handdator

Visa fullständig version : Inköp träningsbänk till gym


-Knox-
2014-07-16, 10:22
Idag finns två Sti bänkar på vårt gym. Båda ställbara och fast monterade och har nog 10 år på nacken. Nu är tanken att köpa en tredje bänk.
Önskemål från tränande har varit att de ska vara lite lägre så att de lite kortare når ner ordentligt till golvet. Ser att de flesta ställbara bänkarna ligger mellan 43-45cm i höjd, men vill minnas att jag tex kört bänkpress i någon som känts lägre där jag som är 174 lätt nått ner med fotsulorna utan att behöva svanka ryggen alltför mycket.
Förslag på bra bänkar? kikat på Gymleco, Sti och Hammer Strength.

exor
2014-07-16, 10:33
Har dessa på jobbet:
Eleiko Flat Bench - silver/black
Artikelnummer: 3000197-01
Vikt: 27,8 kg
Längd: 1200 mm
Bredd: 290 mm
Höjd: 430 mm
Färg: Ljusgrå, svart
Garanti: 2 år

Är 173 cm och når med hela foten utan problem. Mycket bra bänkar med lite bredare dyna. Finns även med justerbar ryggdel om man önskar det istället.

z_bumbi
2014-07-16, 10:43
Om du köper en lägre bänk så får alla som är längre en sämre bänk och du begränsar användningen. Skaffar du ett fotstöd i någon form så funkar bänken däremot för alla.

Arne Persson
2014-07-16, 16:48
Idag finns två Sti bänkar på vårt gym. Båda ställbara och fast monterade och har nog 10 år på nacken. Nu är tanken att köpa en tredje bänk.
Önskemål från tränande har varit att de ska vara lite lägre så att de lite kortare når ner ordentligt till golvet. Ser att de flesta ställbara bänkarna ligger mellan 43-45cm i höjd, men vill minnas att jag tex kört bänkpress i någon som känts lägre där jag som är 174 lätt nått ner med fotsulorna utan att behöva svanka ryggen alltför mycket.
Förslag på bra bänkar? kikat på Gymleco, Sti och Hammer Strength.

Jag tillverkar en som håller lämpliga SL-mått. :)