handdator

Visa fullständig version : Body - ögongodis?


caro
2014-07-19, 20:46
Idag köpte jag magasinet Body. Av nyfikenhet. Jag ville helt enkelt se vad en tidning om styrketräning handlar om.

Maken höll på att bryta ihop av skratt när han såg den. Han är övertygad om att jag köpt den för att dregla över bilder på manskroppar, vilka finns i rikliga mängder. Några kvinnor finns med, i träningspositioner han roades av ännu mer.

Och ja, nu är varken han eller jag särskilt pryda. Inte alls faktiskt. Men det är lite märkligt att det är så otroligt sexualiserat. Rätt skumt, till och med. Trots likhet i att det är fysiska aktiviteter, ser jag träning som väldigt asexuellt. Lite krock där.

Hur ser ni på saken? Och de sexualiserade framställningarna i bilder? Udda?

Maken "hotar" med att med intresse för konsthistoria som svepskäl börja köpa tatueringstidningar (jag antar de flödar över av motsvarande halvnakna kvinnokroppar). :D

cero
2014-07-19, 20:53
Sex sells. Tyvärr.

Petoria
2014-07-19, 20:58
Sex sells. Tyvärr.

Jag förstår inte.

Diomedea exulans
2014-07-19, 21:17
Maken "hotar" med att med intresse för konsthistoria som svepskäl börja köpa tatueringstidningar (jag antar de flödar över av motsvarande halvnakna kvinnokroppar). :D

Fel. De är helnakna i de tidningarna.

caro
2014-07-19, 21:22
Fel. De är helnakna i de tidningarna.

Aha, den moderna tidens porrtidning alltså. Här får man hålla koll ... :devil:

Jag menar, träning är ju en seriös syssla åtminstone.

Gober
2014-07-19, 21:50
Jag skulle faktiskt aldrig sätta mig och läsa Body på allmän plats. Tycker helt enkelt att många bildreportage är pinsamma. Jag gillar många av de artiklar som tryckts i tidningen, men bilderna är ofta så överdrivet porriga att det blir pinsamt. Jag är inte pryd och jag har ingen fanatisk feministagenda att föra fram här, tycker som sagt bara att det blir tramsigt och "skämmigt" när en tidning som är till för de som tar träning på allvar tar bilder på tjejer som tränar i string och står med putande arsle och duckface. Vore det inte smartare om man riktade sig till en lite bredare målgrupp? Jag kan ju tänka mig att många avstår från att fortsätta köpa/prenumerera på tidningen just pga detta.

Vill man se semiporr så finns ju det fritt tillgängligt på internet :-)

alphahanen2
2014-07-19, 22:05
Jag skulle faktiskt aldrig sätta mig och läsa Body på allmän plats. Tycker helt enkelt att många bildreportage är pinsamma. Jag gillar många av de artiklar som tryckts i tidningen, men bilderna är ofta så överdrivet porriga att det blir pinsamt. Jag är inte pryd och jag har ingen fanatisk feministagenda att föra fram här, tycker som sagt bara att det blir tramsigt och "skämmigt" när en tidning som är till för de som tar träning på allvar tar bilder på tjejer som tränar i string och står med putande arsle och duckface. Vore det inte smartare om man riktade sig till en lite bredare målgrupp? Jag kan ju tänka mig att många avstår från att fortsätta köpa/prenumerera på tidningen just pga detta.

Vill man se semiporr så finns ju det fritt tillgängligt på internet :-)

Fast jag tror det skulle bli svårt att locka en bredare målgrupp då alla har så varierande destinationer med sin träning. Även fast du kanske inte tycker det (och förbipasserande skulle kolla snett på dig) så inspirerar nog dessa porriga bilder en hel del.

Sen så måste man väl erkänna att det är lite alfa med en uppumpad seriös man som blivit fotat i den perfekta porr-vinkeln..

- no hetero

Gober
2014-07-19, 22:10
Fast jag tror det skulle bli svårt att locka en bredare målgrupp då alla har så varierande destinationer med sin träning. Även fast du kanske inte tycker det (och förbipasserande skulle kolla snett på dig) så inspirerar nog dessa porriga bilder en hel del.

Sen så måste man väl erkänna att det är lite alfa med en uppumpad seriös man som blivit fotat i den perfekta porr-vinkeln..

- no hetero

Det kan väl vara så att Body har gett upp tanken om att bli helt "mainstream", de har ju sina trogna läsare och det räcker ju uppenbarligen för att driva tidningen vidare år efter år.

Man kan ju alltid lägga in Body i en vetenskapens värld om man färdas med tex tåg :d

alphahanen2
2014-07-19, 22:21
Haha bra tänkt!

