblaze är ett ubertroll? Förmodligen fd medlem med annat namn.

Tolkia
2014-07-25, 22:07
Kritik min herre Kritik.
Men det är ju inte kritik du kommer med? Startinlägget i den här tråden är ju mer whineande för att namngivna personer inte tjänstgör som dina personliga rådgivare i den utsträckning du önskar.

Jag håller med om att det finns folk som väljer att läsa allt vissa av dem själva utnämnda Kolokungar skriver och ta det som något de bör, skall och måste tillämpa på sin egen träning, fast de knappt fattar vad de läser; men det är knappast de avgudades fel. Man kan inte vaccinera folk mot dem själva.

Arne Persson
2014-07-25, 22:09
Som vi sa tidigare. Man behöver inte vara Zlatan för att ifrågasätta svenska landslaget i fotboll heller.
Notera att jag gör inget för att jävlas med någon. Kritik min herre Kritik.

Jobbar ni efter LAS-regeln "sist-in-först-ut" här på forumet? Det är ju just detta som är så skrämmande. Nybörjare får ingen talan utan blir överkörda av Eliten eller LoL:ade på.

Läs nu om dina amerikanska idoler så att du fyller din kunskapsbank med renodlad fakta... så kanske somnar du till slut gott inatt... :)

Arne Persson
2014-07-25, 22:11
Att ni ens bemödar er att bli upprörda. Har ni verkligen inte förstått att justblaze är ett ubertroll? Förmodligen fd medlem med annat namn.

Brukar sådana här små trollungar ha +600 inlägg på ca en månad? :)

Gober
2014-07-25, 22:12
Brukar sådana här små trollungar ha +600 inlägg på ca en månad? :)

Heltidssysselsättning :D

Arne Persson
2014-07-25, 22:15
Heltidssysselsättning :D

Okej, det förklarar saken. Tack! :)

justblaze
2014-07-25, 22:17
Läs nu om dina amerikanska idoler så att du fyller din kunskapsbank med renodlad fakta... så kanske somnar du till slut gott inatt... :)

Ska faktiskt lägga mig med en bok nu. Vi höres mer imorgon angående detta. Tills dess simma lugnt.

Skillnaden mellan dig och mig. Vet du vad det är?
Jag är öppen som en bok, du är stängd som en kista. :)

Toni Radanov
2014-07-25, 22:45
Jag är öppen som en bok, du är stängd som en kista. :)


....och årets nobelpris i filosofi tilldelas härmed till... Justbook!

Förlåt, var tvungen att flabba åt just denna bit och förlöjliga det hela lite ytterligare! Kunde inte motstå :(

justblaze
2014-07-25, 22:46
Detta är och förblir mitt sista inlägg i den här tråden.

Har inte en aning om vem ts är, läste bara rubriken och den såg lockande ut.
Jag har hängt här i mer än 10 år utan att göra någon profil pga antalet nötter som knäpper med tangenterna här. Och här i tråden fick jag vatten på min kvarn .Finns lite intressant saker här och där men annars ett rätt så blekt forum. Nog om det.

Vad gäller att argumentera och diskutera här lika lönlöst som att lösa konflikten Israel-Palestina. Folk vägrar att ha fel och kan absolut inte ändra sig. Det vore ju fruktansvärt.

Det är det jag försöker göra. Det är därför jag försöker ge kritiken med lite glimten i ögat. Trots det,taggarna ut direkt ifrån majoriteten.

Väntar på personangrepp ifrån "Eliten". Väntar på att något proffs ska kommentera min n00b-utveckling i träningen.

Detta är vad som gör mig mest oroad ;
Jag har aldrig sagt att jag är stark,rippad,kommit långt i träningen. Allt jag ifrågasätter är vägen dit och att man bör akta sig för fula fiskar där ute. Att våga söka andra vägar. Det är vad allt handlar om.

Trots det blir jag avskydd som pesten.



Jag är rädd.

Toni Radanov
2014-07-25, 22:51
det enda du ifrågasatt hittills är inte hur man når en schysst fysik utan människors (med stor erfarenhet av träning av alla slag) inställning till det hela och metodik.

Att glorifiera en typ av inställning/mindset kring en sorts träning samtidigt som man smutsakstar en eller flera andra är INTE att ifrågasätta alternativa vägar.
Det är propaganda helt enkelt! Vet du vad propaganda leder till? följare och de som motsätter sig. Dock hur många som sitter i vilken båt är ju varierande... Kapten Blaze och matros Hassan styr just nu H.M.S Zyzz mot ett isberg imo :D

Just sayin'.

Tolkia
2014-07-25, 22:56
Det är det jag försöker göra. Det är därför jag försöker ge kritiken med lite glimten i ögat. Trots det,taggarna ut direkt ifrån majoriteten.
Du tror inte att det kan ha något att göra med att du är ... dryg? Läs inledningen till din egen trådstart igen; den delen som handlar om vilka som är värdiga att skriva i din tråd. Jag vet inte om det är en glimt i ögat som gör någon bekväm, direkt. Du kan inte gå in för att provocera och sedan låtsas att du inte fattar varför inte alla automatiskt utnämner dig till forumets Gandhi och gosekanin.

Mackie Messer
2014-07-25, 22:58
Det är det jag försöker göra. Det är därför jag försöker ge kritiken med lite glimten i ögat. Trots det,taggarna ut direkt ifrån majoriteten.

Väntar på personangrepp ifrån "Eliten". Väntar på att något proffs ska kommentera min n00b-utveckling i träningen.

Detta är vad som gör mig mest oroad ;
Jag har aldrig sagt att jag är stark,rippad,kommit långt i träningen. Allt jag ifrågasätter är vägen dit och att man bör akta sig för fula fiskar där ute. Att våga söka andra vägar. Det är vad allt handlar om.

Trots det blir jag avskydd som pesten.



Jag är rädd.

Tycker du inte att det är bättre att lyssna på andra som har tränat länge och har erfarenhet så folk slipper uppfinna hjulet en gång till eller slipper göra samma misstag om och om igen? Det låter mer effektivt att ta lärdom från andra. Men jag tror att Layne Nortons program är bra. Kör på det. Men det betyder inte att Layne är bättre, kan mer eller gör bättre program än Arne och Hurril. King Grub har en deffguide om jag inte minns fel, det är hans stora bidrag till kolo.

Scratch89
2014-07-25, 22:59
Öppna ögonen kids. Ät mat och fokusera inte så mycket på bcca/eaa, gvt eller 5*5. Våga prova saker själva.


Vilket är typ exakt det som King Grub skriver. Bara för att man diskuterar optionani behöver det inte ha någon som helst praktisk betydelse. Vilket han också skriver i nästan alla paniktrådar om pommes frites eller minutrar hit eller dit.

justblaze
2014-07-25, 23:06
Tycker du inte att det är bättre att lyssna på andra som har tränat länge och har erfarenhet så folk slipper uppfinna hjulet en gång till eller slipper göra samma misstag om och om igen? Det låter mer effektivt att ta lärdom från andra. Men jag tror att Layne Nortons program är bra. Kör på det. Men det betyder inte att Layne är bättre, kan mer eller gör bättre program än Arne och Hurril. King Grub har en deffguide om jag inte minns fel, det är hans stora bidrag till kolo.

"Deffguiden" är riktigt jävla bra, flera vänner har följt den med goda resultat. Man önskar han kunde lägga tiden på det istället för ctrl+c ctrl+v.

Har han tid att copypasta har han väl tid (om han vill såklart) att göra fler egna ämnen.

Gnugga noga nu. Det är slöseri med talang att sitta och copypasta studier ifrån något magasin, när man kan nå så mycket fler människor genom att bjuda lite på sig själv. Det är uppenbart att han är någon slags ledare här. Så varför inte ta det på en mer personlig nivå?

Med all respekt.

Agitator
2014-07-25, 23:08
Det finns inte så mycket runt träning ärligt talat.

Träna ät och sov. Lek lite med diverse variabler och ha progression som utgångspunkt.

Viktigaste är att du tar dig till lokalen och utför den träningsform du tycker är kul, oavsett om den är opti eller inte.

Krutpaket
2014-07-25, 23:15
Varför tycker du att KG, Arne och andra erfarna är SKYLDIGA att ge dig tips som DU TYCKER är bra? Dem kanske vill skriva om sånt som dem tyckr är intressant och sen är det upp till dig om du vill ta åt dig det eller inte. DU MÅSTE inte ta till dig all/någon info från Kolo om du inte vill. Men det finns dem som tycker det är intressant och då ska dem väll få skriva/läsa om det. Eller ska alla bra skriva om sånt som DU tycker är intressant?

Sen fattar jag inte varför du spelar offer och påstår alla etablerade medlemmar är emot nya? Jag är ny på forumet och tycker inte alls någon är emot mig eller någon annan. MAn får ställa vilka frågor som helst och folk tar sig TID att faktiskt svara (dem får inte betalt för det, utan dem svarar för att vara snälla) . Sen att man kanske inte alltid är nöjd över svaret får man leva med. Ingen här på forumet är SKYLDIG någon annan något.

Sen får man visst ifrågasätta och kritisera, men man kanske ska göra det med lite ödmjukhet istället för så som du gör. Du har inte lång erfarenhet, du verkar inte ha uppnått några "wow" resultat, och du verkar inte ha så stor kunskap själv. Då ska man kanske inte ifråga sätta allt och alla andra.

Ditt argument att man inte behöver va Zlatan för att ifrågasätta landslaget håller inte. Om Zlatan säger till Hamrén att spelsystemet är skit så kommer Hamrén antagligen lyssna då Zlatan har erfarenhet, kunskap och har uppnått mycket. Om nån random idiot som spelar fotboll på korpen-nivå kritiserar spelsystemet kommer Hamrén knappast lyssna.

Lägg din energi på att träna, äta och ha kul. Varför lägga tid på att skriva en massa BS här? Du kanske iofs vill bli internet-kändis...

Arne Persson
2014-07-25, 23:16
Ska faktiskt lägga mig med en bok nu. Vi höres mer imorgon angående detta. Tills dess simma lugnt.

Skillnaden mellan dig och mig. Vet du vad det är?
Jag är öppen som en bok, du är stängd som en kista. :)

Bok? Snarare ett litet tunt häfte...

