handdator

Visa fullständig version : tompah_coolboy92 Skulle uppskatta feedback


tompah_coolboy92
2014-07-09, 12:36
Hej
Vill gärna ha er feedback på min fysik. Vad är bra och vad behöver förbättras? Vore roigt att se vad ni tycker och jämföra med vad jag tror är mina bra/dåliga muskelgrupper. Hade ingen spegel så poserna satt nog inte så bra, och ber om ursäkt för ljuset. Tycker mina ben ser sjukt små ut på bilderna, tycker att de brukar se ättre ut hemma i badrumsspegeln:P

Bilderna är större än 50kb så la upp dom på imgur istället

Album med poser:
http://imgur.com/a/vW6yK

Album med ett par bilder på benen efter dagens benpass:
http://imgur.com/a/tC9wI#1So5pc3

Tack på förhand för hjälpen!

nippman
2014-07-09, 13:51
bröst o ben bör vara prio 1 enl. mig.

tompah_coolboy92
2014-07-09, 13:59
bröst o ben bör vara prio 1 enl. mig.

Tack för svaret! Duger vader och armar eller?

nippman
2014-07-09, 14:01
duger och duger, det beror på för vad?

men jag tycker helt klart att armar och vader ser bra ut i förhållande till resten av kroppen.

Edit: bara för att jag tycker det så betyder det inte att det är så! ( värt att ha i åtanke)

Antoonuknow
2014-07-09, 15:26
trapzen ser väldigt bra ut enligt mig.

tompah_coolboy92
2014-07-10, 08:38
trapzen ser väldigt bra ut enligt mig.

Ser det harmoniskt ut med resten av ryggen? Eller är deoproportionerliga?

nippman
2014-07-10, 09:23
Du kan vara lugn, träna hårt och bra, enligt mig har du otillräckligt muskelmassa för att man ens ska kunna se tydligt vart du ligger efter någonstans.

men som svar på din fråga, ja resten av ryggen ser bra ut i förhållande till trapzn

mattilainen
2014-07-10, 11:50
Ge det ett par år till på liknande vis skulle jag säga :)

tompah_coolboy92
2014-07-11, 08:01
Har tränat typ 6år, känns som man bore kommit längre:/ Dock var väl dom två första åren lite mycket "lalande" och inte så mycket basövningar, inte tog i ordentligt osv.

Edit: ska försöka ta lite mer bilder där det är bra ljus. Tänker att fler bilder kanske ger en bättre översikt över fysiken.

yxa
2014-07-11, 08:27
du ser ut som en daggmask, gör om gör rätt! kom tillbaka om ett par år

tompah_coolboy92
2014-07-11, 08:47
du ser ut som en daggmask, gör om gör rätt! kom tillbaka om ett par år

Nice! Slingrar på alltså, tack för tipset!

hejsan12
2014-07-11, 19:27
6 år för det där? luls

Tobbey
2014-07-11, 19:51
Bröst ser obefintliga ut om man ska se till resten. Ryggen, särskilt övre ryggen ser bra ut. Benen behöver mycket smisk, men mest fokus hade jag nog lagt på bröst och armar.

Hur ser styrkan ut i de tre stora? Hur har träningen sett ut under dessa år? Hur ofta osv. Kost? Nånting behöver du ändra på om du ska komma vidare, faktiskt. Har man verkligen tränat med fokus på att bli större/starkare eller både och i 6år så borde man kommit lite längre. Har en polare som inte "kan" ta i känns det som, har vågar inte heller lassa på vikt på stången. Han har också tränat i 6år och jag gick om hans siffror i basövningarna (som han tydligen tränat i alla dessa år) på ett halvår från totalt otränat stadie.

tompah_coolboy92
2014-07-11, 22:23
Bröst ser obefintliga ut om man ska se till resten. Ryggen, särskilt övre ryggen ser bra ut. Benen behöver mycket smisk, men mest fokus hade jag nog lagt på bröst och armar.

Hur ser styrkan ut i de tre stora? Hur har träningen sett ut under dessa år? Hur ofta osv. Kost? Nånting behöver du ändra på om du ska komma vidare, faktiskt. Har man verkligen tränat med fokus på att bli större/starkare eller både och i 6år så borde man kommit lite längre. Har en polare som inte "kan" ta i känns det som, har vågar inte heller lassa på vikt på stången. Han har också tränat i 6år och jag gick om hans siffror i basövningarna (som han tydligen tränat i alla dessa år) på ett halvår från totalt otränat stadie.

Har kört kampsport sista 2 åren så det kanske har påverkat negativt. PB i basövningar:

Bänk(kör inte tungt så ofta då jag tränar själv):75
Böj:85
Mark:120

Största bristen jag har är nog att jag behöver äta större mängder mat. Speciellt protein, kolhydrater och fett får man ju alltid i sig ordentligt.

Animalisk
2014-07-11, 22:43
De här sista två åren med kampsport har du kört styrketräning samtidigt eller enbart kört kampsport? Om du även kört styrka hur har då upplägget sett ut, har du följt ett eget schema eller någon klassisk split eller kanske över/under schema?