I ärlighetens namn har jag aldrig bläddrat i en Body upplaga. Det enda jag har kollat i var gymgrossistens tidning man får när man gjort en beställning. Vet inte hur den förhåller sig till Body. Men där var det stereotypiska gymnissar, som jag faktiskt blev lite inspirerad av, men samtidigt aldrig hade tagit ut och läst i parken.

vicarious
2014-07-19, 22:46
Din make verkar vara väldigt osäker om han känner sig hotad av lättklädda killar i ett träningsmagasin. Är det likadant om ni ser på film, får du inte säga att du tycker en skådespelare är snygg heller utan att han blir svartsjuk?

Är man genuint intresserad av styrketräning, fitness, bodybuildning m.m. så ser man annorlunda på en halvnaken kropp än vad kanske en oinsatt person gör. Jag tänker inte sexuella tankar utan istället muskler, definition, former, linjer. Bra pecs, välutvecklad armar, snygga quadriceps och så vidare.

anvihl
2014-07-19, 22:49
Grattis! Du har börjat få ta del av den "fantastiska" byggarkulturen. Lättklätt, inoljat, pinsamt och fruktansvärt avigt :).

cero
2014-07-19, 23:40
Jag förstår inte.

Det är för att du fortfarande är oskuld.

Tomasholm
2014-07-20, 00:15
Det är för att du fortfarande är oskuld.

Cooling! Tuffing!

Latissimus Dorsi
2014-07-20, 05:53
Jag tycker allvarligt talat det nästan är lite tvärtom.

Trouble
2014-07-20, 08:39
Nu läser inte jag Body så det här blir väl mest en allmän reflektion, men det är väl inte så konstigt om man framhäver vältränade kroppar i poser som kan tolkas som utmanande? Tidningen är väl till mesta del till som underhållning och inspiration och då vore det väl trist om alla bara stod rätt uppochned och såg blasé ut?


EDIT:

lol, gick f.ö. in på deras sida nu och det här var första bilden som mötte mig

http://image-cache.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk2ODQwMjtzOjE6InciO2k6NjE3O3 M6MToiaCI7aTozODY7czoxOiJjIjtpOjE7czoxOiJzIjtpOjA7 czoxOiJrIjtzOjQwOiI2YTg3NWQ2MDcxN2UzMjVmMDM5ZTgzND NmNjY1N2NjMjU1YWYxZTNjIjt9

dat nakenpörr

caro
2014-07-20, 10:05
Nu läser inte jag Body så det här blir väl mest en allmän reflektion, men det är väl inte så konstigt om man framhäver vältränade kroppar i poser som kan tolkas som utmanande? Tidningen är väl till mesta del till som underhållning och inspiration och då vore det väl trist om alla bara stod rätt uppochned och såg blasé ut?


EDIT:

lol, gick f.ö. in på deras sida nu och det här var första bilden som mötte mig

http://image-cache.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk2ODQwMjtzOjE6InciO2k6NjE3O3 M6MToiaCI7aTozODY7czoxOiJjIjtpOjE7czoxOiJzIjtpOjA7 czoxOiJrIjtzOjQwOiI2YTg3NWQ2MDcxN2UzMjVmMDM5ZTgzND NmNjY1N2NjMjU1YWYxZTNjIjt9

dat nakenpörr

Haha. Det var lite mer den stilen jag tänkt mig. Mycket skilt från i alla fall den tidning jag införskaffade. :D

Man behöver inte köpa tidningen, och de får vara hur utmanande de vill för mig. Och nakna med för den delen. Jag reflekterade mest över vad jag själv ser som en krock mellan fokus på träning och den helt uppenbara sexualisering som tidningsbilderna visar. Förvåning helt enkelt. Jag har inte tänkt mig träning på det sättet, helt enkelt. :)

WHITEFOLKS
2014-07-20, 10:08
Säljer till fler grupper då skulle jag säga.

caro
2014-07-20, 10:11
Jag skulle faktiskt aldrig sätta mig och läsa Body på allmän plats. Tycker helt enkelt att många bildreportage är pinsamma. Jag gillar många av de artiklar som tryckts i tidningen, men bilderna är ofta så överdrivet porriga att det blir pinsamt. Jag är inte pryd och jag har ingen fanatisk feministagenda att föra fram här, tycker som sagt bara att det blir tramsigt och "skämmigt" när en tidning som är till för de som tar träning på allvar tar bilder på tjejer som tränar i string och står med putande arsle och duckface. Vore det inte smartare om man riktade sig till en lite bredare målgrupp? Jag kan ju tänka mig att många avstår från att fortsätta köpa/prenumerera på tidningen just pga detta.

