handdator

Visa fullständig version : Roll of shame i bänk - skadad handled?


j0nisch
2014-07-09, 08:26
Tjena! Kände mig stark igår i bänken så jag gjorde en rep för mycket. Det slutade med roll of shame. Efteråt märkte jag enorm smärta i höger handled, så jag fick skippa många övningar för det gjorde ont när jag ansträngde högern. Tog både varmt och kallt vatten på den vilket var skönt, men det kom tillbaka. Jag kunde vrida åå handen ganska mycket då. Men jag vaknade upp idag och var liksom ännu stelare, kunde inte vrida lika mycket utan att känna smärta, endast i neutral position då handflatan är in mot kroppen känner jag endast en lindrig smärta. När jag vrider tillkommer en smärta i armbågsbenet, samt lite emellan benen. Lindade om bandage idag. Vad tror ni, något som behöver läkarvård eller är det bara en veckas smärta sen lite lugn träning? :)

nippman
2014-07-09, 12:45
börja med att vila, och "rehaba" handleden, blir det inte bättre så sök dig till en läkare.

men det låter för mig som om du överansträngt handleden, har känt liknande smärta när jag tränade boxning och slog på säck 1h i sträck varje dag, men det gick över efter ett kort uppehåll med lindad handled och bra vila.