handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som gillar sommaren!


MasterChief
2014-07-09, 12:25
Personligen tycker jag vädret börjar arta sig. Dock saknas det ett par grader för det där genuina trycket. Trots detta så duger ju vädret till alla möjliga sommaraktiviteter. Vad gillar ni att göra?

Personligen föredrar jag att cykla på eftermiddagen när det är som varmast. Det ska bränna så där riktigt skönt och vinden ska kännas som en hårfön. Sedan blir det såklart en kall dusch eller ett dop. Kontrasten är underbar!

Därefter drar man igång grillen och gör i ordning en läskande drink. Som avslutning på dagen njuter man av kvällsvärmen som verkligen smeker själen.

Att sova i värme tycker jag är härligt. Använder inget lakan och sover i kallingarna. Underbart att sova naken men ändå vara så där gosigt varm.

Passa på och njut, snart är det höst.

KalleBalik
2014-07-09, 13:06
Jag gillar den här värmen förutsatt att jag befinner mig på vårt landställe. Där har vi sjötomt och man spenderar lämpligast dagen med att svalka sig i sjön och dricka öl. Framåt kvällen kan man ta sig en liten bastujävel som avlutas med att man sitter naken på bastuverandan, blickar ut över sjön och sippar på en rom & cola.

Snubben
2014-07-09, 13:11
Jag gillar, trott eller ej, att löpa i den här värmen. Inte bara är det mer utmaning men när man är klar så är det bara att dumpa skorna och tröjan för att rulla ner i sjön. Det är helt underbart och den känslan är.. magisk. :)

MasterChief
2014-07-09, 13:23
Jag gillar den här värmen förutsatt att jag befinner mig på vårt landställe. Där har vi sjötomt och man spenderar lämpligast dagen med att svalka sig i sjön och dricka öl. Framåt kvällen kan man ta sig en liten bastujävel som avlutas med att man sitter naken på bastuverandan, blickar ut över sjön och sippar på en rom & cola.

Det är magiskt med vatten och sommar. Bastu är jag inte extremt förtjust i, även om jag har en själv. Däremot kvällsdopp i en spegelblank sjö är balsam för själen.

Jag gillar, trott eller ej, att löpa i den här värmen. Inte bara är det mer utmaning men när man är klar så är det bara att dumpa skorna och tröjan för att rulla ner i sjön. Det är helt underbart och den känslan är.. magisk. :)

Det är häftigt hur snabbt man vänjer sig vid att träna i värmen. Första tillfället är plåga och man har ju ork som en lungsjuk nittioåring. Sen några dagar senare kan man plöja på som vanligt.

Alexton
2014-07-09, 13:50
Var ute och vandrade i 3 timmar tidigt imorse, gjorde en bra på en lägerplats och grillade korv till frukost.
Blev ett glas vin i plastglas till det medan hundarna betade på en liten öppning i skogen.

Winter got nothing on friluftsliv.

shut teh face
2014-07-09, 14:02
Jag gillar värmen om jag får tillgång till vatten, antingen på segelbåten eller på frus familjs sommarställe ute i skärgården

MasterChief
2014-07-09, 19:09
Jävlar vilket tryck det är i den här tråden.

ceejay
2014-07-09, 19:16
Jävlar vilket tryck det är i den här tråden.

Feel outnumbered :D
Sommaren är jättebra när man sitter i en nedkyld lägenhet <3

Bailah
2014-07-09, 19:18
Jag <3 sommaren och värmen.

Jockefoten
2014-07-09, 19:19
Imorgon runt 17-18 börjar semestern, då ska jag gilla sommaren ända fram tills fredag då jag lovat far att hjälpa till med någon husrenovering.

Andy.da.wohoo
2014-07-09, 19:32
Jag gillar denna värmen! Det blir varmt som satan att jobba om dagarna på jobbet men då blir det desto göttigare att komma hem. Plus att man kan se fram emot att ta ett dopp i sjön när man kommit hem. Man får komma ihåg att dricka mycket bara.