Vill man se semiporr så finns ju det fritt tillgängligt på internet :-)


Nu har jag läst igenom tidningen, och artiklarna tycker jag är helt ok. Men porrigheten i bilderna förtar lite "seriositeten" kan jag tycka (det är kanske en vanesak ;)).

Nu var det ytterst få bilder på tjejer i denna tidning, var det typ ett reportage (med duckface, putande rumpa och särade ben, och viktskiva upptryckt mot brösten), men väldigt många bilder på killar. Jag vet inte om det är "identifiering" som är meningen med bilderna, för jag förmodar att det mest är killar som läser tidningen också.

Jag blir förvånad över att "sexiga" bilder i en träningstidning säljer, undrar om det är av slentrian och man bara tror det, eller om man faktiskt undersökt saken och det verkligen är så. Det finns ju hur mycket porr som helst att hitta på internet, så vad tillför det i en tidning om träning? Kan jag tycka. Men som vanligt är jag väl för insnöad och fokuserad. Träning är en sak, sex en annan. :D

caro
2014-07-20, 10:12
Grattis! Du har börjat få ta del av den "fantastiska" byggarkulturen. Lättklätt, inoljat, pinsamt och fruktansvärt avigt :).

Ja, man blir faktiskt lite så där avtänd, det är inte det där jag vill träna för s a s ...

WHITEFOLKS
2014-07-20, 10:16
Folk som läser det där är folk som är intresserade av "kroppsbilder" i allmänhet så inte så förvånande. Den största läsarskaran är nog inte SL-folk eller liknande utan mer folk som köper gasp, betterbodies och celsius.

Sniggel
2014-07-20, 10:17
Det kan väl vara så att Body har gett upp tanken om att bli helt "mainstream", de har ju sina trogna läsare och det räcker ju uppenbarligen för att driva tidningen vidare år efter år.

Man kan ju alltid lägga in Body i en vetenskapens värld om man färdas med tex tåg :d

Haha!
Fast jag lägger 1000 ggr hellre pengar på att köpa en vetenskapens värld än body.
Hade body varit mer inriktad på själva träningsaspekten och vetenskapen kring denna (väldigt lågt fokus på vetenskap i "de vetenskapliga" artiklarna) kanske jag tyckt tidningen varit intressant.

Jag blir förvånad över att "sexiga" bilder i en träningstidning säljer, undrar om det är av slentrian och man bara tror det, eller om man faktiskt undersökt saken och det verkligen är så. Det finns ju hur mycket porr som helst att hitta på internet, så vad tillför det i en tidning om träning? Kan jag tycka. Men som vanligt är jag väl för insnöad och fokuserad. Träning är en sak, sex en annan. :D

Instämmer helt i dina funderingar måste jag säga.

smeander
2014-07-20, 10:18
Idag köpte jag magasinet Body. Av nyfikenhet. Jag ville helt enkelt se vad en tidning om styrketräning handlar om.

Maken höll på att bryta ihop av skratt när han såg den. Han är övertygad om att jag köpt den för att dregla över bilder på manskroppar, vilka finns i rikliga mängder. Några kvinnor finns med, i träningspositioner han roades av ännu mer.

Och ja, nu är varken han eller jag särskilt pryda. Inte alls faktiskt. Men det är lite märkligt att det är så otroligt sexualiserat. Rätt skumt, till och med. Trots likhet i att det är fysiska aktiviteter, ser jag träning som väldigt asexuellt. Lite krock där.

Hur ser ni på saken? Och de sexualiserade framställningarna i bilder? Udda?

Maken "hotar" med att med intresse för konsthistoria som svepskäl börja köpa tatueringstidningar (jag antar de flödar över av motsvarande halvnakna kvinnokroppar). :D

Köper man body är man intresserad av muskler, för att se muskler måste kläderna åka av. Simple as that.

caro
2014-07-20, 10:21
Din make verkar vara väldigt osäker om han känner sig hotad av lättklädda killar i ett träningsmagasin. Är det likadant om ni ser på film, får du inte säga att du tycker en skådespelare är snygg heller utan att han blir svartsjuk?

Är man genuint intresserad av styrketräning, fitness, bodybuildning m.m. så ser man annorlunda på en halvnaken kropp än vad kanske en oinsatt person gör. Jag tänker inte sexuella tankar utan istället muskler, definition, former, linjer. Bra pecs, välutvecklad armar, snygga quadriceps och så vidare.

