AntonHA
2014-07-12, 20:28
Jag har nu avslutat min första deff som mest gick ut på att trimma ned lite för att sedan kunna fortsätta bulka. Men den här bulken vill jag dock göra långsammare. Har planerat att ha ett överskott på ca 200-250 kcal. Enligt myfitnesspal hamnar jag då på 3270 kcal. Det jag undrar då är om macros-inställningen är bra(dvs så mkt musklel- och så lite fettuppgång som möjligt) för denna långsamma viktuppgång.
Fett: 73g
Kolhydrater: 449g
Protein: 204g
Jag åt väldigt mycket fett i min förra bulk (över 500kcal överskott), kom upp i 120g många gånger. Kan det ha bidragit till att jag då lade på mig en massa fett? Det jag funderar över nu dock är om jag skulle sänka proteinintaget och höja kolhydratintaget? Jag har dock problem att få i mig tillräckligt med kolhydrater utan att få i mig en massa fett som det är nu.
Fett: 73g
Kolhydrater: 449g
Protein: 204g
Jag åt väldigt mycket fett i min förra bulk (över 500kcal överskott), kom upp i 120g många gånger. Kan det ha bidragit till att jag då lade på mig en massa fett? Det jag funderar över nu dock är om jag skulle sänka proteinintaget och höja kolhydratintaget? Jag har dock problem att få i mig tillräckligt med kolhydrater utan att få i mig en massa fett som det är nu.