handdator

Visa fullständig version : Musik som lämnar er tomma


Armed Dingo
2014-07-20, 21:09
Under påverkan av ett visst ogräs kan musik gå från att vara fantastisk till rent fenomenal. Detta gäller väl den mesta musik men enligt mig framförallt instrumental musik.

Under en låt jag lyssnade på så upplevde jag något jag aldrig känt förut, det var som att en slöja drogs bort från mina ögon, världen blev med ens obetydlig och jag kunde se den nakna sanningen om hela vår tillvaro rätt framför mina ögon/mitt sinne och den var så enkel. När detta hände fick jag tårar i ögonen, varenda muskel frös och jag kände mig helt tom efteråt.

Ja man tänker en massa strunt när man är påverkad helt klart. Dock är det en känd låt som ÄR mycket bra och jag tänkte dela med den här och fråga om ni hört något som ni känner igen att ni reagerade liknande på?

Vad jag pratar om:
P7YMI39sObY

vicarious
2014-07-20, 21:19
JOKn33-q4Ao

Griip
2014-07-20, 21:23
/watch?v=NewAih2eb_8

Lance Uppercut
2014-07-20, 21:34
Pink Floyd för mig också :)

LWTLUmUjo8A

NavVfpp-1L4

qgNZ7LMFijw

Blaine
2014-07-20, 21:42
Vad jag pratar om:
P7YMI39sObY

Grym låt, har faktiskt inte hört den förut. Den hamnar på spellistan.

Bidrar själv med denna då (och just denna live-version):
hrFjJVu7DYE

Aliaas
2014-07-20, 21:46
SOAD Toppar nog för mig

watch?v=DnGdoEa1tPg

watch?v=L-iepu3EtyE

suntriber
2014-07-20, 22:05
Instämmer till fullo på Pink Floyd.

Bidrar med något annorlunda.
ZFbUJZ-FVn0

jenni
2014-07-20, 22:20
RFD6yMYGhZo

bubbs
2014-07-20, 22:26
KR4DjYczINM
Tog den som exempel, tyvärr finns inga liveklipp (inga bra iallafall) från deras konsert på Hultsfred 2006(?), som nog var det överjävligaste jag sett. Jag gick till konserten peppad och glad, gick därifrån helt manglad,fullkomligt tömd på energi och för jävla nöjd.

Vi tar en till!
nOVW938sr0k

Red Apple
2014-07-20, 22:39
ADBKdSCbmiM

Lance Uppercut
2014-07-20, 23:01
ADBKdSCbmiM

Fet! Fler bra låtar av Röyksopp?

Red Apple
2014-07-20, 23:12
Fet! Fler bra låtar av Röyksopp?

De har rätt mycket bra skit, men The Understanding är tveklöst deras bästa platta enligt mig, kolla in låtarna Someone Like Me och Sombre Detune. Sen är So Easy galet jävla bra med lite välklippt Ghibli till:

C8Jdrq57BoM

Lance Uppercut
2014-07-20, 23:15
Tackar :)

Nordenator
2014-07-20, 23:18
Den här tycker jag är chill då det rör sig om Röyksopp:

nM_txL43iFM

Exdiaq
2014-07-20, 23:56
ub747pprmJ8
_nW5AF0m9Zw

Raschmus
2014-07-21, 08:12
Forrest Gump Theme song

Armed Dingo
2014-07-21, 16:45
Har använt upp all månadens data men ska titta igenom allt efter månadsskiftet..

An Iron Soul
2014-07-21, 17:40
watch?v=fx7P5Yl-jQw

NickFisher
2014-07-21, 18:22
AKQKUBrxyBc

Armed Dingo
2014-07-30, 21:59
Orkar inte kolla alla låtnamnen nu jag är för trött men har lyssnat på flera.. hoppsan fattar ändå..


Den med kvinnan med stort hår, mask håret, började bra, blev ännu bättre, blev riktigt riktigt grym. Gillar.

Den Pink Floyd låten var ny för mig, den cray diamonds. En av de bästa jag hört från dom, väldigt annorlunda mot det andra jag hört av dom också.

Sen kom det en royksopp låt också där jag bara hört trentemöller remixen men detta var mycket bättre, en jättebra låt. Den andra So Easy var också väldigt bra.