Hahaha, man ska uppfatta mitt första inlägg med glimten i ögat, maken är varken osäker eller svartsjuk av sig. Men mycket road. Han retas för att jag köpte den där tidningen och jag har fullt sjå att förklara att mitt syfte är seriöst och inte för att dregla över muskulösa män. :D

Jag är genuint intresserad av träning, styrketräning, hälsa. Har alltid varit. Men inte av fitness och snygga muskler/linjer/former. Däremot starka muskler. Och visst finns det något gränsland, klart man vill se stark ut, hyggligt vältränad. Om man är det. Men att bara fokusera på utseende är liksom lite enahanda. Hur det ser ut är inte det primära, det är mer en sekundäreffekt. För mig alltså. Jag inser att det inte är det för alla. Jag hade kanske inte insett hur stort just fokus på utseendet kan vara.

Sniggel
2014-07-20, 10:22
Köper man body är man intresserad av muskler, för att se muskler måste kläderna åka av. Simple as that.

Men hur kommer det sig att där tas så många bilder på tjejers hamstrings i raka marklyft och lite mer blandade träningsposer hos männen? ;)
Det är inte så simpelt att folk vill se muskler. De vill även se kroppar och vissa positioner som inte har 100% anknytning till bodybuilding.

caro
2014-07-20, 10:23
Köper man body är man intresserad av muskler, för att se muskler måste kläderna åka av. Simple as that.

Ja, det var väl fel tidning jag köpte. Jag är mer intresserad av styrketräning än musklerna i sig, eller hur de ser ut.

vicarious
2014-07-20, 10:23
Nu har jag läst igenom tidningen, och artiklarna tycker jag är helt ok. Men porrigheten i bilderna förtar lite "seriositeten" kan jag tycka (det är kanske en vanesak ;)).

Nu var det ytterst få bilder på tjejer i denna tidning, var det typ ett reportage (med duckface, putande rumpa och särade ben, och viktskiva upptryckt mot brösten), men väldigt många bilder på killar. Jag vet inte om det är "identifiering" som är meningen med bilderna, för jag förmodar att det mest är killar som läser tidningen också.

Jag blir förvånad över att "sexiga" bilder i en träningstidning säljer, undrar om det är av slentrian och man bara tror det, eller om man faktiskt undersökt saken och det verkligen är så. Det finns ju hur mycket porr som helst att hitta på internet, så vad tillför det i en tidning om träning? Kan jag tycka. Men som vanligt är jag väl för insnöad och fokuserad. Träning är en sak, sex en annan. :D

Tidningen handlar inte bara om träning utan om flertalet sporter där man tävlar genom att visa upp sin fysik på en scen. Hur skulle det gå om man var påklädd? Inte så bra. :P

cero
2014-07-20, 12:19
Cooling! Tuffing!

Skämt åsido så är detta eviga sexualiserande av män men f a kvinnor ganska tröttsamt. Inte just BODY specifikt, men när jag öppnar en random träningstidning och ser massa tjejer ligga på mage i maskinen för baksida lår och med hotpants som ser ut att spricka när som helst så är det lite "....."

Petoria
2014-07-20, 12:25
Det är för att du fortfarande är oskuld.

Lycka till med att vara oskuld när man bor i Glasgow.

cero
2014-07-20, 12:26
lycka till med att vara oskuld när man bor i glasgow.

:d

Grotesk
2014-07-20, 12:27
Jag är så sjukt less på att alla jävlar ska visa upp sina bilar i tidningen "Bilsport."

Duran
2014-07-20, 13:04
Jag har inte läst tidningen på åratal för bara rubrikerna på omslagen är det ofta skämskudde på tycker jag, rena rama VeckoRevyn.

Men jag tycker att träning är något av det sexigaste som finns.

Lance Uppercut
2014-07-20, 13:12
jag är så sjukt less på att alla jävlar ska visa upp sina bilar i tidningen "bilsport."

2/10.

cero
2014-07-20, 13:50
Jag är så sjukt less på att alla jävlar ska visa upp sina bilar i tidningen "Bilsport."

Snarare insmorda kvinnor som ålar sig på vindrutorna.

XXXL
2014-07-20, 13:53
Är det inte rätt allmänt välkänt att den typen av manskroppar som syns i den tidningen har "alldeles för mycket muskler" och har "inget hull alls" för den genomsnittliga kvinnan.

cero
2014-07-20, 13:55
Är det inte rätt allmänt välkänt att den typen av manskroppar som syns i den tidningen har "alldeles för mycket muskler" och har "inget hull alls" för den genomsnittliga kvinnan.

Det är freak-känslan som är spännande. Vem köper en tidning för att se folk som är GANSKA vältränade...?

Olegh
2014-07-20, 14:01
Snarare insmorda kvinnor som ålar sig på vindrutorna.

Du har inte läst Bilsport va?

Kvicksilver
2014-07-20, 14:02
Body är ju en tidning främst för oss som är intresserade av bodybuilding och fitness. Inte så mycket för dem som är intresserade av typ sl eller styrketräning i största allmänhet.
Väldigt få här på kolo verkar ha sett en tävling i verkligheten och verkar inte intresserade av sporten. Då kanske man ska välja en annan tidning.
Varför skulle jag som är intresserad av bodybuilding vilja ha med reportage om någon som tävlar i sl, crossfit eller pingis?

