handdator

Visa fullständig version : Rogaine


Simel
2014-07-18, 22:01
Någon här som använt denna hårprodukt? Håller den vad den lovar? Vilken av modellerna bör man köpa?

cero
2014-07-18, 22:04
Någon riktig lösning på manligt håravfall finns inte ännu, tyvärr. Den som uppfinner det lär bli världens rikaste person.

Ett tips är att försöka vänja dig vid att vara skallig och att kompensera genom att se perfekt ut i övrigt. ;)

justblaze
2014-07-18, 22:07
Ja precis, bara raka av skiten och satsa på opti kläder och typ allt annat.
En vettig tjej skiter väl i håret?

Slartibartfast
2014-07-18, 23:05
En vettig tjej skiter väl i håret?

Även vettiga tjejer tycker väl det är fult att vara skallig?

watertouch
2014-07-18, 23:36
Någon riktig lösning på manligt håravfall finns inte ännu, tyvärr.

Golvet.;)

cero
2014-07-18, 23:42
Golvet.;)

Jag inte fatta.

watertouch
2014-07-18, 23:43
Jag inte fatta.


Enda som stoppar håravfallet är golvet...

justblaze
2014-07-19, 00:42
Även vettiga tjejer tycker väl det är fult att vara skallig?

Inte om man kan snacka och är allmänt trevlig/snygg och allt annat.
Har du inte läst "The game"? Han är ju skallig :)
http://1.bp.blogspot.com/-g92yNJHq9xQ/Tftk04McQ-I/AAAAAAAAAo4/fnm94zh2PPE/s1600/neilstrauss.jpg

cero
2014-07-19, 00:45
Han passar dock i det. Inte alla som gör, men självklart är inte perfekt utseende allt.

hampfuz
2014-07-19, 01:01
Han passar dock i det. Inte alla som gör, men självklart är inte perfekt utseende allt.

Jag hoppas att jag aldrig tappar håret, ty jag hade sett ut som ett vandrande manligt könsorgan. Lyckligtvis har jag bra gener för hår.

The_RobRoy
2014-07-19, 09:12
Börjar du tidigt så kommer det bromsa håravfallet, men du måste fortsätta använda det hela livet, slutar du så faller håret av.

cero
2014-07-19, 13:33
Jag hoppas att jag aldrig tappar håret, ty jag hade sett ut som ett vandrande manligt könsorgan. Lyckligtvis har jag bra gener för hår.

När det väl börjar falla så går det snabbt. ;)

Man får kompensera med en bra stubb och muskler.

Slartibartfast
2014-07-19, 14:47
Inte om man kan snacka och är allmänt trevlig/snygg och allt annat.
Har du inte läst "The game"? Han är ju skallig :)
http://1.bp.blogspot.com/-g92yNJHq9xQ/Tftk04McQ-I/AAAAAAAAAo4/fnm94zh2PPE/s1600/neilstrauss.jpg

Det har ju inte med saken att göra?

Såklart får även skalliga killar tjejer, på samma sätt som feta tjejer får killar.

cero
2014-07-19, 14:53
Det har ju inte med saken att göra?

Såklart får även skalliga killar tjejer, på samma sätt som feta tjejer får killar.

Lol. Att vara skallig är inte i närheten av lika illa som att vara fet, men jag förstår poängen.

ilikeu
2014-07-19, 15:07
Jag har kört på den i ca 8 månader. Den funkar bra faktist. Har fått tillbaka håret men inte så tjock som innan. Men den växer tillbaka i alla fall :)

Simel
2014-07-19, 17:47
Vilken av Rogainetyperna bör man köpa?

cero
2014-07-19, 18:35
Vilken av Rogainetyperna bör man köpa?

Detta är ett nästan helt odokumenterat preparat, så gör dig själv en tjänst och läs på rejält innan du köper något. Då kommer du också få reda på vilken "typ" som är lämplig.

