handdator

Visa fullständig version : Kycklingextrakt och prestationsförmåga


King Grub
2014-07-22, 09:42
Chicken essence (CE) is a liquid nutritional supplement made from cooking whole chickens. In traditional Chinese medicine, CE is used to support health, promote healing, increase metabolism, and relieve fatigue. However, few studies have examined the effect of CE on exercise performance and physical fatigue. We aimed to evaluate the potential beneficial effects of CE on fatigue and ergogenic functions following physical challenge in mice. Male ICR mice were divided into four groups to receive vehicle or CE by oral gavage at 0, 845, 1690, or 4225 mg/kg/day for 4 weeks. Exercise performance and anti-fatigue function were evaluated by forelimb grip strength, exhaustive swimming time, and levels of physical fatigue-related biomarkers serum lactate, ammonia, glucose, and creatine kinase (CK) after physical challenge. CE supplementation dose-dependently elevated endurance and grip strength. CE supplementation significantly decreased lactate, ammonia, and CK levels after physical challenge. Tissue glycogen content, an important energy source for exercise, was significantly increased with CE supplementation. In addition, CE supplementation had few subchronic toxic effects. The supplementation with CE can have a wide spectrum of bioactivities on health promotion, performance improvement and anti-fatigue.

Nutrients. 2014 Jul 18;6(7):2681-2696. Chicken Essence Improves Exercise Performance and Ameliorates Physical Fatigue.

Ulvamal
2014-07-22, 09:49
Vad käkade mössen som inte fick CE mer av istället? Dvs, var det samma totala mängd makronutrienter för alla grupperna?

King Grub
2014-07-22, 09:52
All tillgänglig data finns i fullängdsstudien. Den är gratis.

Ulvamal
2014-07-22, 10:21
Fullängdstexten är minst en magnitud mer intressant än vad abstracten ledde mig att tro. Merci.

Länk: https://www.mdpi.com/2072-6643/6/7/2681

maqan
2014-07-22, 19:34
Dags att dricka kycklingbuljong istället för att kolhydratladda nu då :).

MrLomax
2014-07-22, 22:25
Dags att dricka kycklingbuljong istället för att kolhydratladda nu då :).
Jag vet att Luleå Hockeys A-lag laddar med kycklingsoppa före matcherna. Kycklingbuljong är nog ett bra val. När börjar du? (jag börjar om 2 veckor, semester nu)

maqan
2014-07-23, 19:31
Jag vet att Luleå Hockeys A-lag laddar med kycklingsoppa före matcherna. Kycklingbuljong är nog ett bra val. När börjar du? (jag börjar om 2 veckor, semester nu)

Jag äter redan kycklingsoppa flera gånger i veckan, så jag ligger steget före :).