Tolkia
2014-07-25, 23:16
Det är slöseri med talang att sitta och copypasta studier ifrån något magasin, när man kan nå så mycket fler människor genom att bjuda lite på sig själv. Det är uppenbart att han är någon slags ledare här. Så varför inte ta det på en mer personlig nivå?
Återigen: Kolozzeum är inte PT-firma, coachingservice eller någons personliga dietist. Folk är medlemmar av eget intresse och postar saker de är intresserade av att posta; deltar i diskussioner de är intresseade av att delta i. Inte saker du tycker att de borde posta, eller saker som du skulle vara hjälpt av att de postade; inte diskussioner du tycker att de borde engagera sig i. Vad i detta är svårt att förstå?

När det gäller studier så finns det många som både är intresserade och förstår; har inte de också rätt att använda forumet? Det är ju inte konstigare än att vi har trådar om olika sporter, spel och TV-serier, som inte heller är för alla.

Arne Persson
2014-07-25, 23:17
"Deffguiden" är riktigt jävla bra, flera vänner har följt den med goda resultat. Man önskar han kunde lägga tiden på det istället för ctrl+c ctrl+v.

Har han tid att copypasta har han väl tid (om han vill såklart) att göra fler egna ämnen.

Gnugga noga nu. Det är slöseri med talang att sitta och copypasta studier ifrån något magasin, när man kan nå så mycket fler människor genom att bjuda lite på sig själv. Det är uppenbart att han är någon slags ledare här. Så varför inte ta det på en mer personlig nivå?

Med all respekt.

Skulle du inte sova nu?

hurril
2014-07-25, 23:23
Justblaze och din förlängda håriga vänsterhand Hanz-Hanz: när du nu har allas uppmärksamhet och du har chansen att beskriva för oss hur allt går till så använder du den till att berätta att vi alla är runkare.

Man för en speciell retorik när man, som en repig LP-skiva (googla det), slår fast att alla andra är tröga, inte tänker utanför lådan och inte riktigt förstår så pass länge att man till det även känner sig manad att lägga ett: ni kommer aldrig förstå. Ironin i att man inte förstår att det kanske är sin egen person som är den obildade.

Om man ska anta att du, justblaze, inte är ett troll utan mest bara en del i den arga pubertistan, så tror jag att jag förstår vad som händer här. I verkligheten, alltså på ditt gym, så gissar jag att du är en Big Fish. Du är den som med Bro Science-bibeln i bakfickan delar alla tvärsäkra tips för inre bröstet, yttre biceps och nedre vaden; den där som vet vilka kosttillskott som ska tas och med vilken timing. Men vips, på forumet där du inte kan mästra och gapa dig till samma roll för att folk sett tusen av dig redan, måste du istället fokusera på att såga dem du anser vara husgudarna.

Detta är givetvis smickrande eftersom du uppenbarligen valt mig och det du gör tycker jag faktiskt är rätt underhållande. Du är duktig på att provocera folk måste jag säga.

Men nu då? Nästa drag, herr just och blaze.

HenrikJ
2014-07-25, 23:24
Det är det jag försöker göra. Det är därför jag försöker ge kritiken med lite glimten i ögat. Trots det,taggarna ut direkt ifrån majoriteten.

Väntar på personangrepp ifrån "Eliten". Väntar på att något proffs ska kommentera min n00b-utveckling i träningen.

Detta är vad som gör mig mest oroad ;
Jag har aldrig sagt att jag är stark,rippad,kommit långt i träningen. Allt jag ifrågasätter är vägen dit och att man bör akta sig för fula fiskar där ute. Att våga söka andra vägar. Det är vad allt handlar om.

Trots det blir jag avskydd som pesten.



Jag är rädd.

Nä. Du ifrågasätter inte, och du argumenterar inte. Du deklamerar utan omsvep, högljutt och ofta att de du kallar "eliten" suger, vilket gör att det är du som framstår som clownen. Du har begått ett fånigt och misslyckat försök till karaktärsmord, inte "kritiserat med glimten i ögat".

AronP
2014-07-25, 23:24
Det finns många här som har oerhört mycket mer kunskap än vad dom skriver.

Arne Persson
2014-07-26, 00:03
Det finns många här som har oerhört mycket mer kunskap än vad dom skriver.

Så är det tveklöst!:)

MasterChief
2014-07-26, 00:17
Lol, man skulle nästan kunna tro att juste bläser var en gammal HITare. Men knappt ens vi var så dryga. Eller, jo, det var vi nog. Kanske till och med något värre, men dock med mer finess.

Beholder
2014-07-26, 02:19
Den här tråden återkommer med jämna mellanrum, i olika former och med olika upphovsmän; eller har åtminstone gjort det under min tid på Kolo. Det verkar finnas en kategori för vilka det är svårt att förstå att detta inte är något slags coachingfirma, och att de lite kunnigare medlemmarna inte är något slags oavlönade rådgivare åt alla som vet mindre. De är medlemmar på samma villkor som andra, och av samma anledning, d.v.s. för sitt eget intresse. De måste följaktligen få läsa de trådar de är intresserade av att läsa, och diskutera vad de är intresserade av att diskutera. ÄVEN om det är på en nivå som de nyaste nybörjarna inte begriper, och ÄVEN om det finns folk som inte kan hantera informationen de postar.

Internetregel no 1 i alla sammanhang är ju f.ö. att inse att den vars post man läser kan vara precis vilken idiot som helst, oavsett vad hen utger sig för att vara, och att man måste värdera det man läser utifrån detta. Har man inte fattat det är man snarast farlig för sig själv.


Förstår inte riktigt varför ni inte klistrar en tråd åt king grubb där han kan posta alla sina studier så samlas det på en och samma plats i alla fall. Vore lättare at följa om inte annat.

Xtronal
2014-07-26, 02:24
Förstår inte riktigt varför ni inte klistrar en tråd åt king grubb där han kan posta alla sina studier så samlas det på en och samma plats i alla fall. Vore lättare at följa om inte annat.

Fast det blir för svårt att hålla reda på allt, det sker diskussioner och så vidare i samma tråd där king grub postar studien + att det är lättare att söka på trådnamnet..

bertbert
2014-07-26, 06:36
Lol, man skulle nästan kunna tro att juste bläser var en gammal HITare. Men knappt ens vi var så dryga. Eller, jo, det var vi nog. Kanske till och med något värre, men dock med mer finess.

Fast ni körde väl åtminstone med samma koncept mer än, säg, 4 dagar i rad? :D

bertbert
2014-07-26, 06:39
Jag har hängt här i mer än 10 år utan att göra någon profil pga antalet nötter som knäpper med tangenterna här. Och här i tråden fick jag vatten på min kvarn .Finns lite intressant saker här och där men annars ett rätt så blekt forum. Nog om det.


Då läser du som en kratta. Här finns väldigt många kunniga. Jag tycker också nybörjare kan få väldigt bra hjälp här. Jag har lärt känna ganska många tack vare kolo och tycker forumet är kanon.

tlk
2014-07-26, 07:01
"Deffguiden" är riktigt jävla bra, flera vänner har följt den med goda resultat. Man önskar han kunde lägga tiden på det istället för ctrl+c ctrl+v.

Har han tid att copypasta har han väl tid (om han vill såklart) att göra fler egna ämnen.

Gnugga noga nu. Det är slöseri med talang att sitta och copypasta studier ifrån något magasin, när man kan nå så mycket fler människor genom att bjuda lite på sig själv. Det är uppenbart att han är någon slags ledare här. Så varför inte ta det på en mer personlig nivå?

Med all respekt.

Det är en hel del av oss som uppskattar forskningsrönen mer än "omg hur ska jag träna?" => "nojja inte. lyft vikter. ät så här."

Hade liksom inte behövts mer än 2-3 trådar alls det var det enda som skulle postas här.


Att du sen inte är intresserad av grundforskning är ju helt upp till dig. Strunt i att läsa de trådarna.



För övrigt.. vem har inte sett KG i "hjälp-en-n00b"-trådar och "optinojje"-trådar posta saker i stil med "det viktiga är proteinintaget över dagen", "EAA är pengar i sjön", "lolololo nutrition timing, plz. det viktiga är vettig träning" ?

Jorgen
2014-07-26, 07:08
Som vi sa tidigare. Man behöver inte vara Zlatan för att ifrågasätta svenska landslaget i fotboll heller.
Notera att jag gör inget för att jävlas med någon. Kritik min herre Kritik.

Jobbar ni efter LAS-regeln "sist-in-först-ut" här på forumet? Det är ju just detta som är så skrämmande. Nybörjare får ingen talan utan blir överkörda av Eliten eller LoL:ade på.

Korrekt. Men om någon skall ta kritiken på allvar så bör man kanske ha lite på fötterna.
Om du skulle säga till ledningen för fotbollslandslaget att "sådär skall ni inte göra, utan såhär!" så tror jag inte att dom lägger någon större vikt vid det.
Skulle Zlatan göra detsamma så lyssnar dom förmodligen.

Nej. Du talar väldigt mycket.
Sen att du får mothugg kanske har med vad du skriver, inte att du är en relativt ny medlem.

Voyevoda
2014-07-26, 07:08
Jag undrar om ett särskilt subforum för vetenskapliga studier och rön skulle kunna vara värt något? Bland annat för demarkera studieämnen från övriga mer allmänt lagda trådar (för de som blir lätt lockade att börja läsa trots att informationen inte är riktad till dem), samt att göra dessa rapporter och studier enklare att hitta för framtida referens?

Jorgen
2014-07-26, 07:18
Jag undrar om ett särskilt subforum för vetenskapliga studier och rön skulle kunna vara värt något? Bland annat för demarkera studieämnen från övriga mer allmänt lagda trådar (för de som blir lätt lockade att börja läsa trots att informationen inte är riktad till dem), samt att göra dessa rapporter och studier enklare att hitta för framtida referens?

Vi har medvetet valt att inte ha för många subforum på kolozzeum.
Detta för att mångfalden på trådarna i, tex träningsdelen, skall vara så stor som möjligt.

Det har tidigare kommit förslag på ett speciellt subforum för träningsprogram tex, från någon som tyckte att det var för många frågor ang detta i träningsdelen. Men man har alltid valet att inte klicka på en tråd om man inte är intresserad av den.

tlk
2014-07-26, 07:22
(för de som blir lätt lockade att börja läsa trots att informationen inte är riktad till dem)

Informationen är väl ändå riktad till allt/ingen. Att fortsätta att läsa efter man har sett vad det rör sig om är ju upp till var och en ändå?

Voyevoda
2014-07-26, 07:34
Vi har medvetet valt att inte ha för många subforum på kolozzeum.
Detta för att mångfalden på trådarna i, tex träningsdelen, skall vara så stor som möjligt.

