handdator

Visa fullständig version : Dålig kondition-dålig återhämtning mellan set?


TWSS
2014-07-13, 19:28
Min styrka minskar ganska dramatiskt efter varje set..
T.ex. Stångcurl var senast: 9,7,5 90 sek vila mellan seten
Även med 3 min mellan seten blir det skillnad..

Behöver typ 5-6 min mellan seten för att ta lika mycket.

Mackie Messer
2014-07-13, 19:48
Du ska inte köra så mycket intensitetshöjande tekniker, och då pratar jag om de gamla klassiska cheating, drop set, forced reps osv. Kör första settet lagom, börja inte cheata i första set det tar död på biceps direkt. Då kommer du kunna köra fler reps totalt = total volymen lyft vikt ökar = muskeln har arbetat mer = bättre muskeltillväxt av biceps! Success!

z_bumbi
2014-07-14, 06:45
Hur länge har du tränat med de repsen och hur sköter du maten?

TWSS
2014-07-14, 14:29
Hur länge har du tränat med de repsen och hur sköter du maten?

Sköter maten bra, räknar kcal, går upp i vikt :)
Blir ju starkare, men det är alltid rätt stor skillnad på seten. Kör bara till fail sista setet.

Har kört högre reps på isolering en månad ca
Tack för svar :)

Masterpan
2014-07-15, 08:15
Du ska inte köra så mycket intensitetshöjande tekniker, och då pratar jag om de gamla klassiska cheating, drop set, forced reps osv. Kör första settet lagom, börja inte cheata i första set det tar död på biceps direkt. Då kommer du kunna köra fler reps totalt = total volymen lyft vikt ökar = muskeln har arbetat mer = bättre muskeltillväxt av biceps! Success!

Verkar som att Dorian Yates och Branch Warren tränar helt fel då:smash:

Aliaas
2014-07-15, 08:17
Verkar som att Dorian Yates och Branch Warren tränar helt fel då:smash:

Branch tränar defenitivt fel.

Hans fysik säger annat dock

Mackie Messer
2014-07-15, 08:24
Verkar som att Dorian Yates och Branch Warren tränar helt fel då

:thefinger

Jag vet inte hur Branch tränar, är inte intresserad.

Dorian Yates har inte du en jävla aning om hur han igentligen tränade. Däremot så har jag pratat med Arne Persson som var och snackade med Dorian och hans träningspartner nån gång på 90-talet på Temple Gym. Det de sa var att de tränade "MANY SETS". Det där med lågvolym och bla bla bla var bara nåt snack de körde med. Dorian körde en jävla massa set för att maxa ur på ett top set med 5-6 reps.

Simonbaws
2014-07-17, 23:48
Det är normalt, sänk vikten varje set så klarar du lika många reps