Gober
2014-07-19, 20:06
Jag kan till viss del förstå att det är jobbigt att tappa håret, de flesta vill väl ha hår, möjlighet till att ha en snygg frisyr osv. Men att gå så långt som att varje dag i resten av livet stå och smörja in hårbotten med ett medel som dessutom är dyrt, eller ännu värre lägga ner en väldigt stor summa på hårpluggar som i värsta fall får dig att se ut som en gammal sliten docka. Själv är jag mest drabbad av att hårfästet sakta men säkert kryper bakåt, fortsätter det i det tempot det gjort hittills så har jag väl 5-10 år kvar innan det är dags att släppa taget :D

Tyvärr har jag inte den perfekta skallen för rakat (körde rakat en period i min ungdom) och för mig är det nog mest där skon klämmer, hade jag haft den perfekta skallen hade jag nog kört rakat redan nu då det är väldigt bekvämt och snyggt om man har en bra skalle.

watertouch
2014-07-19, 23:02
Vilken av Rogainetyperna bör man köpa?

Patentet är slut så Minoxidil du hittar på ebay. Kutanlösning som du droppar, häller längs med rader på skalpen.

cero
2014-07-19, 23:42
Vad kostar det att behandla med Rogaine eller liknande läkemedel i 10, 20 år? Har man inte råd långsiktigt så är det som sagt lika bra att bara börja raka med hyvel alt snagga beroende på var du tappar.

Kaalle
2014-07-20, 11:31
Köp billig finasteride. Tror jag betalar 3-400 för en halvårsförbrukning eller vad det blir.

justblaze
2014-07-20, 12:19
Rakat dig än? :)
Eller blir det behandling?

cero
2014-07-20, 12:21
Köp billig finasteride. Tror jag betalar 3-400 för en halvårsförbrukning eller vad det blir.

Resultat?

timoat
2014-07-20, 12:40
Kan man inte bli impotent av finasterid?

Tricklew
2014-07-20, 12:51
Kan man inte bli impotent av finasterid?

Det verkar så, dessutom får du inte röra det om din partner är gravid, eller har tänkt att eventuellt bli det. Kan leda till att eran eventuella unge föds med missbildat könsorgan.

Låter som ett litet pris att betala för hår.

Gober
2014-07-20, 12:54
Det verkar så, dessutom får du inte röra det om din partner är gravid, eller har tänkt att eventuellt bli det. Kan leda till att eran eventuella unge föds med missbildat könsorgan.

Låter som ett litet pris att betala för hår.

Fy fan :D

Trodde bara det var byggare storlek xxxl som körde finasteride.

Kaalle
2014-07-21, 19:54
Resultat?

Det har stoppat upp bra, börjar närma sig ett år nu.

cero
2014-07-21, 20:39
Det har stoppat upp bra, börjar närma sig ett år nu.

Ska du fortsätta.. hur länge?

Hade aldrig orkat binda mig upp till en läkemedelskur bara för att få behålla håret. Möjligtvis om det fanns något supereffektivt.

Kaalle
2014-07-21, 20:56
Ska du fortsätta.. hur länge?

Hade aldrig orkat binda mig upp till en läkemedelskur bara för att få behålla håret. Möjligtvis om det fanns något supereffektivt.

Tills jag inte bryr mig längre antar jag. Det är ju en rätt simpel grej att svälja en liten tablett en gång om dagen. Jobbigare att borsta tänderna två gånger om dagen.

timoat
2014-07-21, 21:00
Det har stoppat upp bra, börjar närma sig ett år nu.

Stoppat upp, eller kommer det tillbaka också? Mitt börjar tryta på ganska bra nu. Konstant oroat mig för det i 15 års tid. Det tär verkligen på självförtroendet.

cero
2014-07-21, 21:06
Stoppat upp, eller kommer det tillbaka också? Mitt börjar tryta på ganska bra nu. Konstant oroat mig för det i 15 års tid. Det tär verkligen på självförtroendet.

Någon sådan mirakelkur finns inte i dagsläget. Om du har anlag så är det kört oavsett, hantera det. Jag är i samma sits, 20 bast och hårets bäst-före datum går ut om 3-4 år. Sedan blir det hyvel.

Kaalle
2014-07-23, 03:05
Stoppat upp, eller kommer det tillbaka också? Mitt börjar tryta på ganska bra nu. Konstant oroat mig för det i 15 års tid. Det tär verkligen på självförtroendet.

Viss återväxt tycker jag mig upplevt, men kan vara inbillning. Sedan så är det ju lite komplicerat det där. Beror på helt vilket ljus man betraktar i samt det faktum att hårväxt sker i cykler så du kan fälla lite ibland och sedan blir det tjockare, osv.