Det har tidigare kommit förslag på ett speciellt subforum för träningsprogram tex, från någon som tyckte att det var för många frågor ang detta i träningsdelen. Men man har alltid valet att inte klicka på en tråd om man inte är intresserad av den.

Jag förstår.

Informationen är väl ändå riktad till allt/ingen. Att fortsätta att läsa efter man har sett vad det rör sig om är ju upp till var och en ändå?


Absolut, och jag ordade det kanske inte på det bästa sättet, men vad jag menar är att det ändå trots allt är en del personer (säkerligen både registrerade och ej registrerade) som kanske drar en del slutsatser och förutfattade meningar för sig själva, utav deras egen tolkning av olika studier som läggs upp. Naturligtvis betyder inte detta att studierna ska försvinna, eller att de som publicerar dem på detta forum är på något sätt skyldiga att sätta in dem i något sorts sammanhang, men jag undrar bara om det finns något man kan göra för att hjälpa individer som kanske låter sina egna problem göra det ännu svårare för sig själva.

MasterChief
2014-07-26, 08:14
Fast ni körde väl åtminstone med samma koncept mer än, säg, 4 dagar i rad? :D

Haha, knappt. HITare är ju en mycket ängslig grupp och det finns ett otal av subvarianter. En HITare är ju övertygad om att det finns ett visst träningsprogram som är den heliga graalen så sökandet upphör ju aldrig. Ängslighet är i och för sig en egenskap som en hel del styrketränande personer bär på.

Mackie Messer
2014-07-26, 09:27
För övrigt.. vem har inte sett KG i "hjälp-en-n00b"-trådar och "optinojje"-trådar posta saker i stil med "det viktiga är proteinintaget över dagen", "EAA är pengar i sjön", "lolololo nutrition timing, plz. det viktiga är vettig träning" ?

Ja, ibland är det så. Men lika ofta så kan en 15-årig noob som frågar något allmänt om kost eller träning få ett ja/nej svar och en länk till en abstract på akademisk engelska. Hur trevligt eller ödmjukt är det?

Stoltz
2014-07-26, 09:32
Lol, man skulle nästan kunna tro att juste bläser var en gammal HITare. Men knappt ens vi var så dryga. Eller, jo, det var vi nog. Kanske till och med något värre, men dock med mer finess.

Det är otroligt vad man kan göra med lite halvdana referenser till abstrakt ingen ändå läser :D

tlk
2014-07-26, 09:34
Ja, ibland är det så. Men lika ofta så kan en 15-årig noob som frågar något allmänt om kost eller träning få ett ja/nej svar och en länk till en abstract på akademisk engelska. Hur trevligt eller ödmjukt är det?

Fast vem har koll på hur gammal var och en medlem är.. och bara för att du kanske inte kunde läsa akademisk engelska som 15-åring betyder ju inte att alla andra inte kan. Och får man ett sådant svar, som jag personligen hade uppskattat mer än något annat svar, så är det väl bara att påpeka att man har problem med att förstå och inte orken/intresset av att götta ner sig så pass i det hela?

Mackie Messer
2014-07-26, 09:42
Fast vem har koll på hur gammal var och en medlem är.. och bara för att du kanske inte kunde läsa akademisk engelska som 15-åring betyder ju inte att alla andra inte kan. Och får man ett sådant svar, som jag personligen hade uppskattat mer än något annat svar, så är det väl bara att påpeka att man har problem med att förstå och inte orken/intresset av att götta ner sig så pass i det hela?

Jag läste inte abstracts som 15-åring och jag tror inte många andra 15-åringa gör det. Jag tror att det är ganska få 15-åringar som ens vet vad en abstarct är. För att inte tala om de c:a 75% (gissning) personerna i Sverige som inte är akademiker. Så snälla, kom inte ett episkt fail argument. Snälla.

Mackie Messer
2014-07-26, 09:43
Och man kan lätt anta att det är en yngre person ställer vissa frågor. Har man varit medlem så länge som King Grub och så länge som jag har läst på forumet utan att regga profil så ser man vissa mönster. Det märker man.

tlk
2014-07-26, 09:47
kom inte ett episkt fail argument.

Att ge ett vettigt svar som uppmuntrar till att folk sätter sig in i saker, och om de inte förstår ska de säga att de inte förstår och fråga om något annat.. det menar du alltså är ett episkt fail? *screwy*

Mackie Messer
2014-07-26, 09:48
Att ge ett vettigt svar som uppmuntrar till att folk sätter sig in i saker, och om de inte förstår ska de säga att de inte förstår och fråga om något annat.. det menar du alltså är ett episkt fail? *screwy*

Det episka fail-argumentet var: "bara för att jag som 15-åring....."

Dezen
2014-07-26, 09:50
Ja, ibland är det så. Men lika ofta så kan en 15-årig noob som frågar något allmänt om kost eller träning få ett ja/nej svar och en länk till en abstract på akademisk engelska. Hur trevligt eller ödmjukt är det?

Vad jag har märkt så brukar väl det bara hända om det kommer någon annan medlem med mer kött på benen och diskuterar vidare med KG?

Mackie Messer
2014-07-26, 09:54
Vad jag har märkt så brukar väl det bara hända om det kommer någon annan medlem med mer kött på benen och diskuterar vidare med KG?

Det kan stämma som du skriver. Men ibland så kan det uppfattas som drygt och arrogant, när den andra medlemmen bara ställer en fråga. Ibland tjänar man på att skriva några förklarande meningar istället för att snäsa av någon. Det kallas fingertoppskännsla.

hassanhaz
2014-07-26, 10:20
Vilket är typ exakt det som King Grub skriver. Bara för att man diskuterar optionani behöver det inte ha någon som helst praktisk betydelse. Vilket han också skriver i nästan alla paniktrådar om pommes frites eller minutrar hit eller dit.

Vet inte hur det står till med läsförståelsen men jag skrev att jag SLUTAT läsa vad bl.a. King krub skriver. Så lät det inte för några år sedan minsann.

hassanhaz
2014-07-26, 10:24
Då läser du som en kratta. Här finns väldigt många kunniga. Jag tycker också nybörjare kan få väldigt bra hjälp här. Jag har lärt känna ganska många tack vare kolo och tycker forumet är kanon.

Vet inte om du har ett neuropsykologisk handikapp eller om du trollar.
Jag skrev ju att det fanns läsvärda saker( bl.a. Det som Arne brukar tillföra) men i det stora hela är det bara massa sammelsurium.

Timme
2014-07-26, 11:06
Hahah justblaze
Vem är du? :D vilken tomte

justblaze
2014-07-26, 11:24
Justblaze och din förlängda håriga vänsterhand Hanz-Hanz: när du nu har allas uppmärksamhet och du har chansen att beskriva för oss hur allt går till så använder du den till att berätta att vi alla är runkare.

Man för en speciell retorik när man, som en repig LP-skiva (googla det), slår fast att alla andra är tröga, inte tänker utanför lådan och inte riktigt förstår så pass länge att man till det även känner sig manad att lägga ett: ni kommer aldrig förstå. Ironin i att man inte förstår att det kanske är sin egen person som är den obildade.

Om man ska anta att du, justblaze, inte är ett troll utan mest bara en del i den arga pubertistan, så tror jag att jag förstår vad som händer här. I verkligheten, alltså på ditt gym, så gissar jag att du är en Big Fish. Du är den som med Bro Science-bibeln i bakfickan delar alla tvärsäkra tips för inre bröstet, yttre biceps och nedre vaden; den där som vet vilka kosttillskott som ska tas och med vilken timing. Men vips, på forumet där du inte kan mästra och gapa dig till samma roll för att folk sett tusen av dig redan, måste du istället fokusera på att såga dem du anser vara husgudarna.

Detta är givetvis smickrande eftersom du uppenbarligen valt mig och det du gör tycker jag faktiskt är rätt underhållande. Du är duktig på att provocera folk måste jag säga.

Men nu då? Nästa drag, herr just och blaze.

Återkommer. Det finns mycket oklarheter i den här tråden, jag känner mig rädd. Vet du varför?

För att det sociala hotet finns där ute i verkligheten, denna vrede som uppkommer här på forumet, existerar hos en stor grupp människor i träningsbranschen förmodligen.

Jag kanske t.om har en bunt nära mig. På mitt gym,på jobbet,i det verkliga livet.

Som sagt, jag är rädd.

Jorgen
2014-07-26, 11:29
Återkommer. Det finns mycket oklarheter i den här tråden, jag känner mig oroad. Oroad över den ilska som väcks av lite konstruktiv kritik. Vi får höras angående detta P.A Eriksson


Fast, det är inte konstruktiv kritik du framför. :)

justblaze
2014-07-26, 11:34
Fast, det är inte konstruktiv kritik du framför. :)

I sin renaste form. Jag ifrågasätter och kommer med förslag till förbättring. Säger även saker jag tycker är bra.
KG har jag berömt för hans Deffguide lika Hurril för hans fina retorik.

Jorgen
2014-07-26, 11:37
I sin renaste form. Jag ifrågasätter och kommer med förslag till förbättring. Säger även saker jag tycker är bra.
KG har jag berömt för hans Deffguide lika Hurril för hans fina retorik.

Var exakt?

Såhär fungerar fenomenet "King Grub"

Exempel

"Bänkpress ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar"

Faktan.

"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0
"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0
"7.24, p<0 7.24, p<0 7.24, p<0

Using the electronic databases

3.62 to 37.24, p<0.001]
3.62 to 37.24, p<0.001]
3.62 to 37.24, p<0.001]


Nybörjare : Jag förstår inte studien. Lust att gå igenom?

Krub : K "7.18 ml/min/1.73 m2, 95% CI 4.45 to 9.91, p<0.001"

När han väl talar svenska så är hans favoritfraser "det beror på" "man har inte märkt effekt" "Det har jag aldrig sagt? "Beror på vad man jämför med"

"År 2013 gällde detta, nu är det 2014 så all tidigare fakta jag talat om gäller inte längre"

Ungefär som att en matematiklärare skulle ge elverna en bok och säga "Lös talen" Jag går och fikar en stund.


Förslag till förbättring.

Kan du åtminstone inte ge någon personlig inledande åsikt till dina studier?

Såhär fungerar fenomenet "Hurril"

Orkar typ inte ens gå in på det. Men allt han säger och tycker är iprincip Boris Sheiko.

Förslag till förbättring
Tveksamt om ens möjligt. SL-Hövdingen sitter kvar.

cero
2014-07-26, 11:39
lol

Sverker
2014-07-26, 11:40
Det kan stämma som du skriver. Men ibland så kan det uppfattas som drygt och arrogant, när den andra medlemmen bara ställer en fråga. Ibland tjänar man på att skriva några förklarande meningar istället för att snäsa av någon. Det kallas fingertoppskännsla.

