handdator

Visa fullständig version : Läskig tid...


R Scarpa27
2014-07-14, 20:22
Det var inte längesedan vi diskuterade julklappar, julfilm, julgodis och julmat här på kolo (alltså julafton / december)

vafan känns som nyss...

och nu är vi i mitten av juli... hallå vafan? snart julafton igen =/ så fort de blir augusti så är det mindre ä* 5 månader kvar...

Tiden går bara fortare och fortare, ju äldre man blir och det stämmer fan... jag var nyss tonåring känns det som dock x antla år sedan :D...

Hur upplever ni tiden??????

awesomooo
2014-07-14, 20:26
Precis som dig. Folk ska skaffa barn och greja och jag känner mig fortfarande som ett barn. Får ångest bara av att tänka på det, får lust att göra något stort, typ bara dra och aldrig mer komma hem igen.

R Scarpa27
2014-07-14, 20:28
Precis som dig. Folk ska skaffa barn och greja och jag känner mig fortfarande som ett barn. Får ångest bara av att tänka på det, får lust att göra något stort, typ bara dra och aldrig mer komma hem igen.

då är vi 2. tänk så allt för länge bara och gör inget åt saken tyvär dock. :(
vafan ja ska bjuda dig på öl och hockey någon gång iaf det har jag sagt :D
eller tvärtom :D

caro
2014-07-14, 20:30
Tiden är märklig. Mina tre barn är alla tonåringar, och den äldste snart ur tonåren, och jag själv är väl typ 30. Eller? Men plötsligen har jag jobbat oerhört många år, och hör till de erfarna. Det kryllar av blåbär på jobbet, noviser och dagisungar.

Men herregud, någon fyller 30, och jag trodde knappt han kommit ur tonåren. Jag som trodde 30 var vuxet.

Tiden är en ytterst märklig historia.

awesomooo
2014-07-14, 20:31
då är vi 2. tänk så allt för länge bara och gör inget åt saken tyvär dock. :(
vafan ja ska bjuda dig på öl och hockey någon gång iaf det har jag sagt :D
eller tvärtom :D

Om jag inte sitter i en solstol på Mauritius gyllenbrun med en cigg i käften och en paraplydrink i ena handen, annars är du välkommen dit :)

mangemani
2014-07-14, 20:36
för mig står tiden still på vissa plan.
jag lever än på minnena från 80/90 talet och önskar att den tiden kunde få återupplevas.
jag må vara 33, men känner mig fortfarande som den speltokige, äventyrliga och krigsgalne tonåringen som jag än gång var, känns som att man var 15 år igår typ och *swoosh* så var man 33=/.

Gober
2014-07-14, 20:54
Känner väl paniken komma krypande ibland, har börjat om ett flertal gånger med högskolestudier, jobb med mera men hittar aldrig riktigt rätt. Kommer tillbaka på ruta 1 och fastnar i hamsterhjulet med trygg inkomst (som jag jobbar halvt ihjäl mig för att få ihop). Känner hur tiden rinner iväg då jag vill "hitta rätt" och stanna där med bra inkomst innan jag skaffar barn som jag ju vill ha innan jag blir för gammal. Sambo har jag sedan sju år tillbaka, och det känns bra, hade jag varit singel hade jag nog haft fullkomlig panik (skriver sistnämnda med glimten i ögat) :D

Olegh
2014-07-14, 21:03
http://i.imgur.com/7GYSiye.jpg

XXXL
2014-07-14, 21:05
Vi har mer och mer saker att sysselsätta oss och våra hjärnor med så då är de naturligt att tiden går fortare och fortare. För bara 20 år sen var de ju ingen som satt på internet hela dagarna...

Jag tycker bara man ska ta de som de kommer, det man hinner det hinner man och det andra får man väl vara utan då.

Quint
2014-07-14, 21:30
Upplever också att tiden går fortare och fortare för varje år.

Var inte så längesedan jag funderade på det faktumet att jag är född 1975 och började plugga på universit 1994, dvs av mina 39 år jag har levt har 19 spenderats före jag började på universitetet och 20 efter, vilket känns helt skevt. Åren före jag började på universitet känns som att de borde vara nästan oändligt många fler än de efter.

