handdator

Visa fullständig version : Högg till i vänstersida av magen efter benböj.


better__bodies
2014-07-23, 09:40
Jag vet inte om jag lägger detta ämne på rätt plats.

Jag körde benböj på maskin idag. Så när jag skulle köra på min andra sett så högg det till i magen (nedre delen av magen på vänster sida)efter andra reps.
Så jag känner att det hugger till på vänster sida av magen och sen strålar det mot höger sida mage, men det stoppades ungefär lite efter naveln och det är under naveln. Efter 5-10 sec försvinner strålningen . Men det fortsätter att göra lite ont på vänster sidan av magen.
Jag testar och köra benböj med lättare vikt, det funkar. Efter några minuter så försvinner det onda. Men man känner det är något, men det gör inte ont längre. Så jag fortsätter att träna.
Jag kommer hem och duschar och tryckte lite där jag fick ont. Det gjorde att jag fick ont direkt och den värken satt i några minuter men släpper lite hela tiden. Det gör inte jätte ont om man trycker på magen.

Man känner lite fortfarande som ett sug men det gör inte ont, men man känner något.
Jag är inte svullen och det gör inte ont att spänna magen.
För att klargöra exakt vart smärtan sitter. Vänster sida av magen och nedersta magmuskeln men på vänstersida. Mot där lårmuskeln börjar.

Är det så lätt att jag har brustit några muskelfiber bara, en lätt muskelbristning? Eller har det hänt något annat?

Jag kan röra mig obehindrat utan att få ont. Gör bara ont om man petar.