Enkla frågor får enkla svar. Det tycker jag är genomgående på Kolozzeum.
Men ibland kommer frågor som inte ens är hämtade från verkligheten.
Vad ska man skriva i en sådan tråd ?

justblaze
2014-07-26, 11:43
Var exakt?

Om du tar dig lite tid att läsa igenom tråden så ser du att jag
1. Hyllar deffguiden
2. Säger att jag tycker det är slöseri med talang att inte skriva egna artiklar av KG istället för att copypasta.

Jorgen
2014-07-26, 11:45
Om du tar dig lite tid att läsa igenom tråden så ser du att jag
1. Hyllar deffguiden
2. Säger att jag tycker det är slöseri med talang att inte skriva egna artiklar av KG istället för att copypasta.
Jag har läst hela tråden. :)

Men trådstarten är intressant, vad vill du med den?

King Grub
2014-07-26, 11:57
Säger att jag tycker det är slöseri med talang att inte skriva egna artiklar av KG istället för att copypasta.

Jag arbetar inte på det sättet utan betalning. Skriva artiklar mot betalning eller personlig konsultation mot betalning, absolut. Men jag skulle inte lägga timmar på att skriva gratisartiklar på ett forum. Så altruistisk är inte ens jag.

Nanderöd
2014-07-26, 12:00
Återkommer. Det finns mycket oklarheter i den här tråden, jag känner mig rädd. Vet du varför?

För att det sociala hotet finns där ute i verkligheten, denna vrede som uppkommer här på forumet, existerar hos en stor grupp människor i träningsbranschen förmodligen.

Jag kanske t.om har en bunt nära mig. På mitt gym,på jobbet,i det verkliga livet.

Som sagt, jag är rädd.

:laugh:
Ett gammalt fult och elakt troll det var en gång,
Som kom till detta landet i en luftballong.
Det lade sig i Småland med fötterna på Åland och
Huvudet var i samma stund i Lund

filmjölk
2014-07-26, 12:02
KG mfl. har precis samma rätt att vara dryga och arroganta som vem som helst. Det finns ingen slags regel som säger att man måste vara ödmjuk, ha fingertoppskänsla etc. bara för att man är kunnig inom något.

King Grub
2014-07-26, 12:04
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

tlk
2014-07-26, 12:05
Jag arbetar inte på det sättet utan betalning. Skriva artiklar mot betalning eller personlig konsultation mot betalning, absolut. Men jag skulle inte lägga timmar på att skriva gratisartiklar på ett forum. Så altruistisk är inte ens jag.

Det hela låter lite snålt.

Sätt nu upp en samling av fullutrustade labb för att göra ordentliga studier på allt mellan A och Ö inom träningsvärlden och utför lite ball studier, och på det skrive en uppsjö reviewartiklar.. för att enbart publicera resultatet på kolo.


Som sagt lite snålt av dig det hela nu när jag inser att du bara gör oss andra den stora tjänsten att vidarbefodra forskningsrön till alla oss som inte har ork att följa forskningen inom träningsvärlden.




och för de som inte förstår så var det där sarkasm.


Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Gör en poll ;) Jag röstar nej. men sen är jag härdad av den något mer dryga och arrogant #openbsd-kulturen.. så jag är nog ingen bra måttstock.

Rikard Jansson
2014-07-26, 12:06
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Helsike heller! Folk misstar väl däremot kanske strikthet i skrivsättet för dryghet kanske.

hurril
2014-07-26, 12:07
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Ja! Jag tycker att du är direkt otrevlig :)

cero
2014-07-26, 12:07
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Ta inte tråden seriöst

Nanderöd
2014-07-26, 12:07
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Varför i hela världen bryr du dig om vad jb (John Bauer) med flera ur begåvningsreserven tycker om dig och dina inlägg?

Jorgen
2014-07-26, 12:08
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Nope.

Matsa
2014-07-26, 12:08
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Jag har inte uppfattat dig som dryg eller arrogant, nej.

I sin renaste form. Jag ifrågasätter och kommer med förslag till förbättring. Säger även saker jag tycker är bra.
KG har jag berömt för hans Deffguide lika Hurril för hans fina retorik.

I så fall behöver du ta en ordentlig titt på hur du kommunicerar med andra människor. Du framstår inte bara som dryg utan rentav oärlig i ditt sätt att argumentera och det är inte ett bra sätt att nå fram med konstruktiv kritik. Det hade nästan varit bättre om du var öppet aggressiv och otrevlig, det hade förmodligen känts ärligare.

Att du även har dragit en och annan lögn hjälper inte precis heller.

tlk
2014-07-26, 12:11
vad som hade varit najs var ju förstås om den här tråden låg i allmänt och inte i den här forumsdelen

Mackie Messer
2014-07-26, 12:14
KG mfl. har precis samma rätt att vara dryga och arroganta som vem som helst. Det finns ingen slags regel som säger att man måste vara ödmjuk, ha fingertoppskänsla etc. bara för att man är kunnig inom något.

Öh?! Nej! Moderatorer ska föregå med gott exempel för att inte skrämma bort nybörjare som vill ha hjälp.

XXXL
2014-07-26, 12:14
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Det beror ju på, många här inne har varit här i flera år och fått en relation till dig men om man är relativt ny och kommer utifrån så ja, åtminstone den bilden jag har fått. Men jag är också av åsikten att det har blivit värrre, så folk som hängt med längre fortfarande kanske ser den andra Grub.

Voyevoda
2014-07-26, 12:15
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Kan inte tala för andra, men för mig personligen har dina inlägg varit ovärderliga.

Jorgen
2014-07-26, 12:16
Öh?! Nej! Moderatorer ska föregå med gott exempel för att inte skrämma bort nybörjare som vill ha hjälp.

Moderatorerna är inte bara med i staffen. De är också medlemmar med precis lika stor rätt att delta i debatter, retas eller skoja som alla andra. Kom ihåg det.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91128

filmjölk
2014-07-26, 12:17
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Inte vad jag vet, min poäng var att du mfl. är inte sämre än någon annan som är dryg eller arrogant om ni skulle vara dryga och arrogonta. Du mfl. har ingen skyldighet (mer än någon annan) att visa fingertoppskänsla och ödmjukhet.

Mackie Messer
2014-07-26, 12:19
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91128

Det utesluter inte fingettoppskänsla. För allas trevnad så att säga.

Jorgen
2014-07-26, 12:21
Det utesluter inte fingettoppskänsla. För allas trevnad så att säga.

Något som naturligtvis gäller alla medlemmar.

XXXL
2014-07-26, 12:21
Det beror ju på, många här inne har varit här i flera år och fått en relation till dig men om man är relativt ny och kommer utifrån så ja, åtminstone den bilden jag har fått. Men jag är också av åsikten att det har blivit värrre, så folk som hängt med längre fortfarande kanske ser den andra Grub.

Jag måste också bara lägga till att jag inte tycker det här är något negativt, utan att du har gått från att vara nån sorts fråge-bot till att bli mera som oss alla andra, en riktig användare.

När du smyger in bilder på dig själv i dagsformstråden för att du vill bli överöst med kommentarer om hur bra form du är i, det gör dig bara mänsklig och inte direkt arrogant. När du låter alla få reda på hur onyttigt du äter nästan som en revolt, det gör dig också bara mänsklig.

Mackie Messer
2014-07-26, 12:24
Inte vad jag vet, min poäng var att du mfl. är inte sämre än någon annan som är dryg eller arrogant om ni skulle vara dryga och arrogonta. Du mfl. har ingen skyldighet (mer än någon annan) att visa fingertoppskänsla och ödmjukhet.

Det är ingen som har några skylldigheter. Det är ingen skylldighet att besöka kolo. Men för allas trevnad kan man anstränga sig lite. Så sluta snacka om akylldigheter.

havok
2014-07-26, 12:30
Nu kanske mitt svar drunknar men shoot!

Jag personligen vill av hela min själ tacka King Grub för livet jag har idag.
Hela mitt liv och tonår var jag en fatkid mer eller mindre. Jag lyckades aldrig få bukt på det. 2009 tog jag tag i saker och använde King Grubs deffguide, vägrade tro på något annat än som står i den. För mig då var det den enda sanningen och jag körde i minutiös detalj efter den. På den tiden hängde jag på Bodys forum och jag minns hur Grub svarade på mina funderingar och så vidare.
Resultatet = -25-30kg fett, en massa ny kunskap och en aptit för denna livsstilen många av oss lever.

Idag hänvisar jag fortfarande till samma guide, och är en av personerna som andra vänder sig till när dom behöver hjälp med träning.
Jag har aldrig tackat egentligen för informationen som jag fick!

SÅ TACK KING GRUB! ALL ÄRA ÅT DEJ! Fortsätt va du gör för din insats gör uppenbarligen skillnad i folks liv.



Justblaze - Dom här trådarna förstör ett utmärkt forum. Du hör hemma på flashback.

XXXL
2014-07-26, 12:32
Hans deffguide är väl rätt o-uppdaterad, använder du verkligen den fortfarande? Har för mig att Grub själv sagt att den inte är aktuell.

Starvation
2014-07-26, 12:35
Hahah justblaze
Vem är du? :D vilken tomte

lol

:laugh:
Ett gammalt fult och elakt troll det var en gång,
Som kom till detta landet i en luftballong.
Det lade sig i Småland med fötterna på Åland och
Huvudet var i samma stund i Lund

Är ni seriösa? Har ni inget vettigt att tillföra skriv inget. :confused:

Till TS, fortsätt göra dessa trådar. Det är bra för forumet.

havok
2014-07-26, 12:35
Hans deffguide är väl rätt o-uppdaterad, använder du verkligen den fortfarande? Har för mig att Grub själv sagt att den inte är aktuell.

True!
Låt mej förtydliga.

Den är en bra grund att utgå ifrån då den förklarar det grundläggande för viktnedgång (och uppgång) på ett väldigt lättförståeligt sätt.

För mig funkade den ypperligt i detalj!
För en nybörjare som inte kan det här med energi +- är den ju väldigt bra som inläsningsmaterial!

Voyevoda
2014-07-26, 12:38
Hans deffguide är väl rätt o-uppdaterad, använder du verkligen den fortfarande? Har för mig att Grub själv sagt att den inte är aktuell.

På vilket sätt är den inte aktuell?

