handdator

Visa fullständig version : Kan någon rekommendera bra gummiband för träning?


timoat
2014-07-23, 09:57
Jag är nere i skåne i 6 veckor till och har ingen lust att köpa hantlar som jag sen måste ta med mig, så jag tänkte att resistance bands skulle vara ett bra och portabelt alternativ. Jag hade sådana innan, men de gick sönder, så jag letar efter bra kvalle. Inte kul att inte kunna lita på att de inte kommer smälla till en i ansiktet vilken sekund som helst! Ett annat plus är ju att det inte är så omständigt att byta vikter mellan olika övningar, som det an vara med hantlar.
Nån som använder?

timoat
2014-07-23, 10:07
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Sport/Traning/Fitnessband-14253/

Tror det var Biltemas jag hade innan..

Mackie Messer
2014-07-23, 10:18
Jag såg en liten påse med olikabgummiband på m.m.sprts butik. Tror att de kan vara bra. Drog lite i dem och de verkade helt OK. Men har inte tränat med gummiband så bet inte så mycket om det.

Anders The Peak
2014-07-23, 10:31
Det är bättre att köpa riktiga gummiband dvs de i olika färger och motstånd. Vanlig gummband är rätt harmlösa för personer som tränar.

Riktiga gummiband kostar 125:- upp till några hundringar. Du hittar banden via webbutiker etc.

timoat
2014-07-24, 15:37
ok grabbar, tackar! det får bli att dra in till intersport och testa!

Fogel
2014-07-24, 16:17
Köpte en påse med olika band från Amazon uk från Black Mountain Products ( BMR ) för rehab av min axel. Har då funkat fint i två år för just det.