handdator

Visa fullständig version : Semesterträning


Jacare
2014-07-15, 02:09
Tjena!

Jag drar iväg till Turkiet på semester, blir borta ungefär en månad.
Dit jag åker finns inget gym eller så men mycket natur då det är en by mitt i ingenstans. Det finns heller inte mycket att göra så att fortsätta med sin träning där vore ju helt perfekt!

Har kollat diverse "workouts" på youtube men tänkte att jag frågar även här, har ni några tips för en TJOCKIS som tränar Stronglifts 5x5 här i Sverige?

Den träningen jag kanske ska köra på är ?traktor däcklyfting? Om jag kan få eller låna något av någon där borta.
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=ubeygAERyW0
Sett att dom även kör med Sledgehammer verkar kul att prova det också men får stopp där, något ni kört som ni kan rekommendera?

Vill även tillägga att jag inte är så stark och har varit sjuk i ungefär en månad så jag har nog tappat lite progress på Stronglifts.

Kan tillägga hur mycket jag drog för varje övning men orkar inte det just nu.

All hjälp uppskattas
Mvh

thure
2014-07-15, 09:16
Leta up en gammal traktoraxel och häng på nå improviserade vikter sen kan du fortsätta köra 5x5 :)

Annars finns ju klassiska övningar med kroppen. Chins armhävningar dips osv

panzerpig
2014-07-15, 09:32
köp eller låna tsatsoulines "naked warrior". bra bok om att bli stark med kroppsviktsträning. convict conditioningär också bra.
jag lyckades bli starkare i bänk och böj efter en månads semester med hjälp av naked warrior :)

Gnistan
2014-07-15, 11:51
Tjena!

Jag drar iväg till Turkiet på semester, blir borta ungefär en månad.
Dit jag åker finns inget gym eller så men mycket natur då det är en by mitt i ingenstans. Det finns heller inte mycket att göra så att fortsätta med sin träning där vore ju helt perfekt!

Har kollat diverse "workouts" på youtube men tänkte att jag frågar även här, har ni några tips för en TJOCKIS som tränar Stronglifts 5x5 här i Sverige?

Den träningen jag kanske ska köra på är ?traktor däcklyfting? Om jag kan få eller låna något av någon där borta.
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=ubeygAERyW0
Sett att dom även kör med Sledgehammer verkar kul att prova det också men får stopp där, något ni kört som ni kan rekommendera?

Vill även tillägga att jag inte är så stark och har varit sjuk i ungefär en månad så jag har nog tappat lite progress på Stronglifts.

Kan tillägga hur mycket jag drog för varje övning men orkar inte det just nu.

All hjälp uppskattas
Mvh

Ja du. Jag kommer att ha samma problem ungefär då jag drar till Kenya en månad.
Får se vad jag hittar på de ställen jag skall till.
Skall försöka få till ett träningspass per vecka .
Men tänker att man i alla fall kan köra lite armhävningar och så vidare.
Får väl följa med då kvinnorna där går och hämtar vatten och bär på huvudet:)