handdator

Visa fullständig version : Bröstmuskler!


Neo.Andersson
2004-03-24, 16:38
Någon som har bra tips på hur man kan träna bröstet mycket effektivt.. Har kört några olika varianter under tiden jag tränar men det känns endå som om jag inte ökar propotionellt emot vad jag ökar i allt annat... Tack på förhand..

Phluff-J
2004-03-24, 16:39
Lite svårt att ge tips om du inte beskriver hur du tränar nu, både pecs och allt annat.

Chris
2004-03-24, 16:52
Originally posted by Neo.Andersson
Någon som har bra tips på hur man kan träna bröstet mycket effektivt.. Har kört några olika varianter under tiden jag tränar men det känns endå som om jag inte ökar propotionellt emot vad jag ökar i allt annat... Tack på förhand..

Träna hårt, intensivt, variera övningarna och kör många set. Ät bra mat och vila.

Karl_alfred
2004-03-24, 16:58
Originally posted by Chris


Träna hårt, intensivt, variera övningarna och kör många set. Ät bra mat och vila.

exakt de finns ingen hemlighet för speciellt bröst. Kör så Basic som möjligt.

RobbeliRobban
2004-03-24, 19:30
bänk ,snebänk o dips! Inga maskiner, inga flys, och håll dig på betryggande avstånd från smithen så löser det sig.

Styrkebyggare
2004-03-24, 19:55
Originally posted by RobbeliRobban
bänk ,snebänk o dips! Inga maskiner, inga flys, och håll dig på betryggande avstånd från smithen så löser det sig.


Korrekt utförda flyes - såväl plana som lutande - är grymma bröstövningar enligt mig. :bpump:

Se om Pumping Iron och lär ;)

Big Al
2004-03-24, 20:08
Prova att föruttrötta axlarna före du tränar bröst, annars är det lätt att axlarna tar över, funkar kanon för mig, får en enorm kontakt!!

En kanonövning och avlsuta passen med är liggande lutande kabeldrag (flyes) i cablecrossen!, och tänk på att kontrahera och korsa händerna i toppläget! :thumbup:

/Al

Fartman
2004-03-24, 20:30
jag tycker iaf att basen i ett bröstpass ska vara en plan press och en lutande press.. sen efter dessa så kan man lägga in flyes eller pecdec mfl

kharon
2004-03-24, 20:37
Originally posted by RobbeliRobban
bänk ,snebänk o dips!

Instämmer. Keep it simple.

Basera bröstträningen på bänkpress, finlira med dips.

Styrkebyggare
2004-03-24, 21:34
Håller med om att flyes inte är den bästa övningen att börja med - men att UNDVIKA den ställer jag inte upp på :smokin:

JAM
2004-03-24, 21:34
Originally posted by Fartman
jag tycker iaf att basen i ett bröstpass ska vara en plan press och en lutande press.. sen efter dessa så kan man lägga in flyes eller pecdec mfl Instämmer! :thumbup:

Svarten81
2004-03-24, 22:50
hmm är smithen skit i bröst träningen eller? när jag kör bänk så brukar jag använda mig av det för har ingen som kan passa mig när jag kör tungt.. ska jag lägga av o gå på hantelpress istället trots att man inte är så förtjust i den...?

Karl_alfred
2004-03-24, 22:58
Originally posted by Svarten81
hmm är smithen skit i bröst träningen eller? när jag kör bänk så brukar jag använda mig av det för har ingen som kan passa mig när jag kör tungt.. ska jag lägga av o gå på hantelpress istället trots att man inte är så förtjust i den...?

har du testat fria istället märker du att smithen är jäkligt dålig. Tar riktigt mycket bättre med fria.

Svarten81
2004-03-24, 23:10
Originally posted by Karl_alfred


har du testat fria istället märker du att smithen är jäkligt dålig. Tar riktigt mycket bättre med fria.

jo visst använder jag fria vikter jag brukar bara använda smithen när jag vill ha ut det sista, kanske ska sluta med det då...

Fartman
2004-03-24, 23:16
det stora problemet med smithen tycker jag brukar vara att det är djävulskt många som pressar med svindålig teknik i den, brukar vara bara axlarna som gör jobbet

Karl_alfred
2004-03-24, 23:17
Originally posted by Svarten81


jo visst använder jag fria vikter jag brukar bara använda smithen när jag vill ha ut det sista, kanske ska sluta med det då...

ja det är upp till dig skjälv tycker jag i allafall att fria pressar tar 10 gånger bättre.

Svarten81
2004-03-24, 23:18
hmm ska man lägga av att köra sittande militärpress i den med då?

mange_
2004-03-24, 23:19
kör som du tycker känns bäst!! variation är bra!!..

själv har jag alltid krt fri men började nyligen köra sne-bänk i smithen och trivs bättre med det!....så testa dig fram!

Svarten81
2004-03-24, 23:23
Originally posted by mange_
kör som du tycker känns bäst!! variation är bra!!..

själv har jag alltid krt fri men började nyligen köra sne-bänk i smithen och trivs bättre med det!....så testa dig fram!

ja jag tycker att jag får bra kontakt i hela axelpartiet när jag kör i den så jag kör la på kanske ska släng in lite mera fria vikter i min träning dock.

aliquis
2004-03-25, 01:04
Originally posted by Svarten81
hmm ska man lägga av att köra sittande militärpress i den med då?

kör du frampå eller bakpå? jag har försökt frampå i smith men utan lutning blir ju rörelsen helknepig när stången är från axelhöjd och framför huvudet, med lite lutning tar den inget vidare... provade sittande militärpress med fri stång EN gång och tyckte den kändes bra mycket bättre, bättre än sittande hantelpressar också, så själv är jag inte förtjust i militärpress i smith, men bakom nacken kanske det fungerar men vem vill ;D

Svarten81
2004-03-25, 12:38
Originally posted by aliquis


kör du frampå eller bakpå? jag har försökt frampå i smith men utan lutning blir ju rörelsen helknepig när stången är från axelhöjd och framför huvudet, med lite lutning tar den inget vidare... provade sittande militärpress med fri stång EN gång och tyckte den kändes bra mycket bättre, bättre än sittande hantelpressar också, så själv är jag inte förtjust i militärpress i smith, men bakom nacken kanske det fungerar men vem vill ;D

jag kör frampå, jag har ingen lutning på bänken o jag får det att funka tycker jag själv, har ju ingen som kan passa mig, men fri stång är bättre. så fortsätt på det...