Edit: ↓

King Grub
2014-07-26, 12:40
Hans deffguide är väl rätt o-uppdaterad, använder du verkligen den fortfarande? Har för mig att Grub själv sagt att den inte är aktuell.

Människokroppen fungerar på samma sätt nu som 2004. :p Om någon använde den och kom i bra form för 10 år sedan, kommer den inte att ha slutat "fungera" nu.

Jorgen
2014-07-26, 12:41
Till TS, fortsätt göra dessa trådar. Det är bra för forumet.

Lustigt att du tycker det då du fått hjälp av Grub i flera av dina frågetrådar.
Samtidigt håller du med TS att Grub måste ändra sig. ;)

Commando1980
2014-07-26, 12:54
Jag undrar om ett särskilt subforum för vetenskapliga studier och rön skulle kunna vara värt något? Bland annat för demarkera studieämnen från övriga mer allmänt lagda trådar (för de som blir lätt lockade att börja läsa trots att informationen inte är riktad till dem), samt att göra dessa rapporter och studier enklare att hitta för framtida referens?

Jag tycker att det vore en bra idé. Sen kan man ha någon typ av kolozzeum-sammanställning klistrad i de mer 'praktiska' forumen.

King Grub
2014-07-26, 13:04
Kan du åtminstone inte ge någon personlig inledande åsikt till dina studier?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=214690

Jorgen
2014-07-26, 13:11
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=214690

Humor.

justblaze
2014-07-26, 13:12
Ikväll, då är tiden inne.

Ni är alla värda att få höra sanningen. Kommer slå tillbaka, men även dela ut kärlek.

Nu är jag inte förvånad över någonting gällande kolo's ledningsgrupp, så om tråden tas bort, eller om jag får bann låt mitt sista ord stå kvar.


shoutout till "pez" "Anders the peak" på kolo. Bra grabbar.


Mitt sista ord (om Allan kommer med stora bannen)

Hellre bannad med åsikterna kvar, än att gå med på maffia-metoder.

King Grub
2014-07-26, 13:18
Så länge du inte gör några personangrepp eller på andra sätt bryter mot medlemsreglerna får du säga vad du vill.

Ser fram mot Sanningen (tm).

tlk
2014-07-26, 13:21
Ikväll, då är tiden inne.

Ni är alla värda att få höra sanningen. Kommer slå tillbaka, men även dela ut kärlek.

Nu är jag inte förvånad över någonting gällande kolo's ledningsgrupp, så om tråden tas bort, eller om jag får bann låt mitt sista ord stå kvar.


shoutout till "pez" "Anders the peak" på kolo. Bra grabbar.


Mitt sista ord (om Allan kommer med stora bannen)

Hellre bannad med åsikterna kvar, än att gå med på maffia-metoder.

Sluta vara sån drama queen maybe? Posta SANNINGEN nu så jag slipper hålla mig vaken till sent in ikväll.


Själv gissar jag på att sanningen är att justblaze är någon form av konstprojekt.


"slå tillbaka" . i lol'd

XXXL
2014-07-26, 13:23
Ikväll, då är tiden inne.

Ni är alla värda att få höra sanningen. Kommer slå tillbaka, men även dela ut kärlek.

Nu är jag inte förvånad över någonting gällande kolo's ledningsgrupp, så om tråden tas bort, eller om jag får bann låt mitt sista ord stå kvar.


shoutout till "pez" "Anders the peak" på kolo. Bra grabbar.


Mitt sista ord (om Allan kommer med stora bannen)

Hellre bannad med åsikterna kvar, än att gå med på maffia-metoder.

Vilken drama-queen du är, aja kör hårt

7_IKcMl_a9A

CalleP
2014-07-26, 13:25
Ikväll, då är tiden inne.

Ni är alla värda att få höra sanningen.



hahahaha, den fruktade nådastöten är oundviklig!
Sanningen ska segra.:laugh:

filmjölk
2014-07-26, 13:25
Det är ingen som har några skylldigheter. Det är ingen skylldighet att besöka kolo. Men för allas trevnad kan man anstränga sig lite. Så sluta snacka om akylldigheter.

Man har inget krav på att vara trevlig, förenkla sig, sammanfatta, förklara sig, vara mindre arrogant eller utveckla fingertoppskänsla för att man är kunnig. Allt riktar sig inte till alla, alla kan inte ta del av allt, själv läser jag som max abstraktet av KGs alster.

karbunkel
2014-07-26, 13:28
Ser fram emot Sanningen. Skriv gärna din personliga åsikt först så blir det intressantare att läsa.

AronP
2014-07-26, 13:28
Var det Justin som var rädd för att åka i tunnelbanan också?

Mackie Messer
2014-07-26, 13:29
Man har inget krav på att vara trevlig, förenkla sig, sammanfatta, förklara sig, vara mindre arrogant eller utveckla fingertoppskänsla för att man är kunnig. Allt riktar sig inte till alla, alla kan inte ta del av allt, själv läser jag som max abstraktet av KGs alster.

Snälla filmjölk, jag pratar inte om de förbannade abstracten som postas som enskillda trådar. Jag pratar om Grubs rådgivning till 15-åriga noobs som kan få ett kort snäsigt svar och en länk till en abstract. Jag har ju för helvete erkännt i föregående inlägg ingen har en enda jävla skyldighet till någon eller något på kolo. passar det inte så finns Flashback. Men jag talar om att för allas trevnad och för alla 15-åriga noobs så underlättar det att få en eller två meningar skrivna i text istället för ett ja/nej-svar.

Nämner du krav eller skyldighet igen så får du gå och ta en tupplur istället för att skriva här. För det finns varken krav eller skyldigeheter på kolo.

Commando1980
2014-07-26, 13:31
Har man inte ett nördintresse och mer vill åt det praktiska så gör de flesta bäst i att läsa artiklar skrivna av kunniga personer (vilket givetvis har sina begränsningar) istället för att sitta och läsa abstrakt eller att följa övertolknings/spekulationsbloggar (typ suppversity).

XXXL
2014-07-26, 13:32
Blaze här kanske du hittar något matnyttigt

https://www.flashback.org/t1088584

hurril
2014-07-26, 13:35
Snälla filmjölk, jag pratar inte om de förbannade abstracten som postas som enskillda trådar. Jag pratar om Grubs rådgivning till 15-åriga noobs som kan få ett kort snäsigt svar och en länk till en abstract. Jag har ju för helvete erkännt i föregående inlägg ingen har en enda jävla skyldighet till någon eller något på kolo. passar det inte så finns Flashback. Men jag talar om att för allas trevnad och för alla 15-åriga noobs så underlättar det att få en eller två meningar skrivna i text istället för ett ja/nej-svar.

Nämner du krav eller skyldighet igen så får du gå och ta en tupplur istället för att skriva här. För det finns varken krav eller skyldigeheter på kolo.

Tycker att du verkar lite otrevlig och helt sakna fingertoppskänsla för att tala på rätt sätt med herr filmjölk i det här läget.

Commando1980
2014-07-26, 13:39
Snälla filmjölk, jag pratar inte om de förbannade abstracten som postas som enskillda trådar. Jag pratar om Grubs rådgivning till 15-åriga noobs som kan få ett kort snäsigt svar och en länk till en abstract. Jag har ju för helvete erkännt i föregående inlägg ingen har en enda jävla skyldighet till någon eller något på kolo. passar det inte så finns Flashback. Men jag talar om att för allas trevnad och för alla 15-åriga noobs så underlättar det att få en eller två meningar skrivna i text istället för ett ja/nej-svar.

Nämner du krav eller skyldighet igen så får du gå och ta en tupplur istället för att skriva här. För det finns varken krav eller skyldigeheter på kolo.

Jag kan tycka att de flesta 15-åringar inte bör besöka träningsforum överhuvudtaget. Tydlig och praktisk vägledning i gymmet fungerar mycket bättre (gäller iofs inte enbart ungdomar). Det kan vara enormt svårt att sålla bland all information.

Starvation
2014-07-26, 13:45
Lustigt att du tycker det då du fått hjälp av Grub i flera av dina frågetrådar.
Samtidigt håller du med TS att Grub måste ändra sig. ;)

Nu var det väl mest studierna TS menade?

Mackie Messer
2014-07-26, 13:45
Tycker att du verkar lite otrevlig och helt sakna fingertoppskänsla för att tala på rätt sätt med herr filmjölk i det här läget.

Det är för att jag redan har haft exakt den här diskussionen idag med en medlem som heter tlk. Så jag tenderar att skriva i affekt, men mina åsikter består. Sorry.

Starvation
2014-07-26, 13:48
Ikväll, då är tiden inne.

Ni är alla värda att få höra sanningen. Kommer slå tillbaka, men även dela ut kärlek.


Skriver du det på ett sätt som inte direkt hoppar på någon, eller använder "snälla" ord ist för aggresiva (med samma mening), så blir man inte bannad här.

cero
2014-07-26, 13:52
Är ni seriösa? Har ni inget vettigt att tillföra skriv inget. :confused:

Till TS, fortsätt göra dessa trådar. Det är bra för forumet.

Detta är ingen vettig tråd så jag behöver heller inte tillföra något vettigt.

Hur är massa skit bra för forumet menar du? Om man inte tycker om att sitta och rycka skinn till internetdrama.

hurril
2014-07-26, 14:00
Det är för att jag redan har haft exakt den här diskussionen idag med en medlem som heter tlk. Så jag tenderar att skriva i affekt, men mina åsikter består. Sorry.

Beh, bråkade lite med dig bara :)

Man and Machine
2014-07-26, 14:02
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Ditt tonläge har klart ändrats över säg, de senaste 5 kanske 3 åren. Ibland upplever jag till och med det som att du medvetet vill bli missförstod för att sen kunna sätta någon på plats. Men det är en försvinnande liten del av 65000 inlägg.

Animalisk
2014-07-26, 14:19
Sanningen, slå tillbaka, kärlek, ledningsgrupp, bannad??

Intressant.

cero
2014-07-26, 14:20
Sanningen om vad? Om dina tillkortakommanden?

Du blev väl inte sur för att han gav kreds till Pez men inte dig? :D ;)

Grotesk
2014-07-26, 14:29
Ikväll, då är tiden inne.

Ni är alla värda att få höra sanningen. Kommer slå tillbaka, men även dela ut kärlek.

Nu är jag inte förvånad över någonting gällande kolo's ledningsgrupp, så om tråden tas bort, eller om jag får bann låt mitt sista ord stå kvar.


shoutout till "pez" "Anders the peak" på kolo. Bra grabbar.