Sen kan jag hålla med om att tjejerna tvingas köra "bikini" poser genomgående vilket är trist. Å andra sidan så är även killarnas poser ofta "onormala" jämfört med hur det ser ut till vardags på ett gym. Men det är ju faktiskt just för att visa musklerna i någon form av "tävlingsutförande".
I skenet av det är det ju naturligt med putande rumpor på tjejerna... då det ju ingår i tävlingsprogrammet.

XXXL
2014-07-20, 14:07
Det är freak-känslan som är spännande. Vem köper en tidning för att se folk som är GANSKA vältränade...?

Jo jo men jag menar, om min fru skulle köpa en sån typ av tidning så skulle jag vara rätt så säker på att de hon ser där inne inte är hennes eller många andras typ.

cero
2014-07-20, 14:14
Du har inte läst Bilsport va?

Du förstod inte poängen va? ;)

Det var ju ett svar på denna tråd, dvs att halvnakna kroppar hör hemma i träningstidningar.

tlk
2014-07-20, 15:54
Jag köper bara body för artiklarna ;)

Minimjölk
2014-07-20, 16:19
Det finns fler ställen än Body som kör på liknande strategi. Varför inte ha ett träningsforum med 90% manliga användare i åldern 16-35år och sedan lägga lite träningsbloggar med 9 fagra damer som med lite putande här och där kan sälja lite extra produkter åt den de är sponsrade av. Jag tror att färre användare råkat klicka in på dessa bloggar om de skyltats med Svett-Anders eller källar-Owe även om dessa bloggar haft mer gemensamt med hur klientelet på forumet själva ser ut och bedriver sin träning.

Det är så världen ser ut. Vi ser någoting vackert och/eller attrahernde på bild tillsammans med en produkt som vi kanske vill eller inte vill ha men då den sätts i sammanhanget som ovan blir vi lockade att köpa då vi ser vad det kan leda till.

XXXL
2014-07-20, 16:22
Det finns fler ställen än Body som kör på liknande strategi. Varför inte ha ett träningsforum med 90% manliga användare i åldern 16-35år och sedan lägga lite träningsbloggar med 9 fagra damer som med lite putande här och där kan sälja lite extra produkter åt den de är sponsrade av. Jag tror att färre användare råkat klicka in på dessa bloggar om de skyltats med Svett-Anders eller källar-Owe även om dessa bloggar haft mer gemensamt med hur klientelet på forumet själva ser ut och bedriver sin träning.

Det är så världen ser ut. Vi ser någoting vackert och/eller attrahernde på bild tillsammans med en produkt som vi kanske vill eller inte vill ha men då den sätts i sammanhanget som ovan blir vi lockade att köpa då vi ser vad det kan leda till.

Perfekt när det är lite torka i "Det var en gång..." tråden

Angel
2014-07-20, 17:23
Body, för mig är det bara samma tidning om och om igen varje nummer....

F Ultra
2014-07-20, 17:43
Nu har jag läst igenom tidningen, och artiklarna tycker jag är helt ok. Men porrigheten i bilderna förtar lite "seriositeten" kan jag tycka (det är kanske en vanesak ;)).

Nu var det ytterst få bilder på tjejer i denna tidning, var det typ ett reportage (med duckface, putande rumpa och särade ben, och viktskiva upptryckt mot brösten), men väldigt många bilder på killar. Jag vet inte om det är "identifiering" som är meningen med bilderna, för jag förmodar att det mest är killar som läser tidningen också.

Jag blir förvånad över att "sexiga" bilder i en träningstidning säljer, undrar om det är av slentrian och man bara tror det, eller om man faktiskt undersökt saken och det verkligen är så. Det finns ju hur mycket porr som helst att hitta på internet, så vad tillför det i en tidning om träning? Kan jag tycka. Men som vanligt är jag väl för insnöad och fokuserad. Träning är en sak, sex en annan. :D

Tror på det fetstilta. Rumpbilderna på tjejerna tex tror jag faktiskt mest är ämnat åt de kvinnliga läsarna som vill ha liknande rumpor och därför ska köpa tidningen och träna precis som tjejen på bilden samt köpa exakt de kosttillskott som hon har.

Samma med killarna, 16 åringarna ska dreggla över att de kanske kan se ut så där efter 3 månader på gymmet om de bara följer proffsens program och tillskott.

Mackie Messer
2014-07-20, 18:11
Mini-mjölk. tror du på fullaste allvar att någon kille på kolo skulle köpa ett kostillskott som rekommenderas av en tjej som bloggar om bikinifitness?