Nu lyssnar jag på Skriet här ovan och den är underbar. Jag lyssnade också på den från acropolus, mycket vackert och ett pianosolo från Jenni som jag tyckte var grymt.

Har inte lyssnat några rocklåtar nu för vill inte förstöra allt lugn jag ror runt i..

Kärring
2014-07-30, 23:59
Korn - daddy

https://www.youtube.com/watch?v=0vudQ-Z_44A så obehagligt i slutet när jonathan davis gråter och skriker..

Puryeah
2014-07-31, 00:18
u84rBB6DEos

Captainwide
2014-07-31, 08:12
Så detta är med andra ord "trippmusiktråden"? :D

8qt2WbfotkU

StQUCDlpPm4

Armed Dingo
2014-08-03, 22:05
Åh herre. Jag kände att jag var min egna hjärna. Alltså att min känsel, att jag kan känna en kroppsdel, vandrade med tankens kraft upp genom nerven ochnådde hjärnan. Och kag tänkte Åh herregud jag är hjärnan jag har tagit min själ till hjärnan, och jag kände att dennna tanke gjorde aå heöa hjärnan vibredade. Hahahha detta måste låta rubbat.

Murcof lyssnade jag på iaf

Lowice
2014-08-03, 23:05
Jag älskar, fullkomligt älskar atmosfärisk musik. Pink Floyd växte jag upp med då far min lyssnade på det jämt och ständigt. Associerar denna typ av musik med då jag hoppade fallskärm.. sitta i flygplanets dörr och titta ut i den fantastiska värld man snart ska hoppa ut i... Mmmm, så jäkla nice!

yCoT3aD4aIs
MFyp3Q8zDC4
ZsT-Bdx-Dek

Enjoy!

Red Apple
2014-08-03, 23:11
Åh herre. Jag kände att jag var min egna hjärna. Alltså att min känsel, att jag kan känna en kroppsdel, vandrade med tankens kraft upp genom nerven ochnådde hjärnan. Och kag tänkte Åh herregud jag är hjärnan jag har tagit min själ till hjärnan, och jag kände att dennna tanke gjorde aå heöa hjärnan vibredade. Hahahha detta måste låta rubbat.

Murcof lyssnade jag på iaf

Haha dude, man ska hålla sig borta från tangentbordet efter en örtsession :D

Akerhage
2014-08-04, 07:35
Haha dude, man ska hålla sig borta från tangentbordet efter en örtsession :D

haha, magiskt. Nästan i klass med han Maymout-snubben!

arthax
2014-08-04, 08:48
D1oN97OMyW4

Armed Dingo
2014-08-04, 10:59
Haha dude, man ska hålla sig borta från tangentbordet efter en örtsession :D
Jo men jag ville skriva ner det så jag skulle komma ihåg vad jag menade. Det värsta kom efteråt, jag blev rädd att jag inte skulle kunna ta mig ur hjärnan och vara tvungen att stanna så för alltid. Ungefär som den här tecknade serien för barn som visar gubbar inuti människokroppen och hur den fungerar. Så skulle jag fastna med mitt medvetande inne i hjärnan. Och efter den insikten så bleb jag övertygad om att det är precis det som händer med människor i koma. De ligger, fullt medvetna om sin kropp men oförmögna att röra sig. För de är fast inne i huvudet.

Väldigt väck tanke. Musiken gjorde mig skärrad men den var väldigt bra. Murcof - Cosmos heter albumet.

J.V
2014-08-04, 13:44
Nu kommer det verka väldigt emokid-lololololol-aktigt, framför allt med tanke på övriga bidrag, meneeeh... :D

vfITnTwhGno

Three years of torment and torturous love
Stained with tears and mistrust, enough is enough
I can't hold you any longer in this hell I'm in 'cause
Your heart is too weak for me to break it again
All the mistakes I've made...
You forgave, what the fuck? You shouldn't have drank!
You'd always said "there's so much love in you"
I can't believe that you can't see that

You loved me for all the wrong reasons
I'm not the same as I used to be
There's nothing but pain left here I know
What's killing me is that I'm killing you

Träffade obehaligt bra när jag hörde den första gången, som var någon vecka innan jag till slut avslutade förhållandet. Vi var tillsammans i lite drygt tre år, visade båda lite tilltro till den andra, rädsla för otrohet, jag flörtade lite med andra vilket hon såg/fick reda på, mycket bråk på fyllan, jag visade (indirekt) att jag inte ville vara tillsammans längre men hon tyckte det gick att rädda, osv, etc, etc.