R Scarpa27
2014-07-14, 21:46
för mig står tiden still på vissa plan.
jag lever än på minnena från 80/90 talet och önskar att den tiden kunde få återupplevas.
jag må vara 33, men känner mig fortfarande som den speltokige, äventyrliga och krigsgalne tonåringen som jag än gång var, känns som att man var 15 år igår typ och *swoosh* så var man 33=/.

den tiden var lätt bäst :D det har man ju sett i andra trådar att vi gillar samma typ av intreesse och upplevt mycket av samma nostalgi prylar . :D

såhär lirade vi hockey...http://detroittablehockeyleague.weebly.com/uploads/1/3/1/9/13197334/4412039_orig.png

idag är det bara på skärm (allt). men men mycket bra med datorutveckling och konsoll med vafan :D

men 80/90s e bäst.

dock snackade jag med en kvinna... som hade frågat runt lite osv om detta med tiden, och hon menade på att tiden kan vara... något som går fortare och fortare, än vad den gick innan, alltså att tiden kan öka i snabbhet. ja massa babbel, men endå intressant...
jag menar en klocka och årtal är ju något vi kommit på själva.

StarkaUlf
2014-07-14, 21:49
såhär lirade vi hockey...http://detroittablehockeyleague.weebly.com/uploads/1/3/1/9/13197334/4412039_orig.png


På min tid spelade vi hockey ute på rinken som vi fick skotta själva. Vi sköt ibland pucken över nätet som vi fick vada ut i djupsnön för att leta. Ibland kunde det ta 20 minuter att finna pucken, ibland fann vi den inte alls.
Vi spelade även på gatan.

R Scarpa27
2014-07-14, 21:50
På min tid spelade vi hockey ute på rinken som vi fick skotta själva. Vi sköt ibland pucken över nätet som vi fick vada ut i djupsnön för att leta. Ibland kunde det ta 20 minuter att finna pucken, ibland fann vi den inte alls.
Vi spelade även på gatan.

jau landhockey / utebandy =Phar man ju lirat en del det med :)
vi hade till och med ett lag haha ;)

panzerpig
2014-07-14, 21:55
ja, fy. jag är 38 och har hamnat i värsta 40-årskrisen. Gift, har två barn, fast jobb jag trivs med men känner mig ändå inte riktigt nöjd/lycklig? Rätt jobbigt. Hoppas jag lugnar mig snart så jag inte drar till typ Goa och rejvar med 20-åringar ;)

Dewon
2014-07-14, 22:01
Hur fjantigt det än låter är jag i lite utav en 18-års kris, flyttar till USA ett år om några dagar, en resa jag väntat på i ungefär två år.. Minns när det var 500 dagar kvar på nedräkningen och nu är det 9 dagar, tiden går undan.. Känns som att min ungdom är över när jag kommer hem, vännerna börjar söka jobb och jag ska gå en gymnasielinje jag inte vill gå med främmande yngre grabbar utan någon som helst gemenskap i klassen.

Konstigt låter det men, antar att tanken av att börja ta tag i livet och studera vidare, hitta jobb, livspartner och om några år en ny familj är närmre än vad jag har tänkt mig tidigare.. :)

(Vet att "mina bästa år" inte ens är upplevda och att jag inte direkt kan klaga på att vara så ung fortfarande men, känns inte som att jag ska börja jobba snart samt flytta hemifrån snart)

Aliaas
2014-07-14, 22:02
Hur fjantigt det än låter är jag i lite utav en 18-års kris, flyttar till USA ett år om några dagar, en resa jag väntat på i ungefär två år.. Minns när det var 500 dagar kvar på nedräkningen och nu är det 9 dagar, tiden går undan.. Känns som att min ungdom är över när jag kommer hem, vännerna börjar söka jobb och jag ska gå en gymnasielinje jag inte vill gå med främmande yngre grabbar utan någon som helst gemenskap i klassen.

Konstigt låter det men, antar att tanken av att börja ta tag i livet och studera vidare, hitta jobb, livspartner och om några år en ny familj är närmre än vad jag har tänkt mig tidigare.. :)

the feeelz... ska inte iväg utomlands men tanken av att man måste ta tag i sitt liv nu efter studenten skrämmer mig. Samtidigt som jag ser fram emot det mer än ngt annat.

Gober
2014-07-14, 22:03
Hur fjantigt det än låter är jag i lite utav en 18-års kris, flyttar till USA ett år om några dagar, en resa jag väntat på i ungefär två år.. Minns när det var 500 dagar kvar på nedräkningen och nu är det 9 dagar, tiden går undan.. Känns som att min ungdom är över när jag kommer hem, vännerna börjar söka jobb och jag ska gå en gymnasielinje jag inte vill gå med främmande yngre grabbar utan någon som helst gemenskap i klassen.