Klein
2014-07-23, 03:14
Att se bra ut i rakat handlar väl precis som med hår om att vara deffad, inte ha påsar under ögonen, fina tänder och gärna en schysst solbränna. Håret är väl mest något att gömma sig bakom. Förleda uppmärksamheten.

timoat
2014-07-23, 07:41
Viss återväxt tycker jag mig upplevt, men kan vara inbillning. Sedan så är det ju lite komplicerat det där. Beror på helt vilket ljus man betraktar i samt det faktum att hårväxt sker i cykler så du kan fälla lite ibland och sedan blir det tjockare, osv.

Ja, jag har märkt att jag fäller kraftigt vissa perioder, för att i andra perioder helt avstanna, och jag kan se från foton för 10 år sen att håret var tunnare än det är nu, eller ser så ut iallafall. Sen å andra sidan upplever jag det som mycket tunnare nu än för exakt ett år sen, då jag trodde det hade vänt. Helvete!

ES99
2014-07-23, 08:32
Någon sådan mirakelkur finns inte i dagsläget. Om du har anlag så är det kört oavsett, hantera det. Jag är i samma sits, 20 bast och hårets bäst-före datum går ut om 3-4 år. Sedan blir det hyvel.

Då är vi två. Bara vara glad medans det finns kvar, sedan när det när bäst-före datumet gått ut är det bara acceptera det. Man får ha lite perspektiv på saker ibland, vad är tappa hår på huvudet egentligen mot allt annat skit man kan drabbas av...

Mvh

Mats J
2014-07-23, 09:13
Såklart får även skalliga killar tjejer, på samma sätt som feta tjejer får killar.

Haha, du har verkligen noja för det här med hår. Kan du bära upp ett rakat huvud så är det ju nästan ett plus istället för ett minus

Mats J
2014-07-23, 09:18
Jag körde med Rogain lääänge (1998-2011), och börjar du tidigt så bromsar det ner hur snabbt du tappar helt klart, men någon direkt återtillväxt kommer det inte bli.

Jag tappade i rasande fart men när jag började med Rogain så stannade det upp i några år för att sedan långsamt börja minska igen.


Slutade med det för några år sedan för jag körde ändå med rakad skalle och brydde mig inte ett skit längre

timoat
2014-07-23, 09:20
Haha, du har verkligen noja för det här med hår. Kan du bära upp ett rakat huvud så är det ju nästan ett plus istället för ett minus

KLart, allt ligger ju i självförtroendet, men har man redan dåligt självförtroende så är håravfall jävligt jobbigt. Men nu är det väl så att Slarti har ett härligt hårfäste och grymt självförtroende, så jag tror inte han nojjar för mycket! :d

Slartibartfast
2014-07-23, 12:09
Haha, du har verkligen noja för det här med hår. Kan du bära upp ett rakat huvud så är det ju nästan ett plus istället för ett minus

Jag nojar inte. Tunnhårighet är förjävla fult, och jag är sur och bitter för att jag själv drabbas. Det är skillnad :) Drömmen om att bli en skön gubbe är över.

Finns ingen som "bär upp" ett rakat huvud. Vissa kan komma undan med det, men alla blir ju nerplockade åtminstone ett par pinnhål på skalan. *popcorn*

Som timoat säger så har jag nog odrägligt bra självförtroende, så det kanske bara är bra att jag tas ner på jorden.

cero
2014-07-23, 13:19
Finns ingen som "bär upp" ett rakat huvud.

Jodå, det finns. F a bland svarta män. Men de allra flesta ser bättre ut med hår.

Kaalle
2014-07-27, 18:25
Ja, jag har märkt att jag fäller kraftigt vissa perioder, för att i andra perioder helt avstanna, och jag kan se från foton för 10 år sen att håret var tunnare än det är nu, eller ser så ut iallafall. Sen å andra sidan upplever jag det som mycket tunnare nu än för exakt ett år sen, då jag trodde det hade vänt. Helvete!

Sätt igång och käka om du är orolig, om du får biverkningar så får du ta en diskussion med dig själv om det och komma fram till om det är värt det.