Mitt sista ord (om Allan kommer med stora bannen)

Hellre bannad med åsikterna kvar, än att gå med på maffia-metoder.

"Sanningens tunga."

Goa minnen. :d

justblaze
2014-07-26, 14:32
Du blev väl inte sur för att han gav kreds till Pez men inte dig? :D ;)

Nu ser jag att du skojar lite med Arne, men det ligger nog faktiskt mer sanning i ditt påstående. Mer sanning än Arne har kapacitet att hantera utan att gå off topic.

Har inte sett en tråd där dessa herrar är överens, även om det är tydligt att Pez har rätt (många gånger) Detta jag syftade på @ första sidan till dig Arne. Släpp dina metoder ibland, våga acceptera oss.

Arne slår hårdknut på sig själv medan Pez fullständigt glider in på gymmet.

filmjölk
2014-07-26, 15:27
Jag är spänd på sanningen, men jag hoppas på lite fler sågningar än bara av dessa tre. Visst är de tre framträdande, men visa lite fingertoppskänsla och ödmjukhet och sprid runt din kärlek så att den blir mer inkluderande.

cero
2014-07-26, 15:45
:d

bakka
2014-07-26, 15:45
Haha just blaze din pajjas. Du snackar om 'kolomaffian' men snackar själv om sanningar hit o dit som en j-vla sektledare. Du verkar va en riktigt zyzz-wannabe, dvs. du vill uppnå samma kändisskap o ligga lika mkt, men du framställer dig själv som en osäker, okunning diskobyggare.

Du ger inte kritik, du gnäller. Tycker du att det saknas intrssant info och bra trådar så kan väll du starta dem istället för att gnälla på att Arne och Grub inte skriver om det...

spas
2014-07-26, 15:53
Detta kommer bli riktigt spännande. Trollning eller bara vanlig dryghet kvittar, det är humor oavsett.

Lite off topic men jag vill minas att jag hade lite mer eller mindre korkade frågor kring kost för en 10 år sen och fick bra svar av just KG. Att gnälla på honom för att man är van vid att få allt serverat i nappflaska blir bara löjligt. Eller nja, han har rekommenderat Gothic 3 lite för många gånger för att jag ska kunna lita på honom. Får fan inte till det spelet, kontrollerna är för dåliga!

Scorpionida
2014-07-26, 16:41
Om inte blaze hunnit drabbats av solsting innan så lär Sanningen(tm) bli en väckarklocka för många här på kolo. I åratal framöver kommer denna tråd att hyllas som en av de största trådarna på internet NÅGONSIN. True story.

Denna tråd KAN inte hypas tillräckligt mycket:D

Måste ändå tacka Blaze för underhållningen under denna beach -14:D

Jorgen
2014-07-26, 16:46
Till justblaze. Dom säger ju tredje gången gillt, vi får se om du förstår denna gången. :)


§7. Moderatorer har rätt att ändra/ta bort inlägg utan förklaring om dom anser att inlägget strider mot forumets regler.

Nej, det var inte jag som rensade tråden

justblaze
2014-07-26, 16:55
Till justblaze. Dom säger ju tredje gången gillt, vi får se om du förstår denna gången. :)



Nej, det var inte jag som rensade tråden

Banna mig då?

justblaze
2014-07-26, 17:09
Sanningen släpps 23.00.

Jorgen
2014-07-26, 17:20
Banna mig då?

Om ditt mål är att bli bannad har jag en mycket enklare lösning.
Logga inte in. :)

Jorgen
2014-07-26, 17:20
Så kan vi alla vänta till klockan 23:00 när sanningen släpps.

Fram till dess så behöver ingen posta i tråden mer.

King Grub
2014-07-26, 17:32
När en tråd övergår i personlig pajkastning tar vi bort inlägg eller hela tråden, utan varningar eller avstängningar om inga specifika regelbrott har skett. Deltagarna i tråden får se till att hålla sig åtminstone hyfsat till ämnet. Övergår den till rent tjafs är den borta. Och man äger inte en tråd bara för att man startat den. Så du är alltså medansvarig till att tråden blir kvar.

justblaze
2014-07-26, 17:43
Om ditt mål är att bli bannad har jag en mycket enklare lösning.
Logga inte in. :)

Så kan vi alla vänta till klockan 23:00 när sanningen släpps.

Fram till dess så behöver ingen posta i tråden mer.

Jag har ju inte rätt att yttra mig?
Du sitter ju och tar bort allt jag skriver och skyller på något mod.

Ni är inte värda sanningen, inte heller min tid.

Shoutout "Pez"
Shoutout "Anders the peak"



Vilken väg jag än tar
Vilken stig jag än går
Vilket strand jag än solar på
Vilket gym jag än tränar på

Så trampar jag på er.


Vi ses på Flashback.

/Out

King Grub
2014-07-26, 17:50
Jag har ju inte rätt att yttra mig?
Du sitter ju och tar bort allt jag skriver och skyller på något mod.

Vi har bara tagit bort pajkastningsinlägg från dig och Arne. Inget av dom var något som tillförde tråden något, utan det vara bara personligt tjafs mellan er.

Gymmis
2014-07-26, 18:07
[SIZE="7"]


Vi ses på Flashback.

/Out

Nej, där slipper du iaf mig.

Svag
2014-07-26, 18:15
Får vi inte veta sanningen nu?

bubbs
2014-07-26, 18:20
Är det dags o klistra in Jack Nicholson med "YOU CANT HANDLE THE TRUTH" nu?

anvihl
2014-07-26, 18:21
http://www.hqhumor.com/wp-content/uploads/2012/05/arguing1.jpg

Commando1980
2014-07-26, 18:31
Vilken martyr. Offra dig för sanningen blaze. Den bör framföras på engelska och glöm inte att använda modeord från de amerikanska gudarna.

svenbanan
2014-07-26, 18:34
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Nej! Inte minsta drygt.

Jag uppskattar att du lägger ut abstracts och i mån av tid och ork svarar på diverse frågor kring dessa. Det borde ju vara uppenbart för de flesta att det skulle ta en evig tid för dig att skriva mycket text om varje abstract du lägger upp. Jag fattar knappt att du orkar snoka upp så många som du gör. Men jag antar att det är en kombo av att du kan göra det delvis på arbetstid och att det är ett eget intresse.

Det enda som är drygt är att man ofta inte kommer åt fullängdsartikeln. Men det är ju knappast ditt fel... ;)

tlk
2014-07-26, 18:35
Det enda som är drygt är att man ofta inte kommer åt fullängdsartikeln. Men det är ju knappast ditt fel... ;)

Det går ofta helt utmärkt att köpa fullängdarna om du inte har tillgång till tidsskrifterna på annat sätt.

cero
2014-07-26, 18:41
Offerkappor, ta 3 betala för 2 på H&M.

havok
2014-07-26, 18:42
Förstår ni inte.
Blaze är en sociologistuderande som utför ett experiment bara. It's all just hoax.

svenbanan
2014-07-26, 18:45
Det går ofta helt utmärkt att köpa fullängdarna om du inte har tillgång till tidsskrifterna på annat sätt.

Det är jag såklart medveten om. Men jag läser hellre gratis.

svenbanan
2014-07-26, 18:47
Förstår ni inte.
Blaze är en sociologistuderande som utför ett experiment bara. It's all just hoax.

Han är bara ett troll.

Jorgen
2014-07-26, 18:49
Innan du läser och svarar i tråden, var vänligt gå igenom dessa punkter i en ostörd miljö. Detta är grundförutsättningar för att du ska vara fullt utvecklad att ta del av tråden.


3. Motivera dina svar, behåll lugnet. Argumentera..

Jag har ju inte rätt att yttra mig?
Du sitter ju och tar bort allt jag skriver och skyller på något mod.

Ni är inte värda sanningen, inte heller min tid.

Shoutout "Pez"
Shoutout "Anders the peak"



Vilken väg jag än tar
Vilken stig jag än går
Vilket strand jag än solar på
Vilket gym jag än tränar på

Så trampar jag på er.

Vi ses på Flashback.

/Out

Hur gick det där med att behålla lugnet tycker du?

Dom poster som är raderade tillförde inget till tråden utan var bara tjafs mellan två medlemmar. Således finns det ingen anledning att låta det stå kvar.

cero
2014-07-26, 18:49
Förstår ni inte.
Blaze är en sociologistuderande som utför ett experiment bara. It's all just hoax.

Kolozzeum: [ICKE GODKÄNT]

Captainwide
2014-07-26, 19:01
Dog tråden nu? :(

justblaze
2014-07-26, 19:40
Justblaze och din förlängda håriga vänsterhand Hanz-Hanz: när du nu har allas uppmärksamhet och du har chansen att beskriva för oss hur allt går till så använder du den till att berätta att vi alla är runkare.

Man för en speciell retorik när man, som en repig LP-skiva (googla det), slår fast att alla andra är tröga, inte tänker utanför lådan och inte riktigt förstår så pass länge att man till det även känner sig manad att lägga ett: ni kommer aldrig förstå. Ironin i att man inte förstår att det kanske är sin egen person som är den obildade.

Om man ska anta att du, justblaze, inte är ett troll utan mest bara en del i den arga pubertistan, så tror jag att jag förstår vad som händer här. I verkligheten, alltså på ditt gym, så gissar jag att du är en Big Fish. Du är den som med Bro Science-bibeln i bakfickan delar alla tvärsäkra tips för inre bröstet, yttre biceps och nedre vaden; den där som vet vilka kosttillskott som ska tas och med vilken timing. Men vips, på forumet där du inte kan mästra och gapa dig till samma roll för att folk sett tusen av dig redan, måste du istället fokusera på att såga dem du anser vara husgudarna.

Detta är givetvis smickrande eftersom du uppenbarligen valt mig och det du gör tycker jag faktiskt är rätt underhållande. Du är duktig på att provocera folk måste jag säga.

Men nu då? Nästa drag, herr just och blaze.

Nasta drag? Ja det är väl nu sanningen skulle passat utmärkt. Vill gärna posta den som ett sista inlägg, när det gäller kritik. Problemet är att "sanningen" innehåller prat om dopning. Knappast att jag anklagar någon personligen, utan pratar mer om det som att "Nybörjare, träna rent. Det är inte värt det" perspektiv.

Men det är väl förbjudet att prata om det som allt annat här.

Mackie Messer
2014-07-26, 19:42
Nasta drag? Ja det är väl nu sanningen skulle passat utmärkt. Vill gärna posta den som ett sista inlägg, när det gäller kritik. Problemet är att "sanningen" innehåller prat om dopning. Knappast att jag anklagar någon personligen, utan pratar mer om det som att "Nybörjare, träna rent. Det är inte värt det" perspektiv.

