handdator

Visa fullständig version : Sökes: 3-split +dag för bristande muskelgrupp


jardinz
2014-07-09, 12:23
Hej!

Jag är på jakt efter ett träningsschema, en 3-split där jag kan köra pass 1-2-3 sedan 4e dagen köra muskelgrupper jag vill ha mer prio på, eller som släpar, armar i mitt fall.

Jag tänker:
A: Bröst, triceps, Axlar
B: Rygg, biceps
C: Ben, mage
D/4e: bristande muskelgrupp

Och sedan börja om, möjligen lägga in vila på någonstans eller då jag känner att detta behövs.

Jag vet att det finns trådar med träningsscheman sedan tidigare, men jag hittar inte riktigt något som verkar passa, och har svårt att sätta ihop själv då jag har bristande koll på övningar, set, reps. Det är volym som önskas.

Någon som besitter något sådant? :)

nippman
2014-07-09, 12:49
du måste ju kunna hitta något 3-split schema här på kolo som du kan använda som mall iaf, sen kan du ju lägga in dina favoriter och ta bort dina "hat-övningar" + lägga till din "bristande muskelgrupp dag" i det färdiga schemat.

tror ingen här på forumet vet vad som passar just dig eftersom du inte har skrivit det, och iom att dom 10012010 scheman som redan finns här på kolo inte passar, så kan det bli svårt.

Krutpaket
2014-07-09, 12:57
Hej!

Jag är på jakt efter ett träningsschema, en 3-split där jag kan köra pass 1-2-3 sedan 4e dagen köra muskelgrupper jag vill ha mer prio på, eller som släpar, armar i mitt fall.

Jag tänker:
A: Bröst, triceps, Axlar
B: Rygg, biceps
C: Ben, mage
D/4e: bristande muskelgrupp

Och sedan börja om, möjligen lägga in vila på någonstans eller då jag känner att detta behövs.

Jag vet att det finns trådar med träningsscheman sedan tidigare, men jag hittar inte riktigt något som verkar passa, och har svårt att sätta ihop själv då jag har bristande koll på övningar, set, reps. Det är volym som önskas.

Någon som besitter något sådant? :)

Mitt tips: Läs på och skaffa dig kunskap om träning och kost. Det kommer du ha stor nytta av lääänge.

Men till din fråga - Ta vilken 3 split som helst som du tycker ser lockande ut, t ex pull, push, ben. Sen lägger du bara till ett pass där du bara fokuserar på bristande muskelgrupper. Då kan du t ex träna:

måndag, tisdag, onsdag, fredag
Eller
måndag, tisdag, onsdag, lördag
eller
måndag, tisdag, torsdag, lördag

eller vad som helst som passar dig....

Leetsauce
2014-07-09, 14:09
Det som står ovan stämmer, men tänkte bara länka till en 3-split jag tycker ser ganska bra ut: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=120309781 hade personligen utgått från den och gjort några små ändringar enligt mina preferenser om jag skulle kört en 3-split.

z_bumbi
2014-07-09, 18:00
Om du tittar på några halvkroppsprogram så är de ofta redan uppdelade så att armarna får träning två gånger per fyra träningsdagar. Ofta kan du också utan problem lägga till lite extra träning för biceps, triceps och underarmar/grepp men då är de också oftast avsedda att köra fyra gånger i veckan.