handdator

Visa fullständig version : När optinojan är som värst!


otto12345
2014-07-18, 12:39
Har för en vecka sedan avslutat min deff och nu är optinojan total.

Jag är sjukt sugen på godis men vet ju att det är dåligt så det kan jag klara mig utan däremot nojar jag över proteinet innan jag lägger mig. Under tiden som jag tränat har jag alltid tagit kaseinprotein innan jag lägger mig men nu när jag äter "bättre" så kommer jag upp i +2g/kv utan denna shake och jag undrar hur "viktig" denna är för att minska muskelnedbrytning under sömnen.

King Grub
2014-07-18, 12:45
Inte alls om du har ätit timmarna innan du går och lägger dig.

EnergiÖverskott
2014-07-18, 12:45
Har för en vecka sedan avslutat min deff och nu är optinojan total.

Jag är sjukt sugen på godis men vet ju att det är dåligt så det kan jag klara mig utan däremot nojar jag över proteinet innan jag lägger mig. Under tiden som jag tränat har jag alltid tagit kaseinprotein innan jag lägger mig men nu när jag äter "bättre" så kommer jag upp i +2g/kv utan denna shake och jag undrar hur "viktig" denna är för att minska muskelnedbrytning under sömnen.

Den är helt onödig om du ätit ordentligt under dagen, täckt ditt proteinbehov och inte ligger på energiunderskott.

otto12345
2014-07-18, 12:48
Vanligtvis äter jag runt 5-7 och lägger mig runt 22-23, varför jag undrar är för att, det känns onödigt att slänga in 130 kcal~ på protein som inte "behövs" så om jag istället kan lägga detta på något "gott" eller något som mättar bättre

Latissimus Dorsi
2014-07-18, 16:34
Chilla med livet.

otto12345
2014-07-18, 19:14
Frågan är om jag ska dra ner på proteinet under dagen eller om shaken varken gör till eller från?

King Grub
2014-07-18, 19:18
Har vi inte svarat redan?

otto12345
2014-07-18, 19:20
Svarat var lite otydligt om du frågar mig, "Inte alls om du har ätit timmarna innan du går och lägger dig." "timmarna" är det två timmar eller fem timmar eller vad talar vi om för antal, jag behöver inte veta EXAKT 3,7 timmar men mellan tummen och pekfingret. Jag är väl medveten om att frågan är "larvig" och att det finns andra saker som påverkar betydligt mer men det är ändå skönt om man kan påverka småsaker i rätt riktning.

King Grub
2014-07-18, 19:22
Det kanske gör flera grams skillnad i muskelmassa per månad eller år. Vem vet?

otto12345
2014-07-18, 19:24
Jag tolkar det som att det inte är någonting du tycker att man bör lägga allt för stor vikt vid

R Scarpa27
2014-07-18, 20:16
Jag tolkar det som att det inte är någonting du tycker att man bör lägga allt för stor vikt vid

via din kost +2g/kg över dygnet. tillräckligt.

intar du något mål efter träning?

Vivaldi
2014-07-18, 20:34
Har för en vecka sedan avslutat min deff och nu är optinojan total.

Jag är sjukt sugen på godis men vet ju att det är dåligt så det kan jag klara mig utan däremot nojar jag över proteinet innan jag lägger mig. Under tiden som jag tränat har jag alltid tagit kaseinprotein innan jag lägger mig men nu när jag äter "bättre" så kommer jag upp i +2g/kv utan denna shake och jag undrar hur "viktig" denna är för att minska muskelnedbrytning under sömnen.

Läs lite intressanta artiklar om periodisk fasta / warrior diet (leangains är ett tips).

Den slutsatsen du bör kunna dra utav dem är att det inte direkt är så pass jättenoga när du får i dig proteinet, utan ATT du får i dig det ...

otto12345
2014-07-18, 20:47
Okej, tack så mycket! R_scarpa intar 60-90% av totala intaget efter träning

R Scarpa27
2014-07-18, 20:55
Okej, tack så mycket! R_scarpa intar 60-90% av totala intaget efter träning

då så... testa och kör, trivs du med det och tkr det funkar go for it...
du får i dig tillräckligt med protein och äter ordentligt efter träning, så låter som det inte ska vara några problem.