Logga in

Visa fullständig version : Första kostschemat <3

QuarterPounder
2014-07-19, 10:13
Hej igen :)

Har nu efter att fått hjälp här samt börjat läsa några av böckerna jag beställde gjort mitt första kostschema. Det tog mig ett antal kvällar att få ordning på det men jag tror faktiskt att jag lyckades till slut.

Har dock några frågor ni gärna får hjälpa mig besvara...

Stats : 30år, 188cm, 95kg, jobbar som rörmokare så arbetet är aktivt samt kör judo 2 pass i veckan samt gym 5 pass

1. Ser det någorlunda ok ut, om inte vad har jag gjort fel i beräkningarna?
2. Jag har ju som jag skrev innan legat på 2600 kalorier men måste börja öka lite nu, men vill som sagt behålla kroppsfettet om det går då jag är ganska nöjd med det estetiska. Vad ska ta bort/lägga till isåfall tycker ni? Vill ju som sagt börja bygga sakta men säkert nu. Räcker det att lägga in lite kolhydrater i mål 3 då?

Här kommer mitt schema:

Mål 1
3 hela ägg (234kalorier) Protein = 16g Kolhydrat = 1g Fett = 17g
2st Rågbröd Markatta 100g (192kalorier) Protein = 4,6 Kolhydrat = 34,9g Fett = 1,3g
Whey 100 (118kalorier) 30g Protein = 23g Kolhydrat = 2.0 Fett = 1.8
Totalt = Kalorier = 544 Protein = 50g Kolhydrat = 38 Fett = 20g (egen 532 kalorier)

Mål 2
30g Vassleprotein (118kalorier) 30g Protein = 23g Kolhydrat = 2.0 Fett = 1.8
20g havregryn (70kalorier)20g Protein = 2g Kolhydrat = 10g Fett = 1,5g
100g frysta blåbär (40kalorier) Protein = 0.5g Kolhydrat = 7,6 Fett = 0.5
30g jordnötssmör (187kalorier) Protein = 7,5 g Kolhydrat = 4.8g Fett = 15g
Totalt = Kalorier 415 = Protein = 40g Kolhydrat = 24 Fett = 19

Mål 3
200g kycklingfilé (180 kalorier) Protein = 40g Kolhydrat = 2g Fett = 3g
Grönsaker ej i beräkningen
Totalt = Kalorier 367 Protein = 47g 5 Kolhydrat = 6g Fett = 18g

Mål 4
30g Vassleprotein (118kalorier) 30g Protein = 23g Kolhydrat = 2.0 Fett = 1.8
20g havregryn (70kalorier)20g Protein = 2g Kolhydrat = 10g Fett = 1,5g
100g frysta blåbär (40kalorier) Protein = 0.5g Kolhydrat = 7,6 Fett = 0.5