Konstigt låter det men, antar att tanken av att börja ta tag i livet och studera vidare, hitta jobb, livspartner och om några år en ny familj är närmre än vad jag har tänkt mig tidigare.. :)

(Vet att "mina bästa år" inte ens är upplevda och att jag inte direkt kan klaga på att vara så ung fortfarande men, känns inte som att jag ska börja jobba snart samt flytta hemifrån snart)

Du är knappt torr bakom öronen, tro mig du har många roliga år framför dig. Men efter 20 däremot, ja då är det bara att dra på betongskorna och gå ner i ån :d

Dewon
2014-07-14, 22:08
Vet att jag inte har rätt att yttra mig direkt men tanken på vuxenlivet har alltid varit så långt borta men nu inser jag att det är väldigt nära. Även tanken på chansen att träffa en flickvän känns mindre efter studenten, skolan har liksom bundit ihop hela livet åt en. :D

Sett fram emot att ha en liten etta, ett simpelt jobb och lite tid över men det har alltid varit så långt bort. :)

XXXL
2014-07-14, 22:14
ja, fy. jag är 38 och har hamnat i värsta 40-årskrisen. Gift, har två barn, fast jobb jag trivs med men känner mig ändå inte riktigt nöjd/lycklig? Rätt jobbigt. Hoppas jag lugnar mig snart så jag inte drar till typ Goa och rejvar med 20-åringar ;)

Jag ser verkligen inte fram emot alla mellanåren där när är allt är klart och det inte händer så mycket. Mellan 35 och 65 lär de ju vara rätt dött alltså. 30 år av hamsterhjul och vardag.

Olegh
2014-07-14, 22:19
Känns som jag har sumpat tio år av mitt liv. Det värsta är, att jag inte vet om jag fixar att se till att det inte blir tio till.

Acosta
2014-07-14, 22:19
Är 14 nu och tycker redan tiden går fort...

XXXL
2014-07-14, 22:20
Känns som jag har sumpat tio år av mitt liv.

Du kommer hinna sumpa mer innan det är över så mitt tips är att bara låta det vara och inte se det som bortkastat.

Olegh
2014-07-14, 22:21
Haha, upplyftande!

XXXL
2014-07-14, 22:22
Tänker ni något på framtiden? Vissa av oss kommer ju leva i minst 50 år till, vem vet vad som gjorts för framsteg då när det gäller hälsa och att åldras, om 200 år kanske folk kan bli över 200!

Carlo Fatface
2014-07-14, 22:30
Efter 35 känns det som det är jul och midsommar om vartannat...



På min tid spelade vi hockey ute på rinken som vi fick skotta själva. Vi sköt ibland pucken över nätet som vi fick vada ut i djupsnön för att leta. Ibland kunde det ta 20 minuter att finna pucken, ibland fann vi den inte alls.
Vi spelade även på gatan.


Samma här,i stort sett varenda dag det gick att liragjorde vi det .På lördagarna drog man ner till planen efter frukost,märkligt nog utan att ringa eller planera,man bara stack dit när man var klar.Behövdes det skottas var det alltid någon som hade skyffel med eller så fick man sticka hem o hämta.

Hem snabbt på lunch och sen tillbaka tills det blev mörkt.Man kunde seriöst vara ute i 12 timmar och lira. Sen hem och titta på V eller Nöjesmaskinen eller vad som nu gick och pipa om värk i fötterna. :d


Jo,en annan sak med att bli gammal är att man minns mer och mer tillbaka på barndomsminnen och inser att det var den bästa tiden i ens liv..

Olegh
2014-07-14, 22:31
Tänker ni något på framtiden? Vissa av oss kommer ju leva i minst 50 år till, vem vet vad som gjorts för framsteg då när det gäller hälsa och att åldras, om 200 år kanske folk kan bli över 200!

Jag tänker att framtiden blir bättre (för min egen del). Det måste jag tro.

XXXL
2014-07-14, 22:39
Jag tänker att framtiden blir bättre (för min egen del). Det måste jag tro.

Japp, helt klart kommer det att bli bättre!

Scratch89
2014-07-14, 23:04
Jag har inga problem med att bli äldre. Förutom två specifika år har mitt liv blivit bättre och bättre för varje år som gått. Högst troligen kommer mitt liv vara bättre när jag är 30 än nu när jag är 25, t.ex.