VikG
2014-07-09, 19:41
Önskar att det var så här varmt året runt! underbart

StarkaUlf
2014-07-09, 19:45
Yeeey \o/ Mjukglass *popcorn*

Exdiaq
2014-07-09, 19:50
På mitt sommarjobb har jag 35grader i hytten då ACn inte funkar. När jag inte är i hytten är jag ute och småspringer med tunga sopkärl. Jag klagar inte. Det här är betydligt bättre än det grådassiga vädret man får leva med annars i 8-9 månader.

Blaine
2014-07-09, 20:03
Kände att det var läge att raka huvudet (~12 millimeter) på egen hand häromdagen. Trots att jag ser ut som en nazist så är det väldigt skönt för huvudet, och det går snabbare att duscha.

4623
2014-07-09, 20:08
Kände att det var läge att raka huvudet (~12 millimeter) på egen hand häromdagen. Trots att jag ser ut som en nazist så är det väldigt skönt för huvudet, och det går snabbare att duscha.

12 mm är ju ingenting?

VikG
2014-07-09, 20:13
12 mm är ju ingenting?

12mm är väl snarare mycket?

Blaine
2014-07-09, 20:14
12 mm är ju ingenting?

Menar du att det är ingenting som i "väldigt kort" eller ingenting som i att "det är knappt någonting rakat, mycket hår kvar"? 12 mm verkar ganska mycket, men håret ser verkligen kortare ut, speciellt när man är van att ha ganska långt hår.

4623
2014-07-09, 20:17
Som ingenting i närheten av rakat.

Blaine
2014-07-09, 20:23
Som ingenting i närheten av rakat.

Kanske fel ordval. Det är mer av snaggat hår, då. Hur som helst, när man har haft hyfsat långt och väldigt tjockt hår länge så känns det kortare än vad det är, men väldigt skönt när vinden sveper förbi.

caro
2014-07-09, 20:31
Personligen tycker jag vädret börjar arta sig. Dock saknas det ett par grader för det där genuina trycket. Trots detta så duger ju vädret till alla möjliga sommaraktiviteter. Vad gillar ni att göra?



Egentligen är det bäst att jobba när det är så'nt här väder. Luftkonditionerat kontor. Värmen är rätt plågsam. Framförallt för att hjärnan blir märkbart seg, det värsta jag vet, orkar inte tänka alls liksom.

Men, man har ju strategier för att klara värmen. Det är att träna på morgonen. Sen genomlider man dagen, t ex gör man gärna utflykter i sin luftkonditionerade bil. På kvällen, när hela kroppen är uppvärmd til 40 grader plus, badar man och kyler ner sig ordentligt. Äter middag, grillat, vid niotiden. Och sen börjar den relativt behagliga delen av dygnet, när det är lite svalare.

Man har sett till att sovrummet kan hålla hyfsat låg temperatur, utan AC, genom att hålla det stängt under dagen och öppna fönstret först sedan ute-temperaturen sjunkit under inne-temperaturen. Sen sover man för öppet fönster. Runt 20 grader nattetid funkar. Helst 15 förstås, men det har man sällan på sommaren.

Det är värst de första tre-fyra dagarna av en värmebölja, sen har man vant sig lite.

Att springa när det är riktigt varmt är ingen fara, det funkar. Men jag klarar bara av att svettas av träning, att svettas av värme är det absolut värsta jag vet.

Frantic
2014-07-10, 09:37
Bra tråd! *cupid*

Vad gillar ni att göra?


Det spelar egentligen ingen roll för allt är roligare att göra när det är sommar. Gatorna fylls av folk och alla är trevligare och gladare.

Min favoritaktivitet på sommaren är nog för övrigt att äta glass.