Kan fortfarande bli sittandes och stirra tomt ut i ingenting de gånger låten råkar shufflas fram. Tar några minuter innan hjärnan kopplar in igen. Helt klart rätt beslut att lägga ner förhållandet, men kan fortfarande känna ångest över att jag drog ut på det så länge.

Supermicke
2014-08-04, 22:59
D1oN97OMyW4

ja! men med jerry williams ska det vara

f ö

http://open.spotify.com/track/6zlOUIqcU6juXFww9UNpJK

muddler
2014-08-04, 23:45
XVekJTmtwqM

Captainwide
2014-08-17, 15:28
hAAlDoAtV7Y

Armed Dingo
2014-08-18, 20:22
Vilken bra musik du postade Lowice! Jag gillade Shpongle från kapten Bred också.

awesomooo
2014-08-18, 20:29
Jag är i vanliga fall ett metalhead men när jag kör bil och så på nätterna tycker jag det är skönt med musik liknande dessa:

m4371atJyaA

YWuAOBreRz8

Red Apple
2014-08-23, 09:04
Det här är majorly jävla fucked up

XWHplp10kQM


Dope priest prophecy
Doomantra from beneath the sea
Green throne, raised to the black sun
Doom child, wake to planet song

...

Black monolith charged with unlight
Sacrifice to forever midnight
Towers, titan sonic wave
Sorcery, necromantic slaves...

Wormzie
2014-08-23, 09:31
X_2T43dy_Ew

Kan bara instämma på marooned, blev så SJUKT träffad av den låten och hela skivan the division bell under en period :)

Ado2000
2014-08-23, 12:28
90xqA-NODv4

Spettet
2014-08-23, 12:43
ZCQ53pWxDcE

Armed Dingo
2014-08-23, 21:39
Jag är i vanliga fall ett metalhead men när jag kör bil och så på nätterna tycker jag det är skönt med musik liknande dessa:

m4371atJyaA

YWuAOBreRz8

Snyggt, tankade bägge albumen. Riktigt bra! Hittade inte Ghosts of Paraguay - The Swan dock så tog ett annat album.

Det här är majorly jävla fucked up

XWHplp10kQM


Dope priest prophecy
Doomantra from beneath the sea
Green throne, raised to the black sun
Doom child, wake to planet song

...

Black monolith charged with unlight
Sacrifice to forever midnight
Towers, titan sonic wave
Sorcery, necromantic slaves...
Ja verkligen, jag känner lite för det men jag för nykter och inte i rätta stämningen för att uppskatta det.. vilket jag är rätt glad för då jag bara får känslor av totalt förfall och depression av den låten. Vilket har sin charm ibland..

X_2T43dy_Ew

Kan bara instämma på marooned, blev så SJUKT träffad av den låten och hela skivan the division bell under en period :)

Ja hela The Division Bell är magisk men nu har jag nästan lyssnat lite för mycket. Fett bra låt av Tool!
ZCQ53pWxDcE

En Sagan om Ringen låt behöver ingen presentation men inte helt vad jag är ute efter i det här sammanhanget.



Jag kör igen då, det här är Access to Arasaka vilket kommer sätta dig på en rymdfarkost påväg mot en planet där en okänd distress beacon signal precis hittats. Resan dit börjar bra men din besättning och du dras snart in i ett rymdoväder och vad värre är, det finns tecken på en okänd livsform som inhabiterar planeten ifråga...

Hela albumet är en upplevelse i sig men detta är första låten.
tw6D9OFHilw


Andra låten (berättelsen fortsätter):
yhSZdhr_Dkk

Red Apple
2014-08-23, 23:17
Ja verkligen, jag känner lite för det men jag för nykter och inte i rätta stämningen för att uppskatta det.. vilket jag är rätt glad för då jag bara får känslor av totalt förfall och depression av den låten. Vilket har sin charm ibland..

Haha ja, man blir rätt sönderknullad efter elva minuter av skiten, så det kan nog vara bra att vara på rätt humör för det :D