handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig bli stark


ByggarBertil
2014-07-20, 01:52
Hej, jag ska börja från början så alla hänger med. Jag är jävligt full. Jag bor i ett hus med 4 personer plus mej. En av mina roomies har spelproblem och lånar alltid pengar av mej, han är nu skyldig mej 240 euro. Killen i fråga är 10 år äldre än mig och nu inatt när vi båda var fulla och ensamma så konfronterade jag honom om det och han brast ut i tårar (jag var väldigt hård och elak om det så han är antingen en jävligr bra skådis eller så mår han verkligen truly dåligt över sitt problem). Efter en lång konversation då jag skällde ut honom så gav han mej sitt bankkort och bad mej hålla koll på hans finanser.

Nu tycker jag det är en bra ide då han måste sluta spela men jag är en väldigt osäker person. Nu är jag full så det funkar bra men hur ska det funka imorgon då jag är nykter? Hur ska jag kunna säga nej då han vill ha mer pengar för sitt spelande? Han har redan gått till en terapeut utan resultat men det verkar som om min utskällning har funkat. Hur går jag vidare utan att ge honom extra pengar?

tl;dr Friend have gambling problems, he gave me his debit card, dunno how to continue from here.

PS. är jävligt full nu men kommer läsa era svar imorn.

Grazzafukkinrazzi
2014-07-20, 09:41
Kontakta överförmyndaren/överförmyndarnämnden i ditt område och be om råd, eventuellt ansök där om att bli god man för herren i fråga så att allt går rätt till.

StarkaUlf
2014-07-20, 09:56
Varför kan du inte säga nej när han frågar om pengar?