Tror du både behöver äta mer samt träna efter ett schema med progression för att bygga både muskler och styrka, med så pass många år av styrketräning borde du vara starkare om du varit noga med kost och träning.

Det viktigaste att komma ihåg är dock att du har resten av livet på dig att fixa den kropp du vill ha :)

Albin Eriksson
2014-07-12, 06:18
Du behöver inte tänka så mkt på vad du skall prioritera eller inte muskelgruppsmässigt, det är bara att kötta på, äta bra/mkt och hålla sig till en tung bas på gymmet främst.

tompah_coolboy92
2014-07-12, 09:08
De här sista två åren med kampsport har du kört styrketräning samtidigt eller enbart kört kampsport? Om du även kört styrka hur har då upplägget sett ut, har du följt ett eget schema eller någon klassisk split eller kanske över/under schema?

Tror du både behöver äta mer samt träna efter ett schema med progression för att bygga både muskler och styrka, med så pass många år av styrketräning borde du vara starkare om du varit noga med kost och träning.

Det viktigaste att komma ihåg är dock att du har resten av livet på dig att fixa den kropp du vill ha :)

Har kört styrketräning även sen jag började med kampsport. Har kört lite olika splits. Mestadels har jag kört 4-split men nu senast har jag kört:

Bröst(ibland triceps och iblnd mitten av axeln)
Övre Rygg(ibland lätt biceps)
Ben

Vader har jag lagt in på de pass jag känt mig fräsch nog.

Repsintervall har jag kört efter dagsformen. När jag hade perioder av olika repintevall och tänkt köra ex. 5x5 så har jag visa dagar bara inte kunnat köra tungt pga skakningar osv, så då sänker jag istllet vikten och kör fler repetitioner. Men tänker fortfarande på att iband köra tyngre och ibland lättare.

tompah_coolboy92
2014-07-12, 09:10
Du behöver inte tänka så mkt på vad du skall prioritera eller inte muskelgruppsmässigt, det är bara att kötta på, äta bra/mkt och hålla sig till en tung bas på gymmet främst.

Tycker du alltså inte att jag ska köra benen/bröst hårdare? Kör jag på som innan så är jag få ännu större rygg så det ser ännu mer skev ut?

tompah_coolboy92
2014-07-12, 16:42
Drog av ett Ben pass idag. Brukar börja köra mark sedan böj men struntade i mark idag och gick direkt på knäböj. Körde bara stången sedan 40kg som uppvärming. Jobbade mig upp 60,70,80,90 och til sist 100! Var ett tag sen jag testade maxstyrkan i böj och har ändrat teknik nu senaste veckorna. Har förut böjt lite mycket med "röven ute" under hela lyftet. Nu när jag böjde hade jag den ute bara i botten och sedan tryckte fram höften på vägen upp.

Tog lite fler bilder i annat ljus idag. De två första är direkt efter gymmet så bena är mer svullna där än de är normalt sett.

http://imgur.com/a/6FVSZ

tompah_coolboy92
2014-07-14, 08:28
Inga mer utlåtanden på de nya bilderna?

Lance Uppercut
2014-07-15, 09:32
Förstår inte hur man kan tycka att dina ben släpar, jag tycker att det ser ut att vara din bästa muskelgrupp.

tompah_coolboy92
2014-07-15, 09:49
Förstår inte hur man kan tycka att dina ben släpar, jag tycker att det ser ut att vara din bästa muskelgrupp.

Kanske bättre ljus i senaste albumet? Och fokuserade mer på att spänna benen än resten, därav kanske överkroppen såg mindre ut i jämförelse.

Lance Uppercut
2014-07-15, 10:32
Kanske bättre ljus i senaste albumet? Och fokuserade mer på att spänna benen än resten, därav kanske överkroppen såg mindre ut i jämförelse.

Tyckte det såg ut så på dina andra bilder också. Med den massan du har tycker jag inte att man kan förvänta sig större ben, de håller en bra nivå tycker jag. Om man ska lägga fokus på något så är det kanske bröst.

tompah_coolboy92
2014-07-16, 06:31
Tyckte det såg ut så på dina andra bilder också. Med den massan du har tycker jag inte att man kan förvänta sig större ben, de håller en bra nivå tycker jag. Om man ska lägga fokus på något så är det kanske bröst.

Okej, Tack för din feedback!

Albin Eriksson
2014-07-16, 07:15
Tycker du alltså inte att jag ska köra benen/bröst hårdare? Kör jag på som innan så är jag få ännu större rygg så det ser ännu mer skev ut?

Nej jag tycker bara att du skall träna på, finns ingen anledning att prioriteringsträna något specifikt än så länge. Ser inget som släpar så påfallande och läget kan förändras genom att bara traggla på...

lanzal
2014-07-16, 09:05
Som alla verkar överens om. Inget är i behov av att specialtränas, kör bara på och ät ordentligt och följ nåt vettigt schema så är du gold!

tompah_coolboy92
2014-07-16, 15:47
OkEj, Tack för alla svar! Ska försöka lägga på mig mer massa och tänka på att äta mycket. Nu kan tråden självdö.