XXXL
2014-07-14, 23:24
Jag har inga problem med att bli äldre. Förutom två specifika år har mitt liv blivit bättre och bättre för varje år som gått. Högst troligen kommer mitt liv vara bättre när jag är 30 än nu när jag är 25, t.ex.

Som sagt, oftast har man inga problem med att åldras tills man når en viss ålder!

mangemani
2014-07-14, 23:48
den tiden var lätt bäst :D det har man ju sett i andra trådar att vi gillar samma typ av intreesse och upplevt mycket av samma nostalgi prylar .

såhär lirade vi hockey...http://detroittablehockeyleague.weebly.com/uploads/1/3/1/9/13197334/4412039_orig.png

idag är det bara på skärm (allt). men men mycket bra med datorutveckling och konsoll med vafan :D

men 80/90s e bäst.

dock snackade jag med en kvinna... som hade frågat runt lite osv om detta med tiden, och hon menade på att tiden kan vara... något som går fortare och fortare, än vad den gick innan, alltså att tiden kan öka i snabbhet. ja massa babbel, men endå intressant...
jag menar en klocka och årtal är ju något vi kommit på själva.

oh, det där spelade man som en tok och de där metall pinnarna men styr spelarna med höll ju för ingenting:(. tror jag hade sönder 3.

jo, idag är det bara att sitta framför en skärm som gäller.
på min(våran) tid så kunde man dra med sig någon leksak(krigs gubbar, he-mans och liknande) och dra till någon kompis och riva hemmet då man hade krig med dessa, eller så gick man ut och gjorde något.
kritiserar inte utvecklingen, en hel del gott har gjorts, men det var roligare på den tiden tycker jag:)

ang kvinnan du pratade med, tycker det låter konstigt, jag menar, brukar man inte säga att tiden går fortare om man har roligt?

XXXL
2014-07-14, 23:58
Det ska minst sagt bli spännande att se vad som kommer hända när den här nya skärm-generationen växer upp (om de nu blir nån skillnad överhuvudtaget)

David_wigren
2014-07-15, 00:11
Jag har aldrig riktigt nojjat över tiden och att bli äldre. Men när min sambo för en vecka sen hittade några gråa hårstrån bakom öronen på mig kändes det hårt. Fan, grå ska man ju börja bli när man är 40-50, inte när man är 29! Vad är det som händer egentligen!

Matsa
2014-07-15, 00:43
Jag har aldrig riktigt nojjat över tiden och att bli äldre. Men när min sambo för en vecka sen hittade några gråa hårstrån bakom öronen på mig kändes det hårt. Fan, grå ska man ju börja bli när man är 40-50, inte när man är 29! Vad är det som händer egentligen!

Jag gillar mina gråa hår! Börjar blir fler och fler nu, och i skägget är det redan fullt. Trodde dock att jag skulle få dem mycket tidigare eftersom brorsan blev grå vid tinningarna redan vid 23 men jag stod mig till 30+ i alla fall. ;)

Gråa hår, kråkfötter etc är helt lugnt, det jag däremot har svårt att förlika mig med är påsar under ögonen. Man ser så trött och risig ut. Sen fick jag visserligen visa leg på 18-årsgräns nyligen så det kändes ju lite bra hahaha!

supercharge
2014-07-15, 01:17
Fortare går det knappast, jag tror det handlar om att folk faller in i en rutin och gör samma sak hela tiden. När man sedan tänker tillbaks på sitt liv det senaste året så finns det ingenting där, allting är precis som året innan. Det är inte konstigt att det känns som det går fort då.

När man är ung är allt nytt och oprövat, det är det som är skillnaden, det är därför det känns som det går långsammare. Varje dag händer något.

Det som folk i allmänhet verkar ha missuppfattat är att det inte är meningen att man ska sluta leva när man fyller 40. Det är också därför folk får kriser, för att de lever för inrutade liv. Men du har kontroll över din kropp, det är ingen som fjärrstyr dig. Du kan, åtminstone på ett teoretiskt plan, göra precis van fan som helst imorgon om du nu vill det.