Minimjölk
2014-07-20, 18:29
Mackan, varför tror du just de bloggarna ligger länkade där de ligger?

Mackie Messer
2014-07-20, 18:33
Mackan, varför tror du just de bloggarna ligger länkade där de ligger?

De är där för att exponera produkterna. Men att de skulle vara där för att de har mer dragningskraft än svett-anders (anders the peak?) är bara skitsnack och dina egna teorier.

Mackie Messer
2014-07-20, 18:35
Vem fan är det som folk lyssnar på kolo? Är det bikini-ida eller anders the peak eller King Grub?

vicarious
2014-07-20, 18:35
Body, för mig är det bara samma tidning om och om igen varje nummer....

Instämmer.

Minimjölk
2014-07-20, 18:40
Självklart är det mina egna teorier men det låter dumt att lägga upp länkar till bloggar som man inte tror attraherar anvädarna mest. Jag gillar kolo och har själv skafferiet fullt av Fairings produkter men för mig är blogglänkarna troligtvis väl uttänkta för att boosta sin försäljning. Svett-Anders, hur stor och stark han är lockar kanske in några enstaka användare för motivation inför ett pass medan de övriga får fler klick under resten av dygnets timmar (återigen min egen teori).

I min värld hade jag gärna sett en mer jämlik fördelning mellan bloggarna.

Edit: din idé om välkända Kolozzeumprofiler som bloggare hade troligtvis blivit en succé men när det som nu är tävlande atleter med inget eller ett minre känt nickname på Kolo så tror jag ensnygg tjej drar mer klicks än just Svett-Anders som är en påhittad filur utan koppling till forumet.

Det är inte en slump att kändisar och snygga människor och då främst kvinnor används i marknadsföring. De attraherar köpkraft.

Mackie Messer
2014-07-20, 18:42
Minimjölk. Kan det vara så att ATP och Grub svarar på frågor här istället för att blogga?

WHITEFOLKS
2014-07-20, 18:46
Bara en sån sak som att klicka på en bild (standard för att "se större") skickar en till fairing.se xD

caro
2014-07-20, 18:53
Jag är så sjukt less på att alla jävlar ska visa upp sina bilar i tidningen "Bilsport."

Ligger ägarna halvnakna/helnakna på motorhuven också?

Det finns tusen sätt att åstadkomma en bild av en muskel. Lustigt när 95% är uttalat sexualiserade bara.

Men det går att göra sexualiserade bilder av bilar också, även utan människor, förekommer mycket i reklamen. :)

shadowfire
2014-07-20, 18:56
Mackan, varför tror du just de bloggarna ligger länkade där de ligger?

För att det är de som har avtal/spons med Fairing just nu och för att uppmana/locka fler tjejer till forumet och tagga ner lite ubbaubbagruffgruff-mentalitet?

caro
2014-07-20, 18:59
Body är ju en tidning främst för oss som är intresserade av bodybuilding och fitness. Inte så mycket för dem som är intresserade av typ sl eller styrketräning i största allmänhet.
Väldigt få här på kolo verkar ha sett en tävling i verkligheten och verkar inte intresserade av sporten. Då kanske man ska välja en annan tidning.
Varför skulle jag som är intresserad av bodybuilding vilja ha med reportage om någon som tävlar i sl, crossfit eller pingis?

Sen kan jag hålla med om att tjejerna tvingas köra "bikini" poser genomgående vilket är trist. Å andra sidan så är även killarnas poser ofta "onormala" jämfört med hur det ser ut till vardags på ett gym. Men det är ju faktiskt just för att visa musklerna i någon form av "tävlingsutförande".
I skenet av det är det ju naturligt med putande rumpor på tjejerna... då det ju ingår i tävlingsprogrammet.

Ja, det kan mycket väl vara så att jag köpte "fel" tidning. Jag vet bara inte vilken jag borde kolla, får undersöka saken, det var ett slumpmässigt val. Jag är intresserad av styrketräning. Inte fitness, inte crossfit, inte styrkelyft. Utan träning för att bygga styrka. Aspekter kring det.

LadyG
2014-07-20, 19:03
Ja, det kan mycket väl vara så att jag köpte "fel" tidning. Jag vet bara inte vilken jag borde kolla, får undersöka saken, det var ett slumpmässigt val. Jag är intresserad av styrketräning. Inte fitness, inte crossfit, inte styrkelyft. Utan träning för att bygga styrka. Aspekter kring det.

