handdator

Visa fullständig version : Bra gym vid Hornstull?


satanigatan
2014-07-17, 12:56
Hej svej,

Jag skall flytta och behöver tips på ett bra gym vid Hornstull. Min bostad ligger åt Reimershåller och jag vill inte gå föör långt.

Fria vikter, inte för trångt och ett och annat roligt pass hade varit bra. Vettigt folk och inte för dyrt är ocksp plus. Jag lyfter inte jättertungt så viktuppsättningen är inte superavgörande.

Snubben
2014-07-17, 13:12
https://www.google.se/maps/search/gym+i+n%C3%A4rheten+av+reimersholme/@59.3165337,18.0329886,16z

Kanske?

4623
2014-07-17, 13:24
SATS på Hornstull är bra. Inte så mycket folk. Sen är det bara att åka över Liljeholmsbron så har du två till.

Snubben
2014-07-17, 13:27
SATS på Hornstull är bra. Inte så mycket folk. Sen är det bara att åka över Liljeholmsbron så har du två till.

Han menar givetvis springa över, inte direkt långt. :smash:

satanigatan
2014-07-17, 15:06
Jag tränar på ett SATS-gym i nuläget och det är bra och så. Dock vet jag inte riktigt om det är värt pengarna om man ser till vad de andra gymmet tar betalt.

Hur är det med Friskis och Nordic Wellness då?

Google Maps var det första jag kollade tack men sidan säger inte så mycket om vad man får =) Jag hittar inte så mycket bilder på lokalerna på andra ställen heller.

frys
2014-07-17, 15:09
Friskis hornstull är rätt bra.

1 powerrack o 2st vanliga rack. sen finns d plats för 2-3 personer att köra mark också

gillar man mer styrkelyft så håller dom flesta sig borta från podiet där så det är sällan väntetider o 90% låter en köra emellan

Snubben
2014-07-17, 15:11
Jag tränar på ett SATS-gym i nuläget och det är bra och så. Dock vet jag inte riktigt om det är värt pengarna om man ser till vad de andra gymmet tar betalt.

Hur är det med Friskis och Nordic Wellness då?

Google Maps var det första jag kollade tack men sidan säger inte så mycket om vad man får =) Jag hittar inte så mycket bilder på lokalerna på andra ställen heller.

Nordic Wellnes brukar erbjuda 1 vecka gratis. Jag tränar på ett NOrdic Wellnes söder som stockholm som har en riktigt stor del för fria vikter. Tre rack för knäböj, 2 riktigt ställningar för bänkpress, 4 smith, dubbel uppsättningar av hantlar upp till .. 54kg (tror jag det är), skivstänger med fasta vikter, två dipställningar 3 chinsställningar, 3 kabelcross-grejjer, 4 för typ bicepscurl/tricepspushdown i kalbelgrejjs etc etc.

Nu kanske det inte är så just där men värt att kika, som sagt, oftast 1 vecka gratis.

An Iron Soul
2014-07-17, 17:08
Friskis hornstull är rätt bra.

1 powerrack o 2st vanliga rack. sen finns d plats för 2-3 personer att köra mark också

gillar man mer styrkelyft så håller dom flesta sig borta från podiet där så det är sällan väntetider o 90% låter en köra emellan

+1

Jag tränade där så sent som i morse då mitt gym är stängt p.g.a renovering. Det duger gott för dom absolut flesta.

4623
2014-07-17, 17:21
Han menar givetvis springa över, inte direkt långt. :smash:

Snack, det tar två minuter för mig att gå till gymmet om jag tar vägen genom skogen. Likväl kör jag dit!