Men det är väl förbjudet att prata om det som allt annat här.

Du måste formulera dig utan personangrepp och istället för doping så kan du skriva något annat. Typ superstarkt proteinpulver.

justblaze
2014-07-26, 19:43
Ditt tonläge har klart ändrats över säg, de senaste 5 kanske 3 åren. Ibland upplever jag till och med det som att du medvetet vill bli missförstod för att sen kunna sätta någon på plats. Men det är en försvinnande liten del av 65000 inlägg.

Det är ett litet "Game" KB sysslar med tror jag. Han vill att man ska få uppfattningen att han är "Opti". Alla shreddade folk i dagsformstråden käkar kycking och ris, men KB han äter pannkakor.

KB, spelar wow
KB har inget träningsschema utan kör på känn.

Jag tror han tycker det är lite roligt att sätta folk på plats för att man tar för givet att han är opti i allting.

justblaze
2014-07-26, 19:43
Du måste formulera dig utan personangrepp och istället för doping så kan du skriva något annat. Typ superstarkt proteinpulver.

Får väl skriva "tillskott" då?

King Grub
2014-07-26, 19:44
Problemet är att "sanningen" innehåller prat om dopning. Knappast att jag anklagar någon personligen, utan pratar mer om det som att "Nybörjare, träna rent. Det är inte värt det" perspektiv.

Det låter inte som om det vore något problem. Är du osäker, kan du PM:a inlägget till en moderator först. Men som sagt, du får prata om dopning som fenomen, så om inlägget är skrivet så som du framställer det här skall det inte vara några problem.

Mackie Messer
2014-07-26, 19:45
Får väl skriva "tillskott" då?

Ja, eller otillåtna preparat.

justblaze
2014-07-26, 19:45
Nu kanske mitt svar drunknar men shoot!

Jag personligen vill av hela min själ tacka King Grub för livet jag har idag.
Hela mitt liv och tonår var jag en fatkid mer eller mindre. Jag lyckades aldrig få bukt på det. 2009 tog jag tag i saker och använde King Grubs deffguide, vägrade tro på något annat än som står i den. För mig då var det den enda sanningen och jag körde i minutiös detalj efter den. På den tiden hängde jag på Bodys forum och jag minns hur Grub svarade på mina funderingar och så vidare.
Resultatet = -25-30kg fett, en massa ny kunskap och en aptit för denna livsstilen många av oss lever.

Idag hänvisar jag fortfarande till samma guide, och är en av personerna som andra vänder sig till när dom behöver hjälp med träning.
Jag har aldrig tackat egentligen för informationen som jag fick!

SÅ TACK KING GRUB! ALL ÄRA ÅT DEJ! Fortsätt va du gör för din insats gör uppenbarligen skillnad i folks liv.



Justblaze - Dom här trådarna förstör ett utmärkt forum. Du hör hemma på flashback.

Jag hör inte hemma någonstans, och jag skriver vad jag vill. Det är på tok för mycket ryggdunkande här på forumet. Det behövs någon som säger som det är också.

justblaze
2014-07-26, 19:47
Var det Justin som var rädd för att åka i tunnelbanan också?

Vad får du det ifrån? Du är iaf en sjyst byggare.

cero
2014-07-26, 19:55
Det är ett litet "Game" KB sysslar med tror jag. Han vill att man ska få uppfattningen att han är "Opti". Alla shreddade folk i dagsformstråden käkar kycking och ris, men KB han äter pannkakor.

KB, spelar wow
KB har inget träningsschema utan kör på känn.

Jag tror han tycker det är lite roligt att sätta folk på plats för att man tar för givet att han är opti i allting.

Pannkakor är riktigt bra mat både vad gäller näring och muskelbygge. Mjölk och ägg är så opti det blir.

tlk
2014-07-26, 19:57
Det är ett litet "Game" KB sysslar med tror jag. Han vill att man ska få uppfattningen att han är "Opti". Alla shreddade folk i dagsformstråden käkar kycking och ris, men KB han äter pannkakor.

KB, spelar wow
KB har inget träningsschema utan kör på känn.

Jag tror han tycker det är lite roligt att sätta folk på plats för att man tar för givet att han är opti i allting.

Wat..


Vem i hela friden går runt och tror att KG optinojjar? Den här "man" du pratar om är nog mest du själv.


och diskussioner rörande prepp har det varit en hel radda av här på forumet. Låt bli trams som kurrapporter och anklaga individer för preppande bara.

King Grub
2014-07-26, 19:58
Det är för många forummedlemmar som känner mig i "verkligheten" för att jag skulle kunna hitta på sådant. Jag säger som det är. Hur blev det här en issue i tråden överhuvudtaget förresten?

Proxy
2014-07-26, 20:01
Menar du att Grubbe lurar alla att äta ris och kyckling, men sitter själv hemma och skrattar när han äter sina pannkakor?

Eller menar du att "spelet" han spelar är att han egentligen ljuger om att han äter pannkakor, när han egentligen känner till något som är mer opti än ris och kyckling?

*jorgen*

justblaze
2014-07-26, 20:02
Det är för många forummedlemmar som känner mig i "verkligheten" för att jag skulle kunna hitta på sådant. Jag säger som det är.

Jag säger inte att du försöker, utan att du spelar på det. Och ibland (Ganska ofta IMO) vill du gärna bli lite missuppfattad så att du får sätta någon på plats.

Du talar i gåtor för ofta istället för att bara säga som det är. Men tar upp det mer i sanningen.

TheOne1994
2014-07-26, 20:05
Jag säger inte att du försöker, utan att du spelar på det. Och ibland (Ganska ofta IMO) vill du gärna bli lite missuppfattad så att du får sätta någon på plats.

Du talar i gåtor för ofta istället för att bara säga som det är. Men tar upp det mer i sanningen.

så talar ju alla din fjant, livet är ett skådespeleri...inget annat. Lägg ner din sörja !

tlk
2014-07-26, 20:07
Jag säger inte att du försöker, utan att du spelar på det. Och ibland (Ganska ofta IMO) vill du gärna bli lite missuppfattad så att du får sätta någon på plats.

Du talar i gåtor för ofta istället för att bara säga som det är. Men tar upp det mer i sanningen.

Spännande nog upplever jag det hela som tvärtom. cofffee

Ofta korta direkta svar från KG. Gärna bara ett ord eller fyra. Inget gåtfullt eller något som missuppfattas där inte.

Krutpaket
2014-07-26, 20:07
Jag säger inte att du försöker, utan att du spelar på det. Och ibland (Ganska ofta IMO) vill du gärna bli lite missuppfattad så att du får sätta någon på plats.

Du talar i gåtor för ofta istället för att bara säga som det är. Men tar upp det mer i sanningen.

Hahaha, herregud. Antingen är detta ett skämt eller nån form av studoe. Eller så har du tappat det totalt. Istället för att gnälla på Grub kan du väll försöka bidra till forumet. Du bidrar inte genom gnäll och BS. Du bidrar genom att starta vettiga trådar och dela med dig av din kunskap.

justblaze
2014-07-26, 20:12
så talar ju alla din fjant, livet är ett skådespeleri...inget annat. Lägg ner din sörja !

Livet är ett skådespeleri? Vem är det som Blazar för mycket egentligen?

justblaze
2014-07-26, 20:16
Hahaha, herregud. Antingen är detta ett skämt eller nån form av studoe. Eller så har du tappat det totalt. Istället för att gnälla på Grub kan du väll försöka bidra till forumet. Du bidrar inte genom gnäll och BS. Du bidrar genom att starta vettiga trådar och dela med dig av din kunskap.

Jag är nog den som bidragit med mest denna sommar. Du är bara nog inte kapabel att hantera det. Det är jag som behövs i detta forum.

Kolo = Ja tjena, välkommen till forumet där allt är positivt. Allas lyft är "Bra kört!!" Allas kroppar är "Ser as bra ut!!!!!"

Hur i hela h-vete ska vi kunna lyfta fram våra riktiga stjärnor när Average Joe's och betas får beta sönder och blir ryggdunkade 99 gånger i veckan.

Proxy
2014-07-26, 20:17
Sluta tramsa nu, posta den här Sanningen™ som du har hypat upp så mycket.


Hur i hela h-vete ska vi kunna lyfta fram våra riktiga stjärnor när Average Joe's och betas får beta sönder och blir ryggdunkade 99 gånger i veckan.

För att kolozzeums medlemmar i regel är smarta nog att förstå att det är dopade förlorare som inte förtjänar beröm.

Men du har ju sagt att det där med doping täcks i din heliga skrift Sanningen™, så kom ut med det nu.

justblaze
2014-07-26, 20:19
Sluta tramsa nu, posta den här Sanningen™ som du har hypat upp så mycket.

lol?

Jag pratar på så mycket jag vill som rör detta ämne. Jag kommer posta sanningen men jag gör det när jag vill, idag eller imorgon. Har vi en förståelse?

Vart du svettig när jag skrev om ryggdunkningar och att det inte BARA kan vara bra och positivt jämt? Förstår det, jag skulle också bli nervös.

Mackie Messer
2014-07-26, 20:22
Jag är nog den som bidragit med mest denna sommar. Du är bara nog inte kapabel att hantera det. Det är jag som behövs i detta forum.

Kolo = Ja tjena, välkommen till forumet där allt är positivt. Allas lyft är "Bra kört!!" Allas kroppar är "Ser as bra ut!!!!!"

Hur i hela h-vete ska vi kunna lyfta fram våra riktiga stjärnor när Average Joe's och betas får beta sönder och blir ryggdunkade 99 gånger i veckan.

Du måste se kolo som Facebook. Det finns en "gilla"-knapp men ingen "tummen ner"-knapp. Gillar man inte något så blir svaret tystnad eller få "likes".

Krutpaket
2014-07-26, 20:22
Jag är nog den som bidragit med mest denna sommar. Du är bara nog inte kapabel att hantera det. Det är jag som behövs i detta forum.

Kolo = Ja tjena, välkommen till forumet där allt är positivt. Allas lyft är "Bra kört!!" Allas kroppar är "Ser as bra ut!!!!!"

Hur i hela h-vete ska vi kunna lyfta fram våra riktiga stjärnor när Average Joe's och betas får beta sönder och blir ryggdunkade 99 gånger i veckan.

Haha, du är nog den sorligaste, trasigaste och mest osäkra människa jag stött på. Återigen, du bidrar inte genom gnäll och BS, utan genom att ge tips, råd och dela med dig av kunskap.