Dravena
2014-07-10, 09:50
I år har vi bytt kontor från ett sunkigt utan ventilation och avloppslukt till ett fräscht med AC och innergård i lä. *cupid* Man kan jobba på som vanligt, sola på rasterna och sen åka och bada på kvällen. Jag älskar värme, det får gärna vara så här hela sommaren. Har nämligen inte semester förrän i augusti :D

r1kkie
2014-07-10, 10:08
Inget emot sommaren förutom 25-30 gardig tempratur i lägenheten när man ska sova.
Bad is the shit. Så jäkla skönt.

LoveMachine
2014-07-10, 10:44
Det är klart att det kan vara lite grisvarmt till och från, speciellt när man ska sova. Maten får ju oftast vara i kall form så man inte drar på sig onödig värme. Men det är ju så värt med tanke på att man kan ta och slika ner 400 m till vattnet och ligga på en klippa och läsa mellan doppen i Edsviken. Det om något ger mig en känsla av harmoni och välbefinnande. Eller att kunna vara ut på promenad i den ljumna sommarnatten och filosofera. I måndags när det var så sanslöst varmt så spenderades hela eftermiddagen på en solvarm men skuggig klippa med utsikt över vattnet där man i lugn och ro kunde begrunda tillvarons lurigare aspekter. sen så skadar det inte att ölen smakar tio gånger bättre på sånna dagar.

Olegh
2014-07-10, 19:59
Sommar är faktiskt mer najs än o-najs.

Nebuchadnezzar
2014-07-10, 20:12
Mmm, sommar! Om ett par veckor bär det av upp till Ångermanland och mormorstorpet för naturnjutning och fiske. Bästa årstiden!

Om ni ursäktar så ska jag över till gnälltråden en sväng.

MasterChief
2016-06-03, 07:54
Dags för en bump.

Ser ut att bli en bra fredag.

Akerhage
2016-06-03, 08:02
Ska ju bli underbart väder i helgen, perfekt för att dricka öl och kolla damer.
Synd bara att spårvagnarna är som en rullande bastu nu så man blir pisseblöt efter 1-2 minuter.

VikG
2016-06-03, 08:22
Nu ryker tröjan.. Takjobb:hbang:

shut teh face
2016-06-03, 08:50
Jag har inga problem med värmen om man är ledig, vid pool, vid havet osv.

Men det är fan sämst alla andra tider, natten, kollektivtrafiken i sthlm (gud förbjude att man sätter sin fot i sthlm på sommaren)

Bor på Gotland annars, perfekt på sommaren när man är ledig

mattepatte
2016-06-03, 09:08
MasterChief, sättet som du uttrycker din kärlek till varma sommardagar är som poesi.

Det finns ju en viss annan tråd på kolozzeum för de onda människorna, de som inte gillar varma somrar, att bo i landet Sverige och sen ej kunna njuta av värmande sommarkvällar och svettiga sovrum tyder ju på någon grov psykologisk åkomma.

Yes
2016-06-03, 09:13
Det är magiskt med vatten och sommar. Bastu är jag inte extremt förtjust i, även om jag har en själv. Däremot kvällsdopp i en spegelblank sjö är balsam för själen.

Mm, ännu hellre på natten, simma mitt ut i sjön och bara ligga och flyta mot en stjärnklar himmel.

Bastu, grill och bad med några kalla i goda vänners lag är förstås också bland det bästa som finns.

mattepatte
2016-06-03, 09:19
http://cdn.c.photoshelter.com/img-get2/I0000GiC_YlwQQj0/fit=1000x750/A-Michigan-Summer-Night.jpg

shut teh face
2016-06-03, 09:36
http://cdn.c.photoshelter.com/img-get2/I0000GiC_YlwQQj0/fit=1000x750/A-Michigan-Summer-Night.jpg
Det ser ju jättebra ut, men de har photoshopat bort alla myggor!

Blomkål
2016-06-03, 09:47
Jag fullkomligt älskar värmen och sommaren. Det är så härligt att stiga ut ur porten på förmiddagen och känna hettan slå som en vägg mot kroppen. Idag är planen att sola mellan 11-13, äta en snabb lunch och sedan pressa till 15.