Säg till om du hittar en sån tidning, jag är också intresserad av det.
Gjorde misstaget att köpa Body. Köper inte igen.

shadowfire
2014-07-20, 19:07
Inget ont om body för övrigt, räcker ju att bara nysa på fitnessbranschen så spelar såklart sex in. En stor andel som tränar gör ju det för att få den där kroppen som kan attrahera merpartern av motsatt kön och media talar om för oss hur idealet ska vara.

Fitness är så nära mjukporr man kan komma, men istället för kaninlogga så är det änglar som gäller.

cero
2014-07-20, 19:57
Sitter alltid och funderar "Eh, när har jag skrivit det där?" när jag ser caro bli citerad. :D

cero
2014-07-20, 20:02
Jag är intresserad av styrketräning. Inte fitness, inte crossfit, inte styrkelyft. Utan träning för att bygga styrka. Aspekter kring det.

Du vill ha träning för att bygga styrka, men inte styrkelyft? :D

Minimjölk
2014-07-20, 20:15
För att det är de som har avtal/spons med Fairing just nu och för att uppmana/locka fler tjejer till forumet och tagga ner lite ubbaubbagruffgruff-mentalitet?

Det är säkert en del av sanningen det med för att locka fler medlemmar totalt men mig veterligen är det inte 100% damer som sponsras av just Fairing för tillfället. Fast det kanske är så att alla de manliga tackat nej om att blogga frekvent?
Jag tycket också det är intressant att det just Body/Bikini-fitness utövarna som hamnat där och inte BB, fighters eller SL.

Nu åter till senaste numret av Body (för artiklarnas skull såklart).

Sniggel
2014-07-20, 20:23
Jag köper bara body för artiklarna ;)

Ba-dum-tssch! :laugh:

caro
2014-07-20, 20:32
Sitter alltid och funderar "Eh, när har jag skrivit det där?" när jag ser caro bli citerad. :D

Hehehe ... "... det var som fan *nöjd* ..." liksom? ;)

Jag börjar lära mig att läsa början av citeringarna noggrant för att inte göra samma misstag. :D

caro
2014-07-20, 20:33
Du vill ha träning för att bygga styrka, men inte styrkelyft? :D

Möjligen lite förvirrat då, men jag tänkte på tävlingsformen styrkelyft. På gymmet ägnar jag mig gärna åt själva träningsmomentet. :D

Langster
2014-07-20, 22:39
Bodys podcast är kanonbra. Tänk om tidningen var lika intressant? Det är den väl iofs, men bara delvis. Varje gång jag läst en body så har det varit någonting som varit intressant att läsa men det handlar om ca 10% per nummer. Resten är upprepning och bildreportage som är helt ointressant för mig. Jag tror att det är själva formatet magasin som är problemet, eller att man har rotat fast i något slags byggar/fitness-träsk. Jag är helt övertygad om att body är den bästa träningsblaskan i Sverige, eller kanske i hela världen faktiskt. Hade fokuset varit på just träning istället för byggning/fitness hade jag kanske börjat köpa tidningen. Hade inte haft något emot att man rapporterar från BB tävlingar, intervjuar byggare mm men jag vill inte att det ska vara fokuset. Det är för de flesta totalt ointressant att se hur en prep-byggare tränar... Eller iaf borde det vara det, och där har vi kanske problemet, folk fattar inte hur ointressant det är för deras egen träning. Det är väl tyvärr till de som inte fattar det som man säljer.

cero
2014-07-20, 23:25
Det är väl tyvärr till de som inte fattar det som man säljer.

Gemene man mao.

maskerman
2014-07-21, 01:01
Var hos min moster och hade köpt en Body för att läsa på bilresan dit. Dagen efter ser hon den liggandes, kollar på omslaget, bläddrar någon sida, och frågar sedan helt seriöst "Är det här bögporr?" :d

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Albin Eriksson
2014-07-21, 01:06
Det är väl i så fall bildreportagen med tjejerna som är mer sexualiserade, för jag har nog missat det i reportagen med byggare.

jenni
2014-07-21, 19:05
Jag är väl både skadad och härdad men jag ser inget provocerande med bilderna, tycker det är rena vardagsmaten

MasterChief
2014-07-21, 19:09
Body är som Illustrerad Vetenskap. Lite tråkigt, hade blivit prenumerant direkt om den var mer "seriös" och nertonad i stilen.

Gober
2014-07-21, 19:09
Bodys podcast är kanonbra. Tänk om tidningen var lika intressant? Det är den väl iofs, men bara delvis. Varje gång jag läst en body så har det varit någonting som varit intressant att läsa men det handlar om ca 10% per nummer. Resten är upprepning och bildreportage som är helt ointressant för mig. Jag tror att det är själva formatet magasin som är problemet, eller att man har rotat fast i något slags byggar/fitness-träsk. Jag är helt övertygad om att body är den bästa träningsblaskan i Sverige, eller kanske i hela världen faktiskt. Hade fokuset varit på just träning istället för byggning/fitness hade jag kanske börjat köpa tidningen. Hade inte haft något emot att man rapporterar från BB tävlingar, intervjuar byggare mm men jag vill inte att det ska vara fokuset. Det är för de flesta totalt ointressant att se hur en prep-byggare tränar... Eller iaf borde det vara det, och där har vi kanske problemet, folk fattar inte hur ointressant det är för deras egen träning. Det är väl tyvärr till de som inte fattar det som man säljer.

