handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på upplägg...?


Assazel
2004-03-24, 11:51
tis: Bröst / Axlar
tors: Biceps / Ben
Lörd: Triceps / Rygg

om man kan göra det bättre så kom gärna med motivation varför!

tack!

Survivor
2004-03-24, 13:33
Jag antar att du har lagt upp schemat efter vad som passar dig, så hur någon annan skulle kunna göra det bättre åt dig förstår jag inte ;)

Mindek
2004-03-24, 13:35
Var är vad- och magträningen?

Tricklev
2004-03-24, 14:12
Originally posted by Mindek
Var är vad- och magträningen?

och underarms träningen

Yankeee
2004-03-24, 14:21
Originally posted by Mindek
Var är vad- och magträningen?
Förmodligen körs vader i samband med ben och magen när han känner för det.

Originally posted by Tricklev

och underarms träningen
Han tycker kanske att de får tillräckligt med träning utan ett speciellt pass.

Nu när grippers har blivit populärt så tjatas det alltid om underarmsträning, för 3 mån sen så var det ingen som sa någonting om det. Kan inte var och en få köra sitt race utan att bli påhoppad av folk som tränar det som är "häftigt"

Assazel
2004-03-24, 14:21
Originally posted by Survivor
Jag antar att du har lagt upp schemat efter vad som passar dig, så hur någon annan skulle kunna göra det bättre åt dig förstår jag inte ;)

nja folk kanske provat just denna träning och kommit fram till att de blir lätt övertränad, funkar skit etc..
isåfall vill jag veta.

Styrkebyggare
2004-03-24, 14:22
Beror ju på hur tungt och intensivt du kör. Själv skulle jag helt klart få en "tårta på tårta-effekt" av att köra axlar efter bröst - två så stora muskelgrupper, som dessutom påverkar varandra en hel del, efter varandra.

Assazel
2004-03-24, 14:22
Originally posted by Yankeee

Förmodligen körs vader i samband med ben och magen när han känner för det.


Han tycker kanske att de får tillräckligt med träning utan ett speciellt pass.

Nu när grippers har blivit populärt så tjatas det alltid om underarmsträning, för 3 mån sen så var det ingen som sa någonting om det. Kan inte var och en få köra sitt race utan att bli påhoppad av folk som tränar det som är "häftigt"

kunde inte sagt det bättre själv.

Tricklev
2004-03-24, 14:23
Originally posted by Yankeee
Nu när grippers har blivit populärt så tjatas det alltid om underarmsträning, för 3 mån sen så var det ingen som sa någonting om det. Kan inte var och en få köra sitt race utan att bli påhoppad av folk som tränar det som är "häftigt"

iofs så påpekade jag underarms träning långt före jag började med grippers så:thefinger

Yankeee
2004-03-24, 14:24
Originally posted by Tricklev


iofs så påpekade jag underarms träning långt före jag började med grippers så:thefinger

Det var inget personligt mot dig, är så trött på att alla ska tjata om underarmar nu, när de för 3 mån sen inte brydde sig ett dugg.

Olsson
2004-03-24, 14:28
Själv har jag jag som mest träningsvärk i biceps 2 dagar efter och skulle aldrig klara av att träna rygg då. Men det är ju såklart individuellt.

z_bumbi
2004-03-24, 14:55
Originally posted by Assazel
tis: Bröst / Axlar
tors: Biceps / Ben
Lörd: Triceps / Rygg

om man kan göra det bättre så kom gärna med motivation varför!

tack!

Det går ju inte att säga att upplägget är fel då de flesta tankesätt funkar bara man trivs med det men lite synpukter kan man ju alltid ha.

Även om det "bara" är tre dagar så kanske det är onödigt att träna något som direkt påverkar axlarna samtliga pass?

Jag gissar att du vill prioritera armarna men jag ser det som lite slöseri att köra armmusklerna innan något större muskelgrupp. Jag vill vara så pigg som möjligt då jag kör rygg och ben och småmusklerna som inte är lika jobbiga tar jag efter.

Och så självklart underarmarna och grepp :D
Jag håller till viss del med om att det har gått till överdrift men jag tycker att t ex ett visst mått av träning för greppet underlättat så mycket i längden för all träningen. Det behöver ju inte vara massor av övningar men kör man en eller två övningar på slutet av ryggdagen då grepet i alla fall blir slitet så tar det ingen större tid.