Låg med min flickvän tidigare idag när det var så sådär klibbigt och svettigt redan innan vi kom igång.

Jag älskar allt med sommaren.

Grahn
2016-06-03, 09:49
Sommaren är fantastisk förutom när man vill sova.

MasterChief
2016-06-03, 11:03
MasterChief, sättet som du uttrycker din kärlek till varma sommardagar är som poesi.

Det finns ju en viss annan tråd på kolozzeum för de onda människorna, de som inte gillar varma somrar, att bo i landet Sverige och sen ej kunna njuta av värmande sommarkvällar och svettiga sovrum tyder ju på någon grov psykologisk åkomma.

Tack!

Ja, de är troligtvis sjuka. Jag tycker synd om dem.

spoon
2016-06-03, 13:52
Jävlar vilket tryck det är i den här tråden.

Går att dra paralleller till "vad gör dig glad" VS "vad gör dig förbannad" folk älskar att gnälla. Gnäll gnäll gnäll.

Bra tråd-initiativ. Jag älskar sommaren. Jag gillar att springa en tur runt en sjö för att sedan hoppa i sjön alternativt träna vikter på gymet med efterföljande dopp i en sjö. Igår satt jag och tjejen och spelade kort och åt glass på balkongen. Fint det också. På helgen så är det gott att ta sig en dagsfylla. Gå ut nykter med några vänner och ta en öl på varje pub alternativt sätta sig i parken och umgås.

MackeJuve
2016-06-03, 14:03
Helt fantastiska tider just nu. Offrar allt vad fräschhet heter och solar en timme varje lunch. Är ingen solare egentligen(för otålig) men det är så fruktansvärt skönt att blunda, lyssna på en podcast och känna hur värmen behagligt omsveper en. Glömma bort att det är en arbetsdag för 60 minuter. Sedan mildrar det även paniken jag känner när jag ser folk, uppenbarligen lediga, som strosar förbi utanför mitt kontorsfönster. Solar jag inte så brukar jag tänka "där går de och blir bruna och har det skönt medan jag sitter här". Gillar att vara (lagom) brun då jag ser fräschare ut samt döljer mina finn-ärr på bröstet på ett bra sätt.

Än så länge har jag inte fått så mycket gjort efter jobbet men jag räknar kallt med att det blir standard med bad vilken dag som helst. Gärna med fotboll innan. Det jag ser fram allra mest emot är dock när jag och grabbgänget tar våra ekor och kanoter och drar ut till en ö på en av de lokala sjöarna. Utfärd framåt 11 och sedan inte dra hem förrän klockan drar sig mot sen kväll. Grilla, bada och dricka bärs. Sedan gå ut på kvällen. Gillar överlag sjö-aktivteter. Har en kanot så brukar dra ut då och då med någon polare.

VikG
2016-06-03, 16:00
Nu ryker tröjan.. Takjobb:hbang:

Nu kommer man hem, kollar spegeln och ojojoj vilken gudomlig bränna!*drool* YES!

forslund
2016-06-03, 18:39
Det enda dåliga med sommaren är att jag måste jobba delar av den.
Hade jag kunnat så hade jag spenderat en morgontimme på gymmet, dagen i solen, sen eftermiddag på mtbn och kvällen framför grillen.

Finns inget bättre än sommar.

C h r i s
2016-06-03, 21:21
Finns nog ingenting som är bättre än svensk sommar. *cupid*

Vinter
2016-06-25, 19:09
Brukar åka till Asien när det är kallt i norden. 40 grader är lagom. mellanlandade i Qatar en gång så var det 40 grader mitt i natten. 12 grader på Arlanda,kändes som att gå in i en vägg när man gick ut. Men man vänjer sig.

mattepatte
2016-07-22, 14:24
Nu börjar vädret bli bra igen!

shut teh face
2016-07-22, 19:08
.. dock mulet,kvavt, vindstilla idag, runt 26 grader

*cry*