Arf Pingvin
2014-07-15, 03:30
Tiden går mycket fortare med ökad ålder och tur är väl det när det är dödligt tråkigt att jobba. Så länge det inte går för länge mellan att jag får visa leg på systemet känns det bra. Ser inte fram emot det men räknar med att behöva jobba till efter 65 så jag har långt kvar. Hoppas bara jag kan ta mig ur löneslavshelvetet så man får styra sin egen tid.

Tips till alla 18-åringar utan en tanke på morgondagen. Spara till en kontantinsats och köp ert eget boende så fort ni kan. Ni kan tacka mig sen.

TheOne1994
2014-07-15, 08:23
Jag tycker man anpassar sig eftersom man blir äldre. Jag har typ vänt på mitt liv lite. Blev pappa när jag var 21. Idag är jag 41 och mina två tjejer 17 och 20. Nu börjar andra halvan av livet. Det är härligt att åldras på något vis...kan inte ta på det riktigt.
Dock kan 30 vara en lurig tid, du vet inte i vilken värld du ska stå i. Jag vet inte om man ska satsa med barn när man är 35-37....men jag kan ha fel.

som xxxl skrev angående skärmfolket. Dagens generation är så tappade. Mina bästisar var Mange,Padde och Lövet. Dagens heter Iphone och AMD.

Story: Jag sa till min dotter (17 år) att hon fick gå ut och hitta på något. Då hade hon suttit vid datorn från 10 på f-m till 4 på e.m. Hon tar tåget in till stan, hemma igen efter minuter. Vad händer sa jag ? Hon sa att det var ingen ute, loggar jag in på FB har jag 2000 kompisar där....shit vad fan händer. Klart jag inte kan klandra henne men som pappa blir man mörkrädd. Dels är jag skuld till det att det gått så långt, men vara en pappa som förbjuder dator osv tror jag inte på. Lite OT :)

awesomooo
2014-07-15, 08:56
Jag är rädd för att man ska vara missnöjd över sitt liv när man ligger på dödsbädden. Man har varit så mesig hela livet och rädd för att göra saker. Jag träffade en supertrevlig tjej från Frankrike, varför följde jag inte med henne på en jorden runt-resa? Idag har jag ingen kontakt alls med henne, lite sad faktiskt.

Känns som det var förra sommaren man tog studenten men det slog mig precis att det är flera år sedan, och här sitter man än idag och svettas i sin lägenhet och inget kul har hänt.

Onigiri
2014-07-15, 09:13
Jag har inga problem med att bli äldre. Förutom två specifika år har mitt liv blivit bättre och bättre för varje år som gått. Högst troligen kommer mitt liv vara bättre när jag är 30 än nu när jag är 25, t.ex.Vad sjutton. Jag fick för mig du var äldre än mig.

saigon
2014-07-15, 10:53
Håller med om att det känns som att tiden går snabbare nu när man är lite äldre. Är iofs inte 30 än, har ett par år kvar. Men körkortet har man haft i 10år, 2 barn har man, Och vafan har man gjort senaste 5-6 åren?

Förutom barnen såklart så är det mesta en dimma. Och det är rätt ofta man tänker tillbaka när man var yngre, som att minnet är klarare ifrån den tiden än senare år.

Kan nog vara så att livet blir för inrutat. Förr var det ju nästan varje dag ett nytt äventyr.

Trapz
2014-07-15, 11:11
http://loldamn.com/wp-content/uploads/2014/04/funny-awkward-age-college-student.jpg

#truestory

King Grub
2014-07-15, 11:26
Tiden före 20 gick med en hastighet som kändes som om den var under kontroll.

Tiden mellan 20 och 30 gick betydligt fortare.

Tiden mellan 30 och 40 är som ett rus. Woooosh borta. :D

Quint
2014-07-15, 12:10
Xkcd berörde nyligen ämnet:
http://imgs.xkcd.com/comics/timeghost.png

Diomedea exulans
2014-07-15, 12:17
Vad har ni panik för? Snart är vi pensionärer, fatta vad optimalt vi kommer kunna sköta träning och kost då när vi inte måste gå till ett jobb.

Gpajpen
2014-07-15, 12:30
Tiden är relativ.

1 år vid ålder 20 motsvarar 5% av ditt liv.
1 år vid ålder 40 motsvarar 2,5% av ditt liv, alltså "DUBBELT så fort".

/thread

XXXL
2014-07-15, 13:00
Vad sjutton. Jag fick för mig du var äldre än mig.