Håller med om allt du skriver. Kanske Alex och Andreas nya satsning kommer bli bättre, är väl dock inte en tidning som jag förstått det.

caro
2014-07-21, 19:37
Jag är väl både skadad och härdad men jag ser inget provocerande med bilderna, tycker det är rena vardagsmaten

Nu missförstod du nog något någonstans. Jag upplever bilderna sexualiserade, inte provocerande. Det är inte samma sak.

Och det kanhända att de flesta människor faktiskt är så blasé att de helt enkelt inte reflekterar över den sexualiseringen. Jag vet inte vad det betyder, eller om det egentligen betyder något alls.

Jag har inget emot sexualiserade bilder ;), inte ett dugg, men jag varken vill ha eller förväntar mig det i en tidning om träning. Det är lite som om det skulle dyka upp porrbilder i de vetenskapliga artiklar jag plöjer i jobbet ... De skulle liksom vara på fel ställe, kan man säga. :D

Gober
2014-07-21, 19:42
Jag är väl både skadad och härdad men jag ser inget provocerande med bilderna, tycker det är rena vardagsmaten

Nu har ju caro svarat, men det är ingen som skriver att de är provocerade eller att tidningen väcker anstöt. Det handlar om att man köper en tidning i tron att man ska läsa intressanta artiklar om träning och kost.

AronP
2014-07-21, 20:26
Det är en tidning om en sport där det ultimata målet är att stå inoljad och nästintill naken på scen, jag har svårt att se att tidningen skall avvika så mycket från det.

jenni
2014-07-21, 20:59
Nu missförstod du nog något någonstans. Jag upplever bilderna sexualiserade, inte provocerande. Det är inte samma sak.

Och det kanhända att de flesta människor faktiskt är så blasé att de helt enkelt inte reflekterar över den sexualiseringen. Jag vet inte vad det betyder, eller om det egentligen betyder något alls.

Jag har inget emot sexualiserade bilder ;), inte ett dugg, men jag varken vill ha eller förväntar mig det i en tidning om träning. Det är lite som om det skulle dyka upp porrbilder i de vetenskapliga artiklar jag plöjer i jobbet ... De skulle liksom vara på fel ställe, kan man säga. :D

Nu har ju caro svarat, men det är ingen som skriver att de är provocerade eller att tidningen väcker anstöt. Det handlar om att man köper en tidning i tron att man ska läsa intressanta artiklar om träning och kost.

Nja, jag tolkade väl det lite så, kanske inte att ni blev provocerade men helt klart tillräckligt berörda att behöva diskutera ämnet ingående

LadyG
2014-07-22, 09:16
Jag tappar intresset för en tidning som inte tror deras artiklar säljer utan att behöva locka med lättporrbilder också. Det förtar känslan av att de är seriösa. För mig handlar det om trovärdighet.

caro
2014-07-22, 09:42
Nja, jag tolkade väl det lite så, kanske inte att ni blev provocerade men helt klart tillräckligt berörda att behöva diskutera ämnet ingående

Jag tycker det är lite "billigt" på något sätt, att försöka sälja allt med sex. Inte för att sex i sig är "billigt", men som om man bara slänger in lite sex i det så kan man sälja vad som helst till "dumskallarna".

Lite nedvärderande mot läsarna kan jag tycka, att det inte räcker med träning. Ungefär. Och det ger ju lite oseriöst intryck. Sen finns det väl de som varken bryr sig, eller tvärtom tycker att det är en jätteläcker kombination. Fine with me. Jag tycker det är lite intressant att se om fler funderar som jag. Eller inte. Uppenbarligen fungerar det, eftersom tidningen finns.

Och jag tycker nog man kan diskutera så'nt om man tycker det är ett intressanta fenomen. Om man inte är intresserad, bara rycker åt axlarna åt det, så behöver man ju inte diskutera. Det finns alltid saker som en del tycker är mer intressanta än vad andra tycker.

caro
2014-07-22, 09:43
Jag tappar intresset för en tidning som inte tror deras artiklar säljer utan att behöva locka med lättporrbilder också. Det förtar känslan av att de är seriösa. För mig handlar det om trovärdighet.

+1

Precis. Trovärdighet.