Och du verkar ju knappast va så mkt alpha. Snarare gamma om det nu finns nått sånt :p

XXXL
2014-07-26, 20:23
Ni ska nog akta er för att bevisa hans poäng på det sättet som ni beter er här inne i den här tråden just nu.

Proxy
2014-07-26, 20:23
lol?

Jag pratar på så mycket jag vill som rör detta ämne. Jag kommer posta sanningen men jag gör det när jag vill, idag eller imorgon. Har vi en förståelse?


Det är ju en publik du vill ha, och nu har du en. Nu har ju varken du eller någon annat något att tillföra före denna "sanning" är postad, och om den inte postas relativt snart så kommer din publik att gå och lägga sig eller göra något annat.

Och du vill ju att så många som möjligt ska hinna läsa din "sanning" innan tråden blir borttagen.

Bara ett tips. :)

tlk
2014-07-26, 20:24
Jag är nog den som bidragit med mest denna sommar. Du är bara nog inte kapabel att hantera det. Det är jag som behövs i detta forum.

Kolo = Ja tjena, välkommen till forumet där allt är positivt. Allas lyft är "Bra kört!!" Allas kroppar är "Ser as bra ut!!!!!"

Hur i hela h-vete ska vi kunna lyfta fram våra riktiga stjärnor när Average Joe's och betas får beta sönder och blir ryggdunkade 99 gånger i veckan.

Forumets funktion är väl ändå inte att "lyfta fram stjärnor". Och att folk uppmuntras i sin träning är väl ffs bara trevligt.


Vettifan om du har bidragit mest den här sommaren. Tror inte jag har sett dig skriva ngt förräns nu och en tråd typ igår. Men vi kanske inte besöker samma typer av trådar heller så det är ju inte hela världen. Trevligt att du bidrar iaf! Aktivitet på forumet är ju alltid grejt.


Men seriöst.. du är 27 bast och tänker fortfarande i termer som "betas" och "alphas" ? :D




.edit. Måste ju också klargöras att även 'irl' så är jag mestadels positiv och uppmuntrar mina medmänniskor. Upplever att de flesta i min omgivning gör detsamma. Knappast något unikt för Kolo liksom... Vem orkar med att hänga med en massa neggos?

Mackie Messer
2014-07-26, 20:25
Ni ska nog akta er för att bevisa hans poäng på det sättet som ni beter er här inne i den här tråden just nu.

Ja,precis. Bra skrivet!

Krutpaket
2014-07-26, 20:27
lol?

Jag pratar på så mycket jag vill som rör detta ämne. Jag kommer posta sanningen men jag gör det när jag vill, idag eller imorgon. Har vi en förståelse?

Vart du svettig när jag skrev om ryggdunkningar och att det inte BARA kan vara bra och positivt jämt? Förstår det, jag skulle också bli nervös.

Fast du kanske inte är rätt person att kritisera nåns fysik? Hade t ex Proxy kommit med kritik och tips till mig så hade jag lyssnatt. Hade du gjort det hade jag nog mest tagit det som ett skämt.

King Grub
2014-07-26, 20:29
Du talar i gåtor för ofta istället för att bara säga som det är. Men tar upp det mer i sanningen.


Tvärtom. Ofta säger jag 100% ordagrant vad jag menar. Inte "med andra ord..." eller liknande. Om du inte förstår vad jag menar är det en annan sak, men det kan jag inte hjälpa dig med.

Captainwide
2014-07-26, 20:39
Alltså är det bara jag som tar detta seriöst...?
http://www.e4africa.co.za/wp-content/end_is_nigh.jpg

Jorgen
2014-07-26, 20:54
Jag flyttade tråden till allmänt.
Finns ingen anledning att dessa inläggen skall öka på TS postcount då de flesta av dom är, tja, den har inget med träning att göra i vilket fall som helst.

justblaze
2014-07-26, 20:59
Jag flyttade tråden till allmänt.
Finns ingen anledning att dessa inläggen skall öka på TS postcount då de flesta av dom är, tja, den har inget med träning att göra i vilket fall som helst.

Jag accepterar det. Antingen kommer den ut sent inatt eller imorgon.
Jag föreslår att ni sparar energin tills #Sanningen kommer ut.

Sanningen ; Jag är din enda vän.

Jorgen
2014-07-26, 21:04
Jag accepterar det.
Du har inte så mycket till val faktiskt. :)

justblaze
2014-07-26, 21:09
Du har inte så mycket till val faktiskt. :)

Jorgen,Inom en snar framtid så har jag det. Inte just nu.
Men jag köper din poöng Jorgen

Stoltz
2014-07-26, 21:11
Jorgen,Inom en snar framtid så har jag det. Inte just nu.
Men jag köper din poöng Jorgen

Nu har det ju spårat helt :D

Exdiaq
2014-07-26, 21:18
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Nej.

justblaze
2014-07-26, 21:19
Forumets funktion är väl ändå inte att "lyfta fram stjärnor". Och att folk uppmuntras i sin träning är väl ffs bara trevligt.


Vettifan om du har bidragit mest den här sommaren. Tror inte jag har sett dig skriva ngt förräns nu och en tråd typ igår. Men vi kanske inte besöker samma typer av trådar heller så det är ju inte hela världen. Trevligt att du bidrar iaf! Aktivitet på forumet är ju alltid grejt.


Men seriöst.. du är 27 bast och tänker fortfarande i termer som "betas" och "alphas" ? :D




.edit. Måste ju också klargöras att även 'irl' så är jag mestadels positiv och uppmuntrar mina medmänniskor. Upplever att de flesta i min omgivning gör detsamma. Knappast något unikt för Kolo liksom... Vem orkar med att hänga med en massa neggos?

Beta&Alpha pågår livet ut. Det har inget med ålder att göra, men sedan finns det vissa personer som ger upp. Det är tragiskt.

Man är bara Alpha i olika åldrar.

en stor stark
2014-07-26, 21:21
Är det en allmänt utbredd uppfattning att jag är dryg och arrogant i merparten av mina 65000 inlägg i forumen utanför Allmänt?

Verkligen inte, din saklighet är extremt uppfriskande.

Dreas
2014-07-26, 21:21
Jag säger inte att du försöker, utan att du spelar på det. Och ibland (Ganska ofta IMO) vill du gärna bli lite missuppfattad så att du får sätta någon på plats.

Du talar i gåtor för ofta istället för att bara säga som det är. Men tar upp det mer i sanningen.
Hur gammal är du? Det känns som om att du är relativt ung samt inte har full koll på vad saker betyder när folk skriver det.

Ah: 27, då borde läsförståelsen vara ok iaf. Om inte, läs några kurser svenska till.

Jag tycker att iaf Hurril och Grub är väldigt tydliga med vad som är personliga åsikter och vad som är fakta ifrån någon rapport. Sen ser jag inte problemet i att förmedla Sheiko om det nu är det. Om fler läser och apar efter är ju det bra.

justblaze
2014-07-26, 21:24
Hur gammal är du? Det känns som om att du är relativt ung samt inte har full koll på vad saker betyder när folk skriver det.

Jag har full förståelse för vad folk skriver här, snälla lilla du kom inte och säg annat till mig.

Det finns saker som skiljer oss åt. Jag kan läsa och komma med nytänk. Du kan bara läsa och "gå med på" köpa produkter/rakt av. TV-shops exemplet jag pratade om förut stämmer på dig (bland annat)

TranceII
2014-07-26, 21:26
Blev inte justblaze bannad efter att ha försökt ragga på jenni med 2-3 olika konton?

Blaine
2014-07-26, 21:28
Sanningen? Kom igen, du är sent ute justblaze.

Jag skrev den äkta Sanningen™ för åtta år sedan.

justblaze
2014-07-26, 21:30
Sanningen? Kom igen, du är sent ute justblaze.

Jag skrev den äkta Sanningen™ för åtta år sedan.

Vad skrev du då?

Dreas
2014-07-26, 21:30
Jag har full förståelse för vad folk skriver här, snälla lilla du kom inte och säg annat till mig.

Det finns saker som skiljer oss åt. Jag kan läsa och komma med nytänk. Du kan bara läsa och "gå med på" köpa produkter/rakt av. TV-shops exemplet jag pratade om förut stämmer på dig (bland annat)Haha, jag tror på läsförståelseproblem.

Åh detta nytänk som oftast kommer fram pga. inkompetens. Kanske inte i ditt fall, men i många fall. Beror helt och hållet på inom vilket område. Har läst såpass länge här att vissa saker inser man snabbt att troligen inte stämmer eller beror på brister i en rapport.

Jorgen
2014-07-26, 21:31
Vad skrev du då?

Sanningen. Det skrev han ju?

Matsa
2014-07-26, 21:35
Det finns i sanning ingen sanning som den sanna sanningen och den sades sannerligen för länge sedan av folkets man med sanningens tunga och +50.

justblaze
2014-07-26, 21:38
Haha, jag tror på läsförståelseproblem.

Åh detta nytänk som oftast kommer fram pga. inkompetens. Kanske inte i ditt fall, men i många fall. Beror helt och hållet på inom vilket område. Har läst såpass länge här att vissa saker inser man snabbt att troligen inte stämmer eller beror på brister i en rapport.

Wow, berätta mer om hur fort du hittar brister i en rapport, + chilla lite med påhoppen pls.

bertbert
2014-07-26, 21:40
Vad skrev du då?

Sanningen. Det skrev han ju?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=1988518

Jorgen
2014-07-26, 21:41
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=1988518

Tja, då kan vi väl fimpa tråden nu när sanningen redan är postad?

Synd att någon hann före. Måste kännas *mini

justblaze
2014-07-26, 21:47
Tja, då kan vi väl fimpa tråden nu när sanningen redan är postad?

Synd att någon hann före. Måste kännas *mini

Hans "sanning" rimmar då ingenting med det jag vill att vi ska prata om. Men det var bra skrivit.

Dreas
2014-07-26, 21:49
Wow, berätta mer om hur fort du hittar brister i en rapport, + chilla lite med påhoppen pls.Inte alls och det har inte varit några påhopp.

Man är inte dryg för att man svarar på frågan folk ställer. Jag förstår om Grub väljer att tro att personen som frågar gör det med en korrekt formulerad fråga. Det gör honom inte arrogant. Mer frågeställarna som behöver att läsa på lite.

Jorgen
2014-07-26, 21:51
Hans "sanning" rimmar då ingenting med det jag vill att vi ska prata om. Men det var bra skrivit.

Då är det du som har fel.