Hur kan du tro det? Han heter ju 89, 2014-1989 = 25

jenni
2014-07-15, 13:56
http://loldamn.com/wp-content/uploads/2014/04/funny-awkward-age-college-student.jpg

#truestory

Hahaha, verkligen!!!

Snubben
2014-07-15, 14:10
http://loldamn.com/wp-content/uploads/2014/04/funny-awkward-age-college-student.jpg

#truestory

Herregud vad man känner igen sig..

Trapz
2014-07-15, 15:21
Hahaha, verkligen!!!

Herregud vad man känner igen sig..

Haha, ja verkligen.

Tycker fan inte det går en dag innan man ser någon som ska ha barn.
Och Instagram flödet är ju hälften bebisbilder och hälften festbilder, typ.

R Scarpa27
2014-07-15, 19:17
Haha, ja verkligen.

Tycker fan inte det går en dag innan man ser någon som ska ha barn.
Och Instagram flödet är ju hälften bebisbilder och hälften festbilder, typ.

+1
känner igen det där. bebis bilder flossar ju upp, och alltid är allas bebisar/barn mest unika,sötast osv.

R Scarpa27
2014-07-15, 19:19
oh, det där spelade man som en tok och de där metall pinnarna men styr spelarna med höll ju för ingenting:(. tror jag hade sönder 3.

jo, idag är det bara att sitta framför en skärm som gäller.
på min(våran) tid så kunde man dra med sig någon leksak(krigs gubbar, he-mans och liknande) och dra till någon kompis och riva hemmet då man hade krig med dessa, eller så gick man ut och gjorde något.
kritiserar inte utvecklingen, en hel del gott har gjorts, men det var roligare på den tiden tycker jag:)

ang kvinnan du pratade med, tycker det låter konstigt, jag menar, brukar man inte säga att tiden går fortare om man har roligt?

haha mm.
fan mange ska vi leka någon dag? :d

Scratch89
2014-07-15, 19:27
Vad sjutton. Jag fick för mig du var äldre än mig.

Vad trodde du "89" stod för? :D

R Scarpa27
2014-07-15, 19:33
hmm och stämmer tiderna man gör inlägg på kolo?
nu gör dom det.. men varför drar den tillbaka en timma ibland? =
Ppga oinloggad och sommartiden ej visas?

mangemani
2014-07-15, 20:12
haha mm.
fan mange ska vi leka någon dag? :d

lätt:D
då jävlar ska du få se en som kan bygga lego och är världs mästare på att losa i hockey(förklarar de förstörda exemplaren;)).

R Scarpa27
2014-07-15, 20:58
lätt:D
då jävlar ska du få se en som kan bygga lego och är världs mästare på att losa i hockey(förklarar de förstörda exemplaren;)).

haha mm.. vi hade hockeykvällar hos en kompis alltid minst en dag i veckan...
hockeyturnering där vinnaren mötte vinnaren förloraren mot förloraren osv osv =P
oftast 4 pers och vi spelade om guld, silver,brons och 4:e plats.......

grymmt härliga kvällar med cd spelaren igång med härlig musik, hockeyturnering och taggade till 1000.

efter turneringarna handlades pizza, godis och hyrdes film, och fortsatte kvällen med filmkväll.
obs: 4:e placeringen (som losade i hockeyturneringen åkte på att betala allt godis och film ibland) :D därav kämpade man stenhårt för att aldrig komma sist :)

ohja.. vafan ja bygger lego fortfarande ibland :D dock sålt av det mesta =/

R Scarpa27
2014-10-19, 20:36
nyss ställde vi om till sommartid nu om en vecka vintertid igen... tiden=vroooooommmmmm

XXXL
2014-10-19, 20:39
nyss ställde vi om till sommartid nu om en vecka vintertid igen... tiden=vroooooommmmmm

Vi får nästan börja göra om dygnet tycker jag nu, det gamla 24h systemet börjar spela ut sin roll det vore mycket bättre om vi kunde gå över till 36h eller något annat.

R Scarpa27
2014-10-19, 20:45
Vi får nästan börja göra om dygnet tycker jag nu, det gamla 24h systemet börjar spela ut sin roll det vore mycket bättre om vi kunde gå över till 36h eller något annat.

haha yea.. skippa något som heter sommar/vinter tid iaf... blir lika förbannad varje år =P

Stoltz
2014-10-20, 08:03
Vad trodde du "89" stod för? :D

http://www.orderofthegooddeath.com/wp-content/uploads/2013/01/Grumpy-old-man.jpg