handdator

Visa fullständig version : Hur träna idag? :)


AnnieT
2014-07-13, 09:54
Hjälp, jag behöver träningshjälp för idag. Vart sjuk och tränade lite lätt igår. Har fått ett 4 v styrkeveckors progressionsprogram. Nu är jag inne på sista veckan. Igår var jag ändå uppe och kände på de tyngre vikterna några få reps. Lite lätt. Filmade och det såg bedrövligt ut på frontböjarna. Drar lite snett. Har ändå fått träningsvärk i baksida lår. Men kroppen känns pigg. Rösta nu. Köra för fullt hela fjärde veckans program och kämpa mig igenom det. Köra tredje veckans fint och bra, ett program som jag behärskar? Köra halva fjärde veckans program? Kondition vill jag inte eftersom jag rosslar och har haft värmeslag/feber i torsdags.

Mackie Messer
2014-07-13, 09:57
Självklart ska du ta det lugnt och anpassa träningen efter att du har varit sjuk. Programmet tar inte hänsyn till det utan är anpassat efter om du INTE hade blivit sjuk. Så strunta i programmet.

AnnieT
2014-07-13, 10:11
Jo det är nio övningar tot - tung styrka. Vart feberfri två dagar, jobbat, bara lite rosslig i halsen. Teknikträna på några lättare vikter och köra tre/fyra av övningarna rejält? Ja jag får se hur kroppen känns.

Animalisk
2014-07-13, 10:15
Lyssna på kroppen, schemat har ingen aning om hur du mår eller hur sliten vissa kroppsdelar är. Kvalitet framför kvantitet.

AnnieT
2014-07-13, 10:26
Japp det är ett rätt mastigt helkroppsprogram. Det har varit väldigt individuellt vilka övningar som gått bra och mindre bra. Jag går dit, gör det som går lätt och inte känns för drygt.